20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292346 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4965 på: 06. Juli 2011, 13:18 »
However, several players have been told they are surplus to requirements on Tyneside and can leave the club, including Leon Best, Nile Ranger, Alan Smith and Kazenga LuaLua.

The Chronicle understands that Wayne Routledge was also told to forget about a long-term future with Newcastle yesterday.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/07/06/nufc-s-fringe-players-facing-axe-in-revamp-72703-29003492/#ixzz1RK5ZR7aI

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4966 på: 06. Juli 2011, 14:22 »
Jeg er selvfølgelig også en tilhenger av en sunn økonomi, og det er bra at vi prøver å redusere gjelden.
Men siden jeg ikke er revisor-utdannet eller glødende interessert i økonomi synes jeg det er traurig å selge en såpass talentfull spiller som Carroll, for deretter å investere pengene i undervarme og lønninger.

Forhåpentligvis vil dette - som chickenman påpeker - føre til at vi på sikt både blir mer kjøpesterke samt attraktive for potensielle interessenter som vil kjøpe klubben.  Men frem til da høres det ut som vi må belage oss på cut-price løsninger. Så får vi håpe at alle slår til slik Tiote har gjort da :)

Det er iallfall slik jeg har tolket at den langsiktige planen er tenkt. Og som sagt: jeg forguder ikke Ashley jeg heller, men jeg kan se fornuften i den langsiktige planen hans, og det er da i det minste en start.

Som sagt er heller ikke jeg noen revisor eller en overinteressert hobbyøkonom, men veien blir til mens man går, og jeg har også etterhvert lært at til syvende og sist så er det pengene som bestemmer, og dermed også den som sitter på pengesekken og kontrollerer den.

Undervarmen mener jeg var "et must", selv om det sikkert har kosta en del. Jeg mener at skadeforebygging er minst like viktig som nyervervelser i en klubb som sliter så mye med skader som det Newcastle United gjør.

@fredd: joa, det koster å henge med i PL, og det er bare enda en grunn til å gjøre økonomien i klubben så sunn som mulig. Det vil til enhver tid gjøre det enklere å forsvare og gjennomføre større investeringer, enten det er snakk om varmekabler på treningsfeltet enn nye spillere. Gamblingfaktoren i de to investeringene er selvsagt ikke sammenlignbare, men da snakker vi om en ikke-målbar verdi som er vanskelig å diskutere og mene noe om. Jeg vet heller ikke om alle de klubbene du nevner som eksempler er likestilt hva gjelder økonomiske kår. Lag som Fullham og Bolton er vanskelige å sammenligne med f.eks City og til dels Liverpool. Derav igjen er også Newcastle et eget kapitel, og et eget regnestykke som er pent nødt til å gå opp, samme søren hvordan det står til på Craven Cottage for å si det sånn.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4967 på: 06. Juli 2011, 14:26 »
Burde ha beholdt Best og LuaLua som backup.

Hvor mye bedre enn Best er egentlig denne Shane Long fra Reading? Jeg så mye Championship ifjor, åpenbart, men ikke noe denne sesongen. Long bør jo være en betraktelig forsterkning kontra Best. Da er det greitt nok å bruke Best til å hente Long, og heller beholde en "up and coming" Ranger som backup i mine øyne.

Men det forutsetter som sagt at Long er en klar forsterkning kontra Best?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4968 på: 06. Juli 2011, 14:36 »
Cabaye, Marveaux og Ba er på plass! :)

http://www.flickr.com/photos/40191515@N05/

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4969 på: 06. Juli 2011, 15:03 »
Skikkelig gøy å se de nye gutta trene på Benton! :D Må jo innrømme at når man ser disse gutta i bevegelse og Ben Arfa
i komortabel positur, så begynner trua på en god sesong sakte men sikkert å komme.

Shane Long er en god spiller og mye mer nyttig i vårt lag kontra Best. Jobber utrettelig og er en "poacher".
 Ba og Long ville ha utfyllt hverandre bra!

Når det er sagt, forventer jeg en klasse-spiss signering i tillegg hvis det skulle vise seg at Long kommer.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4970 på: 06. Juli 2011, 15:37 »
Jeg foretrekker faktisk Long over Erdinc.
Ser Gervinho er på medical i London nå også.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4971 på: 06. Juli 2011, 16:29 »
Jeg foretrekker faktisk Long over Erdinc.
Ser Gervinho er på medical i London nå også.

Samme her. Men ingen av dem er det jeg vil kalle en tilfredsstillende erstatning for Andy.
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4972 på: 06. Juli 2011, 16:35 »
Virker som folk tror at Newcastle omsatte for 35mp i fjor, noe vi så klart ikke gjorde. Draktsalg, Tv-rettigheter pluss et lønnstak i CCC har gjort at vi stiller godt.

hæ?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4973 på: 06. Juli 2011, 17:11 »
@fredd: joa, det koster å henge med i PL, og det er bare enda en grunn til å gjøre økonomien i klubben så sunn som mulig. Det vil til enhver tid gjøre det enklere å forsvare og gjennomføre større investeringer, enten det er snakk om varmekabler på treningsfeltet enn nye spillere. Gamblingfaktoren i de to investeringene er selvsagt ikke sammenlignbare, men da snakker vi om en ikke-målbar verdi som er vanskelig å diskutere og mene noe om. Jeg vet heller ikke om alle de klubbene du nevner som eksempler er likestilt hva gjelder økonomiske kår. Lag som Fullham og Bolton er vanskelige å sammenligne med f.eks City og til dels Liverpool. Derav igjen er også Newcastle et eget kapitel, og et eget regnestykke som er pent nødt til å gå opp, samme søren hvordan det står til på Craven Cottage for å si det sånn.

Det er selvfølgelig stor forksjell med de ulikes lag økonomiske siutasjon så man kan ikke akkurat sammenligne Fulham med Newcastle. Det jeg reagerer på er at flere virker å ønske at NUFC skal gå i null slik at Ashley ikke taper enda mer penger på klubben og samtidige vil at vi skal ha ambisjoner om å gjøre det bra i PL og etter hvert kjempe om europa. I en liga der alle omtrent bruker mye mer enn det de får inn er det fryktelig vanskelig dessverre.

De nye reglene virker å være en fordel for klubber som Newcastle som har god inntjening så på sikt vil nok dette endre seg hvis reglene virker slik de skal, men nå virker det vanskelig å hevde seg uten å ha riktig eier i klubben.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4974 på: 06. Juli 2011, 17:19 »
Den regel finnes det mange smutthull i. Eks city eier kan bare betale sinnsykt for sitt årskort så går klubben i voldsom pluss.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4975 på: 06. Juli 2011, 17:23 »
Den regel finnes det mange smutthull i. Eks city eier kan bare betale sinnsykt for sitt årskort så går klubben i voldsom pluss.

Har tenkt på slike ting jeg også, men de må jo ha en plan for slike ting, sponsorer osv

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4976 på: 06. Juli 2011, 17:26 »
Håper det , men de rikeste klubbene finner nok veier.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4977 på: 06. Juli 2011, 17:53 »
Cabaye, Marveaux og Ba er på plass! :)

http://www.flickr.com/photos/40191515@N05/

Forstår rett og slett ikke at klubbene på så høyt nivå lar spillerne trene uten leggbeskyttere. I Norge er det i alle fall slik at man ikke får dekket utgifter ved skader, om det ikke er nyttet leggbeskyttere. Dette gjelder også ved overtråkk og andre skader leggbeskyttere ikke forhindret.

Du skal spille med leggbeskyttere, og da burde det rett og slett vere en selvfølge å trene med dem. Hører flere sier at det er ubehagelig å bruke, men da kan man jo spør seg hvorfor man trener - jo for å forberede seg til kamp, med leggskinn ! Særlig spesielt at Ben Arfa ikke bruker det som vet bedre enn de fleste hva det vil si å brekke benet... Rett og slett ingen grunn til å ikke bruke den, tvert imot !

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4978 på: 06. Juli 2011, 17:54 »
Her er jeg helt enig med deg Sebastian. Latterlig å ikke bruke leggbeskyttere.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4979 på: 06. Juli 2011, 18:09 »

Det er selvfølgelig stor forksjell med de ulikes lag økonomiske siutasjon så man kan ikke akkurat sammenligne Fulham med Newcastle. Det jeg reagerer på er at flere virker å ønske at NUFC skal gå i null slik at Ashley ikke taper enda mer penger på klubben og samtidige vil at vi skal ha ambisjoner om å gjøre det bra i PL og etter hvert kjempe om europa. I en liga der alle omtrent bruker mye mer enn det de får inn er det fryktelig vanskelig dessverre.

De nye reglene virker å være en fordel for klubber som Newcastle som har god inntjening så på sikt vil nok dette endre seg hvis reglene virker slik de skal, men nå virker det vanskelig å hevde seg uten å ha riktig eier i klubben.

Kloke ord. Flere her virker å bry seg mer om Ashley`s lommebok enn stallstyrken.
Blir vel flere free transfers  ( som egentlig er fryktelig dyre.. :P)
If it has tits or wheels, count on problems!