20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5115 på: 08. Juli 2011, 09:46 »
Jeg er i hvertfall glad for at det ikke er deg som eier klubben. Kunne blitt som en fiffig Man City-kopi bare i islandsk kreditt-utgave.

Du prater så mye piss ass. Slutt å legg ord i munnen min, jeg har ikke tatt til orde for ubegrenset bruk. Alt jeg sier er at Newcastle ikke er en liten klubb med begrenset potensiale slik som til eksempel Blackburn eller Bolton, og trenger derfor heller ikke bli drevet så sparsommelig som disse.  Til tross for det blir vi nå drevet som om det skulle være tilfelle, og du forsvarer jo dette med nebb og klør. Vi har en av de største fanbasene i Europa, og resultater på banen har en direkte innvirkning på finansene.  Ja vi må få balanse i regnskapet, men mangelen på satsing kan føre til at perioden blir lengre enn den behøver å være.
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 09:52 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5116 på: 08. Juli 2011, 09:50 »
Sett de sisste landkampene hans for Norge  ??? Svakt! Han er over the top og vel så det!
Glad han ikkje kom til "Skjærene" eg ;)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5117 på: 08. Juli 2011, 09:51 »
 :'(
Han kom, ble mett og dett var dett....

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5118 på: 08. Juli 2011, 09:55 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/07/07/focus-on-where-35m-carroll-cash-has-gone-72703-29010924/2/

"en god slump av pengene er satt til side for å finansiere Enriques nye kontrakt"..   :-\

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5119 på: 08. Juli 2011, 09:57 »
Da får vi håpe han signerer!!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5120 på: 08. Juli 2011, 10:05 »
Jeg registrerer at du Flatline enda ikke har svart på spørsmålet mitt ang Adebayor, Odemwingie og Gyan. Alle hadde dårligere målsnitt i Frankrike enn Erding. Er dette spisser som ikke er gode nok for Newcastle?

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5121 på: 08. Juli 2011, 10:10 »
Sett de sisste landkampene hans for Norge  ??? Svakt! Han er over the top og vel så det!
Glad han ikkje kom til "Skjærene" eg ;)

Jeg så Norge - Danmark, da syns jeg forsåvidt hele laget var svakt. Fikk ikke sett Portugal kampen, så den kan jeg ikke uttale meg om.
Men personlig ville jeg heller hatt han inn dørene enn enkelte av de andre alternativene som har blitt lansert... (Les: Warnock, Konchesky)

Men for all del, aller helst ser jeg at Enrique signerer ny 5 årskontrakt! Evt. en annen talentfull/god back som ikke er eldre enn 25-26. Men om alt annet skulle mislykkes, så tror jeg ikke JAR hadde vært det verste.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5122 på: 08. Juli 2011, 10:33 »
Hvorfor kjøpte ikke Newcastle Wes Brown for £1M, som Sunderland har gjort nå? Har ikke han et ganske solid høyeste nivå ihvertfall?

Fordi 4års-kontrakt for en 32 åring er intet mindre enn latterlig.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5123 på: 08. Juli 2011, 10:37 »
En skadeplaget 32åring ikke minst..

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #5124 på: 08. Juli 2011, 10:38 »
United ? who have agreed a £2million deal with Nottingham Forest that should see Wayne Routledge join the Championship club by the end of the week ? are playing a cautious game on new contracts and Simpson has been made to wait for his new contract.

Read More http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/07/08/danny-simpson-close-to-signing-five-year-deal-61634-29016123/#ixzz1RV5BiO5a

Faaaaaen! Har hatt våte drømmer i hele natt om at det enten var Colo, Barton eller kanskje Enrique... Simpson? Bah...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5125 på: 08. Juli 2011, 10:44 »
Hei Flatline.
Jeg vet ikke hva slags erfaring du har med lederskap, men det er en kjent sak at "til lags åt alle kan ingjen gjera". Dette betyr at man av og til må skuffe noen, ved å gjøre noe som de ikke er enige i. That's life. Dette betyr at når man har satt seg et mål og en policy, så må dette følges opp, uten for mye slinger i valsen. Vingler man for mye, mister man målet og aksepten for policyen.

Dette høres teoretisk ut, men skal man bedrive ledelse, så må man bestemmes seg for hvilke prosesser som skal styres av hvem, og hvem som skal vite hva. Alle kan ikke påvirke alle prosesser - da kommer man ikke til beslutningsfasen, og om man skulle greie å ta en beslutning, så er det en populistisk beslutning.

På samme måte som en populistisk politikk (Feks FRP) ikke kan lede til en stabil politikk i et land, kan ikke en fotballklubb drives fornuftig direkte av fansen. Dette fordi de store massene er sultne NÅ, og ikke har tid eller råd til å bygge noe for fremtiden.

Dette blir et langt innlegg, men ikke gi meg opp;
En av de viktigste policyene til en ledelse med lav troverdighet, vil sansynligvis være å ikke frigi informasjon før den er offisiell. Dette betyr at man slipper å ta kamper (med fansen i dette tilfellet), før kampen i realiteten er over. Langvarige offentlige prosesser vil medføre steilere grupperinger, der oppfatninger får tid til å befeste seg, med det uunngåelige resultat at noen blir misfornøyd uansett.

Man kan derfor ikke klandre den profesjonelle beslutningen om å ikke dele informasjon før saken er avgjort. Alle vet at NUFC fans grupperinger er i opposisjon, og at enhver mulighet brukes til å skape negativ blest om eieren.

La meg nå bare gjenta for 40'ende gang at jeg ikke er tilhenger av Fat Mike sitt styre, men at jeg likevel forstår og aksepterer økonomistyringen hans. Menneskesynet deler jeg ikke, noe jeg har uttrykt ganske klart vedr. sparkingen av CH.

For å konkludere:
Jeg er enig med MA angående økonomistyringen og at han holder kortene tett til brystet. Jeg er også enig med ham i at en investering i laget ikke nødvendigvis betyr nye spillere, da det er resultatet som teller; ikke transferbudsjettet...

Jeg er IKKE enig i dine ramaskrik, både fordi jeg forstår at klubben trenger et solid økonomisk fundament for å kunne eksistere, og fordi klubben må kunne ta beslutninger uten at vi fans skal bestemme hvem som skal inn og ut. En avstemning her på forumet hadde nok resultert i at vi tok den dyreste løsningen alt for ofte, fordi vi kjenner navnet på spilleren godt. Det ville blitt en FFS politikk og påfølgende krise.

Når det er sagt så både tror og håper jeg vi får inn en skikkelig spiss og en som kan spille HB og Midtstopper, som kan holde Simmo ute av laget.

Dette kommer fra tre sider tilbake, og det skyldes ganske enkelt at jeg har hatt det litt for travelt på morningen til å sjekke innom her, samtidig så er det et langt innlegg. Men altså... skyt meg for å quote det hvis dere vil, men dette er et meget bra innleg, verdt å lese over, og verdt å tenke igjennom!

Takk bjørni!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5126 på: 08. Juli 2011, 10:52 »
Jeg registrerer at du Flatline enda ikke har svart på spørsmålet mitt ang Adebayor, Odemwingie og Gyan. Alle hadde dårligere målsnitt i Frankrike enn Erding. Er dette spisser som ikke er gode nok for Newcastle?

Jeg er positiv til spillere fra fransk Ligue 1 jeg, bare ikke Erdinc. Klart, hvis du argumenterer på den måten kan man jo trekke fram Adam Johnson fra League 1 og diverse andre spillere fra "lavere" divisjoner. Det er jo mange som takler overgangen, men derfra og til at man nødvendigvis gjør det bedre i premier league enn i Ligue 1 er jo et stykke.

Kan godt hende at han vil være bedre her enn i fransk toppdivisjon, men fjorårssesongen hans forhindrer meg i å se kuppet i å signere han for 7-9 millioner. Fornøyd Daniel?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5127 på: 08. Juli 2011, 11:01 »
Hei Flatline.
Jeg vet ikke hva slags erfaring du har med lederskap..

tekst..

Dette kommer fra tre sider tilbake, og det skyldes ganske enkelt at jeg har hatt det litt for travelt på morningen til å sjekke innom her, samtidig så er det et langt innlegg. Men altså... skyt meg for å quote det hvis dere vil, men dette er et meget bra innleg, verdt å lese over, og verdt å tenke igjennom!

Takk bjørni!

Enig i at dette var et bra innlegg. Men den økonomiske plattformen har vi allerede. Vi er en av de klubbene i europa med høyest turnover og fanbase. Finansene våre har vært skakk-kjørt tidligere - og er ikke helt friskmeldte enda -, men de er på rett vei igjen. Heldigvis. Min innvending er bare at resultater på banen har en direkte innvirkning på totaløkonomien vår, og da er det ingen vei utenom å investere i laget for å styrke stallen. Og det gjør vi jo - til en viss grad. Uenighetene går jo bare på hva som ligger i begrepet "investere" i laget. Og det er jo en fruktbar og interessant diskusjon. Jeg mener Carroll-pengene burde forvaltes i en 3-4 stykk 5-7 millioners spillere som kunne gått rett inn i første-ellevern( eller eventuellt 2-3 + en spiss til 10 millioner), og at de resterende 5-10 millionene pund burde dekke sign-on fees og free transfer fees. ( altså 25ish millioner i rene kjøps-summer)
Da er man fremdeles under Carroll-beløpet totalt sett, og eventuellt det vi uansett hadde satt av til sommer-vinduet forut for det salget? Eller var det null?

Er dette totalt uforsvarlig av meg å foreslå? Urealistisk kanskje sett i lys av vår eier, men er det urealistisk sett i et nøytralt perspektiv for en Premier league klubb?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5128 på: 08. Juli 2011, 11:01 »
Det var bare det at det eneste argumentet ditt var at han har 1 scoring pr 4 kamp (noe som også er feil - hvis du ikke tar med kamper som innbytter da), og når jeg da hoster opp fakta at spillere som har gjort det godt i PL har hatt enda dårligere stats i Ligue 1, så faller lissom argumentet ditt litt bort.

Og at han hadde en dårlig sesong i fjor, hva betyr egentlig det i det store og hele? Hadde du sagt nei til Wayne Rooney fordi han hadde en svak sesong i fjor?

Og ikke nok med det. Du vil heller signere en spiss som har hatt 1 god sesong og mange svake, fremfor en spiss som har hatt 1 svak sesong og mange gode.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5129 på: 08. Juli 2011, 11:03 »
Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror forskjellen mellom våre to syn bunner ut i det faktum at du/dere ser på dagens politikk som ledd i en plan for å få oss ovenpå igjen. Et par magre år nå, med innstramninger og slanking av daukjøtt.
1
Jeg er enig i at dette ville vært en god plan og forsåvidt èr en god plan,  men jeg tror ikke måten vi kommer til å drive på i fremtiden, er nevneverdig forskjellig fra slik den er i dag. Jeg tror - så lenge vi har Ashley som eier - at dette kommer til å være en plan som går på loop..

Bruk klubben som gratis annonseringsplattform, kjøp billig, selg spillere når/hvis de slår igjennom , bli kvitt alle på høy lønn og uten en potensiell høyere salgsverdi i fremtiden ( slik som Nolan og Barton), og fremfor alt - så lenge klubben holder seg i premier league, så er det nok.

Dette er mitt syn basert på måten de opptrer på i media og overgangsmarkedet, samt hva de faktisk gjør i ettertid av uttalelser.

Det er naturligvis veldig lett å motbevise det jeg sier ved å referere til hva enten Llambas eller Pardew sier, men det er jo samtidig "bukken som passer havresekken" mht. troverdigheten i de utsagnene.

Noen av dere vil sikkert si at jeg har sagt dette 1000 ganger mer, så jeg skal ikke gå dypere i detalj.
2
Forhåpentligvis har jeg feil og dere rett, men for min del tror jeg det beste som kan skje for oss alle er at klubben blir kjøpt opp - jo før jo bedre.

Det er faktisk den tingen jeg ønsker meg nest mest for tiden. Nummer èn er anal-sex med en digg dame :)

Og så må jeg quote motsvaret litt også, prøv å holde ut med meg her nå, så skal jeg skjerpe meg herretter.

Det fins nemlig en del kloke ord her også. Det avsnittet jeg har merket som én, er jeg mye enig i. Derav også min skepsis til dagens regime. Jeg stoler ikke 100% på at Ashley endrer sin strategi for klubben når han har fått den nok ovenpå. Til det har Ashley lurt meg som fan for mange ganger. Men selvfølgelig, uskyldig inntil det motsatte er bevist, og tvilen skal komme tiltalte tilgode osv osv osv.

Så til det avsnittet i quoten jeg har merket som nummer to: HVIS det er et fremtidig salg av klubben som skal til, for å løfte den tilbake mot nye høyder, eller gamle hvis vi tenker der den var før: Javel, da tror jeg allikevel vi er på rett vei. Vi må anta at det er riktig at Ashley har fosøkt å selge klubben tidligere nå, uten å lykkes fordi han ikke har fått det han ønsket for den. Da er det riktig å rette på den skakkjørte økonomien, da det selvfølgelig vil gjøre klubben til et mer attraktivt kjøpsobjekt. Det er ganske åpenbart mener jeg. Så 'either way', så er det mulig å se noe posetivt i det Ashley gjør i mine øyne.

Samtidig skal også jeg gjenta at jeg ikke på noen som helst måte ser på Ashley og Llambias som to engler med hellige glorier over hodet for å bruke en bibelsk formulering. Uansett, skal vi altså videre, enten det er med eller uten Ashley i det lange løp, så virker det som vi må være litt tålmodige i vår vei oppover.

My two cents...  :P

Den siste linja i dette avsnittet er ikke "Newcastle og transfers" relevant da en passende kandidat til drømmen neppe vil prestert særlig bra i PL.  ;)