20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5130 på: 08. Juli 2011, 11:04 »
Det var bare det at det eneste argumentet ditt var at han har 1 scoring pr 4 kamp (noe som også er feil - hvis du ikke tar med kamper som innbytter da), og når jeg da hoster opp fakta at spillere som har gjort det godt i PL har hatt enda dårligere stats i Ligue 1, så faller lissom argumentet ditt litt bort.

Og at han hadde en dårlig sesong i fjor, hva betyr egentlig det i det store og hele? Hadde du sagt nei til Wayne Rooney fordi han hadde en svak sesong i fjor?

Og ikke nok med det. Du vil heller signere en spiss som har hatt 1 god sesong og mange svake, fremfor en spiss som har hatt 1 svak sesong og mange gode.

Jada, jeg skjønner argumentet ditt Daniel. Men det er jo relevant hvordan han har gjort det i frankrike? Eller mener du det er irrelevant? Jeg tittet bare på statistikken og noterte med bekymret mine at han ikke ut som en klassisk nummer 9 slik vi etterlyser.
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5131 på: 08. Juli 2011, 11:06 »
Ja, og fasiten er at han har gjort det godt i Frankrike, utenom fjorårets sesong.

Hvordan vil du underbygge din påstånd om at du heller vil ha denne sør-amerikaneren som har gjort en god sesong i hele sin karriere?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5132 på: 08. Juli 2011, 11:22 »

Enig i at dette var et bra innlegg. Men den økonomiske plattformen har vi allerede. Vi er en av de klubbene i europa med høyest turnover og fanbase. Finansene våre har vært skakk-kjørt tidligere - og er ikke helt friskmeldte enda -, men de er på rett vei igjen. Heldigvis. Min innvending er bare at resultater på banen har en direkte innvirkning på totaløkonomien vår, og da er det ingen vei utenom å investere i laget for å styrke stallen. Og det gjør vi jo - til en viss grad. Uenighetene går jo bare på hva som ligger i begrepet "investere" i laget. Og det er jo en fruktbar og interessant diskusjon. Jeg mener Carroll-pengene burde forvaltes i en 3-4 stykk 5-7 millioners spillere som kunne gått rett inn i første-ellevern( eller eventuellt 2-3 + en spiss til 10 millioner), og at de resterende 5-10 millionene pund burde dekke sign-on fees og free transfer fees. ( altså 25ish millioner i rene kjøps-summer)
Da er man fremdeles under Carroll-beløpet totalt sett, og eventuellt det vi uansett hadde satt av til sommer-vinduet forut for det salget? Eller var det null?

Er dette totalt uforsvarlig av meg å foreslå? Urealistisk kanskje sett i lys av vår eier, men er det urealistisk sett i et nøytralt perspektiv for en Premier league klubb?

Nå har jeg også quotet ditt innlegg og hyllet mye av det også, som var et svar, men jeg prøver da også å få frem at alle saker har to sider, og at noe er negativt og noe er posetivt.

Joda, vi har den økonomiske plattformen, men at minst ett av fire bein som den plattformen står på, har blitt dårlig, det er det liten tvil om. Og når beina svikter, vel da blir plattformen skakk. Jeg ser for meg at Ashleys sparepolitikk nå hindrer oss i å bli "Leeds 2", og takk og lov for det iallfall. Også der kunne man i sin tid hevde at man hadde den økonomiske plattformen, og det med rette. Bare for å dra en liten parallell, kanskje ikke helt relevant, men heller ikke helt irevelevant(?)

Ja det du foreslår er urealistisk med hensyn til hvem som eier klubben vi heier på. Om det er uforsvarlig eller ikke slipper du og jeg å ta stilling til, ganske enkelt fordi vi er "bare" fans av klubben. Ashley på sin side, som eier av klubben, må ta stilling til dette. Det er vel kanskje nettop derfor vi som fans kan være så forbaske uenig i det Ashley gjør også, tror du ikke? Vi må jo anta at hvis tjukken har noe fornuftig omløp mellom ørene, så vil han, akkurat som oss, bare klubbens beste.

Mangelen på kommunikasjon ut mot oss som fans er det meget mulig å kritisere ja. Og det med rette. Men det går igjen litt på det bjørni skrev, det er umulig å gjøre alle fornøyde, og en strategi er da å distansere seg. Om det er rett eller galt kan alltid diskuteres, det er det ingen fasit på.

I bunn og grunn så tror jeg ikke vi er så langt unna å være nokså enige her.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5133 på: 08. Juli 2011, 11:32 »
Til tross for det blir vi nå drevet som om det skulle være tilfelle, og du forsvarer jo dette med nebb og klør. Vi har en av de største fanbasene i Europa, og resultater på banen har en direkte innvirkning på finansene.  Ja vi må få balanse i regnskapet, men mangelen på satsing kan føre til at perioden blir lengre enn den behøver å være.

Jeg forsvarerer ingenting med nebb og klør, jeg bare lar meg kanskje litt lettere enn andre provosere av den overdrevnt dramatiske svartmalinga av absolutt alt som blir foretatt seg. Jeg liker å se ting fra to sider. I hvertfall prøve å forstå, før jeg skriver side opp og side ned om hvor dritt alt er.

Jeg er ingen fan av Fat Mike. Jeg var ingen fan av Fat Fred heller, selvom ting var moro - men det hadde sin pris

Klubben har 1,2 millarder kroner i gjeld. Og for noen måneder siden hadde vi ganske mange spillere som var over toppen av karrieren, som satt på gigantlønninger. Noe av det fineste med Fat Mikes plan, sånn jeg ser det, er at vi faktisk blir kvitt han snart. FM vet at han ikke er noen populær mann i Newcastle, og kommer heller aldri til å bli det. Han fikk seg en reality check da han innså at rikmannshobbyen sin, var mer arbeid og stress enn det var sjampis og sigarer - noe jeg tror var grunnen til at han aktivt søkte å selge klubben. Han fant derimot ingen kjøpere. Hvem faen er interessert i å kjøpe opp 1,2 milliarder i gjeld og en gjeng spillere du får nytte av i et par sesonger til, og dermed vissheten om at du er nødt til å fornye nesten hele laget med egne penger? Det viste seg å være ingen ringere enn ingen. FM uttalte i denne perioden at han innså fakta og at man måtte være komplett idiot for å kjøpe Nerwcastle - noe han selv hadde gjort to og et halvt år tidligere.

Veien å gå herfra var å igjen gjøre Newcastle til et attraktivt lag for eiere og investorer: kvitte seg med gjeld og samle en ung, sulten spillergruppe på lave lønninger. Han måtte gjøre det eneste han simpelthen kunne gjøre for å kvitte seg med laget - og det er ikke en plan man bare kan forholde seg til når det passer seg. Det må skje og det må skje ordentlig.

I min bok skal Fat Mike ha kudos for at han gjør det han kan for å gjøre Newcastle til en økonomisk attraktiv klubb å investere i igjen. Kudos for at vi forhåpentligvis er kvitt han snart. 
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 11:39 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5134 på: 08. Juli 2011, 11:36 »
Godt skrevet PhillippeA! (sett inn APPLAUS-smiley her)

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5135 på: 08. Juli 2011, 11:54 »
Sitat
Vi har visst lagt inn bud på McGugan ser jeg..han ser klasse ut på youtube ihvertfall ( who doesnt :P)

http://www.youtube.com/watch?v=kHwRlcA7cD0

edit: han ser faktisk latterlig god ut i den videoen. Det frisparket til slutt er jo helt lol.

Haha, er faktisk sykt det frisparket!
En sentral midtbanespiller, som er meget god med begge bein, ja takk! Ser ikke ut som han har den største farten, men..

Er jo mulighet for å hente han, nå som det ser ut til at Rout går motsatt vei.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5136 på: 08. Juli 2011, 12:00 »
McGugan ser unektelig bra ut, men han har tross alt sittet en del på benken i Forest. På sin side er han fremdeles relativt ung.
Oscillons From The Anti-Sun

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5137 på: 08. Juli 2011, 12:01 »
Ser ut som han har krutt i støvlene da  ;D  Spørs hvor mange forsøk han må ha mellom hver gang den suser inn da  :P

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5138 på: 08. Juli 2011, 12:53 »
Til tross for det blir vi nå drevet som om det skulle være tilfelle, og du forsvarer jo dette med nebb og klør. Vi har en av de største fanbasene i Europa, og resultater på banen har en direkte innvirkning på finansene.  Ja vi må få balanse i regnskapet, men mangelen på satsing kan føre til at perioden blir lengre enn den behøver å være.

Jeg forsvarerer ingenting med nebb og klør, jeg bare lar meg kanskje litt lettere enn andre provosere av den overdrevnt dramatiske svartmalinga av absolutt alt som blir foretatt seg. Jeg liker å se ting fra to sider. I hvertfall prøve å forstå, før jeg skriver side opp og side ned om hvor dritt alt er.

Jeg er ingen fan av Fat Mike. Jeg var ingen fan av Fat Fred heller, selvom ting var moro - men det hadde sin pris

Klubben har 1,2 millarder kroner i gjeld. Og for noen måneder siden hadde vi ganske mange spillere som var over toppen av karrieren, som satt på gigantlønninger. Noe av det fineste med Fat Mikes plan, sånn jeg ser det, er at vi faktisk blir kvitt han snart. FM vet at han ikke er noen populær mann i Newcastle, og kommer heller aldri til å bli det. Han fikk seg en reality check da han innså at rikmannshobbyen sin, var mer arbeid og stress enn det var sjampis og sigarer - noe jeg tror var grunnen til at han aktivt søkte å selge klubben. Han fant derimot ingen kjøpere. Hvem faen er interessert i å kjøpe opp 1,2 milliarder i gjeld og en gjeng spillere du får nytte av i et par sesonger til, og dermed vissheten om at du er nødt til å fornye nesten hele laget med egne penger? Det viste seg å være ingen ringere enn ingen. FM uttalte i denne perioden at han innså fakta og at man måtte være komplett idiot for å kjøpe Nerwcastle - noe han selv hadde gjort to og et halvt år tidligere.

Veien å gå herfra var å igjen gjøre Newcastle til et attraktivt lag for eiere og investorer: kvitte seg med gjeld og samle en ung, sulten spillergruppe på lave lønninger. Han måtte gjøre det eneste han simpelthen kunne gjøre for å kvitte seg med laget - og det er ikke en plan man bare kan forholde seg til når det passer seg. Det må skje og det må skje ordentlig.

I min bok skal Fat Mike ha kudos for at han gjør det han kan for å gjøre Newcastle til en økonomisk attraktiv klubb å investere i igjen. Kudos for at vi forhåpentligvis er kvitt han snart.

Utrolig bra innlegg, tommel gitt.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5139 på: 08. Juli 2011, 12:56 »
Ja, og fasiten er at han har gjort det godt i Frankrike, utenom fjorårets sesong.

Hvordan vil du underbygge din påstånd om at du heller vil ha denne sør-amerikaneren som har gjort en god sesong i hele sin karriere?

Når du fremstiller det på den måten, virker jo selvfølgelig Erding som et mer solid kjøp.
Men dette eselet har 12 mål på sine siste 19 kamper, og er tatt ut i argentinas landslagstropp. Han virker å ha funnet formen, mens Erding på sin side virker å ha mistet den.

Når det er sagt synes jeg selvfølgelig at CV`en til Martinez er rimelig spinkel. Alt handler vel til syvende sist om pris. Hadde ikke gjort meg noe å signe Erding for en billig penge, men om vi nærmer oss 10 synes jeg det er verdt å peke på hans dalende formkurve. Nå har sikkert Carr scouta han i flere år og baserer seg på det, men dog. til halvparten av prisen ( 4-5 millioner) er jeg veldig positiv, men det virker som PSG - med sine nye eierene og finansielle muskler - står litt friere til å forhandle som de vil.
Kanskje ikke den gunstigste klubben å kjøpe spillere av per dags dato - hvem vet..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5140 på: 08. Juli 2011, 12:59 »
Vi snakker om EN svak sesong. Ellers har han vært solid.

Skal virkelig en sesong være nok til å avgjøre at en spiller ikke er god nok? Som jeg skrev tidligere: Hadde du ikke tatt i mot Rooney heller du da? Han har jo hatt en svak sesong...

Prisen på Erding kommer nok heller ikke til å ende på £10m. Ser for meg at vi henter han for £7-8m evt.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5141 på: 08. Juli 2011, 12:59 »
McGugan ser unektelig bra ut, men han har tross alt sittet en del på benken i Forest. På sin side er han fremdeles relativt ung.

Satt han på benken denne sesongen også? Står jo 13 mål og 16 assists på 45 kamper i den nufcblog-artikkelen. Hvis endel av de kampene var som innbytter blir jo bare statistikken enda sykere. Vet det er wankership, men likevel :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5142 på: 08. Juli 2011, 13:02 »

Satt han på benken denne sesongen også? Står jo 13 mål og 16 assists på 45 kamper i den nufcblog-artikkelen. Hvis endel av de kampene var som innbytter blir jo bare statistikken enda sykere. Vet det er wankership, men likevel :)
36 kamper fra start - 6 som innbytter i følge soccernet. 13 scoringer og 12 assist. Absolutt en spennende spiller!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5143 på: 08. Juli 2011, 13:04 »
Vi snakker om EN svak sesong. Ellers har han vært solid.

Skal virkelig en sesong være nok til å avgjøre at en spiller ikke er god nok? Som jeg skrev tidligere: Hadde du ikke tatt i mot Rooney heller du da? Han har jo hatt en svak sesong...

Prisen på Erding kommer nok heller ikke til å ende på £10m. Ser for meg at vi henter han for £7-8m evt.

Nå synes jeg Rooney til tider har vært jævlig god denne sesongen òg, om jeg skal kverulere litt. Han åpna dårlig, selvfølgelig.  Mulig jeg hadde tatt imot Wayne, på den annen side synes jeg Løvenkrantz ikke er langt unna  ;D

Tror selvfølgelig at Erding kan finne tilbake til formen hos oss og vil gi han en sjanse Daniel, det var bare kombinasjonen av hele sagaen med Gameiro til dem/Persona-non-Grata til oss, samt historiene om at PSG-fansen pep på han halve fjorårssesongen og en eventuell stiv pris som nesten tilsvarer Gameiro, som gjør at jeg er litt halv-skeptisk.

Og det faktum at #9 trøya er store sko å fylle, selvfølgelig.

Men nå virker det ikke som om han vil til oss uansett, så.. Om det skjer, får du eventuellt kaste noen egg i trynet mitt om han slår til, så skal jeg pælme et par tilbake om det motsatte skjer  ;)
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 13:12 av Flatline »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5144 på: 08. Juli 2011, 13:32 »
"
The talk here in the Paris sports media is that Charles N`zogbia has told the Wigan owner he will have 'groin strain' untill they let him join NUFC,and NUFC are not prepared to pay anymore than £6.5m for him,apparently thats what they sold him for!

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/07/07/pardew-newcastle-must-push-on-this-season-72703-29010901/#ixzz1RVq5Wpoh

Ha ha, sikkert bare piss men. Lo når jeg leste det