20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290964 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4875 på: 05. Juli 2011, 12:06 »
Haha det er for dumt å si flatline. Dette vet du ingen ting om. jeg personlig tror Pardew er den som har mest å si. Men han har nok fått instrukser om at spillere rundt 30år ikke er noe legge seg etter. Og det er jeg veldig enig  med ashley i. Men ingen vits i å spekulere i det. Jeg er strålende fornøyd med markedet til nå. Og skulle jeg tippe tipper jeg at vi brenner av rundt 20 mill p til:) er veldig lenge av vinduet igjen. I mine øyne leder vi transfer ligaen i England til nå:)

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4876 på: 05. Juli 2011, 12:09 »
Men en ting har du nok helt rett i. Alle er til salgs. Men det gjelder nok samtlige spillere og samtlige lag. Med unntak av kanskje Barca. By nok så godtar klubbene sånn er det blitt.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4877 på: 05. Juli 2011, 12:14 »
Dere må forstå at Pardew ikke har en dritt å si mht. spillerkjøp. Han later som han har det utad, men i realiteten forholder han seg til det som skjer ad hoc. Grunnen til at han verken har delt ut en nummer 9 eller annonsert hvem som blir kaptein er at han ikke aner hvem som er her og ikke er her når sesongen starter. Jo fortere dere er inneforstått med det, jo mindre overraskende vil overganger inn og ut være.
Kommer det inn et godt bud på Tiote, selger vi. Ikke tro noe annet.

Kom an, mann...

Alle spelarar er til salgs for ein viss pris. Slik er det i alle klubbar. Alle klubbar i vår posisjon hadde sagt ja til 35 mill for Carroll når vi blir bydd Silly Money. Gløym heller ikkje at Carroll hadde moglegheit til å bli verande på SJP i og med at han var under lang kontrakt, og såleis ikkje kunne tvingast til å forlate oss. At han gjorde nettopp dette, får stå på hans kappe. Skal ein ta dette vidare til eksempelet ditt med Tiote, så har han også fått ei lang kontrakt og kan heller ikkje tvingast ut av klubben dersom Ashley og Llambias får slike tankar.

Spelarar på lange kontrakter har betydelig makt, og er vanskeleg for hierarkiet å kvitte seg med. Tiote fekk ei slik kontrakt, og det kan ikkje uttrykkast som noko anna enn eit betydeleg signal om at han skal bli verande. Altnerativet er å selge han dyrt, men då skal Ashley antakeleg tvinge inn ekstreme summar før han seier seg villig til å selge. Har du eksempel på at Ashley selger spelarar kun for å selge spelarar?

Nolan og evt. Barton kan ikkje brukast inn i din argumentasjon, all den tid deira alder og lønn tilseier ein heilt anna policy enn ved Tiote, Carroll, Ben Arfa, osv. Korleis går det at vi angiveleg har bydd Enrique ei vanvittig kontrakt for at han skal forlenge inn i teorien din om at Ashley kun tenkjer profitt?

Du har passert den overdystopiske grensa med god margin, og det blir som PhillippeA. seier vanskeleg å ta deg seriøst akkurat her.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4878 på: 05. Juli 2011, 12:15 »
Men en ting har du nok helt rett i. Alle er til salgs. Men det gjelder nok samtlige spillere og samtlige lag. Med unntak av kanskje Barca. By nok så godtar klubbene sånn er det blitt.

Forskjellen er at hos andre lag blir det å selge spillerne sett som del av en prosess, en metode for å frigjøre midler til å handle nye spillere og/eller å utvikle laget. Målet er hele tiden suksess. Vi selger bare for å selge.
Utrolig at folk trodde på at alle pengene kom til å bli re-investert i laget, lukter jo "one born every minute" lang vei av hele statementen i ettertid av det salget. Vi ser det jo også nå, Pardew uttaler at de har brukt "langt mer enn fansen tror" på gratis-signeringene hittil.

"You have to realise that when you sign players like Demba Ba and Cabaye, there are huge fees involved".

Nigga plz. Den ene er en spiss på free transfer fra West ham som ikke består medicals, den andre er en franskmann med utkjøpsklausul tilsvarende det vi fikk for Nolan, samt HALVPARTEN AV LØNNEN.

Who are they kidding.
If it has tits or wheels, count on problems!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4879 på: 05. Juli 2011, 12:20 »
Hørt om sign on fee?? Er nok noen millioner som er gått der. Men ser poenget ditt. De helt store summene har de ikke kostet oss. Men vi er jo ikke på langt nær ferdig enda!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4880 på: 05. Juli 2011, 12:20 »
Det er forskjell på 're-invested in club' og 're-invested in team'. Denne distinksjonen kjem dårleg fram når ein driv og trykkjer opp sitat frå Pardew her. Det kan vere at dette har blitt signalisert uklart frå klubben, men eg personlig har i alle fall alltid forstått det som at pengar skal investerast i klubben som heilskap og ikkje berre i enkeltspelarar.

Må også legge til at det er føkkings lenge igjen av vinduet, og at det er hysterisk å begynne å evalueringa av salg/kjøp allerede no.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4881 på: 05. Juli 2011, 12:21 »
Dere må forstå at Pardew ikke har en dritt å si mht. spillerkjøp. Han later som han har det utad, men i realiteten forholder han seg til det som skjer ad hoc. Grunnen til at han verken har delt ut en nummer 9 eller annonsert hvem som blir kaptein er at han ikke aner hvem som er her og ikke er her når sesongen starter. Jo fortere dere er inneforstått med det, jo mindre overraskende vil overganger inn og ut være.
Kommer det inn et godt bud på Tiote, selger vi. Ikke tro noe annet.

Kom an, mann...

Alle spelarar er til salgs for ein viss pris. Slik er det i alle klubbar. Alle klubbar i vår posisjon hadde sagt ja til 35 mill for Carroll når vi blir bydd Silly Money. Gløym heller ikkje at Carroll hadde moglegheit til å bli verande på SJP i og med at han var under lang kontrakt, og såleis ikkje kunne tvingast til å forlate oss. At han gjorde nettopp dette, får stå på hans kappe. Skal ein ta dette vidare til eksempelet ditt med Tiote, så har han også fått ei lang kontrakt og kan heller ikkje tvingast ut av klubben dersom Ashley og Llambias får slike tankar.

Spelarar på lange kontrakter har betydelig makt, og er vanskeleg for hierarkiet å kvitte seg med. Tiote fekk ei slik kontrakt, og det kan ikkje uttrykkast som noko anna enn eit betydeleg signal om at han skal bli verande. Altnerativet er å selge han dyrt, men då skal Ashley antakeleg tvinge inn ekstreme summar før han seier seg villig til å selge. Har du eksempel på at Ashley selger spelarar kun for å selge spelarar?

Nolan og evt. Barton kan ikkje brukast inn i din argumentasjon, all den tid deira alder og lønn tilseier ein heilt anna policy enn ved Tiote, Carroll, Ben Arfa, osv. Korleis går det at vi angiveleg har bydd Enrique ei vanvittig kontrakt for at han skal forlenge inn i teorien din om at Ashley kun tenkjer profitt?

Du har passert den overdystopiske grensa med god margin, og det blir som PhillippeA. seier vanskeleg å ta deg seriøst akkurat her.

Alt handler om perspektiv. Du sier at du tror Tiote er signert på lang kontrakt fordi vi vil ha han lenge. Jeg sier at han er på den kontrakten fordi det øker verdien hans.
Når det gjelder Carrolls muligheter til å bli værende og Enriques kontraktsforslag så er jo felles-nevneren her at du forholder deg til presseuttalelser samt ting Pardew sier. Hvis du velger å tro på det, fair enough.
Jeg tror ikke en dritt på det.

At Ashley selger spillere bare for å selge de? Jeg noterer meg at vi har et transfer-overskudd fra de siste vinduene på nesten en halv milliard. Indikerer det satsing fra Ashleys side?

At alle er til salgs for en viss sum, får være en uttalelse som står for din regning. Virker ikke som f.eks Redknapp er enig i det.

Vi får se hvordan ting ser ut om en måneds tid, kanskje du har rett. Kanskje jeg har rett.
Jeg er tydeligvis vesentlig mer negativ ifht. Ashley enn det du er.  Fordelen med det for min del er at jeg bare kan bli positivt overrasket ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4882 på: 05. Juli 2011, 12:22 »
Det er forskjell på 're-invested in club' og 're-invested in team'. Denne distinksjonen kjem dårleg fram når ein driv og trykkjer opp sitat frå Pardew her. Det kan vere at dette har blitt signalisert uklart frå klubben, men eg personlig har i alle fall alltid forstått det som at pengar skal investerast i klubben som heilskap og ikkje berre i enkeltspelarar.

Må også legge til at det er føkkings lenge igjen av vinduet, og at det er hysterisk å begynne å evalueringa av salg/kjøp allerede no.

'Look, if this boy is going to go, this money has to be reinvested in the team, all of it, and he has assured me of that.

Syntes sitatet er ganske klar, selv om jeg aldri hadde regnet med at alt skulle bli brukt på laget.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4883 på: 05. Juli 2011, 12:23 »

Og det er nok den distinksjonen som Ashley og Llambas håpet at gikk fansen hus forbi. Tviler på at flertallet av tilhengerne siklet på nye varmekabler og spiller-lønninger som erstatning for Carroll-pengene.
Det er formulert ullent med vilje.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4884 på: 05. Juli 2011, 12:26 »

'Look, if this boy is going to go, this money has to be reinvested in the team, all of it, and he has assured me of that.

Syntes sitatet er ganske klar, selv om jeg aldri hadde regnet med at alt skulle bli brukt på laget.

He he, tror du virkelig at den samtalen noengang fant sted. For den prisen vi fikk, ble Carroll dyttet inn i helikopteret og frakta til Melwood. Men når han fikk 3 ganger lønnen så er det vel grenser for hvor motvillig han var. Verken Ashley eller Carroll var taperne i den saken. Taperen var oss fans som ikke fikk en erstatter, og laget som ikke ble forsterket da Andy stakk.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4885 på: 05. Juli 2011, 12:28 »

Vi selger bare for å selge.

Nigga plz. Den ene er en spiss på free transfer fra West ham som ikke består medicals, den andre er en franskmann med utkjøpsklausul tilsvarende det vi fikk for Nolan, samt HALVPARTEN AV LØNNEN.

Who are they kidding.

For det første? Hvem er det vi "selger vi bare for å selge"? Barton og Nolan er forklart opp og i mente.

For det andre... vet du hva som er vanlig på free transfer nå om dagen, og hvorfor så mange agenter gnir seg i hendene over free transfer-overgnager? Og kapteinen til Frankrikes mesterlag, kan det vel også hende ble lokket av en klekkelig sign on-fee? Vi kan selvsagt være så naive og tro at Newcastle var de eneste etter han og at hans store drøm er å spille for Newcastle.

Jeg er til vanlig ikke blant de som forvsarer verken den ene eller den andre i administrasjonen, men med denne retorikken din, må jeg bare argumentere i mot.

Det å komme med spekulasjoner og synsing som fakta og å hånliggjøre andres meninger, har et synonym som begynner med i og slutter med gnorance.

« Siste redigering: 05. Juli 2011, 12:30 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4886 på: 05. Juli 2011, 12:33 »
At Ashley selger spillere bare for å selge de? Jeg noterer meg at vi har et transfer-overskudd fra de siste vinduene på nesten en halv milliard. Indikerer det satsing fra Ashleys side?

Samanhenger vel i stor grad med at vi har snudd drifta av klubben frå økonomisk fatalisme til ei meir fornuftig og langsiktig tenking. I alle fall økonomisk sett. Belys meg gjerne om du har tal som viser at Ashley har tatt desse pengane i si eiga lomme. Vi har vore i PL i ein sesong. Vi er fortsatt i ein stabiliseringsfase. Om to-tre år skal vi vere tilbake der vi var under Robson. Birmingham gjorde ein flott sesong i forfjor, "styrka" laget med storkjøp og rykka så ned. La oss bygge stein for stein og heller gjere framskritt i fornuftig tempo. Kanskje ser det ut som status quo akkurat no, ifht det laget vi starta med i august 2010, men det er som sagt lenge igjen av transfervinduet.

At alle er til salgs for en viss sum, får være en uttalelse som står for din regning. Virker ikke som f.eks Redknapp er enig i det.

Tenker du på budet på Modric frå Chelsea? I så fall var det fryktelig lavt når ein ser kva andre langt spelarar har gått for. Modric er antakeleg dobbelt så verdifull som Henderson, men det blir ikkje poengtert i budet frå Chelsea akkurat. Spørst kva Redknapp seier når budet evt aukar, eller når Modric evt. virkeleg stiller seg på bakbeina og vil forlate klubben for ein kvar pris.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4887 på: 05. Juli 2011, 12:35 »

He he, tror du virkelig at den samtalen noengang fant sted. For den prisen vi fikk, ble Carroll dyttet inn i helikopteret og frakta til Melwood. Men når han fikk 3 ganger lønnen så er det vel grenser for hvor motvillig han var. Verken Ashley eller Carroll var taperne i den saken. Taperen var oss fans som ikke fikk en erstatter, og laget som ikke ble forsterket da Andy stakk.

Nei, har ikke stor tro på det. Alle pengene blir nok i klubben, men jeg har heller ikke noe tro på at vi kommer til å bruke alle dem på nye spillere. Vi får se 1. sep. Har vi brukt halvparten i rene transferpenger blir jeg overasket.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4888 på: 05. Juli 2011, 13:29 »

Vi selger bare for å selge.

Who are they kidding.

For det første? Hvem er det vi "selger vi bare for å selge"? Barton og Nolan er forklart opp og i mente.

For det andre... vet du hva som er vanlig på free transfer nå om dagen, og hvorfor så mange agenter gnir seg i hendene over free transfer-overgnager? Og kapteinen til Frankrikes mesterlag, kan det vel også hende ble lokket av en klekkelig sign on-fee? Vi kan selvsagt være så naive og tro at Newcastle var de eneste etter han og at hans store drøm er å spille for Newcastle.

Jeg er til vanlig ikke blant de som forvsarer verken den ene eller den andre i administrasjonen, men med denne retorikken din, må jeg bare argumentere i mot.

Det å komme med spekulasjoner og synsing som fakta og å hånliggjøre andres meninger, har et synonym som begynner med i og slutter med gnorance.

Beklager hvis jeg fornærmet noen. Ikke meningen å hånliggjøre noen, jeg er bare skeptisk til Ashley-regimet, og da blir jeg nødvendigvis skeptisk til folk som prøver å tolke deres handlinger fordelaktig..

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #4889 på: 05. Juli 2011, 13:54 »
Folkens! Begrens siteringen noe - det er lov å kutte litt i dem for å få dem mindre. Blir slitsomt å se 20-30 linjer med sitat etterfulgt av ikke mer enn en hel setning (kanskje to) med kommentar/nytt bidrag.

Samme gjelder de som siterer 20-30-40 linjer, uthever én setning som de kommenterer til slutt. Fjern heller alt i sitatet utenom den ene setningen du har planer om å mene noe om.

Håper alle kan ta et lite tak for å gjøre noe med dette :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!