20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293018 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4740 på: 02. Juli 2011, 13:12 »
Jeg tror motsatt.er ganske sikker nr9 blir hentet i sommer. De har jo allerede prøvd seg på en del store spillere og vinduet har akkurat åpnet. Jeg tipper vi ender opp med 8 spillere inn totalt. Taylor,nr9 og to til. Håper zoggy er en av de 2 siste.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4741 på: 02. Juli 2011, 13:15 »
Jeg burde ha presisert det litt bedreu, jeg mente at jeg ikke tror vi henter en spiss i type Sturridge klassen, at vi henter en spiss til som andre valg bak Ba kan nok være sannsynlig.

Det tviler jeg på at Pardew og co gjør. Grunnen til det er at spillere som Ameobi og Løvenkrands ser ut til å bli værende ihvertfall 1 år til og klubben trenger ikke forsterkninger til benken. I tillegg er Best og Ranger fremdeles der.
Dessuten som jeg skrev lenger oppe her så er Gameiro og Gervinho flere klasser over Sturridge og det er ingen som helst tvil om at Pardew og co har vært i forhandlinger med disse spillerne. Erdinc har jo Pardew selv bekreftet.
Hvorfor i all verden skal Pardew gå fra å være interessert i og by på så gode spillere til kun å nøye seg med en "backup" til slutt? Synes du ikke selv at det ikke henger helt på greip?

Dessuten så har Pardew i sine tidligere klubber spilt en offensiv 4-4-2. Da trenger han mer enn 1 spissforsterkning. Om han nå også skal kvitte seg med Best og Ranger så har klubben solgt unna 3 spisser og kun fått 1 i retur. Det er jo altfor lite.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4742 på: 02. Juli 2011, 13:28 »
Håper uansett at man får inn en spiss til med stort potensiale. Så kan man utfordre hverandre om retten til å bære nummer 9. Håper også enda at Ranger blir værende for å kjempe, da jeg mener han er den bak BA med størst potensiale av spissene vi har pr. dags dato.

Synes forøvrig det er helt fair at Mike Ashley har en plan om at klubben skal kunne driftes godt overt tid. Økonomisk sett styres vi meget godt om dagen og starten på dette overgangsvinduet har vært MEGET bra, på alle måter!
Allikevel er jeg av den oppfatning at vår ledelse ikke ser fordelene av å kjøpe en til to klassespillere for å markere satsingen. Et kjøp av 1 klassespiss ville for eksempel kunne føre til økt interesse og økt draktsalg m.m. Hvem av oss ville ikke ha løpt til kamp for å følge en ny nummer 9?? En markering av at Ashley vil noe med denne klubben ville ha kjølnet kritikerne.- Et signal om at vi vil forsøke å bli en sportslig storklubb igjen ville ha gledet alle NUFC-supportere. For det er jo det som er det verste med ledelsen vi har nå. De eier ikke sans for kommunikasjon med supporterne sine. Hadde de enda vært ærlige så hadde ikke vi supportere gått på tå hele tiden. Ærlighet, et lite tegn på satsning og kommunikasjon med supporterne er veien å gå og jeg håper dette vinduet vil vise oss en gang for alle hvilken sti vi har begynt ferden på.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4743 på: 02. Juli 2011, 13:39 »
Smertene frå avskjeden til den forrige nr. 9 har ikkje lagt seg enda. Klubben bør etter mi meining tenke seg veldig godt om før ein deler den ut på nytt, og om Sturridge er like glad i pengar som AC er han ikkje 9-materiale for oss.

Veldig mange kvalitetar i Sturridge, men han må (meget hypotetisk i og med at han neppe endar opp på SJP) gjere seg fortent til å bære drakta.

At det hadde vore fett med ein ny nr 9 er sant og visst, men det vil vere tilsvarande katastrofalt om også neste innehaver rømmer så snart eit "bedre" tilbud lokkar andre plassar. Eg er i alle fall blant dei som ikkje føler meg trygg på at Sturridge ville prioritert sjel og kjærleik framfor grønn glede.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4744 på: 02. Juli 2011, 14:10 »

At det hadde vore fett med ein ny nr 9 er sant og visst, men det vil vere tilsvarande katastrofalt om også neste innehaver rømmer så snart eit "bedre" tilbud lokkar andre plassar. Eg er i alle fall blant dei som ikkje føler meg trygg på at Sturridge ville prioritert sjel og kjærleik framfor grønn glede.

Da blir det fryketlig få kandidater og eneste jeg kommer på er Phil Airey som har tatovert inn NUFC. Og vi kan vel ikke være helt sikre på han heller. Omtrent hele troppen vil dra om Man Utd, Chelsea, Arsenal, Spurs, City eller Liverpool komemr med et tilbud med fast førstelagsspill dessverre.

Sturridge har vist at han har noen veldig spennende kvaliteter og er slik jeg ser det noe av det beste vi kan få. Hvis vi skal gi noen nummer 9 blir det vanskelig å finne noen bedre.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4745 på: 02. Juli 2011, 14:26 »
Er jo et litt tynt grunnlag å få nr.9 på at du har tatovert NUFC også når sant skal sies. ;)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4746 på: 02. Juli 2011, 14:29 »
Ser den, fredd.

Det eg meiner er at vi - om vi kjøper Sturridge - bør gi han eit anna draktnummer først. Så får han evt. gjere seg fortjent til å ha nr. 9 gjennom godt spel for klubben, og lovnader om at han blir verande her ein god periode. Om vi kan ta slike lovnader for god fisk er som du seier bingo. 

Eg kryssar fingrane for at det framleis finst folk som forstår betydninga og æra av å ha nr. 9 på ryggen, og at Shearer ikkje blir den siste i den fantastiske rekka. Om vi så må vente nokre år før vi finn ein passande kandidat.

Eg reknar med at Sturridge ikkje blir denne - mest pga. at han neppe kjem til å ende opp på SJP uansett.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4747 på: 02. Juli 2011, 14:36 »
Det tviler jeg på at Pardew og co gjør. Grunnen til det er at spillere som Ameobi og Løvenkrands ser ut til å bli værende ihvertfall 1 år til og klubben trenger ikke forsterkninger til benken. I tillegg er Best og Ranger fremdeles der.
Dessuten som jeg skrev lenger oppe her så er Gameiro og Gervinho flere klasser over Sturridge og det er ingen som helst tvil om at Pardew og co har vært i forhandlinger med disse spillerne. Erdinc har jo Pardew selv bekreftet.
Hvorfor i all verden skal Pardew gå fra å være interessert i og by på så gode spillere til kun å nøye seg med en "backup" til slutt? Synes du ikke selv at det ikke henger helt på greip?

Selvfølgelig henger ikke det på greip Frode. Og det er derfor jeg prøver å si at Newcastle faktisk kan hente spisser som er gode nok til å gå rett inn i laget og forsterke det, men som kanskje ikke er "Newcastle 9er materiale". Altså et kjøp til alá Demba Ba.

Jeg ser jo poenget ditt kung_zlatan i at en ny 9er ville sendt ut posetive signaler til fansen, en salgs "statement of intent" eller hva det nå så fint heter. Samtidig kan det jo være lurt å holde den åpen for å kunne lokke med den, hvis det har noen effekt, i tillegg kan det jo være godt for enkelte spillere å slippe det ansvaret som følger med "9ern"?

Eller er alt dette med 9er drakt og dens status noe som vi som fans hauser opp og overdriver noe voldsomt?  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4748 på: 02. Juli 2011, 14:42 »
Ja - tror enkelte overdriver. Tror 9er-drakten i Newcastle kan brukes som et bra middel for å lokke til seg en god spiss. Det er nok den drakten i England som har "høyest status" blant supporterne og betyr mest. Tror dog ingen profesjonelle klassespisser ser på det som noe grusomt press å ha den på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4749 på: 02. Juli 2011, 14:51 »
Tror dog ingen profesjonelle klassespisser ser på det som noe grusomt press å ha den på.

Det kan godt vere, spesielt for spissar som er født og oppvaksne utanfor Newcastle-området. Samtidig bør det etter mi meining vere knytt ein del press til den. Ein som har 9-aren skal blø for drakta, skal vere talisman og skal optimalt sett vere ein person for både byen, fansen og klubben. Ein må vere laga av tilnærma same materiale som Shearer. Altså noko mykje meir enn berre ein veldig god spelar.

Det finst mange som er gode nok til å vere spiss for Newcastle - men kun eit fåtal er verdige å ha nr. 9.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #4750 på: 02. Juli 2011, 15:01 »
Jeg tror dere overdriver dette med nr. 9 litt altså. Tror dere virkelig i dagens fotballverden hvor penga rår, at en som ikke er fra Newcastle, bryr som om historien til newcastles nr. 9? Jeg tror ikke mange kan bli lokket med at de får dette nummeret, for når alt kommer til alt, er det jo bare et nummer... Tror heller ikke en Sturridge bryr seg om dette, han vil bare ha pengene sine, få utviklet seg nok, til videre å bli solgt den en av de store klubbene i  England eller Europa.

Tror vi preacher litt for høyt med å lokke spillere med at de får nr. 9.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4751 på: 02. Juli 2011, 15:38 »
Vel noen nummer 9 på nivå med Shearer tror jeg aldri vi skal regne med å se igjen. Den mannen er legende på så mange nivå at om det skal være målestokken så bør vi like gjerne "retire" nummer 9 først som sist!

Det har vært ~32+ nummer 9 i Newcastle etter det jeg kan se (antageligvis endel mer), alle disse nyter neppe respekt på nivå med Macdonald, Milburn eller Shearer. Over en tredjedel har spilt færre enn 100 kamper for klubben og 2 tredeler har klart å score mer enn 50 mål. Hvor mange klarer dere å nevne som er legendariske nummer 9 siste 119 åra uten å jukse?

Eller er alt dette med 9er drakt og dens status noe som vi som fans hauser opp og overdriver noe voldsomt?  :P

Jeg tror nok at dette er tilfelle. Den har en spesiell betydning i våre hjerter, og kan nok lokke noe for enkelte. Men de aller aller fleste setter nok denne relativt langt nede på lista over prioriteter når de skal foreta klubbvalg. Innen 9-er drakta blir tunga på vektskåla regner jeg nesten med at det er noe annet som har tippet valget i vår eller andres favør mtp spillerens signatur. Lønn, spilletid, ambisjoner, Europa, liga, språk/kultur, by, klima, spillergruppe, trener, stadion, fans etc er moment som jeg regner med veier tyngre for de fleste.

Forøvrig synes jeg det blir litt spesielt hvis vi skal vente med å dele ut nr 9 etter X antall sesonger med gode prestasjoner. Da tror jeg vi skal vente lenge på å se den drakta igjen. Gi den til en god spiss som vi får inn og som er førstevalg. Forhåpentigvis kan han da lære seg å elske klubben og muligens bli så lojal, og føle seg så elsket, at når tiden kommer der Manchester, Arsenal, Barca osv. byr så takker han nei.

Tror dette er eneste veien å gå for å få en nummer 9 verdig en ny legende.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4752 på: 02. Juli 2011, 16:43 »
http://www.nufcblog.com/2011/07/02/newcastles-two-step-legal-approach-to-signing-neil-taylor/ 

Får håpe det ordner seg.  :)

LIKER!

Nok et bevis på at vi lar oss ikke lenger pelle på nesen på overgangsmarkedet. For en gangs skyld kan vi som Newcastle supportere få litt glede av Manchester Untied. At de nettop har vunnet en lignende sak i forbindelse med Jones-overgangen er bare posetivt. Veldig greitt at den største klubben i England fikk pushet gjennom en sånn sak før Newcastle nå skal prøve det.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4753 på: 02. Juli 2011, 17:01 »
Ingen potensielle spisser vil se på oss som noen endestasjon lenger, det beste vi kan håpe på er at de blir noen år, og at vi beholder dem lengst mulig, for så å få mest mulig penger for dem.

Etter Andy Carroll sagaen har jeg mistet totalt troen på "lojale" spillere, så for min del må vi gjerne kjøpe en grådig jævel som vil ha mest mulig i lønn, så lenge han presterer på banen. Vi kan ikke lenger unne oss den luksusen å velge å vrake i spisser. Når man kun er villig til å betale knapper og glansbilder, så får man heller lempe litt på kravene, slik som med Ba, som ikke passerer medicals. Cheap players are cheap for a reason.
If it has tits or wheels, count on problems!

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4754 på: 02. Juli 2011, 17:03 »
Defoe til salgs for enn rundt 120 mill.Her synes jeg vi burde slå til:).Hva med å hente Given tilbake også? Er rykter om at han er på vei ut av City også...

Nedum Onuoha for enn rundt 35 - 40 mill også?
*€Newcastle Utd & Vålerenga For Life€*