20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290445 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4905 på: 05. Juli 2011, 22:28 »
Veit at dette innlegget er totalt unødvendig - men jeg har flirt i noen minutter nå av bildet av Jesus på sykke. Hahahaha!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4906 på: 05. Juli 2011, 22:30 »
Bra innlegg, Tim.
Nå får jeg bare håpe vi får inn en j****g god spiller der fremme, som kan utfordre shola og dansken. :P
Who else...... Alan Shearer

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4907 på: 05. Juli 2011, 22:43 »
Llambias sier noe kan bli kommet til å bli brukt i januar også;

?We have acted early and we have got the players we wanted, but none of them have been cheap. We have paid good prices for them. They certainly weren?t free transfers, there are fees and wages to consider.

?It is our responsibility to make sure we look after the club responsibly. If we spent all the money on players this summer, what are we going to do in January if we need to bring somebody else in? We are using the money sensibly.?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8618782/Alan-Pardew-defends-Newcastle-spending-policy-but-fans-fear-team-will-suffer-without-significant-reinvestment.html

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4908 på: 05. Juli 2011, 22:50 »
Jesus på sykkel, eller satan på skateboard? Den fulle sannhet av hvordan klubben drives er vanskelig å spekulere i. Hadde bare
kommunikasjonen med supporterne vært bedre så hadde vi sluppet å slite med alle antagelsene om hvordan ting drives.
Det eneste som kan sies helt sikkert er at Ashley ikke stiller med helt åpne kort. Allikevel, det virker betryggende på meg
at klubben nå ser ut til å drives på en økonomisk god måte og at eieren vår faktisk virker å være interessert i fotball.
Det finnes mange eksempler på eiere som gir f i fotballen, så det er lov å håpe at Ashley nå etterhvert har gjort så mange feil
at det går stolthet i å få dette til på best mulig måte. Hvis Ashley har en slik stolthet kan vi gå lyse tider i møte.
Problemet slik jeg ser det i dag er apparatet rundt Ashley, med Liambias i spissen. Mannen virker jo nesten totalt inkompetent.

Blir spennende å høre om vi har fått positive signaler på Erding i morgen!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4909 på: 05. Juli 2011, 23:17 »
Huff flatline... Vi har bydd 12 mill på gameiro som så nei. Vi har bydd 12 mill på gervinho som enten sa nei, eller så sa vi nei for at vi opplevde han som grisk og ute etter budrunde... Vi har bydd 7 på erding som sier nei.

Er ingen av disse gode nok for deg? Eller er problemet ditt at vi ikke har betalt 10 mill ekstra som bonus til de andre klubbene for å vise at vi har ambisjoner?

Blir for dumt å si at pardew ikke vet. Han bekreftet erding interessen dagen etter gameiro glapp... Det er vell kun sturridge eller en araber som kan snu sinns stemningen din.

Ikke meningen å angripe, er bare lei av de enormt negative, spekulative antagelsene... Fakta sier noe annet.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4910 på: 05. Juli 2011, 23:35 »
Llambias sier noe kan bli kommet til å bli brukt i januar også;

?We have acted early and we have got the players we wanted, but none of them have been cheap. We have paid good prices for them. They certainly weren?t free transfers, there are fees and wages to consider.

?It is our responsibility to make sure we look after the club responsibly. If we spent all the money on players this summer, what are we going to do in January if we need to bring somebody else in? We are using the money sensibly.?

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8618782/Alan-Pardew-defends-Newcastle-spending-policy-but-fans-fear-team-will-suffer-without-significant-reinvestment.html

En ting er ihvertfall sikkert, handler vi ikke tilstrekkelig i sommer, må vi garantert handle i januar. Til overpris. Vi så jo hvordan det ble handlet forrige januar. There`s a sucker born every minute.
Nå skal vi spare resten av pengene til Januar-vinduet. bombe :)

Hva som skal til for at sinnsstemningen min skal snu?
Tja, hva med skikkelig dekning på plasser der vi trenger det, samt en #9 til 10-15 millioner?
Erding er ikke en verdig #9. Og i morgendagens aviser sier han også nei til å komme hit, så det blir uansett bare av akademisk interesse hvorvidt han er god nok :)
If it has tits or wheels, count on problems!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4911 på: 05. Juli 2011, 23:46 »
Jeg hadde gjerne sett at vi hadde spart penger til januar, Carroll med katastrofal høst for Liverpool, og tilbake til oss for 15-20 mill i en ren desperasjonshandel fra de rødes side. Han skulle fått en ny sjanse.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4912 på: 05. Juli 2011, 23:54 »
Jepp han vender hjem men ikke før neste sommer når søt rakner i Pool.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4913 på: 05. Juli 2011, 23:57 »
Jeg hadde gjerne sett at vi hadde spart penger til januar, Carroll med katastrofal høst for Liverpool, og tilbake til oss for 15-20 mill i en ren desperasjonshandel fra de rødes side. Han skulle fått en ny sjanse.

Tror ikke Carroll hadde passa inn i nye Newcastle med sin gampete stil og hardere mottak enn skudd.
Hvis han i tillegg har en ræva høst i Liverpool tilsier vel det at halvsesongen hans hos oss i fjor var mer et blaff enn noe. 15-20 mill hadde jeg faktisk ikke betalt for en Carroll totalt ute av form, og sin livsstil og skadeproblemer tatt i betraktning. Til tross for det, ville jeg gjerne hatt han her igjen, bare gidder ikke bruke tid og krefter på å tenke på slikt=)

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4914 på: 06. Juli 2011, 00:00 »
Faen Flatline, har du pms? 9 av 10 poster fra deg er bare syting og klaging fra ende til annen, som om du vet noe bedre om hva som foregår i klubben enn noen andre av oss. Det er nesten to måneder til transfervinduet stenger, og vi var en av de mest effektive klubbene på markedet før det nå ble temmelig dødt i ferien bortpå øyene. Jeg venter hvertfall med dommen til etter at transfervinduet har stengt.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4915 på: 06. Juli 2011, 00:05 »
Som jeg antydet for noen dager siden så ser det ut som om vi kanskje ikke vil svi av altfor mye penger i dette vinduet med unntak for en spiss til. Men i motsetning til Flatline feks er jeg faktisk veldig fornøyd med de vi har fått inn og hvordan klubben drives, jeg liker at klubben drives økonomisk riktig og ville aldri ha byttet ut Ashley med en eller annen araber.

Beholder vi Barton, kjøper inn en spiss og en erstatter for Enrique så er dette en kanon vindu for min del! Jeg driter i om vi svir av 15mp eller 2mp på en ny spiss så lenge den spilleren forsterker laget.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4916 på: 06. Juli 2011, 00:21 »
Faen Flatline, har du pms? 9 av 10 poster fra deg er bare syting og klaging fra ende til annen, som om du vet noe bedre om hva som foregår i klubben enn noen andre av oss. Det er nesten to måneder til transfervinduet stenger, og vi var en av de mest effektive klubbene på markedet før det nå ble temmelig dødt i ferien bortpå øyene. Jeg venter hvertfall med dommen til etter at transfervinduet har stengt.

Og jeg gidder ikke sitte på gjerdet og holde kjeft :)
Jeg baserer det jeg skriver på intervjuer med Pardew samt artikler på overgangsfronten, de forteller meg at vi stort sett er ferdige i dette overgangsvinduet, mulig en spiss på sparebluss kommer inn virker det som :)
Gidder ikke sitte pent som en altergutt og se på at sommern går og krigskassen vår - som burde være på 50 millioner pund ( men jeg skal nøye meg med 35 millioner - altså 0 penger brukt om ikke carroll ble solgt), forblir urørt.
Vi har ikke brukt en dritt dette vinduet - unnskyld, vi har kanskje brukt 3-4 millioner pund MAX på agent fees og sign-on fees , altså 10% av Carroll-pengene. Til tross for dette virker det som ting er "halfway wrapped up", men i motsetning til på ALLE ENGELSKE NUFC forums er det ingen her som virker å bry seg om det.

Jeg er i likhet med dere FORNØYD med free transfers hittil, men dette må da for faen komme i TILLEGG til det vi bruker av Carroll-pengene på å forsterke laget - selv om den selvfølgelig er fint at vi signerer gratis-spillere tidlig?

Jeg får bare ta innover meg at norske NUFC fans er mye mindre kravstore enn de engelske. Kanskje fordi dere ikke husker de gode tidene like gode som innfødte Geordies. Jaja, skulle ønske jeg var som enkelte her inne - fornøyd med lite.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4917 på: 06. Juli 2011, 00:24 »
Som jeg antydet for noen dager siden så ser det ut som om vi kanskje ikke vil svi av altfor mye penger i dette vinduet med unntak for en spiss til. Men i motsetning til Flatline feks er jeg faktisk veldig fornøyd med de vi har fått inn og hvordan klubben drives, jeg liker at klubben drives økonomisk riktig og ville aldri ha byttet ut Ashley med en eller annen araber.

Beholder vi Barton, kjøper inn en spiss og en erstatter for Enrique så er dette en kanon vindu for min del! Jeg driter i om vi svir av 15mp eller 2mp på en ny spiss så lenge den spilleren forsterker laget.

Selv om undrenes tid ikke er forbi, er det svært lite trolig at en spiss til 2 millioner vil forsterke laget på lik linje med en spiss til 15 millioner. Det er selvfølgelig mulig,  men ikke veldig sannsynlig. Så jeg driter ihvertfall ikke i det. I tillegg signaliserer et spiss-kjøp til 15 millioner noe ganske annet ovenfor fans, spillergruppe og omverdenenen - enn et bakgårdskjøp til 2 mill.

Se på alle klubbene som spiller i champions league og europa-league,  sløser de ALLE penger når de bruker store summer på spillere?

pay peanuts, get monkeys.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4918 på: 06. Juli 2011, 00:28 »
Jeg baserer det jeg skriver på intervjuer med Pardew samt artikler på overgangsfronten, de forteller meg at vi stort sett er ferdige i dette overgangsvinduet, mulig en spiss på sparebluss kommer inn virker det som :)
Dette er selvsagt bare tull. Pardew sa senest i går at han vil ha inn to offensive spillere til før overgangsvinduet stenger(Erding og Zog linket i dagens Chronicle), pluss et par unge spillere. I tillegg er vel en overgang for Neil Taylor sannsynlig i løpet av noen dager/uker.

Men det skal sies at jeg er enig med deg i det meste du skriver, Flatline.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4919 på: 06. Juli 2011, 00:33 »
I følge ryktene brukte vi 4mp på både Ba og Marveux, førstnevnte er jeg rimelig sikker på at vil forsterke laget vårt betraktelig, så ja, undre er tydeligvis fortsatt mulig.

Jeg har vært Newcastle supporter siden 92, så jeg har vært med på "storhetstiden" på 90 tallet, har også vært med på å følge med på en skakkjørt klubb som var på randen av konkurs under Fat Fred hvor vi sløste store summer, feks på Owen.

4mp Ba > 17mp Owen.