20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291033 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4920 på: 06. Juli 2011, 00:41 »
Man kan jo sammenligne hvem som helst med Owen da, tidenes bomkjøp selv om han faktisk scoret litt mål for oss også...¨

Når det gjelder Ba er han et ubeskrevet blad enda, vi får se.. han har ikke noe bedre scoringsstatistikk enn Owen faktisk, men trolig bedre holdninger.

Man kan selvfølgelig finne ytterpunkter overalt om man så ønsker, men stort sett er en spiller til 10 millioner bedre enn en spiller til 2 millioner. Ellers ville Premier League tabellen vært snudd på hodet.

Daniel - jeg håper selvfølgelig at pardew får ønsket sitt oppfylt med noen flere ansikter inn, jeg stiller meg bare tvilende.

Og hvorfor folk her inne ønsker Erdinc - en spiller som ikke lenger er ønsket av PSG - er et mysterie for meg. Ikke akkurat en europeisk storspiller dette her, ble vel buet av banen av egne fans forrige sesong.. opp mot 10 millioner ( 7 mill + sign on og agent fees?) er ran på høylys dag.

PSG fikk spillern vi virkelig ville ha, hvorpå vi deretter går etter spillern de er kjempefornøyde med å bli kvitt som en konsekvens av Gameiro-kjøpet. Ganske deprimerende egentlig.

Da vil jeg heller ha det lille eselet fra Argentina =P
« Siste redigering: 06. Juli 2011, 00:46 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4921 på: 06. Juli 2011, 00:45 »
Spilleren fra Argentina som du ikke aner en dritt om?

Jeg stoler fullt og helt på speiderteamet til Newcastle, og etter hvordan Pardew forklarte i går hvor lenge og grundig de hadde speidet på Cabaye og Marveaux, så har de garantert gjort dette med Erding også.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4922 på: 06. Juli 2011, 00:48 »
Poenget er at jeg synes det er bedre å kjøpe spillere som er "unproven" for 4mp i stedet for å svi av 15mp for noen andre, den taktikken har vi prøvd tidligere - og vi vet alle hvordan det gikk. Vi kan ikke forvente å finne en Tiote hver gang, men vi litt dyktige og heldige kan vi sakte men sikkert bygge et godt lag i løpet av et par år. Vi kommer garantert til å miste spillere underveis, men jeg er allikevel positiv til å bygge gradvis kontra sløse ut med engang.

Tenk på det, dersom målet er topp 4. Hvilken strategi ville du valgt med 35mp til rådighet?

1. Bruke alle i løpet av en sommer på 3-4 spillere i 7-8mp klassen.

2. Bygge gradvis over år, investere i nødvendig utstyr for å tilrettelegge for gode arbeidsvilkår, etc.

For meg er alternativ 2 det soleklare valget (det finnes selvsagt også mellomting), 35mp er dessverre ikke en dritt i dagens marked.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4923 på: 06. Juli 2011, 00:49 »
Spilleren fra Argentina som du ikke aner en dritt om?

Jeg stoler fullt og helt på speiderteamet til Newcastle, og etter hvordan Pardew forklarte i går hvor lenge og grundig de hadde speidet på Cabaye og Marveaux, så har de garantert gjort dette med Erding også.

For det første aner vi ikke hvordan Cabaye og Marveaux vil gjøre det i Newcastle, så muligens litt tidlig å bruke de som argument for nye spillerkjøp? For det andre er Pardew en bullshitter, jeg stoler ikke på han. Trodde du var litt mer kritisk enn som så Daniel, jeg for min del har begynt å ta alt administrasjonen sier med en stor bøtte havsalt.

Tar heller årets spiller i Argentina - som er ønsket av både Napoli og Sevilla - , enn en spiller hvis egen fans buer han av banen ja. Ingen andre virker forøvrig å være interessert i Erding. I wonder why :P
« Siste redigering: 06. Juli 2011, 00:57 av Flatline »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4924 på: 06. Juli 2011, 00:55 »
Poenget er at jeg synes det er bedre å kjøpe spillere som er "unproven" for 4mp i stedet for å svi av 15mp for noen andre, den taktikken har vi prøvd tidligere - og vi vet alle hvordan det gikk. Vi kan ikke forvente å finne en Tiote hver gang, men vi litt dyktige og heldige kan vi sakte men sikkert bygge et godt lag i løpet av et par år. Vi kommer garantert til å miste spillere underveis, men jeg er allikevel positiv til å bygge gradvis kontra sløse ut med engang.

Tenk på det, dersom målet er topp 4. Hvilken strategi ville du valgt med 35mp til rådighet?

1. Bruke alle i løpet av en sommer på 3-4 spillere i 7-8mp klassen.

2. Bygge gradvis over år, investere i nødvendig utstyr for å tilrettelegge for gode arbeidsvilkår, etc.

For meg er alternativ 2 det soleklare valget (det finnes selvsagt også mellomting), 35mp er dessverre ikke en dritt i dagens marked.

Kvalitet koster. Du kan ikke BARE handle gråstein og håpe at det blir til gull, iblandt må man rett og slett punge ut for det en klassespiller koster. En blanding er det beste. Ta gjerne inn talenter, men for guds skyld bruk også penger når det er nødvendig. Det siste virker å sitte svært langt inne for det nåværende regimet.

1. 3-4 spillere til 7-8 millioner som kan gå rett inn og forsterke førsteelleveren, for å få oss oppover på tabellen. De som tidligere besatte posisjonene går på benken og sørger for bredden man trenger.
Det er dette 95% av Newcastle-fansen forventet at vi gjorde og ville vært fornøyde med.

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4925 på: 06. Juli 2011, 01:00 »
Flatline du er så negativ  :'(, fatter ikke at du gidder. Erding er for dårlig, overgansvinduet er "snart" slutt og alt for dårlig an NUFC, Pardew ditt og Pardew datt, vi burker for lite av Carroll pengene. I tillegg er alt av "fakta" du kommer med bare antagelser. Hvor du dikter opp alt av tall og hvordan Pardew er, hva han mener og hva han ikke bestemmer er for meg en gåte. Klarte ikke holde meg lenger, når alt du skriver er feil og ikke stemmer overens med fakta, hvordan skal jeg da tro at du har en god dømmekraft når det kommer til hva vi skal gjøre med Carroll pengene?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4926 på: 06. Juli 2011, 01:08 »
Tar heller årets spiller i Argentina - som er ønsket av både Napoli og Sevilla
Ahh, du snakker om spilleren som både Wigan og Blackburn jaktet, men som de ikke er interessert i lenger?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4927 på: 06. Juli 2011, 01:08 »
Flatline du er så negativ  :'(, fatter ikke at du gidder. Erding er for dårlig, overgansvinduet er "snart" slutt og alt for dårlig an NUFC, Pardew ditt og Pardew datt, vi burker for lite av Carroll pengene. I tillegg er alt av "fakta" du kommer med bare antagelser. Hvor du dikter opp alt av tall og hvordan Pardew er, hva han mener og hva han ikke bestemmer er for meg en gåte. Klarte ikke holde meg lenger, når alt du skriver er feil og ikke stemmer overens med fakta, hvordan skal jeg da tro at du har en god dømmekraft når det kommer til hva vi skal gjøre med Carroll pengene?

Hva er det jeg dikter opp av tall? Erding ER for dårlig. Herregud, Våre spiss-targets kvalitativt er en eneste lang nedadgående kurve. Først Gameiro, så Gervinho, nå Erding.

Siden jeg bare FINNER på ball, så får jeg vel finne på litt flere da:

Mål på antall kamper siste 4 år for Erding:

38 - 12
32 - 11
4 - 0
10 - 2

1 mål per 4 kamper i frankrike, er det en spiller du føler vi ta england med storm? Det sies at han legger opp endel mål for andre spillere og, men vi trenger ikke det. Det er det Ben Arfa og Marveaux liksom skal gjøre. Vi trenger en proven goalscorer, en nummer 9. Som det forøvrig sies at de vil gi til Erding.
Latterlig. Da kan man likegodt gi det nummeret til Shola, han har bedre scorings-statistikk.

Varmekabler i gull og "Huge" transfer fees har gjort meg grinete, inntil vi faktisk bruker litt penger igjen. Deal with it.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4928 på: 06. Juli 2011, 01:09 »
Tar heller årets spiller i Argentina - som er ønsket av både Napoli og Sevilla
Ahh, du snakker om spilleren som både Wigan og Blackburn jaktet, men som de ikke er interessert i lenger?

He he, touchè.  Du snakker om spillern som har ett mål per 4 kamper i gjennomsnitt i Ligue 1 ( rene nistelrooy dette her), en bakgårdsliga - som vår nye nummer 9? :D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4929 på: 06. Juli 2011, 01:13 »
Hvor mange mål per kamp har Martinez da flatline? 19 på 129 matcher for Velez Sarsfield? Beklager, da synes jeg Erdinc sitt snitt i Ligue 1 er bedre.

Og vi har alle fått med oss hva du mener nå, så kan du slutte å gjenta deg selv og dine "fakta" i hvert eneste innlegg, og heller vente til 1. september med å gjøre opp status?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4930 på: 06. Juli 2011, 01:15 »
Uten å ha sjekket fakta, så tar jeg dette innlegget fra NO:

Not saying he'll be anything like these...but his record in France is better than Gyan's, Odemwingie's, Adebayor's etc.. who have all shone in the Premier League. Not always as simple as that as a barometer for how a player will do.

Og som Torfinn sier: 19 mål på langt over 100 kamper? Er dette spilleren du vil ha som vår nye nr 9?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4931 på: 06. Juli 2011, 01:22 »
Hvor mange mål per kamp har Martinez da flatline? 19 på 129 matcher for Velez Sarsfield? Beklager, da synes jeg Erdinc sitt snitt i Ligue 1 er bedre.

Og vi har alle fått med oss hva du mener nå, så kan du slutte å gjenta deg selv og dine "fakta" i hvert eneste innlegg, og heller vente til 1. september med å gjøre opp status?

12 av de målene er på de 19 siste kampene da, late bloomer muligens? Han er tydeligvis i form ihvertfall, tatt ut på det argentinske landslaget og, så sikkert ikke så ille.

Vi får vel fortsette å snakke om hvordan vi sparer penger for å bedre finansene på sikt da vettu, for dette er vel bare midlertidig, i fremtiden har vi tenkt til å bruke mer penger ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4932 på: 06. Juli 2011, 01:27 »
Denne er litt morsom:

http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

Merkelig satt opp, men slik jeg leser det er Newcastle det laget som har sittet igjen med mest penger ved kjøp og salg av spillere de siste 5 årene. Det kan jo gi Flatline enda grunn til å klage ;) Men man kan også spørre seg hvorfor klubber som Sunderland, Villa, Stoke, West Ham, Bolton osv ikke er mye bedre enn oss når det virker å være bruk av penger som er løsningen?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4933 på: 06. Juli 2011, 01:34 »
Denne er litt morsom:

http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

Merkelig satt opp, men slik jeg leser det er Newcastle det laget som har sittet igjen med mest penger ved kjøp og salg av spillere de siste 5 årene. Det kan jo gi Flatline enda grunn til å klage ;) Men man kan også spørre seg hvorfor klubber som Sunderland, Villa, Stoke, West Ham, Bolton osv ikke er mye bedre enn oss når det virker å være bruk av penger som er løsningen?

har nevnt det før, vi er en halv milliard i pluss fra spillerkjøp de siste 5 år, men folk tar det ikke innover seg virker det som. Er vel bare tall jeg "finner opp" igjen :p

Vi er en selling club, og det er jo greit nok. Enkelte her inne forteller seg selv at dette bare er midlertidig for å ordne opp i finansene, sikkert en behagelig hvilepute for å slippe å konfrontere realitetene.
Jeg støtter Newcastle United uansett, men situasjonen med nåværende eiere er alt annet enn ideel.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4934 på: 06. Juli 2011, 01:37 »
Men man kan også spørre seg hvorfor klubber som Sunderland, Villa, Stoke, West Ham, Bolton osv ikke er mye bedre enn oss når det virker å være bruk av penger som er løsningen?

Sunderland har endt opp over oss på tabellen de siste 5 årene, Villa har stort sett vært på Europaleague-plass, Bolton har vel sementert seg som et topp10 lag, Stoke er over oss + i Europa. West ham rykka ned, det er det flere grunner til som jeg ikke orker å skrive om nå. Penger er ikke løsningen, men middelet. Du må nødvendigvis parre det med en dyktig manager, gode speidere, spillere som leverer i england og en liten dose flaks.