20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290848 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5220 på: 11. Juli 2011, 13:04 »
Så resultatet når denne dagen er over kan være at vi har solgt 2 spillere. Troppen fra i fjor var ikke den største og for meg virker den utrolig sårbar pr. i dag.

Enda lenge igjen til 31 august så håper det kommer inn min. 3 spillere!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5221 på: 11. Juli 2011, 13:10 »
Da troppen virket til å være på sitt mest sårbare ifjor, så var vel Routledge allerede ute av bildet, så kan klubben få solgt ham, og attpåtil få litt for han, så trenger ikke det være så gærnt, særlig ikke HVIS det baner vei for at Neill taylor kan komme motsatt vei. En bonus med ham er jo at han vistnok kan spille både venstreback og venstrekant. Det ser jo unektelig litt skummelt ut å miste to spillere på en og samme dag, men ettersom det er Routeldge og Ranger som i beste fall ville vært "fringe players" allikevel, så er det kanskje ikke det verste som kunne skjedd? Iallfall ikke hvis Routledge blir den forløsende faktoren i overgangen for N.Taylor

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5222 på: 11. Juli 2011, 13:22 »
Så resultatet når denne dagen er over kan være at vi har solgt 2 spillere. Troppen fra i fjor var ikke den største og for meg virker den utrolig sårbar pr. i dag.

Troppen fra forrige sesong var ganske stor og definitivt for mange spillere der. NUFC har kun PL og nasjonale cuper og tenke på så det skulle ikke være nødvendig med så voldsomt mange å velge i.
Problemet med fjorårets tropp var og delvis er at den har for mange spillere som er for dårlige. Spillere som heller hører hjemme en divisjon eller 2 under PL.

Mourinho har selv uttalt at han ikke vil ha en spillertropp på mer enn 22-23 spillere. Han leder lag med spillere som har et mye tøffere kampprogram enn det NUFC vil ha.
De nye reglene i PL gir deg kun lov til å registrere maks 25 spillere over en viss alder.
For NUFC sin del, som kun har PL, Liga Cup og FA Cup å tenke på synes jeg 20 til 22 spillere er mer enn nok. Foretrekker heller å ha kvalitet på benken enn "7" spillere mer som rett og slett ikke holder mål når de trengs.
« Siste redigering: 11. Juli 2011, 13:24 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5223 på: 11. Juli 2011, 14:02 »
Jeg syns heller vi bør se på balansen i stallen. For min del var vi godt besatt på midtbanen i fjor - dog hadde vi for like spillere (engelske arbeidsmaur). Det har vi dog forhåpentligvis forbedre foran kommende sesong. Samtidig er vi helt grusomt besatt på topp, og samtidig er kvaliteten der laber. Nå har vi også mistet Campbell, og jeg skulle vel gjerne sett en stopper til inn. Dog kan vel ting tyde på at Pardew har såpass troa på Tavernier som backup på stopperplass og høyreback at vi bare henter inn Neil Taylor og en eventuell erstatter for Jose Enrique dersom han drar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5224 på: 11. Juli 2011, 14:06 »
Ser det er mange som vil kvitte seg med Routledge, men jeg syns vi bør beholde han som en squad player. Mannen er en god spiller selv om det skorter litt på innlegene til tider. Dessuten syns jeg vi bør bruke ham på samme måte som Neil Warnock gjorde, som en kant som kommer med løp i bakrom direkte på mål isteden for å hele tiden måtte komme ned til linja... Jeg har trua på Routledge! Han er god til å komme forbi på kant, har bra hurtighet og fortsetter å prøve selv om han ikke alltid får det til ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5225 på: 11. Juli 2011, 14:11 »
I utgangspunktet enig, jeg ville gjerne sett Routledge som en Newcastle-spiller den kommende sesongen, om ikke annet for å tilført stallen dybde. Men det er helt klart at Pardew og co er av en annen oppfatning, og da velger jeg å stole på deres vurdering. De ser tross alt spilleren ganske mye mer enn undertegnede. Dermed er det like greitt å selge Routledge ettersom han tydligvis er vurdert som "surplus to requirements". Da er det faktisk fornuftigere å la en av ungguttene få den lille spilletiden Routledge eventuelt ville fått, f.eks Ameobi #2.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5226 på: 11. Juli 2011, 15:04 »
bedre og ha rout og ranger på benken elr sammy feks. Vertfall en sesong til....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5227 på: 11. Juli 2011, 15:13 »
Ingen overraskelser der egentlig. Tror de aller fleste skjønner at Bendtner er 'Out of Ashley's league', og Dortmund og en klubb i Portugal (Sporting?) har vel vært nevnt?

Dog er jeg litt mer bekymret over at Pardew idag snakker om at de skal "snu enhver stein" i overgangsmarkedet på jakt etter en ny spiss. Skal vi tolke dette som at alle navn på "short-lista" snart er strøkket?

Det er ikke lenge siden Pardew snakket om flere ny spisser, i tillegg til Ba, nå virker det plutselig som om de har mer enn nok med å finne en ny en, som både er ønsket av klubben og vil til klubben. Liker ikke helt dette.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5228 på: 11. Juli 2011, 15:47 »
Ingen overraskelser der egentlig. Tror de aller fleste skjønner at Bendtner er 'Out of Ashley's league', og Dortmund og en klubb i Portugal (Sporting?) har vel vært nevnt?

Dog er jeg litt mer bekymret over at Pardew idag snakker om at de skal "snu enhver stein" i overgangsmarkedet på jakt etter en ny spiss. Skal vi tolke dette som at alle navn på "short-lista" snart er strøkket?

Det er ikke lenge siden Pardew snakket om flere ny spisser, i tillegg til Ba, nå virker det plutselig som om de har mer enn nok med å finne en ny en, som både er ønsket av klubben og vil til klubben. Liker ikke helt dette.

Ikke nødvendigvis krise. Det er nok av spillere som vil til NUFC, men i motsetning til tidligere er klubben blitt mer kresen ifht hvilke spillere de kjøper. Som det står i artikkelen Christian viser til, skal spissen passe inn i vår spillestil. Samtidig skal ikke vedkommende  være for stor idiot heller. Hvilket ble nevnt som en av årsakene til at vi droppet Gervinhio. Det er ennå en god stund til vinduet stenger, og vi  har allerede fått tak i flere spillere enn de fleste. Det viktigste er at klubben ikke får panikk..I tillegg er det mye som skjer i kulissene som vi ikke vet så mye om..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5229 på: 11. Juli 2011, 19:20 »
Blackpool-forum? :P

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5230 på: 11. Juli 2011, 20:40 »
"Sitat"   ..I tillegg er det mye som skjer i kulissene som vi ikke vet så mye om..
Ja la oss håpe det er nettopp det Inspector C  ;) Blir litt utolmodig eg  no, har vert innom her og i diverse media i ukesvis uten noe spennende har skjedd :'(
Kommer forhåpentlig noe mer håndfast snart..........

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5231 på: 11. Juli 2011, 21:24 »
Skjer ikje så sykt mye i andre klubber heller per dags dato.. Ting kommer til og skje, det er helt sikkert !!

Jeg tror dette blir tidenes merkedet i historien for de fleste storklubber btw..
Spillere som : Gervinho, Neymar(vist ikke blir det 2014), Sanchez, Modric (da også muligens Bale), Pastore, Sow, Eden Hazard, Fabregas, Nasri, Zoggy, Rossi, Falcao, Pablo Henrique(muligens),  +++ en del andre vil nok bytte klubb :)

MYE som kommer til og skje framøve, litt kult om vi kunne snappet en av disse "store".. Muligens Sow elr Zoggy ?

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #5232 på: 12. Juli 2011, 02:43 »
Sitat fra: click Lancashire
Nile Ranger?s proposed move to Blackpool from Newcastle United has fallen through, according to the Daily Mail.

The 20-year-old striker failed to agree personal terms with the Seasiders after the Tyneside-outfit accepted a £1.5million offer.

The move might not be officially dead in the water just yet though, with a loan agreement being an eventual possibility.

It is also believed that boss Alan Pardew was considering using the forward as a potential makeweight in a deal for Reading?s £10million-rated hitman Shane Long.

Var antageligvis snakk om en permanent overgang først, men så ble det snakk om lån. Håper virkelig at vi heller låner han ut, så får vi se hvor vi står om et år/6 mnd.
Håper virkelig det går gjennom, og at han kan få litt fast spilletid, og vise om han er verdt å satse på.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #5233 på: 12. Juli 2011, 06:46 »
Håper det er kommet noen nye spillere når jeg går inn på denne siden neste gang.
God sommer 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5234 på: 12. Juli 2011, 10:05 »
Dagens Journal skriver at Newcastle ikke er interessert i den tidligere nevnte\linkede Caen-spissen El-Arabi, for what it's worth, selvfølgelig.

Wenger skal også ha uttalt at han ikke vil hente en erstatter for Clichy, det betyr vel at Gibbs blir førstevalg på venstreback der i gården. Men enda viktigere: Arsenal vil IKKE prøve seg på José Enrique? Igjen, for what it's worth....

Dette øker vel sjansen for at José Enrique tar en sesong til på St.James Park, og deretter stikker på free transfer neste sommer. Eller klarer Newcastle å hvede seg så bra i neste sesongs PL at han skriver ny kontrakt og blir? Liker litt tanken på at José Enrique fortsetter, samtidig så føles det litt som å utsette problemet i en sesong og attpåtil gjøre det større, da han da står fritt til å gå vederlagsfritt.

Neill Taylor sagaen kan også nærme seg slutten da Taylors rådgivere har henvendt seg til PL forbundet(?) for at de skal tolke denne klausulen\løse konflikten mellom Taylor og Newcastle på en side, kontra Swansea på motsatt side som står på sitt.

Min mening om sistnevnte sak begynner å bli litt todelt:
1:
Jeg er glad for at Newcastle ikke lenger går med på å bli presset til både det ene og det andre i jakten på nye spillere
2:
Samtidig så bør Ashley passe seg litt for ikke å bli sett på som en versting på overgangsmarkedet, i det lange løp vil neppe klubben tjene noe på å gjøre seg for upopulær, og hvis det nå er sånn at denne saken kan føre til at forbundet må endre på regelverket, så begynner dette å bli litt drøyt? Eller er det regelverket som er for difust? Litt posetivt at MænJu allerede har hatt en lignende sak, de har gjerne litt mer makt enn Newcastle, det spørs bare hvor like situasjonene\kontraktene er...

Linky: http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news//2011/07/12/neil-taylor-pursuit-is-in-its-final-stage-for-nufc-61634-29035051/2/