20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290443 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4710 på: 01. Juli 2011, 18:14 »
cwarr07 Colin   
Jermain Defoe viewing property in Newcastle today

Vet at han bare prater piss, men Defoe hadde jeg sagt ja takk til!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4711 på: 01. Juli 2011, 18:17 »
MsiDouglas Mark Douglas
@maverick19821 Don't think it's on the record yet that no interest in Sturridge. Bet Pardew would love him: board think he's overpriced

Lite konkret for tiden så poster om Sturridge. Overasker meg ikke om Pardew har lyst på Sturridge. Tidligere har han jo hentet mye ungt og britisk. Jeg har som sagt veldig lyst på han og når det virker som vi skal hente to til (så lenge ingen drar) regner jeg med at det hvert fall blir brukt en del på en spiss når den andre sannsynligvis er Neil Taylor. Blir dog overasket om han ender opp her.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4712 på: 01. Juli 2011, 18:47 »
cwarr07 Colin   
Jermain Defoe viewing property in Newcastle today

Vet at han bare prater piss, men Defoe hadde jeg sagt ja takk til!

Enig der. Hadde gladelig tatt imot Defoe. Harry har også fått beskjed om at to spisser må ut før han får kjøpe noen nye, så det er ikke utenkelig at han er tilgjengelig for en billig penge.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4713 på: 01. Juli 2011, 19:14 »
http://www.blogonthetyne.co.uk/2011/07/the-35million-question-at-st-j.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

En meget god og lang artikkel av Chronicles Lee Ryder om Carroll-pengene og overgangstaktikk. Synes alle som skriker etter disse 35 millionene kan ta seg bryet med å lese denne.

Lee ryder er totalt ubrukelig, og jeg er uenig i mange ting i den artikkelen der. Søppel-journalistikk som tar Ashley i forsvar. Jeg er veldig positiv til at vi rydder unna i laget, men det at alle er til salgs for en pris er rett og slett billig retorikk. Du selger ikke bærebjelkene i laget ( Jeg anså ikke Nolan for å være det, han var en dressing room figure. Carroll var derimot det, men 35 millioner ER faktisk for mye penger forbeholdt det faktum at det blir investert i laget igjen).

Jeg synes det er flott at vi driver å signerer unge spillere, men vi trenger faktisk spillere som kan forsterke førsteelleveren i første rekke. Klarer ikke helt å glede meg over reservelags-spillere når vi har et så skrikende behov for spillere på førstelaget.

Jeg tror ikke vi lenger ser på spillere over 5 millioner pund, og det er dette som setter en stopper for endel overganger. Alle de signeringene vi har gjort til nå er gjort fordi de representerte et røverkjøp, ikke nødvendigvis fordi dette var den rette spilleren for NUFC. Nå var de tilfeldigvis spisser og vinger og sentrale midtbanespillere, men er det noen her som kan se meg rett i øynene og si at de mener vi ville signert Demba Ba til 6-7 millioner, eller Cabaye til 8-9? Eller Marveaux til 6-7? Jeg bare stiller spørsmålet.

Jeg er veldig glad for at de er her,  men det virker på meg som vi skaffer oss spillere for å tjene penger på dem, ikke fordi de nødvendigvis er så riktige for Newcastle United. A selling club.

Det er vel strengt tatt naivt å tro at Ashley vil forsøke å drive Newcastle på en annen måte enn han driver Sports Direct?
Beats the shit out of me..
If it has tits or wheels, count on problems!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4714 på: 01. Juli 2011, 19:17 »
Var snakk om for 2 dager siden eller om det var i går at han(defoe) var på vei til Sunderland?
Men hadde jo sagt ja jeg og, men da på lav overgangssum og lav lønn.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4715 på: 01. Juli 2011, 19:36 »
Var snakk om for 2 dager siden eller om det var i går at han(defoe) var på vei til Sunderland?

Hva er lav lønn? 40?
Han kom, ble mett og dett var dett....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4716 på: 01. Juli 2011, 19:37 »
Lee ryder er totalt ubrukelig, og jeg er uenig i mange ting i den artikkelen der. Søppel-journalistikk som tar Ashley i forsvar. Jeg er veldig positiv til at vi rydder unna i laget, men det at alle er til salgs for en pris er rett og slett billig retorikk. Du selger ikke bærebjelkene i laget ( Jeg anså ikke Nolan for å være det, han var en dressing room figure. Carroll var derimot det, men 35 millioner ER faktisk for mye penger forbeholdt det faktum at det blir investert i laget igjen).

Jeg synes det er flott at vi driver å signerer unge spillere, men vi trenger faktisk spillere som kan forsterke førsteelleveren i første rekke. Klarer ikke helt å glede meg over reservelags-spillere når vi har et så skrikende behov for spillere på førstelaget.

Det du skriver underbygger jo bare det som Ryder skriver, at alle har sin pris. Carrolls var £35 mill. Og mye av disse pengene er allerede reinvestert i form av forlengelser, nye kontrakter, sign-on-fee, agenthonorarer, nedbetaling av gjeld osv. osv. som er nødvendig for å drive klubben fremover. Resten av innlegget ditt har overhodet ingenting med artikkelen å gjøre, og representerer i alle fall ikke det jeg mener er gode motargumenter mot det Lee Ryder skriver.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4717 på: 01. Juli 2011, 19:40 »
http://www.blogonthetyne.co.uk/2011/07/the-35million-question-at-st-j.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

En meget god og lang artikkel av Chronicles Lee Ryder om Carroll-pengene og overgangstaktikk. Synes alle som skriker etter disse 35 millionene kan ta seg bryet med å lese denne.

Lang var den iallfall. Men helt ærlig: Lee Ryder sier jo ikke så jævla mye her som jeg ikke har klart å tenke meg til før egentlig. Noen gode poenger her, men mye det samme opp igjen, litt etterpåklokskap (det begynner jeg virkelig å hate men det gjelder i alle sammenhenger), og en haug med quotes fra andre på slutten...

Litt kritisk her nå, men du fikk liksom skrudd opp forventningene min litt Torfinn...  ;)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4718 på: 01. Juli 2011, 19:52 »

Hva er lav lønn? 40?

Nei, det var jo ekstremt mye da?
Ifølge Ashley, så var det vel dugnadskontrakt :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4719 på: 01. Juli 2011, 19:53 »

Det du skriver underbygger jo bare det som Ryder skriver, at alle har sin pris. Carrolls var £35 mill. Og mye av disse pengene er allerede reinvestert i form av forlengelser, nye kontrakter, sign-on-fee, agenthonorarer, nedbetaling av gjeld osv. osv. som er nødvendig for å drive klubben fremover. Resten av innlegget ditt har overhodet ingenting med artikkelen å gjøre, og representerer i alle fall ikke det jeg mener er gode motargumenter mot det Lee Ryder skriver.

Tilfellene Nolan og Carroll er ikke symptomatiske i forhold til Ashleys transfer-politikk. Den har vi nok ikke sett enda. Enrique, Tiote, Colo ville representert dette poenget i større grad. Og det er jo nettopp dette som er poenget mitt,  ryktene vil ha det til at skulle vi få et pent bud på Tiote, forsvinner han. Det samme gjelder de andre. 
Jeg skjønner ikke hvordan Carroll-pengene kan "øre-merkes" de postene du nevner, uten å ta hensyn til midler som blir befridd ved å slippe en bråte spillere slik vi gjør denne sommeren? Best, Smith, Barton, Nolan, Routledge +++.  I tillegg er det vel budsjettert imot disse forlengelsene lenge i forkant av det plutselige Carroll-salget? Det ligger jo i selve sakens natur at dette var penger som ikke var øremerket noe - underforstått - de kunne øremerkes til akkurat det man vil. Det fremstår for meg som kreativ accounting å plutselig hevde at disse pengene skulle "investeres" i alle mulige ting som vi IKKE KUNNE TA OSS RÅD TIL ELLERS? Latterlig.

Ellers er det for mye i den artikkelen som jeg er uenig i, til at jeg gidder å kommentere alt.
Men for å ta et eksempel: "Id rather have 4 Abeids than 1 Sol Cambell" - Er dette ment som et eksempel på ung talent ifht. dyre engelske spillere da eller? Blir jo epler og pærer dette her, Sol Cambell er en jo en helt spesiell situasjon, han var jo ypperlig i Arsenal på sine eldre dager, men tydelig at han mista form og ballforståelse på en sommer før han kom til oss. Trist, men sånt skjer. Abeid derimot, ung spiller som kommer inn for reservene. Spennende for all del, men vi ser nok ikke han i aksjon på noen år. Yves Moyo som kom i fjor har vi vel heller ikke hørt så mye til?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4720 på: 01. Juli 2011, 19:57 »

Lang var den iallfall. Men helt ærlig: Lee Ryder sier jo ikke så jævla mye her som jeg ikke har klart å tenke meg til før egentlig. Noen gode poenger her, men mye det samme opp igjen, litt etterpåklokskap (det begynner jeg virkelig å hate men det gjelder i alle sammenhenger), og en haug med quotes fra andre på slutten...

Litt kritisk her nå, men du fikk liksom skrudd opp forventningene min litt Torfinn...  ;)

Ja selvsagt. De fleste klarer å tenke seg til disse poengene selv. Det som var imponerende var liksom lengden på det hele... :P
Neida, men poenget mitt var at mange her inne synes det er KATASTROFE at vi ikke spyr ut 20-25 mill på spillere umiddelbart. Det har jeg helt ærlig vanskelig for å se for meg, av grunner som er nevnt i denne artikkelen.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4721 på: 01. Juli 2011, 20:12 »
Svaret på hvorfor vi ikke gjør det, er fordi det ville signalisert ambisjoner. Ambisjoner Mike Ashley ikke har. Lambas har jo sagt det selv: "Vår ambisjon er å ende på 10ende plass eller høyere hver sesong". Det er ikke ambisjon, det er status quo ( Geir ;)).

Newcastle United er bare et utstillingsvindu for Sportsdirect, og det reflekteres i det faktum at vi kjøper billig, selger dyrt, og forhåpentligvis gjør vi det greit nok med billige spillere.

Det vi fans kan håpe på, er at vi overpresterer - eller at noen spillere bare tar fullstendig av - i så stor grad at vi på en eller annen mirakuløs måte roter oss inn i Europa-striden. Det kan få en snøball-effekt både mht. nye sponsorer, nye eier(e) - eller at Ashley igjen finner fram kalulatoren for å se hva vi eventuellt kan tjene på å hevde oss i Europa. Men ikke tro for et øyeblikk at han har tenkt til å ta oss dit ved hjelp av spillerkjøp.

Disse påstandene jeg fremsetter her er naturligvis høyst spekulative, og jeg er den første til å innrømme at et spisskjøp av litt størrelse - si 12-15 millioner - vil få meg til å moderere meg mht. mitt syn på Ashley.
Men jeg må si at når man ser hva vi solgte Carroll for - vil en erstatter til 5 millioner ikke akkurat få meg til å juble av begeistring. Vi trenger et ferdig produkt til å banke inn mål - ikke uforløst potensiale.
Verken Ben Arfa, Gosling og Marveaux har spilt fotball på over et år. Demba Ba sine knær får vi bare håpe at holder - når han ikke er på afrika-turnè i to måneder. Det er endel spørsmålstegn rundt troppen vår når vi legger alle eggene våre i èn kurv på den måten. Bare Cabaye virker å være en relativt trygg investering.
« Siste redigering: 01. Juli 2011, 20:19 av Flatline »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4722 på: 01. Juli 2011, 20:23 »
Nok en gang fabelaktig argumentering fra Flatline som for meg begynner seile opp som klar kandidat til forumets dimling. 1 av de 5 (++) spillerne du nevnte er fortsatt i klubben.

Ashleys #1 prioritet er å få ned lønningene. Derfor vil ikke lønningene til en solgt spiller bli overført tilbake til lønnsbudjsettet.

Klubben taper penger, derfor investeres også Carrollpengene i lønninger. Alternativet er å ta opp lån for å ha råd til og betale ut det vi "kunne ta oss råd til ellers".

Om du synes det er dumt og at Ashley burde supplere med det klubben mangler, så er det din mening, men det virker ikke som at du helt skjønner realiteten i det som skjer.

Hva slags sportslige ambisjoner Ashley har tror jeg ikke vi finner ut av før klubben opererer med overskudd.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4723 på: 01. Juli 2011, 20:33 »
Ja, det er jo ingen tvil om at Ashley ikke er en type eier som blar opp pundsedler uten å virkelig ha sjekket grundig hvor mange det er. Det har han muligens ikke ressurser til heller. Og uansett hvordan man snur og vender på det så har han investert mye midler i klubben, og han forsøker nå å skape en sunn klubb, ikke en lekeplass for sløsing med midler. Så derfor synes jeg det er rart at noen forventer nettopp det. Nå håper også jeg at vi kan bla opp 10-15 mill for Daniel Sturridge, men det kan også passere som en sunn investering med tanke på stort potensiale for verdiøkning.

Jeg bryr meg ikke om spilleren koster 2 eller 10 millioner, så lenge han er god nok. I Tiote, Gosling, Ben Arfa, Ba, Cabaye og Marveaux har vi fått inn spillere for sannsynligvis under halvparten av den vi solgte Carroll for (regner selvfølgelig ikke med lønn) og det må da kunne sies å være god butikk? Ikke synes jeg det viser så mye mangel på ambisjoner heller. Jeg likte ikke salget av Nolan, men hvis det nå er sånn at det ikke hadde blitt enighet om noen ny kontrakt kan det være like greit å skille lag først som sist.

Om Ashley lykkes med stretegien sin kan vi om noen år sitte med positiv egenkapital, og da være mye mer attraktive for investorer, enten for Ashley eller nye eiere. Det vil jeg si er både en sunnere og morsommere vei til suksess enn å hele tiden pøse ut store summer og man egentlig ikke har.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4724 på: 01. Juli 2011, 20:44 »
Nok en gang fabelaktig argumentering fra Flatline som for meg begynner seile opp som klar kandidat til forumets dimling. 1 av de 5 (++) spillerne du nevnte er fortsatt i klubben.

Ashleys #1 prioritet er å få ned lønningene. Derfor vil ikke lønningene til en solgt spiller bli overført tilbake til lønnsbudjsettet.

Klubben taper penger, derfor investeres også Carrollpengene i lønninger. Alternativet er å ta opp lån for å ha råd til og betale ut det vi "kunne ta oss råd til ellers".

Om du synes det er dumt og at Ashley burde supplere med det klubben mangler, så er det din mening, men det virker ikke som at du helt skjønner realiteten i det som skjer.

Hva slags sportslige ambisjoner Ashley har tror jeg ikke vi finner ut av før klubben opererer med overskudd.

He he, sett i gang med personangrep. Ingenting er mer givende enn det.
Mike Ashley skylder ikke fansen noenting, han driver dette her som et forretningsforetak. Og det er egentlig en ærlig sak. Det jeg ikke synes noe om er mangelen på kommunikasjon mellom klubben og fansen. Man lover forsterkninger og re-investering, og så ender det med kompromisser gang på gang. Se på Quinn, eieren av Sunderland. Han virker som en mye mer oppriktig person, sier ting som det er selv om det ikke er det fansen vil høre nødvendigvis. Og det ser ut som han investerer Henderson-pengene rimelig umiddelbart også. Det er viktig at vi styrer skuta mot et overskudd hvert år, men det betyr ikke at man burde vurdere alle spillere som til salgs, innføre lønnstak og sette langtids-begrensinger på spillerkjøp. Det kan fort føre til en forringelse av troppkvaliteten. Forhåpentligvis får vi inn to nye spisser av god kvalitet og til en anstendig pris.