20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4695 på: 01. Juli 2011, 14:23 »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4696 på: 01. Juli 2011, 14:31 »
Skulle ikke han til Barca da? :P
Han var jo en million ganger bedre enn alle andre i TL.

Rart det der, at noen av oss er skeptiske til kjøp av TL spillere...

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4697 på: 01. Juli 2011, 14:51 »
Håper vi klarer å få ut dødkjøttet og erstatte de med spillere med kvalitet.
Ser gjerne at vi henter en ny nr. 9, en ving, og gjerne en forsvarsspiller eller to. Hjelper ikke å hente bare offensive spillere om vi lekker som en sil bak. Kunne gjerne tenkt meg en ny talentfull midtstopper og en ny høyreback som kan kjempe med Simpson på høyrebacken.

Føler at vi har startet overgangsvinduet bra, men man vet jo aldri hvordan f.eks Cabaye eller Marveaux vil takle nivået i PL. Ba ser jeg på som en kvalitetsspiss vi kan forvente en del av. Ser at mange ser for seg at Ben Arfa kommer til å herje med en gang, men etter en sånn skade vet vi aldri hvordan han kommer til å prestere etterpå, men forhåpentligvis vil han bli en solid spiller etterhvert. Blir også spennende og se Gosling i aksjon etter skaden han har hatt..
« Siste redigering: 01. Juli 2011, 14:56 av baerb »

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4698 på: 01. Juli 2011, 15:41 »
Har aldri sett Gosling på banen, hva slags spillertype er han egentlig? :P Spiller vel primært sentral midtbane?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4699 på: 01. Juli 2011, 15:45 »

Men hva om vi skrur tiden tilbake til januar og Carroll hadde nekta en Liverpool-overgang. Hva da? Skulle vi hatt 0,- i transferbudsjett da eller? Det burde minst ligge 10-20mp extra i den klubbkassa som var holdt av til overganger denne sommeren.

har ofte tenkt på det samme..  Jeg ville derfor ha forventet at vi ihvertfall brukte tilsvarende det vi fikk for Carroll på spillerkjøp i sommer, dvs 30 millioner. Så får det eventuelle tillegget fra Carrollsalget som liverpool skylder oss + sommer-budsjettet før Carroll-pengene brukes til å dekke lønninger og sign-on fees.
Er virkelig ingen unnskyldninger her, hvis vi bruker mindre enn 30 millioner i sommer og likevel stiller med et sterkt lag til høsten, er det til tross for  - og ikke på grunn av - Fat fuck mike.
« Siste redigering: 01. Juli 2011, 15:53 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4700 på: 01. Juli 2011, 15:51 »
Har aldri sett Gosling på banen, hva slags spillertype er han egentlig? :P Spiller vel primært sentral midtbane?

box-to-box midtbanespiller vil jeg si..talentfull, men hvor god han egentlig er gjenstår å se da.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4701 på: 01. Juli 2011, 16:04 »
Just heard some ITK stuff from the horse's mouth, and the basic message is do not get excited for the rest of the window (plans are to get a striker in and that's it. They are a mile away in valuation for this Erdinc or whatever he's called). Enrique basically isn't even speaking to the club at this stage, and they are hoping that him and Barton will attract bids later in the window - not much interest for Enrique to date.

And they would love to hold on to Tiote for another year (such ambition!), but if the right offer comes in....which isn't a surprise.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4702 på: 01. Juli 2011, 16:05 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/ovrig/annan-uoensket-i-schalke-3530583.html
Annan er ledig på markedet. Fått beskjed han må finne seg ny klubb :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4703 på: 01. Juli 2011, 16:07 »
Jeg er ganske sikker på at det kommer til å skje saker å ting frem mot når vinduet stenger. Kansje ikke så mange kjøp, men hver dere sikre på at alle, da mener jeg alle, ja alle free transfer spillere som finnes vil ha vært vurdert? ???
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4704 på: 01. Juli 2011, 16:11 »
For å bygge litt videre på det Romance tok opp ovenfor. For å være helt ærlig, så er jeg ganske bekymret for retningen vi staker ut under Ashley-regimet, og det har gnagd litt i meg en stund. Jeg ble litt blendet av optimisme ved ankomsten til Demba Ba og Marveaux/Cabaye, men det virker for meg å gå en rød tråd i å være en selling club og å skaffe "billige" spillere, og den røde tråden blir mer og mer synlig for hver sesong som går. Ikke misforstå, jeg synes de 3 vi har hentet hittil er meget lovende, men jeg synes det er litt synd at klubben ikke ser at det ideelle er en kombinasjon av både billige signeringer, men også noen navneplastere. Greit nok, slå til på røverkjøpene, signèr free transfer spillere, men for guds skyld invester noe annet enn monopolpenger når det også trengs, og ikke aksepter alt av bud som inneholder mer enn 6 nuller.. Det er ikke nødvendig de store navneplasterne jeg savner. Det er viljen til å investere. For øyeblikket får jeg litt følelsen at man kniper på alt, og det er en litt kjip følelse. Jeg er ikke revisor, jeg er fotballfan.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4705 på: 01. Juli 2011, 16:34 »
Jeg skjønner ikke helt hvorfor flere har begynt å rasle med sablene her inne nå. Greitt at det har vært stille rundt klubben nå siden Marveaux signerte, men det står tross alt bare 1.juli på kalenderen idag, og klubben har allerede fått gjort mye business, og mer enn man gjorde på en hel sommer ved et par anledninger tidligere. Og jeg tror det kommer til å komme flere spillere til St.James Park før 1.september.

For å være ærlig så har jeg aldri trodd på at Newcastle skulle kjøpe i hauger og lass i sommer, slik som enkelte har ønsket seg. I tillegg har jeg heller ikke trodd altfor mye på disse "big names" og "big money signings'a" som folk har snakket om heller. Den tid er rett og slett forbi. Ryktene om N'Zogbia har gjort meg litt gira, og delvis Gameiro-linkingen. Gervinho til Arsenal er helt greitt for meg, det virker ikke som om han er akkurat det Newcastle trenger alliekvel denne sommeren. Jeg syns også denne "ny nr.9" diskusjonen har vært litt skummel. Det ser ærlig talt ikke ut til at Ashley og co har tenkt å "splash the clash" som en ny "status-nier" ville kosta. Det er også derfor jeg også har ment vi ska være litt forsiktige med å snakke for mye om store navn og store spillere som klubben ikke har vist genuin interesse for. Vi kan alle drømme, men drømmene går sjelden i oppfyllelse.

Når alt det er sagt, jeg har allikevel tro på at det kommer én eller to spillere til i løpet av sommeren, og kanskje enda én når vi nærmer oss deadline-day, hvis ikke enda tidligere. Dette avhenger selvfølgelig litt av hvem som blir solgt også, da enkelte spillere åpenbart er vanskeligere og viktigere å erstatte enn andre.

Å diskutere om det fins unnskyldninger for ikke å bruke så og så mye, eller svi av alle "Carroll-penga" ser jeg ikke noe poeng i. Jeg tror fortsatt at klubben lider en del av det uføret den har blitt satt i over lengre tid. At man nå har en langsiktig plan hvor klubben etterhvert både skal gå i null og deretter drifte seg selv ser jeg på som posetivt. Dette er noe mange har etterlyst lenge, nå må vi bare ha tålmod til at ting sakte men sikkert går sin gang. Vi kan heller diskutere den fotballfaglige kompetansen i klubben, eller mangelen på det, Men vi, eller iallfall jeg da, vet ikke med sikkerhet at det hadde stått bedre til med klubben om den forrige eieren hadde fortsatt. Det hadde sikkert vært anerledes idag. Kanskje bedre, men kanskje verre også!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4706 på: 01. Juli 2011, 17:01 »
For å være ærlig så har jeg aldri trodd på at Newcastle skulle kjøpe i hauger og lass i sommer, slik som enkelte har ønsket seg. I tillegg har jeg heller ikke trodd altfor mye på disse "big names" og "big money signings'a" som folk har snakket om heller. Den tid er rett og slett forbi. Ryktene om N'Zogbia har gjort meg litt gira, og delvis Gameiro-linkingen. Gervinho til Arsenal er helt greitt for meg, det virker ikke som om han er akkurat det Newcastle trenger alliekvel denne sommeren. Jeg syns også denne "ny nr.9" diskusjonen har vært litt skummel. Det ser ærlig talt ikke ut til at Ashley og co har tenkt å "splash the clash" som en ny "status-nier" ville kosta. Det er også derfor jeg også har ment vi ska være litt forsiktige med å snakke for mye om store navn og store spillere som klubben ikke har vist genuin interesse for. Vi kan alle drømme, men drømmene går sjelden i oppfyllelse.

Det er jo slik kvar sommar :) Folk byggjer opp gigantiske forventningar. Ja, til og med eg har fått ein del forventningar knytta til Sturridge. Sjølv om ein kan sei at denne gongen har mi kanskje lov til å ha litt forventningar med tanke på salet av Carroll.
Det er 2 mnd att. Eg er overbevist om at 1 eller 2 spelarar går ut rett før vindauget stenger. Det er berre ein følelse eg har. Under Ashley og Co føler eg at alle er til salgs, so lenge summen er innanfor. Og rett før fristen er det mange som er desperate, og plutsleg smeller det inn eit bod. Derfor meinar eg mi må ha fleire inn før det skjer. Då sesongen er lang, og med skadar og suspensjonar so treng mi breidden. Og om mi då ikkje erstattar desse, og får inn minst 2 til so verte eg veldig skuffa. Men som sagt, det er 2 mnd til eg kan sei om eg er skuffa eller nøgd og om det verte ros eller ris :)

Eg tykkjer det godaste Ed skriv her er bra og eg er for det meste einig; http://www.nufcblog.com/2011/07/01/why-fans-will-never-know-where-that-35m-was-re-invested/

"If we get another three top players on Tyneside this summer, and we can keep Joey and Jose, we think most fans will be happy enough come September ? independent of what money has been spent." Er sjølvsagt spesielt einig i dette, men det er jo det optimale, "ein våt draum", lukka, klimakset, nirvana himmelen osv! Og det er det sjeldan ein opplev med denne klubben 8)
« Siste redigering: 01. Juli 2011, 17:06 av lgrinde »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4707 på: 01. Juli 2011, 17:05 »
http://www.blogonthetyne.co.uk/2011/07/the-35million-question-at-st-j.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

En meget god og lang artikkel av Chronicles Lee Ryder om Carroll-pengene og overgangstaktikk. Synes alle som skriker etter disse 35 millionene kan ta seg bryet med å lese denne.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4708 på: 01. Juli 2011, 17:06 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3183287.ece

Billigsalg fra Schalke?

Hehe, morsomt å tenke tilbake på all hyllingen av fyren og kommentarene om at det var en skandale at han kom på "årets floppelag" i Tyskland. 6 måneder må vel være ny rekord i Schalke?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4709 på: 01. Juli 2011, 17:48 »
http://www.blogonthetyne.co.uk/2011/07/the-35million-question-at-st-j.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

En meget god og lang artikkel av Chronicles Lee Ryder om Carroll-pengene og overgangstaktikk. Synes alle som skriker etter disse 35 millionene kan ta seg bryet med å lese denne.

Den artikkelen sier  vel mer eller mindre det jeg prøvde å få frem i går...

In February, Derek Llambias said: "We will spend in the summer. Every penny of the £35m will stay in the club."

At no stage did anybody - rightly or wrongly - say ALL of the £35million will be spent on actual transfer fees.