20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5100 på: 08. Juli 2011, 02:35 »
Nå sa jo bjørni det selv her, men tror ikke det er noen som har sagt at de vet, men håper at Ashley kommer til å frigjøre flere midler når klubben en gang blir selvforsynt.

Klubben har anskaffet seg to unge franske landslagsspillere for under £10m siden januar. Hadde klubben vist mer ambisjoner dersom prislappen hadde vært høyere? Er dette "apekatter" fordi klubben har betalt "peanøtter" for dem? For meg er spillerne som kommer inn mer tegn på klubbens ambisjoner enn prislappen som hang på dem.

Nå er det vel bare Cabaye vi har betalt penger for, så vanskelig å si imo.. hadde vi vært etter dem om vi måtte ha betalt full pris?
Selvfølgelig ypperlige kjøp, og nei naturligvis hadde det ikke vært bedre om vi betalte 10 millioner per stykk, men tatt i betraktning at alle ble signert billig eller gratis, er det ikke godt å si om de signaliserer ambisjoner eller om vi rett og slett bare øynet sjansen for å gjøre en god handel.

Vi har visst lagt inn bud på McGugan ser jeg..han ser klasse ut på youtube ihvertfall ( who doesnt :P)

http://www.youtube.com/watch?v=kHwRlcA7cD0

edit: han ser faktisk latterlig god ut i den videoen. Det frisparket til slutt er jo helt lol.
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 02:40 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5101 på: 08. Juli 2011, 02:36 »
eller enrique?

Neppe. Han vil vekk. Er vel Barton, eller muligens Jonas (?)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5102 på: 08. Juli 2011, 02:45 »
Nå er det vel bare Cabaye vi har betalt penger for, så vanskelig å si imo.. hadde vi vært etter dem om vi måtte ha betalt full pris?
Selvfølgelig ypperlige kjøp, og nei naturligvis hadde det ikke vært bedre om vi betalte 10 millioner per stykk, men tatt i betraktning at alle ble signert billig eller gratis, er det ikke godt å si om de signaliserer ambisjoner eller om vi rett og slett bare øynet sjansen for å gjøre en god handel.

Og Ben Arfa.

Vi har betalt full pris for begge spillerne, og om vi hadde vært ute etter dem eller ikke dersom de hadde vært dyrere er irrellevant så lenge de passer inn i systemet Pardew ønsker å etablere i klubben. Hadde det vært en "Duffsignering", som i at han var så billig at man "må" slå til, så hadde saken vært en annen. I intervju med Cabaye sa han at Pardews visjon om hvordan Newcastle skal spille neste sesong var med på å få han til klubben.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5103 på: 08. Juli 2011, 02:53 »

Hadde det vært en "Duffsignering", som i at han var så billig at man "må" slå til

Jeg tror du snublet over noe her, selv om du mente det motsatt.. Skulle Cabaye floppe i PL vil han fremdeles være verdt langt på vei det samme for franske klubber etter et år her. Den reelle verdien hans er vel nærmere dobbelt av hva vi betalte.... Det samme kan man si om Ben arfa, selv om hans disiplinære problemer muligens gjør han til en større risiko. På den annen side er han vel et enda større talent enn Cabaye, så belønningspotensialet er større.
Marveaux og Ba var begge no-brainers siden de var gratis.  Jeg er usikker på om vi vurderte disse på grunnlag av om de passet inn i laget - eller om de bare var "mye for pengene"..
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 02:57 av Flatline »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5104 på: 08. Juli 2011, 03:00 »
Uansett; de er attraktive kandidater

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5105 på: 08. Juli 2011, 03:05 »
Uansett; de er attraktive kandidater

Den mest sannsynlige forklaringen er vel kanskje at de oppfyllte alle kriterier. Passer inn i laget, samt billige/gratis.

Men da er det jo betimelig å spørre om signeringene signaliserer noe som helst, annet enn at vi alltid er åpne for en god handel. Og det er jo de fleste  :P
( Sånn sett synes jeg det var en flott fangst av Llambas og Ashley i den grad de var involvert, dèt skal de ha! Sikkert mange lag i PL som kunne tenke seg disse spillerne. Men beina til Ba og Marveaux er et spørsmålstegn..)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5106 på: 08. Juli 2011, 03:15 »
Marveaux og Ba var begge no-brainers siden de var gratis.  Jeg er usikker på om vi vurderte disse på grunnlag av om de passet inn i laget - eller om de bare var "mye for pengene"..

De styrker to posisjoner som mange har etterlyst, og skal vi tro Pardew (ja, vet det ikke betyr mye for deg) så har klubben gjort hjemmeleksen på disse to gjennom grundig speiding og tilbakemeldinger fra folk Pardew stoler på. Det sier for meg at klubben ikke har signert dem bare pga. at de var billige alternativer, men at de også mener at de kan prestere i det systemet Pardew ønsker å bruke neste sesong.

Edit: Ja, det var jo omtrent det du skrev nå i ettertid Flatline  :)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5107 på: 08. Juli 2011, 03:21 »

De styrker to posisjoner som mange har etterlyst, og skal vi tro Pardew (ja, vet det ikke betyr mye for deg) så har klubben gjort hjemmeleksen på disse to gjennom grundig speiding og tilbakemeldinger fra folk Pardew stoler på. Det sier for meg at klubben ikke har signert dem bare pga. at de var billige alternativer, men at de også mener at de kan prestere i det systemet Pardew ønsker å bruke neste sesong.

Edit: Ja, det var jo omtrent det du skrev nå i ettertid Flatline  :)

Litt merkelig at vi tilfeldigvis scouter på spillere som enten er free transfer listet fordi de er skadeutsatte eller tilgjengelig billig igjennom utkjøpsklausuler (mistenker litt røverhistorier oppkonstruert i ettertid), men så lenge vi får dem billig slik at vi frigjør midler til andre ting, så gjerne for meg. Klarer ikke heeelt å glede meg over de pengene spart om vi ikke bruker de på ytterligere forsterkninger, siden det som regel er en catch forbundet med det ( skadehistorikk hovedsaklig), men dere kjenner meg: Aldri fornøyd :)

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5108 på: 08. Juli 2011, 04:34 »
Jeg er i hvertfall glad for at det ikke er deg som eier klubben. Kunne blitt som en fiffig Man City-kopi bare i islandsk kreditt-utgave.
Oscillons From The Anti-Sun

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5109 på: 08. Juli 2011, 05:17 »

[/quote]

None taken Bjørni :) Det eneste som signaliserer ambisjoner i fotballverdenen i disse tider er penger, og når jeg ikke ser pengene ser jeg heller ikke ambisjonene :) Vi får håpe at vi på en eller annen måte klarer å komme oss rundt denne pengekarusellen da..
[/quote]

Helt enig...money talks!
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #5110 på: 08. Juli 2011, 08:40 »
Spennende! Barton med ny kontrakt?
eller enrique?
Med de "ny kaptein"-ryktene som sirkulerer går jeg for at det gjelder ny langtidskontrakt for Colo. :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5111 på: 08. Juli 2011, 09:07 »
MsiDouglas Mark Douglas
Journal tomorrow: fee agreed for a player leaving #NUFC - but one star edges closer to a much deserved long term deal

Spennende! Barton med ny kontrakt?

Tror det er snakk om Routledge og Barton..Enrique tror jeg er tapt.

FM Ruler

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #5112 på: 08. Juli 2011, 09:41 »
Hvorfor kjøpte ikke Newcastle Wes Brown for £1M, som Sunderland har gjort nå? Har ikke han et ganske solid høyeste nivå ihvertfall?

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5113 på: 08. Juli 2011, 09:41 »
Ser at J.A Riise er så godt som klar for Fulham for 20 mill NOK.

Hvis Enrique forsvinner nå (noe som er høyst sannsynlig) så vil jeg påstå at det hadde ikke vært et dumt kjøp. Han har en kjempegod holdning til trening etc, og mye erfaring fra toppnivå. Men han passer ikke inn i planen til MA og han signerer vel for Fulham nå allikevel.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5114 på: 08. Juli 2011, 09:42 »
Hvorfor kjøpte ikke Newcastle Wes Brown for £1M, som Sunderland har gjort nå? Har ikke han et ganske solid høyeste nivå ihvertfall?

Han har vel vært rimelig skadeplaget, og tror ikke det hadde blitt noe bedre hos oss.