20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291933 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5055 på: 07. Juli 2011, 15:12 »
Erdinç har spilt 4739 minutt med ligafotball de siste to årene (ikke medberegnet overtid). Dette har resultert i 23 mål. Med andre ord et mål pr 206 minutt spilt i snitt. Ikke fantastisk, men likevel akseptabelt med mål pr. 2,3 kamper.

Ønsker meg såklart spisser av høyere nivå, men realistisk sett så ser jeg ikke helt hvor vi kan finne noe sånt. Det kan virke som om enkelte er av den oppfatning at det bare er å slenge 200 millioner på bordet så kommer det en klassespiss. Så enkelt er det selvsagt ikke, og sliter virkelig med å se spisser som holder et så høyt nivå som det etterlyses her inne, og som samtidig er aktuelle for klubben.

Til han noen poster ovenfor: Tiote satt selvfølgelig ikke på benken i Twente.

Jeg får snu på spørsmålet: Hvor vanskelig kan det være å bruke endel av Carroll-pengene. Nekter å tro at absolutt ingen av de bedre spissene i europa vil til oss. Tror det er andre ting det står på ( les: gjerrighet vedr. overgangssummer. Det er bra vi kniper på pengene, men bare til en viss grad. )

Hvorfor er det satt av penger til hvis evnt. Enrique drar? Da får vi mellom 6 og 10 millioner pund, og det er totalt usannsynlig at vi vil bruke tilsvarende beløp på ny venstreback, trolig bruker vi rundt halvparten.  Enda mer spin.

PhilippeA: Jeg er pragmatisk. Jeg ser på foregående transfer-vinduer og det faktum at vi er 100 millioner i PLUSS hvert år på transfer-markedet. Hva er da mest realistisk, at vi handler mye, eller at vi går i pluss denne sommern også?
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5057 på: 07. Juli 2011, 15:30 »
Nekter å tro at absolutt ingen av de bedre spissene i europa vil til oss. Tror det er andre ting det står på ( les: gjerrighet vedr. overgangssummer. Det er bra vi kniper på pengene, men bare til en viss grad. )

Kan du nevne noen av disse bedre spissene i Europa som du tror er så lystne på å gå til oss? Nå avhenger dette selvsagt veldig av hva du legger i de bedre spissene i Europa, men det er slik jeg ser det ikke mange å ta av. Jeg tolker iallefall innleggene dithen at du krever at vi må hente en +20 mål i ligaen type spiss. Dem er det ikke mange av fra sesongen 2010/11 og iallefall ikke om vi skal følge deg på at vi må dele antall mål på en brøk i forhold til ligaen de spiller i.

Du kaller det gjerrighet, det har vi sett etter at du nær sagt har teppebombet forumet om dette. Deg om det. Det er slik jeg ser det ikke mange spisser der ute som koster (og er verdt) £20m+ og som er villige til å spille for oss, og som over tid har maktet 15-25 mål i ligaen. Men siden du altså nekter å tro dette er tilfelle så bør du i det minste kunne hoste opp en 3-4 stk. som du mener vil spille for oss mens vi leser din påstand om at det står på "gjerrighet vedr. overgangssummer".

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #5058 på: 07. Juli 2011, 16:07 »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5059 på: 07. Juli 2011, 16:10 »
Helt greit i mine øyne, like gjerne matche noe ungt, men det begynner å bli veldig tynt med etablerte spillere nå så bremsen bør på føler jeg.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5060 på: 07. Juli 2011, 16:12 »
Alle de virkelig gode spissene vil spille i CL. Det kan ikke vi tilby. Det eneste vi kan tilby er PL-fotball, som helt sikkert for mange spillere er godt nok i seg selv, men de virkelige gode spillerene ønsker seg mer en dette. Vi kan i beste fall tilby europaliga om noen år, men jeg tror ikke det faller innenfor ambisojnsnivået til de fleste av slike spillere. Mange spillere vil nok også ta til takke med å spille på lavere nivå, dersom lønnen stiger tilsvarende. Men vi kaster ikke penger etter spillere, men heter heller de som virkelig vil spille for oss.

Det er selvfølgelig ikke umulig for oss å kjempe oss til CL plassering om noen år(se f.eks tottenham), men vi vil neppe klare å etabøere oss som noe topp 4 lag i løpet av de 10-15 neste årene.

Poenget mitt med dette innlegget er å sette lys på at vi ikke er en så attraltiv klubb for de fleste spillere som mange her inne virker å tro. Vi er ingen toppklubb i europa, og kan derfor ikke hente spillere fra øverste hylle bare fordi vi har litt ekstra pengermpå konto.

Har sett at mange her inne sier vi er den mest attraktive klubben utenfor topp 6-7. Hvor får dere dette fra? Vi kan da ikke tilby noe mer enn f.eks everton, sunderland, fulham, bolton osv. Jamvi har manve på kamp hver uke, men sportslig sett er vi definitivt ikke bedre en disse klubbene. Dessuten har ikke klubbens styre verdens beste rykte, så det teller heller ikke veldig positivt for klubben.

Jeg tror de fleste spillere ser newcastle som akkurat det klubben er, en middelmådig PL-klubb med en flott stadion. Vi er ikke bedre enn hva resultatene våre viser. Vi har langt igjen før vi kan hente spillere på øverste hylle.

Edit: potensialet til klubben er selvfølegelig noenhelt annet, men tviler på at så gode spillere ø sker å være med på et "oppussingsprosjekt"
« Siste redigering: 07. Juli 2011, 16:15 av tveit »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5061 på: 07. Juli 2011, 17:04 »
Til han noen poster ovenfor: Tiote satt selvfølgelig ikke på benken i Twente.
Du har fakta her: 27 fra start, 29 som innbytter i ligaen.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5062 på: 07. Juli 2011, 17:24 »

Jeg ser på foregående transfer-vinduer og det faktum at vi er 100 millioner i PLUSS hvert år på transfer-markedet.

Haha,dette vil jeg svært gjerne se dokumentasjon på...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5063 på: 07. Juli 2011, 18:11 »

Jeg ser på foregående transfer-vinduer og det faktum at vi er 100 millioner i PLUSS hvert år på transfer-markedet.

Haha,dette vil jeg svært gjerne se dokumentasjon på...

Bla noen sider tilbake? Er en link der til overgangsoverskudd og overgangsunderskudd fra 2006-2011 for alle PL klubbene. Vi er en halv milliard i pluss på 5 år.

edit:

Versågod: Dokumentasjon: http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html
« Siste redigering: 07. Juli 2011, 18:16 av Flatline »

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #5064 på: 07. Juli 2011, 18:53 »
Mye av dei pengane kom inn på Carroll salget, og på spillere me solgte når me rykka ned. Hadde me ikkje rykka ner, trur eg det hadde sett anderledes ut
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5065 på: 07. Juli 2011, 18:53 »
toonmania1892 Newcastle United
#nufc Initial offer from Notts Forrest for Wayne Routledge is said to be between 1m - 1.5m,

http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_7024642,00.html

Kan ikke være så gærnt det? Newcastle ga vel ikke noe særlig mye mer for Rout i sin tid heller?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5066 på: 07. Juli 2011, 19:11 »
Mye av dei pengane kom inn på Carroll salget, og på spillere me solgte når me rykka ned. Hadde me ikkje rykka ner, trur eg det hadde sett anderledes ut

Selv uten Carroll-pengene hadde vi 150-200 millioner i pluss. Jeg skjønner hvordan du tenker, men trenden er klar. Vi tjener penger på spillerkjøp, og det har vi gjort de siste 5 årene. Dette er ikke synsing, det er fakta. Så kan man diskutere om hvorvidt det å bruke penger er løsningen, meningene om det er jo mildt sagt delte her på forumet.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5067 på: 07. Juli 2011, 19:16 »
Eller så kan man diskutere om dette kanskje er nødvendig?

Vi kan selvsagt kjøre en ny femtenårs-periode med gigantiske banklån og lønninger tilsvarende som om vi hadde spilt i CL, men da spørs det om vi har en toppklubb å heie på om noen år.
« Siste redigering: 07. Juli 2011, 19:18 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #5068 på: 07. Juli 2011, 19:22 »
Enig at vi har tjent penger på spillersalg, men hvem skal vi bruke penger på? En av tabbene Newcastle har gjort mye av oppover tiden, er dyre spillerkjøp som flopper. Vi kan jo greit kjøp ein spiss til 20mill, men hvem?

Ser ikke grunnen til å kjøpe dyrt bare for å kjøpe dyrt. Men kommer den rette (Sturrigde) så mener eg glatt av vi kan bruke 15mill.

Problemet i dag er å finne spillere til de prisene som vil komme til oss. Som oftest vil disse spillerene spille i CL, noe vi ikke kan tilby, ikke kan vi tilby Europa. Hva kan vi egentlig tilby til stjernene?`Eg vil heller ha billige spillere som vil til oss, enn overbetalte stjerner som ser på oss som ein plass dem kan tjene penger på slutten av karrieren sin.
Newcastlesupporter siden 1992

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5069 på: 07. Juli 2011, 19:26 »
Eller så kan man diskutere om dette kanskje er nødvendig?

Vi kan selvsagt kjøre en ny femtenårs-periode med gigantiske banklån og lønninger tilsvarende som om vi hadde spilt i CL, men da spørs det om vi har en toppklubb å heie på om noen år.

Finnes vel en mellomting, at man investerer X antall millioner i året istedenfor å putte det på konto..