20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4890 på: 05. Juli 2011, 14:27 »
Spiller for så vidt ingen rolle om Ashley putter penger i lomma, som vi faktisk skylder han. Problemet er Pardwho som åpner kjeften sin og sier at alt skal brukes osv. Kunne de ikke heller sagt at Carroll-pengene skulle brukes på lønninger, sign on fees og varmekabler, slik at vi hvertfall ikke hadde forventningene til at noe stort skulle skje denne sommeren.
Alle klubber har disse utgiftene, men det ser ut til at det kun er vi som sutrer over de, når vi først har penger å bruke.

Når det er sagt, om vi først skal forsterke stort, ville det jo da mest sannsynlig vært å gjøre det nå?
Eller hadde folk regna med Reo-Cocker, Cole og Bothroyd som nye spillere, om vi hadde beholdt Carroll?
Når Ashley ser bra bussiness (som de signeringene vi har gjort nå) slår han til. Det klubben gjør nå er å gjemme seg bak Carroll-summen ved å forklare at mye er brukt, jeg tror de samme spillerne hadde blitt hentet uansett, og det er nok mer å hente der.

Kunne faktisk ikke vært mer enig med Flatline vedrørende denne diskusjonen.

Edit: Når Pardwho nå går ut med kommentaren at han håper på ny kontrakt for Barton, tyder jo dette på at han faktisk ikke styrer en dritt. Fat Mike vil ha han ut, mens vår manager ønsker å beholde han. Ingen som ser den røde tråden her?
« Siste redigering: 05. Juli 2011, 14:31 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4891 på: 05. Juli 2011, 15:17 »
Alt er så svart og hvitt....

I min jobb er jeg avhengig av en god stol for ryggen, en bra skjerm for øynene, gode arbeidsverktøy i jobben og ikke minst et apparat for å klare å produsere maks. I en fotball verden er er det ikke nok med sko for å bli best.

Du trenger gode treningsvilkår, du trenger et apparat som bistår det fysiske, du trenger gode arbeidsverktøy. Jeg vil si alle pengene brukt på benton er investering i laget. Det er kun laget som har utbytte av det. Og kan det gi 6% økt effekt på laget så vil det være verd mye mer en 1 spiller...

Uansett så kan man ikke si at pardew ikke har noe han sku ha sagt. Carr så cabaye 10 gang. Pardew 3? Pardew hadde siste ord, men stolte på Carr. Pardew ville ha Gameiro og tyrkeren. Begge ser ut til å si nei. Er det Pardew sinn skyld? Vi byr på spillere og finner dem for dyre, uinterrisert osv... Da er jeg glad for at vi ikke kjøper deres lyst med masse ekstra penger... Det får vi ingen effekt av. Vi er rolig, og derfor tror jeg vi får spillere til langt lavere pris en f.eks liverpool og henderson.

Spillerne kommer når tiden er inne. Pardew bekreftet i går at vi til og med har spillere klar hvis jose drar... Da er det ikke no tull.. selge for å selge... Dumeste jeg har hørt når vi heller bruker pengene klokt på flere en bare en spiller.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4892 på: 05. Juli 2011, 16:33 »
Jeg forventer faktisk kjøp opp i 15-20 mp for en ny nr. 9. Det er faen meg ingenting når vi fikk det vi fikk for Carroll. King AL kostet 15 mp for 15 år siden. Det var dyrt da, ikke nå! Men det sier litt om ambisjonene til Fatty... Gleder meg til han selger til en som vil investere og få oss oppover med Newcastle... Robson/Keegan style.

hehe, og hva skjer dersom dine forventninger ikke går i oppfyllelse? Hopper du over til Chelsea eller City da kanskje? Kan jo virke som at de tilfredsstiller behovet ditt mer enn Newcastle.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4893 på: 05. Juli 2011, 16:38 »

Vi selger bare for å selge.

Nigga plz. Den ene er en spiss på free transfer fra West ham som ikke består medicals, den andre er en franskmann med utkjøpsklausul tilsvarende det vi fikk for Nolan, samt HALVPARTEN AV LØNNEN.

Who are they kidding.

For det første? Hvem er det vi "selger vi bare for å selge"? Barton og Nolan er forklart opp og i mente.

For det andre... vet du hva som er vanlig på free transfer nå om dagen, og hvorfor så mange agenter gnir seg i hendene over free transfer-overgnager? Og kapteinen til Frankrikes mesterlag, kan det vel også hende ble lokket av en klekkelig sign on-fee? Vi kan selvsagt være så naive og tro at Newcastle var de eneste etter han og at hans store drøm er å spille for Newcastle.

Jeg er til vanlig ikke blant de som forvsarer verken den ene eller den andre i administrasjonen, men med denne retorikken din, må jeg bare argumentere i mot.

Det å komme med spekulasjoner og synsing som fakta og å hånliggjøre andres meninger, har et synonym som begynner med i og slutter med gnorance.

Faktum er vel at Pardew ville beholde både Carroll og Nolan, og vi så jo hva som skjedde? Nå vil han beholde Barton, la oss se hva som skjer der, shall we?

Det er sikkert noen sign-on fees forbundet med våre nye spillere, men setter du det i perspektiv i forhold til 35 mill vi fikk for Carroll, kan jeg ikke annet enn å tvile på at det er en så veldig stor prosentandel av de pengene.

Nå vil ikke Erdinc til oss uansett, så det blir spennende å se hvem vi ender opp med. Jeg tror valget av erstatter for mange vil være definerende i forhold til hvordan de ser på Mike Ashley. For min del tror jeg vil får nok en billig løsning - dessverre.

Håper naturligvis at jeg tar feil.
If it has tits or wheels, count on problems!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4894 på: 05. Juli 2011, 17:59 »
Jeg forventer faktisk kjøp opp i 15-20 mp for en ny nr. 9. Det er faen meg ingenting når vi fikk det vi fikk for Carroll. King AL kostet 15 mp for 15 år siden. Det var dyrt da, ikke nå! Men det sier litt om ambisjonene til Fatty... Gleder meg til han selger til en som vil investere og få oss oppover med Newcastle... Robson/Keegan style.

hehe, og hva skjer dersom dine forventninger ikke går i oppfyllelse? Hopper du over til Chelsea eller City da kanskje? Kan jo virke som at de tilfredsstiller behovet ditt mer enn Newcastle.

Like saklig som alltid.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4895 på: 05. Juli 2011, 18:05 »

Hei, en morromann! Hvis du synes det er dyrt med 15 mill for en topp-spiss i dag, så får du stå for det. Med 35mp for Carroll. Synes jeg ikke det er dyrt i det hele tatt. Behovet mitt er at vi skal tilbake i toppen. Så enkelt. Det gjelder å vise ambisjoner ovenfor de spillerne vi har, og de vi ønsker å signere. Jeg personlig gleder meg til Cashley er ute av alt som har med Newc å gjøre.
Who else...... Alan Shearer

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4896 på: 05. Juli 2011, 18:48 »
?I know what the figure is and what has been spent on the training ground and everything will go back in the club.

?We are trying to locate one or two development players that cost more than you think.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/07/05/andy-carroll-35m-will-be-reinvested-boss-72703-28995596/#ixzz1RFZiVeg9

Høres for meg ut som at det vi kan vente oss i forhold til resten av transfervinduet er 2 "developing players", uprøvde talenter med andre ord. Eller leser jeg dette feil?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4897 på: 05. Juli 2011, 18:57 »
Ja. Synes ærlig talt du tolker det aller meste av dette feil. Jeg hørte gjennom hele timen med Pardew på BBC Newcastle i går, og han sa at han minst kom til å hente to offensive spillere hvorav en spiss, og muligens en spiller til. At han dro frem to "development players" var nok et eksempel på hvor noen av de 35 millionene ble brukt ved siden av rene overgangsbeløp.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4898 på: 05. Juli 2011, 19:04 »
Ja. Synes ærlig talt du tolker det aller meste av dette feil. Jeg hørte gjennom hele timen med Pardew på BBC Newcastle i går, og han sa at han minst kom til å hente to offensive spillere hvorav en spiss, og muligens en spiller til. At han dro frem to "development players" var nok et eksempel på hvor noen av de 35 millionene ble brukt ved siden av rene overgangsbeløp.

Okei, vi får håpe det stemmer. Håper også vi henter inn forsterkninger i forsvar.
Når det er sagt synes jeg ikke det er så fryktelig spennende å høre hva Pardew sier, ettersom det virker som han bare delvis blir oppdatert i forkant. Hadde vært mer interessant å høre hva Llambas/Ashley har å si. Pardew for meg fremstår som en "bullshitter" som sugarcoater alt, og sier det man vil høre. TELL IT LIKE IT IS.
« Siste redigering: 05. Juli 2011, 19:10 av Flatline »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4899 på: 05. Juli 2011, 20:17 »

Hei, en morromann! Hvis du synes det er dyrt med 15 mill for en topp-spiss i dag, så får du stå for det. Med 35mp for Carroll. Synes jeg ikke det er dyrt i det hele tatt. Behovet mitt er at vi skal tilbake i toppen. Så enkelt. Det gjelder å vise ambisjoner ovenfor de spillerne vi har, og de vi ønsker å signere. Jeg personlig gleder meg til Cashley er ute av alt som har med Newc å gjøre.

Det er morsomt at du forventer kjøp opp mot £15-20m. Ashley har investert hundrevis av millioner pund av sine egne penger for å redde klubben, men du vil alikevel ha en eier som er villig til å investere mer for å gjøre klubben bedre. Er det noen andre eiere enn Citys og Chelseas som gjør det? Villa og Sunderland sine eiere har prøvd en stund nå, men ser at man ikke kan fortsette på den måten, og tar nå grep for å stramme inn på samme måte som vi gjør.

Om £15-20m er dyrt er veldig relativt for hvor mye man har vil jeg si. Man kan ikke forvente noe, men man kan selvfølgelig håpe, noe jeg gjør.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4900 på: 05. Juli 2011, 20:22 »
Lol, før du fremstiller Ashley som Jesus på en sykkel :

Dette er et business-foretak. Ashley tjener penger på dette her, Sportsdirect-bannere er jo spydd utover hele St.James Park. Alt som er spyttet inn i klubben skylder NUFC Ashley i gjeld. I tillegg har vi nesten en halv milliard i profits fra siste års transfervinduer. Vi er nummer 14 i verden mht. turnover + revenues, sponsorer osv, så jeg tror nok klubben er ganske innbringende også.
Selger du en spiss til 35 mill, burde 15 millioner øremerket en ny #9 være et minstekrav, fatter ikke hvordan du ikke kan si deg enig i det.

Men jeg tror uansett at Sholadinho blir vår nye #9 come august. Det blir - om ikke annet - komisk, så aldri så galt at det ikke er godt for noe :)
« Siste redigering: 05. Juli 2011, 20:24 av Flatline »

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4901 på: 05. Juli 2011, 20:30 »
Om £15-20m er dyrt er veldig relativt for hvor mye man har vil jeg si. Man kan ikke forvente noe, men man kan selvfølgelig håpe, noe jeg gjør.
[/quote]

Når vi har solgt en spiller for så mye som vi fikk for Carroll, så synes ikke jeg det er dyrt med en slik investering.
De vi har fått inn har ikke kostet poloskjorta til Ashley i det hele tatt. Når du nevner City og Chelsea så ligger de vel en tanke høyere enn oss på tabellen for å si det sånn. Ikke for at jeg liker at de kjøper seg stjernespillere i alle ledd, men vi har vel kunnet koste på oss EN stk, såfremt vi kvitter oss med flere benkevarmer med owenlønninger...

Ups, quoten ble litt feil, men den var til deg Tim. Vi håper vel hele gjengen at vi skal klatre og bli ett komplett lag, men det tror jeg vi ikke gjør med Ashley bak roret. Ønsker jeg tar feil...
« Siste redigering: 05. Juli 2011, 20:35 av NUFranC »
Who else...... Alan Shearer

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4902 på: 05. Juli 2011, 21:02 »
Siden du har så god kjennskap til Ashleys regnskap, så kanskje du kan vise til hvor mye han har tjent på å kjøpe klubben Flatline. Vis gjerne til hvor jeg forguder Ashley. Såvidt jeg kan huske så har jeg ikke lagt frem annet enn fakta.

NUFanC: Det er vanskelig å argumentere for og mot. Enkelt sett så har du nok rett, men det er mer komplekst enn slik du legger det frem. Jeg legger frem et lite eksempel, og her advarer jeg allerede nå at jeg kommer til å anta mye.

En klubb bruker 85% av driftsinntektene på lønninger, noe som gjør at klubben er nedkjørt med gjeld og taper penger. Klubbens eier vil senke lønningene slik at klubben kan bli selvforsynt. En spiller blir solgt for 35m pund, og klubben blir kvitt lønninger verdt 2.6m pund pr. annum slik at inntektsandelen brukt på lønninger synker til 82%. Dette er fortsatt for mye for at klubben skal kunne bli selvforsynt, men klubben trenger alikevel nye spillere for å kunne ha sportslig fremgang. Overganggsummen blir derfor satt av til lønninger i tillegg til overgangssummer slik at lønningene til de nye spillerne ikke vil gå ut over innektsandelen satt av til lønninger, noe som vil gi klubben mulighet til å styrke stallen samtidig som og senke lønnsnivået. En spiller til £15m som blir gitt £50k i uka vil da spise opp £28m av overgangssummen for denne spilleren. I det tilfellet så blir det dyrt, siden man da ikke vil ha råd til ytterligere spillere uten å øke lønningsutgiftene.

Hadde tilfellet vært at klubben ikke var ute etter å senke lønnsnivået, så hadde saken for min del vært en helt annen. Ashley (ikke vi som kun er intressert i det på banen) var heldig som fikk så mye for Carroll, da dette har gjort at veien til målet hans har blitt kuttet ned drastisk.

Vi som fans kan godt være misfornøyd med det som skjer, men vi burde også prøve å forstå istedenfor og bare syte. Det gjør hvertfall min tilværelse en hel del enklere.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4903 på: 05. Juli 2011, 21:39 »
Begynner å bli rimelig mett av disse "Ashley driver Newcastle som en butikk" og "han ser bare profitt". Vi skjønner at enkelte er av den oppfatningen, men nå er snart annenhver post fra enkelte en eneste lang tirade over det de angivelig vet om hvor mye penger Ashley tjener på disse milliardene han har investert i klubben. Som om at det blir sant bare man gjentar noe nok ganger.

Hadde vært artig å fått noe fakta på disse påstandene fra andre enn tinnfolieblogger og forbitrete "fans". Og da helst i tråden om Mike Ashley.

Som et obiter dicta kan jeg si at et rentefritt lån ikke akkurat er noen god investering for de som ikke vet det.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4904 på: 05. Juli 2011, 21:52 »
For å ta noen ordentlig rykter; Telegraph meldte igår at vi hadde bydd £7m på Erdinc og journalisten Luke Edwards (tidligere The Journal) skriver nå på twitter;

LukeEdwardsTele Luke Edwards
@JTNUFC99 Erdinc saying he wants to stay in Paris means absolutely nothing if PSG accept #nufc bid. That decision made 2mrw.