20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290773 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5235 på: 12. Juli 2011, 10:27 »
Artiklene nå for tiden går vel for det meste i spillere vi IKKE er interessert i.

Når det annonseres oppdateringer på twitter osv "update on XX" så betyr det som regel at vi enten ikke er interessert lenger, eller at spillern ikke er interessert.. zzz.

Når det gjelder Neil Taylor så er det etter mitt skjønn en grei affære, det er Swansea som oppfører seg helt latterlig her. En utkjøpsklausul som der summen ikke automatisk blir akseptert er jo helt verdiløs i alle henseender, så dette er bare et desperat forsøk på å få mer penger for spilleren.

Mht. Enrique mener jeg helt seriøst at det beste for klubben er om han tar et år til og går gratis.
Merk at jeg sier beste for klubben, ikke for Ashley. Vi får ikke noe vederlag for han, men vi har en klasseback hele neste år. Og gjør vi det bra kan alt skje, kanskje han blir. I tillegg er han forpliktet til å spille bra hvis han blir en free agent. At han er motivert av andre grunner enn NUFC får være så, vi nyter godt av det uansett. Kall det Smiths usynlige hånd i fotballsammenheng  ;D
Alternativet er å selge han nå, for 5-7 millioner. Da har vi penger nok til en erstatter, men bruker vi de?
Carroll-sagaen har jo tydelig vist at det ikke er noen sammenheng mellom penger inn og penger ut.

Summa summarum:

Alt: Jose blir, går gratis neste år.
Alt 2: Jose drar - vi får 5-7 millioner - vi får inn en erstatter.

Alt koker ned til kvaliteten på erstatteren. Brukes Josepengene på M`bengue, Izeguirre( orker ikke sjekke åssen det staves igjen, Celtic-backen), eller lignende, for all del - dra.

Men jeg mistenker at hvis vi selger Enrique, får vi inn en back til 1-2 millioner eller free transfer. Resten brukes på "lønninger".
Da vil jeg heller ha Jose et år til. Han sender ut bedre signaler til investorer og sponsorer i tillegg til det sportslige, selv på vei ut.

Hva slags tanker har dere om dette ? Tror dere vi henter inn en KLASSE-Vback om Jose stikker? Historien taler vel litt imot det? Jeg er ikke keen på en ny Kuqi på venstrebacken liksom..
« Siste redigering: 12. Juli 2011, 10:44 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5236 på: 12. Juli 2011, 10:38 »
Er litt stille om dagen, kanskje fordi de har jobbet aktivt med Erdinc, hvilket ikke ble noe av, og at man har jobbet med N'Zogbia som rett og slett ble for dyr.
« Siste redigering: 12. Juli 2011, 10:48 av chickenman »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5237 på: 12. Juli 2011, 10:59 »
Hva slags tanker har dere om dette ? Tror dere vi henter inn en KLASSE-Vback om Jose stikker? Historien taler vel litt imot det? Jeg er ikke keen på en ny Kuqi på venstrebacken liksom..

Ordtaket man vet hva man har, men ikke hva man får... ;)

Du treffer spikeren på hodet ganske så bra her. Ideelt sett så burde José Enrique selges i sommer, da klubben fortsatt kan tjene noe på ham. Dog spørs det hva vi får inn. Markedet flyter ikke over av gode venstrebacker, og de få som fins blir derav dyre. Jeg ser ikke for meg at det blåses av kjempesummer på en ny venstreback, og det må iallfall IKKE gå på bekostning av å forsterke angrepet! Et annet spørsmål er jo hvorvidt en klasseback faktisk vil til Newcastle. José Enrique kom som ung og ikke noe ferdig produkt, nå har han nærmest spilt seg "for god for klubben" og søker derav nye utfordringer.
Å finne en ny José Enrique vil bli en krevende og omfattende jobb.

Jeg har ikke noe fasitsvar på dette, men oppsummerer vel bare med at jeg deler bekymringen din. Nå sparer jo klubben allerede penger til januar-vinduet (den uttalelsen er helt borti natta fra Llambias), hvis José Enrique fortsatt er Newcastle-spiller første september så må det vel spares til erstatter neste sommer. Disse summene som allerede er satt av, stoler jeg uansett ikke på.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5238 på: 12. Juli 2011, 11:10 »
Er litt stille om dagen, kanskje fordi de har jobbet aktivt med Erdinc, hvilket ikke ble noe av, og at man har jobbet med N'Zogbia som rett og slett ble for dyr.

Daniel etterlyste tidligere hvilke spillere jeg etterlyste ettersom jeg var kjølig til Erdinc. Mitt ståsted er at vi må vi forsøke oss på spillere som kan score mål. Synes egentlig den svenske duoen som bøtter inn mål er ganske interessante. De kom fra 4. div og moser nå inn mål i allsvenskan.
Nivået i den ligaen er selvfølgelig mye lavere enn premier league, men du kan bare slå de spillerne som står foran deg - og de gjør sannelig det.

Andre europeiske alternativer ( Daniel ) kan jo være Modibo Maiga eller Olivier Giroud, eller kanskje Loic Remy (ambisiøst :P). Rondon flytter nok ikke på seg for annet enn Champions league spill, tatt i betraktning at Malaga har noe spennende på gang, men kanskje Pablo Osvaldo?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5239 på: 12. Juli 2011, 11:21 »

Ordtaket man vet hva man har, men ikke hva man får... ;)

Du treffer spikeren på hodet ganske så bra her. Ideelt sett så burde José Enrique selges i sommer, da klubben fortsatt kan tjene noe på ham. Dog spørs det hva vi får inn. Markedet flyter ikke over av gode venstrebacker, og de få som fins blir derav dyre. Jeg ser ikke for meg at det blåses av kjempesummer på en ny venstreback, og det må iallfall IKKE gå på bekostning av å forsterke angrepet! Et annet spørsmål er jo hvorvidt en klasseback faktisk vil til Newcastle. José Enrique kom som ung og ikke noe ferdig produkt, nå har han nærmest spilt seg "for god for klubben" og søker derav nye utfordringer.
Å finne en ny José Enrique vil bli en krevende og omfattende jobb.

Jeg har ikke noe fasitsvar på dette, men oppsummerer vel bare med at jeg deler bekymringen din. Nå sparer jo klubben allerede penger til januar-vinduet (den uttalelsen er helt borti natta fra Llambias), hvis José Enrique fortsatt er Newcastle-spiller første september så må det vel spares til erstatter neste sommer. Disse summene som allerede er satt av, stoler jeg uansett ikke på.

Det som gjør det hele ekstra latterlig er at Llambas går ut og sier at - ved siden av pengene som "legges til side" for januarvinduet - de også må legge til side penger hvis Enrique går??
Okei, så i det tilfellet at Enrique går - for alt mellom 5-8 millioner - må vi i tillegg legge til side penger for å finansiere en ny back? Hvem er det de sparer til? Leighton Baines eller Sergio Ramos??!

De må jo tro at vi er idioter hvis vi skal tro at de kommer til å bruke 10 mill på en venstreback, hvilket er det eneste scenarioet der jeg kan se for meg som kan forsvare en slik uttalelse.
I tillegg er jo Enrique allerede på 35.000 - 50.000 i uka(?), så lønnskostnadene nuller seg vel ut ved hans avreise uansett?

Noen av siviløkonomene her på forumet vil vel da fortelle meg at Enriques lønn var en del av fjorårets budsjett, mens en eventuell signering vil være en del av neste års eller årets eller whatever, men seriøst - er det dette signeringer skal stå og falle på? Cooking the books?

Nei, kall meg gjerne kynisk, men jeg ser helst at Jose Enrique blir. Vi får et år til med oksen vår - all den tid jeg ikke har noe tro på en venstreback av tilstrekkelig kvalitet vil bli hentet inn.

Selv om vi gjør pengene tilgjengelige ( noe vi ikke antageligvis ikke gjør), hvilke venstrebacker av Enrique-kvalitet vil til oss? Fuck all...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5240 på: 12. Juli 2011, 11:25 »
I utgangspunktet enig, jeg ville gjerne sett Routledge som en Newcastle-spiller den kommende sesongen, om ikke annet for å tilført stallen dybde. Men det er helt klart at Pardew og co er av en annen oppfatning, og da velger jeg å stole på deres vurdering. De ser tross alt spilleren ganske mye mer enn undertegnede. Dermed er det like greitt å selge Routledge ettersom han tydligvis er vurdert som "surplus to requirements". Da er det faktisk fornuftigere å la en av ungguttene få den lille spilletiden Routledge eventuelt ville fått, f.eks Ameobi #2.

Det har du selvfølgelig helt rett i  ;)
Har bare litt sansen for Wayne :P

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5241 på: 12. Juli 2011, 12:06 »

Daniel etterlyste tidligere hvilke spillere jeg etterlyste ettersom jeg var kjølig til Erdinc. Mitt ståsted er at vi må vi forsøke oss på spillere som kan score mål. Synes egentlig den svenske duoen som bøtter inn mål er ganske interessante. De kom fra 4. div og moser nå inn mål i allsvenskan.
Nivået i den ligaen er selvfølgelig mye lavere enn premier league, men du kan bare slå de spillerne som står foran deg - og de gjør sannelig det.

Andre europeiske alternativer ( Daniel ) kan jo være Modibo Maiga eller Olivier Giroud, eller kanskje Loic Remy (ambisiøst :P). Rondon flytter nok ikke på seg for annet enn Champions league spill, tatt i betraktning at Malaga har noe spennende på gang, men kanskje Pablo Osvaldo?

Spillerene du nevner her har scora mindre enn Erding de siste to sesongene... sier ikke at det er dårlige alternativer, men sånn sett er Erding et like sikkert kort når det kommer til scoringer.

Jeg liker heller at vi ser på kvaliteter, fremfor stats. Vi minns alle storscorere som Jon Dahl Tomasson og Stephan Guivarc'h og hva som skjedde med dem etter at de kom til Newcastle. Kan også nevne i samme slengen det relativt labre scoringssnittet til Carroll før årets sesong. Drogba etc... høyt scoringssnitt i én klubb betyr ikke nødvendigvis det i neste. Klubbskifte, miljøskifte, skifte i spillestil, full utnyttelse at potentiale. Det er masse faktorer som spiller inn her.

Og når det kommer til det at "det kommer til å bli massevis av store transfers denne sommeren", som alle sier... Jeg vet ikke jeg. Jeg tror det faktum at alle går rundt og sier dette, kommer til å føre til at det ikke blir så mange store kjøp. De selgende klubbene ser sitt snitt til å sette prisen milevis over markedspris i håp om å presse igjennom rekordbeløp mot slutten av vinduet. Noen spillere har utkjøpsklausuler, men jeg tror all-in-all at vi kommer til å få mindre overganger enn det mange tror.
« Siste redigering: 12. Juli 2011, 12:13 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5242 på: 12. Juli 2011, 12:23 »

Spillerene du nevner her har scora mindre enn Erding de siste to sesongene... sier ikke at det er dårlige alternativer, men sånn sett er Erding et like sikkert kort når det kommer til scoringer.

Jeg liker heller at vi ser på kvaliteter, fremfor stats. Vi minns alle storscorere som Jon Dahl Tomasson og Stephan Guivarc'h og hva som skjedde med dem etter at de kom til Newcastle. Kan også nevne i samme slengen det relativt labre scoringssnittet til Carroll før årets sesong. Drogba etc... høyt scoringssnitt i én klubb betyr ikke nødvendigvis det i neste. Klubbskifte, miljøskifte, skifte i spillestil, full utnyttelse at potentiale. Det er masse faktorer som spiller inn her.

Og når det kommer til det at "det kommer til å bli massevis av store transfers denne sommeren", som alle sier... Jeg vet ikke jeg. Jeg tror det faktum at alle går rundt og sier dette, kommer til å føre til at det ikke blir så mange store kjøp. De selgende klubbene ser sitt snitt til å sette prisen milevis over markedspris i håp om å presse igjennom rekordbeløp mot slutten av vinduet. Noen spillere har utkjøpsklausuler, men jeg tror all-in-all at vi kommer til å få mindre overganger enn det mange tror.

Jada, de siste navnene var ikke nødvendigvis direkte knyttet til det første utsagnet mitt om proven goalscorers.. men det er - som du sier - gode spillere likevel. Var litt sløvt å ikke presisere det.
Jeg tror også som du sier at hypen rundt denne sommern spolerer mange potensielle handler..
Det å betale 100 millioner for "talenter" i championship og league 1 ( engelske) er jo bare helt sykt..

Jeg tror vi kommer til å bruke rundt 10 millioner til dette vinduet , på en grei spiss og evnt. noe forsvar.
Med alle sign-on fees og andre ting ender da vinduet på rundt 15 millioner pund, litt skuffende, men gjeld virker å være pri 1 for Ashley, og da blir det sånn.
Når det er sagt tror jeg med den kvaliteten vi har på midtbanen at vi fint kan greie topp10 neste sesong.. noe som ikke kan sies å være så dårlig når vi ikke har spisser utenom Ba.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5243 på: 12. Juli 2011, 12:37 »
For min del er det viktigste etter dette vinduet at verken Shola, Best eller Lovenkrantz STARTER i høst.
Enhver lagoppstilling med dem i start-elleveren er for meg uakseptabelt ;D

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5244 på: 12. Juli 2011, 12:49 »
Newcastle's move for Swansea left-back Neil Taylor is nearer to being resolved after being referred to a Premier League arbitration panel.

http://www.teamtalk.com/newcastle-united/7033355/Taylor-s-Toon-move-nearly-done

Då er Neil forhåpentlegvis snart på plass.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5245 på: 12. Juli 2011, 12:58 »
http://www.youtube.com/watch?v=s8LPRNRxm0Q&feature=feedu

Liverpool sin Asia tur - inni flyet.
Seriøst, det er som å se eksen sin bli knulla av en annen kar hver gang de zoomer inn på Carroll.

Whyy...

WHYYYYY..

WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5246 på: 12. Juli 2011, 13:14 »
Ikke at jeg har noe med det, men eksen din var ikke veldig pen?  :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5247 på: 12. Juli 2011, 13:20 »
he he... jo hun var digg! Men en fittekjerring. Som damer flest.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5248 på: 12. Juli 2011, 13:35 »
Haha tenkte akkurat på det. Man må tydeligvis være jævla stygg for å spille på Pool. Adam hjelper heller ikke Pool akkurat. Hadde vært deilig sett flyet styrte. Carroll ut i fallskjerm som landet på st. James park. Lander rett i trøye Nr 9:)

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5249 på: 12. Juli 2011, 13:57 »
Sky melder at Liverpool har kastet seg inn i kampen om AIKs to stk Bangura. Det var jo "overraskende"  :o

http://origin.skysports.com/story/0,19528,11669_7033493,00.html