20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292780 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4845 på: 04. Juli 2011, 22:40 »
Noe nytt de siste 3 dagene? har vært og sett Klitscho v Haye i hamburg.. så har ikke fått med meg noe om Nufc.. orker ikke å bla bakover :P

Jeg vil tro det tar deg lenger tid å vente på et bra svar enn det gjør å lese de foregående sidene, så her snakker vi virkelig om latskap på et helt nytt nivå...

Innrømmer gledelig at det er latskap.. Men fikk noen fine svar alikevel så det var ikke så dumt å være "lat på et helt nytt nivå" ;D

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4846 på: 04. Juli 2011, 22:58 »
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4847 på: 04. Juli 2011, 22:59 »
Har de ikke internett i Hamburg? :P   

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4848 på: 04. Juli 2011, 23:06 »
Jeg leste at Ben Arfa egentlig ville ha 55 på ryggen, fordi han synes det var morsomt! Av alle ting,haha...
::) Kvar har du lest det?

Sist er jo at han ønskar #9.

Her : http://www.nufc.co.uk/page/News/Features/0,,10278~2152512,00.html

Hadde faktisk aldri sett det intervjuet før tidligere i kveld, kan ikke si jeg er inne på den offisielle hjemmesiden så utrolig ofte akkurat:p Kan ikke skjønne at han vil ha nr 9, fyren har jo aldri vært spiss. Har du kilder på at han vil ha nier'n forresten? Det kunne jo i det minste tyde på at fyren vet hva det draktnummeret innebærer i Newcastle og at han virkelig vil gi klubben noe tilbake fordi de viste ham tillit og satset på han under langtidsskaden. Men som sagt, jeg tviler...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4849 på: 05. Juli 2011, 00:38 »
Hoho litt offtopic !!

MAgisk ! : http://www.youtube.com/watch?v=606gDcuUjio&feature=related

Flott video :) Herregud jeg elsker Newcastle United!
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4850 på: 05. Juli 2011, 00:39 »
Jeg syns jo kanskje det er noe overraskende at han tilsynelatende kun ser etter offensive forsterkninger fortsatt. Skulle GJERNE sett inn en spiller som kan bekle flere posisjoner i de bakre rekker av en litt høyere kvalitet enn James Perch - det skal jeg ærlig innrømme.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4851 på: 05. Juli 2011, 00:50 »
Jeg syns jo kanskje det er noe overraskende at han tilsynelatende kun ser etter offensive forsterkninger fortsatt. Skulle GJERNE sett inn en spiller som kan bekle flere posisjoner i de bakre rekker av en litt høyere kvalitet enn James Perch - det skal jeg ærlig innrømme.

+1

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4852 på: 05. Juli 2011, 00:58 »
orker ikke se den videoen, blir bare deprimert når jeg ser Carroll scorer... jeg hater han så mye, fordi jeg elsket han så høyt.

Greit..nå så jeg den. Shola må være den beste straffeskyttern i premier league, haha. Jeg lurer på om han rett og slett er for noldus til å merke presset, og at det er derfor :P

5-0 seiern over scum i 1997, IGJEN: http://www.youtube.com/watch?v=dK4wFKYtipo&feature=related

Faen ta ashley... vi har blitt en bånnlag =\

CALLING ALL ARAB SHEIKS.. :D
« Siste redigering: 05. Juli 2011, 01:09 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #4853 på: 05. Juli 2011, 01:23 »
orker ikke se den videoen, blir bare deprimert når jeg ser Carroll scorer... jeg hater han så mye, fordi jeg elsket han så høyt.

Greit..nå så jeg den. Shola må være den beste straffeskyttern i premier league, haha. Jeg lurer på om han rett og slett er for noldus til å merke presset, og at det er derfor :P

5-0 seiern over scum i 1997, IGJEN: http://www.youtube.com/watch?v=dK4wFKYtipo&feature=related

5-0 seieren mot scum var 20 oktober 1996, ikke i 1997. Viktig å ha ting rett :) . Bare så synd Keegan ga seg i jan 1997, me hadde nok vunnet serien hadde han fortsatt.

Kan ikke skylde alt på Ashley og si at det var han som gjorde Newcastle til et "bånnlag". Var forgjengerene hans som laget alt driden, som han har vert med å rydde opp i. Ikke alle tiltak han har gjort har blitt mottatt like bra, men det virker ivertfall som han klarer å få Newcastle opp økonomisk. Vi kunne lett ha blitt det nye Leeds.
Newcastlesupporter siden 1992

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4854 på: 05. Juli 2011, 01:36 »

5-0 seieren mot scum var 20 oktober 1996, ikke i 1997. Viktig å ha ting rett :) . Bare så synd Keegan ga seg i jan 1997, me hadde nok vunnet serien hadde han fortsatt.

Kan ikke skylde alt på Ashley og si at det var han som gjorde Newcastle til et "bånnlag". Var forgjengerene hans som laget alt driden, som han har vert med å rydde opp i. Ikke alle tiltak han har gjort har blitt mottatt like bra, men det virker ivertfall som han klarer å få Newcastle opp økonomisk. Vi kunne lett ha blitt det nye Leeds.

Det er så mye rett i det du skriver her. Det er forgjengerne som har gjort Newcastle til et bunnlag, ikke Fat Mike. Vi som supportere skylder faktisk han en unnskyldning, for mye av det han har gjort, er det det som gjør Newcastle til et lag som er i Premier Legaue.

Dog, med andre eiere, la oss kalle dem steinrike asiater, kunne vi helt sikkert vært mye bedre. Men da hadde vi vært et kjøpelag, så jeg vil heller si det er bedre med sjel og riktig drift, slik det er i dag. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4855 på: 05. Juli 2011, 01:41 »
Jeg har nesten gitt opp å diskutere Ashley - for det er veldig sort-hvitt. Enten er han helt - eller så er han gud. Han er ingen av delene.
Ashley er en real drittsekk uten ryggrad som kan business og forsåvidt har gode tanker rundt klubbdriften. Dog har han gjort mange fatale feil gjennom sin tid i klubben, starta allerede i prossessen med klubbkjøpet da han unlot å gjennomføre due dilligence, og egentlig ikke ante hva han kjøpte. Gidder dog ikke ramse opp alt annet - men vi husker da det. Når det er sagt - den økonomiske oppryddingen han har igangsatt er nødvendig. Og rent sportslig driftsmessig aner vel flere av oss klar forbedring. Dog vil jeg aldri bli helt trygg på hva dagens regime kan finne på - og ser veldig gjerne mer stabile eiere inn. Men ikke for enhver pris. Noen unnskyldning fortjener han uansett ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4856 på: 05. Juli 2011, 01:45 »
Jeg har nesten gitt opp å diskutere Ashley - for det er veldig sort-hvitt. Enten er han helt - eller så er han gud. Han er ingen av delene.
Ashley er en real drittsekk uten ryggrad som kan business og forsåvidt har gode tanker rundt klubbdriften. Dog har han gjort mange fatale feil gjennom sin tid i klubben, starta allerede i prossessen med klubbkjøpet da han unlot å gjennomføre due dilligence, og egentlig ikke ante hva han kjøpte. Gidder dog ikke ramse opp alt annet - men vi husker da det. Når det er sagt - den økonomiske oppryddingen han har igangsatt er nødvendig. Og rent sportslig driftsmessig aner vel flere av oss klar forbedring. Dog vil jeg aldri bli helt trygg på hva dagens regime kan finne på - og ser veldig gjerne mer stabile eiere inn. Men ikke for enhver pris. Noen unnskyldning fortjener han uansett ikke.

+1. I starten sto han med fansen og drakk øl og lovet gull og grønne skoger, men dette ble det selvfølgelig ikek noe av.  Man kan si hva man vil om de forrige eierne, men vi var ihvertfall topp5 blandt annet..
De gjorde mange bomkjøp, men de kjøpte ihvertfall NOEN.
Hvor mange signeringer over 10 millioner har vi hatt utenom Colochini? ( hint: tenk på noe rundt som frittgående høns legger).

Ikke det at kjøpesummen for en spiller i seg selv er så viktig, men den sier endel om ambisjonsnivået. Som er null. Så lenge vi holder oss i premier league og viser fram sportsdirect-reklame, er Mike hakkende likegyldig.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4857 på: 05. Juli 2011, 01:50 »
Jeg skulle selvsagt skrive skurk eller gud i førstelinja, men det var kanskje forståelig ;)
Men ja - jeg fortsatt at Ashleys mål er å gjøre Newcastle til et heter salgbart prosjekt, slik at han kan få det han mener han bør ha for den. Selv liker jeg selvsagt ikke at vi ser ut til å bli en videresalgs-klubb, en såkalt stepping stone.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4858 på: 05. Juli 2011, 02:36 »
Helt enig Kristoffer!

Kan vel snakke for Flatline og meg selv i saken vdr. de 35mp. Og jeg tror det er stor konsensus ved å stille spørsmålstegn ved planen om Carroll ikke hadde blitt solgt. Jeg synes det stilles overraskende lite spørsmål om de 35mp ikke hadde vært tilgjengelige? Når man selger klubbens ikon, helt og topscorer for så mye penger, vil fansen han en liten gullrot (en ertsatter uavhengig av pris)! Jeg mener det ville vært noe alvorlig galt om man ikke uansett hadde hentet 3 spillere gratis og en med release clause på tross av Carroll-pengene. Såpass bør man forlange om denne klubben skal utvikle seg noen vei ( som de sier de vil), og det er derfor jeg føler spesielt Pardwho nå "beskytter seg" ved disse sign-on-fees, lønninger osv -Dette er kostnader alle vet kommer i tillegg.
Det må kunne være mulig å hente spillere selvom vi ikke selger unna for 40mp hvert år også.

For å vri det litt om, når den kalde vinterdagen i januar gikk mot slutten og Fate Mike og Pardwo hadde diskusjonen, hvor Pardwho uttrykker at "all the money has to be re-invested into the club" så vet både Pardwho, Fat Mike, vi, ja til og med bestemora mi at det ikke er varmekabler på treningsfeltet Parwdo siklet etter.

Det er fortsatt lenge igjen av vinduet, men slik ståa er nå trenger vi fortsatt forsterkninger, og vi vet alle HVORDAN ting kan gå i Newcastle? Gosling, Marv, og Benny har knapt spilt fotball på et år, Demba Ba sliter med et kne og vi har et Afrika-mesterskap ved årsskifte. Hva skjer om Benny skulle få en ny skade, om Ba ble skadet eller Marv ble en en ny Nacho? Da er vi på stedet hvil, eller værre, siden vi da kanskje har solgt Barton, Guthrie og Nolan. Kanskje Jonas?

Er pr. dags dato ikke så veldig bekymra for dagens stall, tror vi klarer oss greit slik vi har det nå, men om vi går dette vinduet uten å selge spillere vi MÅ erstatte, blir jeg svært overrasket. Og om man tror at denne erstatteren er bænkers og planen er lagt klar burde man google litt ang. 31 januar 2011.

-Ja vinduet er bra nå, men 1 september? Ingen anelse. Er bare å forberede seg på salg av hvertfall 4 spillere til av laget med kronisk liten stall og skadestatestikk som ikke likner grisen.

Jeg er en av de største fansene iht Ashleys penge-strategi, men om vi skal forbedre oss som lag bør det være noe som holder igjen et salg av Tiote f.eks, og en form for re-investering i spillerkjøp. Ja, det er lurt å kjøpe billig, utenlandsk teknikk og ferdighet, men der man ser man trenger en virkelig, solid oppusning, der betaler man det det faktisk koster. Og da er det nærliggende å tro at den perfekte timing for oppusning av laget er nå, etter Carroll pengene. - Da snakker jeg ikke spillere (hvertfall jeg mener) vi uansett burde hentet om Carroll fortsatt var vår 9 for å utvikle oss.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #4859 på: 05. Juli 2011, 04:20 »
Er så møkka lei av at folk skriver at alt Jonas gjør for laget er å skaffe frispark. Tror noen og enhver bør tenke over at denne klubben ikke har hatt en skikkelig definert spillestil siden SBR sine dager, og da er det vanskelig å kvitte seg med ballen på en fornuftig måte for de fleste.
han er en skikkelig ressurs som vi ikke utnytter godt nok foreløpig, men vi får vel se hvis oksen vår blir solgt, at den nye venstrebacken vil ha glede av en midtbanespiller som jobber godt bakover. Alternativt for å støtte simmo.

Hvis Jonas lærer seg hvordan han skal passe ballen i vårt nye system, tipper jeg pipa får en annen lyd.

Hvorvidt systemet vil funke, gjenstår å se