20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290777 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5070 på: 07. Juli 2011, 19:53 »
Mye av dei pengane kom inn på Carroll salget, og på spillere me solgte når me rykka ned. Hadde me ikkje rykka ner, trur eg det hadde sett anderledes ut

Selv uten Carroll-pengene hadde vi 150-200 millioner i pluss. Jeg skjønner hvordan du tenker, men trenden er klar. Vi tjener penger på spillerkjøp, og det har vi gjort de siste 5 årene. Dette er ikke synsing, det er fakta. Så kan man diskutere om hvorvidt det å bruke penger er løsningen, meningene om det er jo mildt sagt delte her på forumet.

Skjønner ikke hvordan du tenker. Hva så om vi tjener på spillerkjøp? Det er ikke synonymt med at klubben går i overskudd. Ser du regnskapstall over de siste 5 årene, så har klubben tapt penger. Det er også fakta. Så kan man diskutere om hvorvidt det å bruke penger man ikke har er løsningen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5071 på: 07. Juli 2011, 19:56 »
Jeg synes det er liten grunn til syting sånn som ståa er pr dags dato. Klubben har etter min mening gjort veldig "riktige" transfers, ihvertfall fotballmessig. Stallen har etter min mening hatt mega store mangler når det kommer til fart, teknikk, dribleferdigheter og spillere som kan gjøre ting litt på egenhånd. Dette er rettet en del på med signeringene av Ba, Marveaux og Cabaye. Dette er spillere som har det klubben etter min mening har vært manko på i en del sesonger nå. Også spent på hva og hvilken rolle Abeid kan få.
Det å kunne sette disse sammen med Ben Arfa, Tiotè, Jonas, Barton, Coloccini, Gosling og evt Enrique vil gjøre NUFC til et særdeles slagkraftig lag, det har jeg veldig trua på.

Litt synd at Pardew og co nå kansje må så langt ned som 5. eller 6. valg på lista når de ser etter nye spisser. Gameiro, Gervinho og nå Erding har i tur og orden takket nei. Veldig gode spillere alle sammen, men lite klubben får gjort med dette.
At neste mann på lista er Shane Long er ingen overraskelse, det er ihvertfall en spiller jeg tror har lyst til å spille for NUFC, men han kan fort koste en del da England er et dyrt sted å kjøpe.

Jeg føler meg ganske sikker på at klubben henter mellom 2 og 4 spillere til i dette transfervinduet, og at 2 av dem er solide forsterkninger til førstelaget. Hvor mye penger de bruker er jo ikke så viktig bare kvaliteten på spillerne er god nok. Kjøpene av Tiotè, Ben Arfa og Cabaye viser jo at man ikke trenger å betale hundrevis av millioner får å få gode spillere.

Hadde Gameiro eller Gervinho takket ja til å komme til NUFC hadde det nok ikke vært så mye syting her som det har vært til nå hos enkelte. Men jeg synes at vi får tåle å få et nei noen ganger.
NUFC er ikke blant de største og mest attraktive klubbene ute i Europa. Det har den på en måte heller aldri vært, bortsett fra at NUFC var kjent for å gi en feit lønningspose til spillere som i utgangspunktet ikke ville spille for dem. Kommer ManU, LFC eller andre storlag på banen er nok ikke spillerne så vanskelige å overtale. Det var det heller ikke for 17 år siden da ManU hentet Andy Cole, selv om NUFC på det tidspunktet kjempet i toppen av PL.

Tror vi foreløpig må leve med å gjøre som Sir Bobby Robson gjorde, hente spillere på nest øverste nivå. Spillere som de aller største klubbene holder seg unna og som kan tenke seg å flytte helt nord i England. Som N`Zogbia, Robert, Bellamy, Bernard, osv. Men det er jo fult mulig å få et ganske så slagkraftig lag for dem om.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5072 på: 07. Juli 2011, 20:02 »

Jeg ser på foregående transfer-vinduer og det faktum at vi er 100 millioner i PLUSS hvert år på transfer-markedet.

Haha,dette vil jeg svært gjerne se dokumentasjon på...

Bla noen sider tilbake? Er en link der til overgangsoverskudd og overgangsunderskudd fra 2006-2011 for alle PL klubbene. Vi er en halv milliard i pluss på 5 år.

edit:

Versågod: Dokumentasjon: http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

Halv milliard i pluss? Nå har jeg ikke hatt økonomi siden jeg gikk salg og service for 7 år siden, men jeg klarte virkelig ikke å dra den summen ut av tallene på den siden der.

Jeg synes dog det er snodig at dette aldri blir nevnt oftere om du har rett.

Edit: Med litt godvilje klarer jeg å skjønne hvordan du kommer frem til den summen, men mener likevel at det er noe som ikke stemmer her.
« Siste redigering: 07. Juli 2011, 20:04 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5073 på: 07. Juli 2011, 20:10 »
Mye av dei pengane kom inn på Carroll salget, og på spillere me solgte når me rykka ned. Hadde me ikkje rykka ner, trur eg det hadde sett anderledes ut

Selv uten Carroll-pengene hadde vi 150-200 millioner i pluss. Jeg skjønner hvordan du tenker, men trenden er klar. Vi tjener penger på spillerkjøp, og det har vi gjort de siste 5 årene. Dette er ikke synsing, det er fakta. Så kan man diskutere om hvorvidt det å bruke penger er løsningen, meningene om det er jo mildt sagt delte her på forumet.

Du tar så grundig feil som det er mulig å ta. Det er ikke bare transfers som avgjør om en klubb går i pluss eller minus. Da klubben rykket ned tapte den i overkant av 300 millioner kroner bare for å falle ut av PL systemet. I tillegg var det spillere i stallen som ikke akkurat hadde lønn som tilsvarte CCC spill.
Av og til må klubbene selge for å kunne driftes videre, og av og til må det lånes litt for så å betale dette tilbake når det er muligheter for det.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5074 på: 07. Juli 2011, 20:13 »

Jeg ser på foregående transfer-vinduer og det faktum at vi er 100 millioner i PLUSS hvert år på transfer-markedet.

Haha,dette vil jeg svært gjerne se dokumentasjon på...

Bla noen sider tilbake? Er en link der til overgangsoverskudd og overgangsunderskudd fra 2006-2011 for alle PL klubbene. Vi er en halv milliard i pluss på 5 år.

edit:

Versågod: Dokumentasjon: http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

Halv milliard i pluss? Nå har jeg ikke hatt økonomi siden jeg gikk salg og service for 7 år siden, men jeg klarte virkelig ikke å dra den summen ut av tallene på den siden der.

Jeg synes dog det er snodig at dette aldri blir nevnt oftere om du har rett.

Edit: Med litt godvilje klarer jeg å skjønne hvordan du kommer frem til den summen, men mener likevel at det er noe som ikke stemmer her.

Står vel svart på hvitt der? 50 millioner pund i overskudd fra kjøp og salg av spillere de siste 5 år.
Og det har vært rimelig rødglødende diskusjoner omkring disse tallene, bare ikke akkurat på dette forumet..
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5075 på: 07. Juli 2011, 20:16 »

Du tar så grundig feil som det er mulig å ta. Det er ikke bare transfers som avgjør om en klubb går i pluss eller minus. Da klubben rykket ned tapte den i overkant av 300 millioner kroner bare for å falle ut av PL systemet. I tillegg var det spillere i stallen som ikke akkurat hadde lønn som tilsvarte CCC spill.
Av og til må klubbene selge for å kunne driftes videre, og av og til må det lånes litt for så å betale dette tilbake når det er muligheter for det.

Tror du misforstår meg Frode. Jeg sier bare at vi har gått i pluss når det gjelder kjøp og salg av spillere, ikke totalt. Klubber som rykker ned får vel forøvrig en fallskjerm på 500 millioner over 4 år hvis jeg ikke husker feil.. uten at det dermed dekker kostnadene ved å rykke ned i sin helhet..bare nevner det :)

En ting som er litt artig å tenke på er at Sportsdirect-annonseringen ikke er nevnt i det hele tatt i budsjettene. Dette er vel annonsering som ellers ville kostet 200-300 millioner.. Men men ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5076 på: 07. Juli 2011, 21:17 »
Noen som følger Bundesligaen og Hamburg her som har sett noe av Guerrero? Det nærmeste jeg kommer er at jeg har spist burger og drukket øl i restauranten på stadioen deres....  :P

Den Shane Long-saken kan bli komplisert hvis vi skal betale med cash og Best. Da er jeg redd Newcastle og Reading er langt unna hverandre i verdsettelsen av Best.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5077 på: 07. Juli 2011, 21:21 »

Tror du misforstår meg Frode. Jeg sier bare at vi har gått i pluss når det gjelder kjøp og salg av spillere, ikke totalt. Klubber som rykker ned får vel forøvrig en fallskjerm på 500 millioner over 4 år hvis jeg ikke husker feil.. uten at det dermed dekker kostnadene ved å rykke ned i sin helhet..bare nevner det :)

En ting som er litt artig å tenke på er at Sportsdirect-annonseringen ikke er nevnt i det hele tatt i budsjettene. Dette er vel annonsering som ellers ville kostet 200-300 millioner.. Men men ;)

For guds skyld Flatline, les til du forstår et innlegg før du svarer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5078 på: 07. Juli 2011, 21:22 »

Kanskje du bør lese innlegg litt grundigere du og. Den markeringen gir ingen mening i det hele tatt. Min kommentar om fallskjermen var bare en tilleggsopplysning. Jeg bestrider ikke at vi tapte masse penger på at vi rykket ned, det var heller ikke poenget. Poenget mitt er at vi har solgt spillere for 500 millioner mer enn det vi har kjøpt for de siste 5 årene. Så kan man naturligvis trekke inn nedrykket, Carroll og masse annet, men hvis du tar en titt på den listen så står vi frem som den klubben som med god margin har solgt mest og investert minst i kroner og øre. Det er et faktum, og så kan man naturligvis ta Ashley i forsvar og trekke frem alle de tingene. Det er tydeligvis husrent å tolke Ashleys motiver rosverdig, mens det å være kritisk til han er tabu her.
« Siste redigering: 07. Juli 2011, 21:33 av Flatline »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #5079 på: 07. Juli 2011, 21:46 »
Denne tråden kan med all enkelhet oppsummeres ved å si at Flatline mener klubben skal drives som under FFS, der sulten skal stilles i øyeblikket, mens sparing og lagring er for de uten baller.

90 % av oss andre er skeptiske til Fat Mike, men foretrekker å kjøpe spillere som vil spille for oss for en fornuftig lønn. Vi selger spillere som ikke presterer på nivå med lønna de hever, og tar konsekvensen av at tilskuertallet har gått nedover,  noe som sier at pengene som skal dekke underskuddet må komme fra spillersalg. På det viset har vi kanskje en klubb å heie på til neste år også...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5080 på: 07. Juli 2011, 22:09 »

Poenget mitt er at vi har solgt spillere for 500 millioner mer enn det vi har kjøpt for de siste 5 årene. Så kan man naturligvis trekke inn nedrykket, Carroll og masse annet, men hvis du tar en titt på den listen så står vi frem som den klubben som med god margin har solgt mest og investert minst i kroner og øre. Det er et faktum, og så kan man naturligvis ta Ashley i forsvar og trekke frem alle de tingene. Det er tydeligvis husrent å tolke Ashleys motiver rosverdig, mens det å være kritisk til han er tabu her.

Greit, vi har solgt spillere for 500 millioner mer enn det vi har kjøpt for de siste fem årene. Hvor vil du med det? Dersom du ikke ser på helhetsbildet så blir argumenteringen din feil uansett, og det er slitsomt å lese alle innleggene dine der du velger å se bort fra alt annet enn kjøp/salg for å rettferdiggjøre at klubben burde bruke mer penger.

Og til slutt, nok en gang så kommer du med "ta Ashley i forsvar" bla bla bla. Vær så snill å slutt og putt ord i munnen min og andres.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5081 på: 07. Juli 2011, 22:16 »
Hvis det sies at £9mill er for mye for Zoggy, så kan vi bare glemme slike spillere med en gang! Får vi han for £9mill, så er det vel bare til å kjøpe? Selvfølgelig kan vi sikkert presse prisen ned til £6-7, men da er eg redd for at han går til Villa etc..

Hvis Long/Erding er verdt £7-10mill, så er Zoggy verdt £9!

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5082 på: 07. Juli 2011, 23:41 »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5083 på: 08. Juli 2011, 00:26 »

Poenget mitt er at vi har solgt spillere for 500 millioner mer enn det vi har kjøpt for de siste 5 årene. Så kan man naturligvis trekke inn nedrykket, Carroll og masse annet, men hvis du tar en titt på den listen så står vi frem som den klubben som med god margin har solgt mest og investert minst i kroner og øre. Det er et faktum, og så kan man naturligvis ta Ashley i forsvar og trekke frem alle de tingene. Det er tydeligvis husrent å tolke Ashleys motiver rosverdig, mens det å være kritisk til han er tabu her.

Greit, vi har solgt spillere for 500 millioner mer enn det vi har kjøpt for de siste fem årene. Hvor vil du med det? Dersom du ikke ser på helhetsbildet så blir argumenteringen din feil uansett, og det er slitsomt å lese alle innleggene dine der du velger å se bort fra alt annet enn kjøp/salg for å rettferdiggjøre at klubben burde bruke mer penger.

Og til slutt, nok en gang så kommer du med "ta Ashley i forsvar" bla bla bla. Vær så snill å slutt og putt ord i munnen min og andres.

Jeg slutter å putte ord i munnen din når du slutter å putte ord i munnen min. Jeg har aldri sagt at vi skal handle David villa eller Messi. Men klubben mener tydeligvis at alt over 7-8 millioner er for mye for en spiller. Da er lista lagt med hensyn til hvor bra vi kan gjøre det fremover. Det er faktisk en sammenheng mellom hvor mye spillere koster, og hvor gode de er.  Pay peanuts, get monkeys. 
Hvis vi absolutt skal spare penger, greit nok, si dèt da.

Men ikke si at "everything will get re-invested in the team",  for så å hevde at lønninger, underheating og gud vet hva, frityrkokere til kantina og ny stige til vaktmestern går inn under laget. Det er ikke det folk forventer når man sier at alle pengene skal spyttes inn i laget igjen.

Det er ikke det at vi sparer penger som irriterer meg, det er det at man regelrett lurer fansen med å love ting, for så å gjøre noe helt annet.

Men for all del, fortsett med person-angrepene her inne fordi jeg er skeptisk. I dont care :)

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5084 på: 08. Juli 2011, 00:40 »
Jeg er iallefall enig i mye av det du sier, Flatline.  8)  Men har enda trua på at tjukken fikser en ny nr.9 før vinduet stenger!