20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289858 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5085 på: 08. Juli 2011, 01:06 »
Det er tydeligvis husrent å tolke Ashleys motiver rosverdig, mens det å være kritisk til han er tabu her.

Du må misforstå med vilje her altså. Det handler ikke om enten å rope "Ashley er bra!" eller "Ashley suger!". Etter det jeg kan se, og det du bør makte å se, så er de fleste skeptiske og uttrykker misnøye med Ashley. Vi er bare ikke med på din ensidige propaganda om at £50m i pluss over fire år skal bety at vi skal handle hemningsløst. Vi prøver å se en helhet og erkjenne tingenes tilstand. Julenissen kommer ikke uansett hvor mye vi roper på ham! Uansett hvor mye du sier du er fan og ikke revisor så gjør det ikke noe med det faktum at Newcastle har blødd penger i en periode på flere år, og at iallefall jeg erkjenner at dette gjør noe med vår handlefrihet.

Det er ikke det at jeg ikke vil at vi skal styrke laget med klassespillere, men det er bare ikke særlig realistisk. Og iallefall ikke så ekstremt enkelt som du fremstiller det.

Du har enda ikke hostet opp et eneste spissalternativ etter min etterlysning som du mener er realistisk og putter regelmessig ekstremt med mål i ligaen. Hvor er disse spissene som vil til oss, koster £20m+, scorer 20+ mål i ligaen over tid? Jeg vil gjerne vite dette for det hadde virkelig vært prima. Jeg bare sliter med å se dem, personlig tror jeg at vi må bygge disse målmaskinene selv.

Og for å være ærlig så ser jeg på det som et personangrep å bli beskyldt for å bekymre meg mer for privatøkonomien til Ashley enn å tenke på klubbens beste.
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 01:08 av Hughie »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5086 på: 08. Juli 2011, 01:17 »
1. Jeg slutter å putte ord i munnen din når du slutter å putte ord i munnen min. Jeg har aldri sagt at vi skal handle David villa eller Messi. 2. Men klubben mener tydeligvis at alt over 7-8 millioner er for mye for en spiller. Da er lista lagt med hensyn til hvor bra vi kan gjøre det fremover. Det er faktisk en sammenheng mellom hvor mye spillere koster, og hvor gode de er.  Pay peanuts, get monkeys. 
3. Hvis vi absolutt skal spare penger, greit nok, si dèt da.

4. Men ikke si at "everything will get re-invested in the team",  for så å hevde at lønninger, underheating og gud vet hva, frityrkokere til kantina og ny stige til vaktmestern går inn under laget. Det er ikke det folk forventer når man sier at alle pengene skal spyttes inn i laget igjen.

Det er ikke det at vi sparer penger som irriterer meg, det er det at man regelrett lurer fansen med å love ting, for så å gjøre noe helt annet.

Men for all del, fortsett med person-angrepene her inne fordi jeg er skeptisk. I dont care :)

1. Hvor har jeg sagt at du ønsker at klubben skal kjøpe en Villa eller Messi? Hvilke ord er det jeg har puttet i munnen din?

2. Bud på N´Zogbia i januar og Gameiro nå i sommer sier noe annet, med mindre du drar frem det bunnsolide agrumentet at det bare er lureri fra Ashley sin side. Pardew sa før overgangsvinduet startet at klubben kom til å konkurere mot CL lag for spisser i sommer, og at det kom til å bli vanskelig å få tak i det man ønsket seg av den grunn. Gameiro/Gervinho-sagaen beviser at Pardew hadde rett, men vi får håpe at de ikke har gitt opp enda. Er fortsatt god tid igjen i overgangsvinduet.

3. De har sagt at de har en plan for å gjøre klubben selvforsynt. Økonomiske kutt er derfor en selvfølge. Ingen hemmelighet.

4. Er enig i at det er unødvendig av klubben å gå ut og si at alle pengene vil bli reinvestert i laget. Hadde de ordlagt seg bedre og sagt klubben, og forklart hva det innebar, så tror jeg folk kunne akseptert realiteten lettere enn hva de gjør selv om det er skuffende.

Du må ha en skikkelig snill omgangskrets dersom du mener jeg driver med personangrep. Skal prøve å være litt mykere med deg i fremtiden.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5087 på: 08. Juli 2011, 01:18 »
Men ikke si at "everything will get re-invested in the team",  for så å hevde at lønninger, underheating og gud vet hva, frityrkokere til kantina og ny stige til vaktmestern går inn under laget. Det er ikke det folk forventer når man sier at alle pengene skal spyttes inn i laget igjen.

Hei Flatline.
Jeg vet ikke hva slags erfaring du har med lederskap, men det er en kjent sak at "til lags åt alle kan ingjen gjera". Dette betyr at man av og til må skuffe noen, ved å gjøre noe som de ikke er enige i. That's life. Dette betyr at når man har satt seg et mål og en policy, så må dette følges opp, uten for mye slinger i valsen. Vingler man for mye, mister man målet og aksepten for policyen.

Dette høres teoretisk ut, men skal man bedrive ledelse, så må man bestemmes seg for hvilke prosesser som skal styres av hvem, og hvem som skal vite hva. Alle kan ikke påvirke alle prosesser - da kommer man ikke til beslutningsfasen, og om man skulle greie å ta en beslutning, så er det en populistisk beslutning.

På samme måte som en populistisk politikk (Feks FRP) ikke kan lede til en stabil politikk i et land, kan ikke en fotballklubb drives fornuftig direkte av fansen. Dette fordi de store massene er sultne NÅ, og ikke har tid eller råd til å bygge noe for fremtiden.

Dette blir et langt innlegg, men ikke gi meg opp;
En av de viktigste policyene til en ledelse med lav troverdighet, vil sansynligvis være å ikke frigi informasjon før den er offisiell. Dette betyr at man slipper å ta kamper (med fansen i dette tilfellet), før kampen i realiteten er over. Langvarige offentlige prosesser vil medføre steilere grupperinger, der oppfatninger får tid til å befeste seg, med det uunngåelige resultat at noen blir misfornøyd uansett.

Man kan derfor ikke klandre den profesjonelle beslutningen om å ikke dele informasjon før saken er avgjort. Alle vet at NUFC fans grupperinger er i opposisjon, og at enhver mulighet brukes til å skape negativ blest om eieren.

La meg nå bare gjenta for 40'ende gang at jeg ikke er tilhenger av Fat Mike sitt styre, men at jeg likevel forstår og aksepterer økonomistyringen hans. Menneskesynet deler jeg ikke, noe jeg har uttrykt ganske klart vedr. sparkingen av CH.

For å konkludere:
Jeg er enig med MA angående økonomistyringen og at han holder kortene tett til brystet. Jeg er også enig med ham i at en investering i laget ikke nødvendigvis betyr nye spillere, da det er resultatet som teller; ikke transferbudsjettet...

Jeg er IKKE enig i dine ramaskrik, både fordi jeg forstår at klubben trenger et solid økonomisk fundament for å kunne eksistere, og fordi klubben må kunne ta beslutninger uten at vi fans skal bestemme hvem som skal inn og ut. En avstemning her på forumet hadde nok resultert i at vi tok den dyreste løsningen alt for ofte, fordi vi kjenner navnet på spilleren godt. Det ville blitt en FFS politikk og påfølgende krise.

Når det er sagt så både tror og håper jeg vi får inn en skikkelig spiss og en som kan spille HB og Midtstopper, som kan holde Simmo ute av laget.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5088 på: 08. Juli 2011, 01:33 »
Det med personangrep var ikke nødvendigvis til deg Tim Buch, bare at jeg synes det er litt unødvendig å bli personlig - slik som noen her inne har en tendens til å bli - når man er uenig i noe. Oppi all diskusjonen får vi huske på at vi er fans av det samme laget. Det er Ashley og Llambas jeg misliker, ikke NUFC.  Må innrømme at jeg er jævlig skeptisk til Pardew og, han virker ikke som en straight-talker. Men jeg har ikke helt dømt han enda. Det er jo noe delte meninger om Ashley her på forumet, noen som prøver å forstå eller forstår politikken hans, slik som deg og Bjørni, eller noen som ikke forstår den i det hele tatt, slik som meg.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror forskjellen mellom våre to syn bunner ut i det faktum at du/dere ser på dagens politikk som ledd i en plan for å få oss ovenpå igjen. Et par magre år nå, med innstramninger og slanking av daukjøtt.

Jeg er enig i at dette ville vært en god plan og forsåvidt èr en god plan,  men jeg tror ikke måten vi kommer til å drive på i fremtiden, er nevneverdig forskjellig fra slik den er i dag. Jeg tror - så lenge vi har Ashley som eier - at dette kommer til å være en plan som går på loop..

Bruk klubben som gratis annonseringsplattform, kjøp billig, selg spillere når/hvis de slår igjennom , bli kvitt alle på høy lønn og uten en potensiell høyere salgsverdi i fremtiden ( slik som Nolan og Barton), og fremfor alt - så lenge klubben holder seg i premier league, så er det nok.

Dette er mitt syn basert på måten de opptrer på i media og overgangsmarkedet, samt hva de faktisk gjør i ettertid av uttalelser.

Det er naturligvis veldig lett å motbevise det jeg sier ved å referere til hva enten Llambas eller Pardew sier, men det er jo samtidig "bukken som passer havresekken" mht. troverdigheten i de utsagnene.

Noen av dere vil sikkert si at jeg har sagt dette 1000 ganger mer, så jeg skal ikke gå dypere i detalj.

Forhåpentligvis har jeg feil og dere rett, men for min del tror jeg det beste som kan skje for oss alle er at klubben blir kjøpt opp - jo før jo bedre.

Det er faktisk den tingen jeg ønsker meg nest mest for tiden. Nummer èn er anal-sex med en digg dame :)
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 01:37 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5089 på: 08. Juli 2011, 01:35 »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5090 på: 08. Juli 2011, 01:40 »
La meg konsentrere meg om fotballdelen av drømmen din  ;D

Alle vil vi jo det beste for klubben, og jeg tror de fleste ville tatt imot en ny eier med åpne armer. Det er ikke det diskusjonen går på.

Mitt retoriske spørsmål til deg er: Hvorfor skal vi tro mer på dine antakelser om hvordan MA vil opptrå når klubben går i pluss igjen (altså fortsette med å satse på å være i PL uten andre ambisjoner om å tjene penger uten å rykke ned), enn på MA, DL og AP sine uttalelser til media?

De har ikke verdens største troverdighet, men de må iallefall stå til ansvar for sine handlinger. Hva med deg??

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5091 på: 08. Juli 2011, 01:53 »

Alle vil vi jo det beste for klubben, og jeg tror de fleste ville tatt imot en ny eier med åpne armer. Det er ikke det diskusjonen går på.

Mitt retoriske spørsmål til deg er: Hvorfor skal vi tro mer på dine antakelser om hvordan MA vil opptrå når klubben går i pluss igjen (altså fortsette med å satse på å være i PL uten andre ambisjoner om å tjene penger uten å rykke ned), enn på MA, DL og AP sine uttalelser til media?

De har ikke verdens største troverdighet, men de må iallefall stå til ansvar for sine handlinger. Hva med deg??

He he... jeg stiller jo ikke akkurat til valg her på forumet, så folk trenger vel strengt tatt ikke tro på meg. Dette er jo et sted for meningsytringer, ikke valgkamp :P
Llambas har vel uttalt at klubben skal være en topp10 klubb, er det betryggende?
Spørsmålet er vel hvem de må stå til ansvar for? Fansen? Det har de gitt opp/gitt faen i for lenge siden.. NUFC er ikke en demokratisk institusjon, i likhet med de fleste andre forretningsforetak.. Ashley gir jo ikke intervjuer i det hele tatt :P
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 02:02 av Flatline »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5092 på: 08. Juli 2011, 01:55 »
http://www.nufcblog.com/2011/07/07/newcastle-after-top-championship-central-midfielder/?

Aner jeg er lite Routledge/Perch/Williamson kjøp?

kan godt være, men 13 mål og 16 assists som midtbanespiller er likefullt imponerende.. om han tar steget opp finner man aldri ut av hvis man ikke forsøker, og om han skulle floppe får man sikkert igjen det samme man kjøpte han for, bare å selge han ned til wankership igjen :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5093 på: 08. Juli 2011, 02:00 »

He he... jeg stiller jo ikke akkurat til valg her på forumet, så folk trenger vel strengt tatt ikke tro på meg. Dette er jo et sted for meningsytringer, ikke valgkamp :P
Llambas har vel uttalt at klubben skal være en topp10 klubb, er det betryggende?
Spørsmålet er vel hvem de må stå til ansvar for? Fansen? Det har de gitt opp/gitt faen i for lenge siden.. NUFC er ikke en demokratisk institusjon, i likhet med de fleste andre forretningsforetak..

Gjør du deg til?
Spørsmålet omformuleres herved til "Hvordan VET du hvordan MA, DL og AP vil drive når snuoperasjonen er gjennomført?

Jeg utelukker ikke at din negative instilling er realistisk, og så har du jo den fordelen at hvis du tar alle sorger på forskudd, så slipper du iallefall å gå glipp av dem :-p

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5094 på: 08. Juli 2011, 02:05 »
Sitat
author=bjørni link=topic=4042.msg270300#msg270300 date=1310083208]

Gjør du deg til?
Spørsmålet omformuleres herved til "Hvordan VET du hvordan MA, DL og AP vil drive når snuoperasjonen er gjennomført?
Jeg utelukker ikke at din negative instilling er realistisk, og så har du jo den fordelen at hvis du tar alle sorger på forskudd, så slipper du iallefall å gå glipp av dem :-p

Pardew vil vel ikke drive så mye, han er bare en nikkedukke etter min mening ( viktig å poengtere dette siden folk ellers tror jeg opererer med fakta igjen  ;D). Det vet jeg jo selvfølgelig ikke, selv om noen her inne virker å bli svært provosert av at jeg later som om jeg gjør det :P Det er en spådom og et personlig syn på det.
Jeg får snu på spørsmålet og spørre hvordan du VET at vi etter at klubben blir selvdreven økonomisk - kommer til å frigjøre mye mer midler hvert år til overganger. Man kan jo si at det er blitt lovet, men vi skulle jo vinne champions league når Ashley kjøpte klubben. Det sa han! =P
« Siste redigering: 08. Juli 2011, 02:08 av Flatline »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5095 på: 08. Juli 2011, 02:11 »
Vel - min mening er at denne spådommen kommer OFTE nok frem i dagslys...

Som du sikkert har lest en del ganger nå så har jeg sagt at jeg ikke stoler på MA, så jeg VET ikke at han kommer til å bruke penger på et senere tidspunkt. Jeg mener likevel at det er mer troverdig å høre på ham enn på deg. No hard feelings - bare fakta.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5096 på: 08. Juli 2011, 02:15 »
Vel - min mening er at denne spådommen kommer OFTE nok frem i dagslys...

Som du sikkert har lest en del ganger nå så har jeg sagt at jeg ikke stoler på MA, så jeg VET ikke at han kommer til å bruke penger på et senere tidspunkt. Jeg mener likevel at det er mer troverdig å høre på ham enn på deg. No hard feelings - bare fakta.

None taken Bjørni :) Det eneste som signaliserer ambisjoner i fotballverdenen i disse tider er penger, og når jeg ikke ser pengene ser jeg heller ikke ambisjonene :) Vi får håpe at vi på en eller annen måte klarer å komme oss rundt denne pengekarusellen da..

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #5097 på: 08. Juli 2011, 02:24 »
MsiDouglas Mark Douglas
Journal tomorrow: fee agreed for a player leaving #NUFC - but one star edges closer to a much deserved long term deal

Spennende! Barton med ny kontrakt?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5098 på: 08. Juli 2011, 02:26 »
Nå sa jo bjørni det selv her, men tror ikke det er noen som har sagt at de vet, men håper at Ashley kommer til å frigjøre flere midler når klubben en gang blir selvforsynt.

Klubben har anskaffet seg to unge franske landslagsspillere for under £10m siden januar. Hadde klubben vist mer ambisjoner dersom prislappen hadde vært høyere? Er dette "apekatter" fordi klubben har betalt "peanøtter" for dem? For meg er spillerne som kommer inn mer tegn på klubbens ambisjoner enn prislappen som hang på dem.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5099 på: 08. Juli 2011, 02:27 »
eller enrique?