20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290235 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4725 på: 01. Juli 2011, 20:59 »
Ja, standpunktet mitt står. Quinn eier ikke Sunderland, han heter Short, og han har investert maaasse penger i klubben, som forøvrig går med knakende underskudd. Han har permanent hentet halvparten av en midtbane som rykket ned, og en spiller fra Championship etter å ha solgt Bent og Henderson. Dersom du synes det er bedre enn det vi har gjort på markedet til nå så deg om det. Virker som at Short ikke har fått de resultatene han ble lovet av Quinn, og nå begynner å snøre igjen pengesekken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4726 på: 01. Juli 2011, 21:20 »
Ikke spesielt overraskende at det har vært så stille på transferfronten frem til nå. Det gjelder ikke bare i NUFC. Pardew og co var kjapt ute med å signere Abeid og Cabaye, de ble jo så og si klare før sesongen dems var over. Ba og Marveaux ble hentet rett etter sesongslutt og er gode tilvekster på free transfer.

Mye av grunnen til at det har stått litt i ro de siste ukene er at det også innenfor fotball bransjen avvikles ferie. Hos NUFC er feriedagene slutt førstkommende mandag, hos ManU har de 1 uke lenger etter hva jeg har forstått.
Derfor tror jeg at transfermarkedet vil ta seg ganske kraftig opp når spillerne og managerne er tilbake fra ferie og det igjen kan samles folk på styrerommet. Tipper at det innen ett par uker har begynt å komme noen saftige overganger og at pengene da begynner å rulle.

Ser ihvertfall ingen grunn til å begynne å snakke om krise og gjerrighet fra Ashley enda. Fremdeles over 2 mnd igjen av sommerens transfervindu og jeg er ihvertfall ganske sikker på at det kommer flere spillere inn. At klubben bruker alle de 35 mill pundene de fikk for Carroll kun på overgnager ser jeg på som usannsynlig, men en god del av dem vil nok bli brukt.
Det var jo ingen hemmlighet at NUFC prøvde å sikre seg Gameiro for 4-5 uker siden. Dette beviser vel også at Ashley og co er villig til å bruke penger, men kun på spillere de mener er de rette for klubben.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4727 på: 01. Juli 2011, 21:43 »
Så enig så enig Frode. Det kan virke som om at det nå blir holdt mot klubben(ledelsen) at de for en gangs skyld faktisk har styrket i forkant av pre-season. Ser få tegn på at vi er ferdige med innkjøp eller at det er negativt at vi har vært relativt tidlig ute med et par-tre signeringer.

Med tanke på resultatturbulens og økonomisk arv fra forrige administrasjon så synes jeg det foreløpig er vanskelig å felle dom over Ashley sin overgangspolitikk. Handlefriheten har etter det jeg kan bedømme ikke vært særlig stor.

Generelt sett synes jeg det faktisk er greit at man nå på kort sikt sikter mot stabilitet på øvre halvdel og solid økonomi, fremfor å smelle alle kort på bordet og satse det remmer og tøy holder for å havne i Europa. Først krabbe, så gå og deretter springe og alt det der.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4728 på: 01. Juli 2011, 21:44 »
Douglas sier at Chelsea vil ha £20m for Sturridge. Vi betaler aldri en slik pris

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4729 på: 01. Juli 2011, 22:05 »
Douglas sier at Chelsea vil ha £20m for Sturridge. Vi betaler aldri en slik pris

Tror det er mest rykter, folk spekulerer villt. Jeg har lest 15 millioner endel steder og ( les: twitter)
If it has tits or wheels, count on problems!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4730 på: 01. Juli 2011, 22:20 »
Jeg tror ingen kommer til og betale £20mill for en som ikke har spilt fast på et lag over en periode. Jeg tror at en klubb kan være villig til å svi av ca £15mill, men det er grensen og.
Personlig tror jeg prisen vil bli på toppen £12mill.

Ser noen skriver at det er byttehandel med Barton og Bentner samt litt penger imellom. Faren sier Dortmund vil ha han, vist det stemmer tror jeg han vil gå til de, vist riktig pris.

Villa skal vist å ha klargjort £9mill for Zoggy, Liverpool skal stå klar til å by det samme? Dette er bare løse rykter, men tror ikke det skjer vist ikke Downing beveger på seg, å da regner jeg jo heller ikke med Liverpool kommer til å by på Zoggy.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #4731 på: 01. Juli 2011, 22:29 »
Ja, standpunktet mitt står. Quinn eier ikke Sunderland, han heter Short, og han har investert maaasse penger i klubben, som forøvrig går med knakende underskudd. Han har permanent hentet halvparten av en midtbane som rykket ned, og en spiller fra Championship etter å ha solgt Bent og Henderson. Dersom du synes det er bedre enn det vi har gjort på markedet til nå så deg om det. Virker som at Short ikke har fått de resultatene han ble lovet av Quinn, og nå begynner å snøre igjen pengesekken.
Enig med deg her. Ikke så rent lite sarkastisk, og det gjør innlegget ennå bedre ;-)
Jeg er skeptisk på MA jeg også, men tror ikke FFS eller Sunderlands Short hadde vært noe bedre alternativ. Eller hva med eierne i Hammers, Brums eller Pompey??

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4732 på: 01. Juli 2011, 23:51 »

Tror det er mest rykter, folk spekulerer villt. Jeg har lest 15 millioner endel steder og ( les: twitter)

Både 20 og 15 mill pund for Sturridge er ALTFOR dyrt. Han har også en veldig høy lønn.
Sier ikke nei til Sturridge, men blir han så dyr som flere nevner håper jeg Pardew og co har flere navn på blokka.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4733 på: 02. Juli 2011, 02:33 »

Både 20 og 15 mill pund for Sturridge er ALTFOR dyrt. Han har også en veldig høy lønn.
Sier ikke nei til Sturridge, men blir han så dyr som flere nevner håper jeg Pardew og co har flere navn på blokka.
15 mill pund er en ok pris for Sturridge, svært lovende spiller! vist at han behersker nivået, og en spiller vi kan ha i mange år. han har ikke så mye i lønn...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4734 på: 02. Juli 2011, 09:15 »

15 mill pund er en ok pris for Sturridge, svært lovende spiller! vist at han behersker nivået, og en spiller vi kan ha i mange år. han har ikke så mye i lønn...

Nei vel? Dårlig informert?

http://www.guardian.co.uk/football/2009/jun/03/daniel-sturridge-mark-hughes-manchester-city

"City are understood to have offered £55,000-a-week, with Sturridge allegedly seeking nearer £80,000."

Er vel derfor han forsvant til Chelsea også, som er kjente for å ikke være gjerrige med lønna til sine gamle og nye spillere.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4735 på: 02. Juli 2011, 10:43 »
Slik jeg tolker det kommer vi ikke til å hente en ny spiss, Pardew har tidligere sagt at han vil spille med 1 spiss med Ben Arfa i en fri rolle bak. Og for et par dager siden sa Pardew at han forventer at Ba vil putte mellom 15 og 20 mål per sesong, det betyr vel at han vil være vår "main striker" ? Derfor ser jeg på det som svært usannsynlig at vi vil punge ut for en ny nr 9.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4736 på: 02. Juli 2011, 10:55 »
Men Kesse, som jeg prøvde å få frem i det lange innlegget jeg skrev en side eller to tilbake i tråden, å hente ny spiss, og hente en ny nr.9 er to forskjellige ting. En ny nr.9 er en statusspiller, det nummeret krever av spilleren, det er et nummer som kommer med forplikelser. Det er godt mulig å hente en ny spiss, det er enklere enn å hente "en ny nr.9". Jeg ser jo slett ikke på denne Erdinc som en ny nr.9, men jeg ser på ham som bedre enn Løvenkrands, og antagelig også bedre enn Ameobi, med andre ord enn nyttig tilvekst, hvis han kommer. Pardew snakker jo fortsatt om at han vil ha inn minst en eller to spillere til, og at han fortsatt vil ha en ny spiss. Og til nå så har ikke Padew løyet så forbanna mye det jeg kan huske, enten han er Ashley sin yes-man eller ikke. Har vi i det hele tatt fått non signaler om at sommerhandlinga er over? Jeg kan ikke se det. Ja, det har vært stille en stund nå, men det er ikke helt uvanlig, og betyr på ingen måte at det ikke jobbes i kulissene. Det er fortsatt bare andre juli.
« Siste redigering: 02. Juli 2011, 14:19 av chickenman »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4737 på: 02. Juli 2011, 11:13 »
Slik jeg tolker det kommer vi ikke til å hente en ny spiss, Pardew har tidligere sagt at han vil spille med 1 spiss med Ben Arfa i en fri rolle bak. Og for et par dager siden sa Pardew at han forventer at Ba vil putte mellom 15 og 20 mål per sesong, det betyr vel at han vil være vår "main striker" ? Derfor ser jeg på det som svært usannsynlig at vi vil punge ut for en ny nr 9.

Det vil isåfall være merkelig om det ikke skjer. Er jo ingen hemmelighet at klubben har prøvd alt i sin makt på å hente Kevin Gameiro. At han valgte PSG er ikke noe vi får gjort noe særlig med. Etter dette er det vel Mevlut Erdinc som har vært mest i søkelyset, noe som også er blitt bekreftet at Alan Pardew selv.
Gervinho var jo også linket heftig en stund men det ser ut til at han venter og ser om han får et tilbud fra en bedre klubb.

At klubben henter en ny spiss ser jeg derfor på som nesten 100% sikkert, om det blir en ny nummer 9 er jeg ikke like sikker på. Hvilke andre posisjoner de er ute etter å forsterke vet jeg ikke. Men jeg tipper det kommer inn 2-4 spillere til, avhengig av om noen forsvinner eller ikke.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4739 på: 02. Juli 2011, 12:47 »
Jeg burde ha presisert det litt bedreu, jeg mente at jeg ikke tror vi henter en spiss i type Sturridge klassen, at vi henter en spiss til som andre valg bak Ba kan nok være sannsynlig.