20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291449 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4935 på: 06. Juli 2011, 01:38 »
Poenget her er jo at når vi først har fått en knallsum av Looserpool bør den gå til å hente inn flere spillere som kan heve laget vårt over flere posisjoner. Virker som folk tror at Newcastle omsatte for 35mp i fjor, noe vi så klart ikke gjorde. Draktsalg, Tv-rettigheter pluss et lønnstak i CCC har gjort at vi stiller godt.
Ja, er enig i at det kan være lurt å tenke langsiktig, men når skal dette stoppe da? Når setter vi ned foten for hva som skal selges -og ikke? Fat Mikes svar her er mest sannsynlig aldri.

Og jeg sier igjen, disse spillerne vi har hentet nå er knallsigneringer og en kjempejobb gjort av speiderverket! Men, når det er sagt, Cabaye, Marv og Demba Ba for under 10mp til sammen (slenger litt på her for sing on fee osv.) er faktisk noe de fleste burde forvente uansett om Carroll hadde blitt solgt eller ikke. Så? 2 spillere til? Vi har 1 ren høyreback, vi har 3 stoppere og en venstreback som forlater oss.

Takk og lov vi har Perch sier jeg

The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4936 på: 06. Juli 2011, 01:46 »
Poenget her er jo at når vi først har fått en knallsum av Looserpool bør den gå til å hente inn flere spillere som kan heve laget vårt over flere posisjoner. Virker som folk tror at Newcastle omsatte for 35mp i fjor, noe vi så klart ikke gjorde. Draktsalg, Tv-rettigheter pluss et lønnstak i CCC har gjort at vi stiller godt.
Ja, er enig i at det kan være lurt å tenke langsiktig, men når skal dette stoppe da? Når setter vi ned foten for hva som skal selges -og ikke? Fat Mikes svar her er mest sannsynlig aldri.

Og jeg sier igjen, disse spillerne vi har hentet nå er knallsigneringer og en kjempejobb gjort av speiderverket! Men, når det er sagt, Cabaye, Marv og Demba Ba for under 10mp til sammen (slenger litt på her for sing on fee osv.) er faktisk noe de fleste burde forvente uansett om Carroll hadde blitt solgt eller ikke. Så? 2 spillere til? Vi har 1 ren høyreback, vi har 3 stoppere og en venstreback som forlater oss.

Takk og lov vi har Perch sier jeg

+1.

En artikkel som egentlig oppsummerer det meste av det jeg har sagt, stort sett enig i det meste:

http://www.nufcblog.co.uk/2011/07/05/pardew-causes-fan-unrest-not-for-the-first-time/
If it has tits or wheels, count on problems!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4937 på: 06. Juli 2011, 01:47 »
Vi er en selling club, og det er jo greit nok. Enkelte her inne forteller seg selv at dette bare er midlertidig for å ordne opp i finansene, sikkert en behagelig hvilepute for å slippe å konfrontere realitetene.

Hvordan kan du vite at dette er realiteten? Det kan du nemlig ikke, du kan bare synse like mye som resten av oss. Selv velger jeg å tro at når Newcastle har etablert seg selv som en topp 10 klubb, kvittet seg med gammel gjeld, ryddet opp i finansene, etc at de vil gjøre seg klare for å ta steget videre, om det tar 1 år eller 5 år vet jeg ikke. Men igjen, ingen av oss kan bevise verken det ene eller det andre.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4938 på: 06. Juli 2011, 01:58 »
Vi er en selling club, og det er jo greit nok. Enkelte her inne forteller seg selv at dette bare er midlertidig for å ordne opp i finansene, sikkert en behagelig hvilepute for å slippe å konfrontere realitetene.

Hvordan kan du vite at dette er realiteten? Det kan du nemlig ikke, du kan bare synse like mye som resten av oss. Selv velger jeg å tro at når Newcastle har etablert seg selv som en topp 10 klubb, kvittet seg med gammel gjeld, ryddet opp i finansene, etc at de vil gjøre seg klare for å ta steget videre, om det tar 1 år eller 5 år vet jeg ikke. Men igjen, ingen av oss kan bevise verken det ene eller det andre.

Poenget mitt er at jeg ikke tror noe på at dette er en del av en prosess. Jeg tror Ashleys mål er å være en middelhavsfarer, selge diverse spillere han henter gratis - for 100 mill i året - samt bruke klubben som annonseringsmelkeku, og på sikt få ned gjelden i klubben tilstrekkelig for deretter å selge den.

Jeg tror ikke klubben kommer til å utvikle seg før Mike Ashley er ute av bildet, dvs. nye eiere.
The sooner the better sier nå jeg..

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4939 på: 06. Juli 2011, 02:12 »
Flatline du er så negativ  :'(, fatter ikke at du gidder. Erding er for dårlig, overgansvinduet er "snart" slutt og alt for dårlig an NUFC, Pardew ditt og Pardew datt, vi burker for lite av Carroll pengene. I tillegg er alt av "fakta" du kommer med bare antagelser. Hvor du dikter opp alt av tall og hvordan Pardew er, hva han mener og hva han ikke bestemmer er for meg en gåte. Klarte ikke holde meg lenger, når alt du skriver er feil og ikke stemmer overens med fakta, hvordan skal jeg da tro at du har en god dømmekraft når det kommer til hva vi skal gjøre med Carroll pengene?

Hva er det jeg dikter opp av tall?

Jeg gidder ikke bruke tid på å finne ting du skriver som bare er antagelser og ikke fakta. Men jeg skal gi deg et eksempel en gang. Du sier vi ikke har brukt penger dette overgangsvinduet, BULLSHIT! At vi maks har brukt £3-4M på agent og sign on-fees, du vet altså noe ingen andre vet? Greit vi ikke har brukt mye penger, men mener du Cabaye var gratis? Nufcblog opererer med £4,5M for Cabaye og jeg har sett andre aviser operere med £4,8M.

Du sier videre at Pardew ikke bestemmer noe selv, jeg visste ikke at du satt i styret og bestemte over han, men takk for info.

Du skriver også noe om at MA tjener penger på NUFC og begrunner det med at banneren til sportsdirect er på stadion og at NUFC har nesten en halv milliard i profits fra siste års transfervinduer. Det å mene at MA tjener penger på NUFC tar for meg kaka. Mannen har jo etter alt jeg kan forstå tapt en formue.

Og slutt å være så negativ! Cabaye, Demba Ba, Marveaux. Du vil kjøpe superstjerner og klassespillere og du vil kjøpe dem dyrt. Det er jo nettopp slike folk som deg NUFC må bli kvitt.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4940 på: 06. Juli 2011, 02:32 »
Sign-on fees for de vi har signert er sitert flere steder, så det er ihvertfall kvalifisert gjetning.
Vi har kjøpt Cabaye og solgt Nolan, til nogenlunde lik pris. I tillegg hever Cabaye en vesentlig lavere lønn enn Kevin Nolan.
Jeg har sagt vi burde kjøpe en meritert spiss som er et ferdig produkt. Ikke en ukjent Nobody. Vi solgte tross alt vår #9, en av englands mest talentfulle spisser, til 35 millioner.
Du kan si deg enig eller uenig i det jeg sier, men å ønske fans som er negative til Ashley bort, det er vel litt sterke ord? Vi heier tross alt på samme lag, selv om vi er uenige om mannen som eier klubben.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4941 på: 06. Juli 2011, 02:39 »
Har du noen mot-argumenter for at Parwdho faktisk styrer skuta? Han vil beholde Barton, men Barton ser ut til å bli solgt, hvertfall ingen kontrakt (som Pardwho går og håper på). Han ville ikke selge Carroll, Carroll ble solgt. Nolan var en viktig brikke, sa Pardwho, Nolan blir solgt (skulle ikke ha en så stor rolle allikevel, selvom vi har spedeit på spillere i flere år nå). Jeg mener fint vi kan klare oss uten disse spillerne, men det som skurrer er kommunikasjonen kontra det som faktisk skjer.

Husker godt at Ashleys første intervju etter han tok over klubben, hvor målet var PL-gull og CL innen 5 år med Big Sam. Ting går ikke allitd etter planen, og hvis man tenker tilbake på regimet med managere, spillere, nedrykk osv. så kan jeg faktisk ikke fatte at folk "stoler" på disse gutta. Ashley har forsøkt å selge klubben opptil flere ganger i tillegg, hva er det som tilsier at han nå, som Flatline skriver, ikke gjør Newcastle til et mer stabilt salgsobjekt? Pga intervjuene vi alle vet vi kan stole så innmari på? 

Ashley tjener penger på Newcastle, men han har også lånt oss masse. Da er det faktisk bedre om Ashley hadde sagt at pengene vil gå til tilbakebetaling av lån, som bare er rett og rimelig siden vi skylder han pengene. Ikke snakk om re-investing for så og gjemme seg bak at free transfers koster så "himla mye"!

Jeg sier ikke at vi skal "splash the cash", men hent flere spillere (en skikkelig erstatter for Enrique, hent en spiss til ala Long eller Erdinc eller whatever, hent en høyreback og en stopper til), få en bredere stall, få kontinutet og en sunn konkurranse over hele linja. Med salg av det alle trodde skulle bli Newcastles nye Alan Shearer for en rekordsum, må det være lov å sikle etter mer enn nye varmekabler.
Det er faktisk en forskjell på å hente David Villa og det å hente en utfordrer til Danny Simpson, en midstopper så vi ikke har kun tre stk. i hele stallen og en skikkelig erstatter av Enrique, kanskje vår beste spiller over flere sesonger nå.

Edit: Merker jeg skal ta en pause fra Newcastle og alle Pardwho-sitater, samt Ashleys drømmer og planer. Håper inderlig dette er en diskusjon jeg taper så det synger når kalenderen viser høst pr. definisjon, men orker ikke å ha noe håp, blir bare knust gang på gang.

HOWAY THE LADS!
« Siste redigering: 06. Juli 2011, 02:42 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4942 på: 06. Juli 2011, 03:10 »
Ja tenkte på Nolan etter jeg skrev innlegget så det er greit.

Og jeg er enig i at vi bør kjøpe en spiss absolutt, men ikke til en hver pris og har enda troen på at en ny spiss vil signere. Du må bare ikke være så negativ

Selvfølgelig vil jeg heller ikke ha deg vekk som fans Flatline. Du er en engasjert og lojal NUFC fans, kanskje en Toon Ultras;) Og jeg vi selvfølgelig at mest mulig skal være Newcastle fans.

Men din bombastiske instillingen om at en spiss må kjøpes og han må være stjerne mener jeg ikke NUFC trenger av de som styrer klubben for øyeblikket, ønsker heller noen mer økonomiske, men som selvfølgelig investerer i klubben.

I til slutt vi er mest sannsynlig ikke uenige om MA, jeg misliker fyren like mye som alle andre. Men jeg har aksepter at han er vår eier nå og ser på de lyspunktene som har blitt gjort fra han og andre i admin det siste året.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4943 på: 06. Juli 2011, 06:06 »
Helt enig med Flatline at vi bør forvente mer av klubben.
Dritt lei av at spillerene som gjør det bra blir solgt med engang en klubb tilbyr litt over markedsverdien.
Og så skal vi kjøpe inn en drittspiller som Erdinc for å erstatte Carroll? Om han blit en hit så blir han vel solgt i vinter anyway.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4944 på: 06. Juli 2011, 08:14 »

Spot on Kesse!

Det foreløpige målet Ashley har satt er jo at klubben skal "break even" og kunne drifte seg selv, han er vel nå ett eller to år unna å gå i null. Mulig jeg klandrer meg fast til et tynt håp her nå, men da er det på tide å begynne å tenke anerledes. Det Ashely nå gjør, er vel å bygge stein for stein. Det tar litt tid, men i det lange løp, tror jeg det er den eneste riktige måten å gjøre det på, iallfall så lenge det var City som ble kjøpt av oljesjeiker og ikke Newcastle. Jeg gråter forøverig ikke av den grunn. Under Fat Fred sin ledelse av klubben så var det jo mange som etterlyste en slik strategi for klubben, nå virker det som om mange ikke er tålmodige nok når vi endelig er på rett vei. Som Kristoffer skrev for x antall sider tilbake, Ashley blir ofte fremstilt som enten himmel eller helvete av mange. Så enkelt er det dessverre ikke. Selv om vi ser verden gjennom sort\hvite Newcastle-briller her på forumet, så er ikke alltid alt enten sort eller hvit. Simple as that.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4945 på: 06. Juli 2011, 08:22 »
Poenget mitt er at jeg ikke tror noe på at dette er en del av en prosess. Jeg tror Ashleys mål er å være en middelhavsfarer, selge diverse spillere han henter gratis - for 100 mill i året - samt bruke klubben som annonseringsmelkeku, og på sikt få ned gjelden i klubben tilstrekkelig for deretter å selge den.

Jeg tror ikke klubben kommer til å utvikle seg før Mike Ashley er ute av bildet, dvs. nye eiere.
The sooner the better sier nå jeg..

Greitt nok. Du har lov til å være skeptisk til Ashley, med rette, MEN: les først det første avsnittet ditt som jeg siterer, og deretter det andre.

Uansett utfall så føler jeg at klubben sakte men sikkert beveger seg i riktig retning. Ashley har tidligere prøvd å selge seg ut, uten å lykkes. Hvis vi faktisk må bli kvitt Ashley for å komme videre, ja da er det jo faktisk bare posetivt at Ashley gjør klubben til et så attraktivt kjøpsobjekt som mulig. Er det ikke?

Klubben var tydligvis i en mye dårligere forfatning enn han var klar over da han kjøpte. Det forsøker han å gjøre noe med. Og enten så vil han deretter fortsette jobben videre, eller prøve å selge til noen andre som kan gjøre det. Sånn sett tror jeg faktisk Ashley har fått Newcastle inn på riktig spor her.

Forøverig vedr. å reinvestere Carroll-pengene i klubben:
Jeg har lenge, faktisk siden Roeder-tiden, etterlyst et tygnre fokus på skadeforebygging. Mindere skadete spillere vil faktisk gjøre laget like bra som x antall spillere mer inn for å demme opp for flere skader. At det ble investert i undervarme på treningsfeltet tror jeg kan gange laget og klubben like mye som kanskje én eller faktisk to spillere inn. Selvfølgelig synsing. Men kvalitet over kvantitet, minst mulig utskfitninger fra kamp til kamp er posetivt for samhandlignen osv, du ser hvor jeg vil hen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4946 på: 06. Juli 2011, 08:25 »
Ranger er btw på veg til B`Ham på lån.
Kan bare være posetivt for Power Rangeren. Han likte seg tydligvis mye bedre i Newcastle under Hughton enn Pardew skal man dømme ut ifra kroppspråk, spill og holdninger. Og dette vil jo bli det utlånet til en championship-klubb som mange har etterlyst. At han da får Hughton som trener igjen, tror jeg kan slå psoetivt ut. Enten kommer han da tilbake til Newcastle som en bedre spiller, eller så blir han forhåpentligvis solgt. Om han ikke slår til, så er det jo bedre at han er ett år i Birmingham enn i Newcastle og mislykkes. Posetivt hvis dette lånet går i orden.  :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4947 på: 06. Juli 2011, 09:12 »
Llambias sier noe kan bli kommet til å bli brukt i januar også;

?We have acted early and we have got the players we wanted, but none of them have been cheap. We have paid good prices for them. They certainly weren?t free transfers, there are fees and wages to consider.

?It is our responsibility to make sure we look after the club responsibly. If we spent all the money on players this summer, what are we going to do in January if we need to bring somebody else in? We are using the money sensibly.?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8618782/Alan-Pardew-defends-Newcastle-spending-policy-but-fans-fear-team-will-suffer-without-significant-reinvestment.html

Denne er morsom. Sjelden har vel ordatket "noen ganger det bedre å holde kjeft å la folk tro at du er dum, enn å åpne den og fjerne all tvil" kommet mer til sin rett. Du kjøper jo selvfølgelig så fornuftig som mulig i sommer med utgangspunkt i å ha en komplett stall. Da slipper du å handle i januar, da overgangsvinduet er mye kortere og vanskeligere. Llambias forsøker å snakke seg unna igjen, men driter altså, som vanlig, på draget.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4948 på: 06. Juli 2011, 09:26 »
Llambias sier noe kan bli kommet til å bli brukt i januar også;

?We have acted early and we have got the players we wanted, but none of them have been cheap. We have paid good prices for them. They certainly weren?t free transfers, there are fees and wages to consider.

?It is our responsibility to make sure we look after the club responsibly. If we spent all the money on players this summer, what are we going to do in January if we need to bring somebody else in? We are using the money sensibly.?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8618782/Alan-Pardew-defends-Newcastle-spending-policy-but-fans-fear-team-will-suffer-without-significant-reinvestment.html

Denne er morsom. Sjelden har vel ordatket "noen ganger det bedre å holde kjeft å la folk tro at du er dum, enn å åpne den og fjerne all tvil" kommet mer til sin rett. Du kjøper jo selvfølgelig så fornuftig som mulig i sommer med utgangspunkt i å ha en komplett stall. Da slipper du å handle i januar, da overgangsvinduet er mye kortere og vanskeligere. Llambias forsøker å snakke seg unna igjen, men driter altså, som vanlig, på draget.

Hahaha. Spot on kyllingmann. "Sensibly" Bruk de ekstra pundene i de leddene vi trenger det. Hvis vi ikke fikk Sturridge for  feks. 10mp så betal 12. Bare min mening.
Who else...... Alan Shearer

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4949 på: 06. Juli 2011, 09:26 »
Digg våkne opp til 4 uleste sider på forumet :) så er det bare ashey diskusjonspiss!!!! Ta det i ashley tråden!!!!! Når det er sagt, SLUTT! Newcastle er klubben som har handlet flest spillere i England til nå!