20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290708 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4500 på: 28. Juni 2011, 21:11 »
Er ikke veldig gira på kjøp av Jonny Evans eller Darron Gibson, ihvertfall ikke førstnevnte. Evans hadde en veldig lovende start på 09/10 sesongen, men fikk seg en nedtur mot slutten av samme sesong, og i fjor var han helt horribel. Gjør mange rare feil og sliter med posisjonering, og jeg ser ikke noen eventuell mentor i Newcastle som skal være bedre enn det de har på Old Trafford. Så han bør vi styre langt unna. Gibson er en spiller på Guthrie nivå. Helt ålreit back-up spiller. Har en god pasningsfot, et bra skudd fra distanse og er okay defensivt, men mulig at fysikken og rutinen fra store kamper plasserer han et lite hode foran Guthrie. Greit nok med Gibson inn, hvis det er snakk om å erstatte Guthrie, men om han skulle være spilleren som skal erstatte Barton blir jeg jævli skuffa.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4501 på: 28. Juni 2011, 21:13 »
Jeg synes han var totalt wank før, men etterhvert har min formening om Gibson endret seg litt. Dessuten synes jeg han har fått ufortjent mye dritt av den utålmodige scums-fansen, og slikt treffer en streng hos meg.

Darren Gibson er for meg en type spiller hvis kvaliteter er lett å overse, av den enkle grunn at sammenlignet med de aller aller beste er han for lite kreativ, bare gjennomsnittelig rask og innehar ikke egentlig noen ekstreme fotball-ferdigheter ( utenom det faktum at han setter noen syke skudd opp i nett-taket med ujevne mellomrom). 

Jeg har imidlertid sett litt av han over lengre tid, og jeg tror han kunne gjort en god jobb i newcastle på midten. Er han i stand til å sette Cabaye ut av start-ellevern? Antageligvis ikke, men han ville trolig gitt han god konkurranse om plassen.

Jeg er uenig med de av dere som påstår at Gosling og Guthrie kan tilby samme kamp om plassen som Gibson. Guthrie har vært her en god stund nå, og selv om KK spådde han som den nye Steven Gerrard, har han stagnert, og jeg tror - gjennom en hel sesong - at Gibson kunne gitt oss kvalitet i bredden i en såpass sentral posisjon i laget. Dessuten har han en dødelig dødball-fot som - om den utvikler seg ytterligere - kan bli ganske så praktisk å ha..

5 millioner høres kanskje mye ut for han, men husk på at Gibson sjelden er skadet og veldig jevn i prestasjonene. Man får sjelden verdensklasse-bidrag, men det er ganske konsistent, og jeg tror vi kunne nytt godt av en slik etterrettelighet på midten. En solid spiller som leverer faste bidrag uten at det dermed ser så youtube-verdig ut (Av denne grunn flyr han som regel under radaren i transfer-vinduer også). Jeg synes han er delvis undervurdert og tror han blitt en allsidig CM i en 4-5 år for oss.

5 Millioner er en helt grei avtale spør du meg. Helst litt billigere, men oh well. Få ut dødvekten i laget vårt, og gi gutten en sjanse?

Pluss:  han er britisk =P ( irsk riktignok men men :P)

http://www.youtube.com/watch?v=Y2f9FbKAatw

« Siste redigering: 28. Juni 2011, 21:27 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4502 på: 28. Juni 2011, 21:29 »
Latterlig å kjøpe bare fordi de er britiske. Vi er ikke Liverpool heller.
Vil mye heller satse på egne talenter, eller kanskje hente noe spennende fra Championship.

Blir JÆVLA skuffa om vi ender opp med Gibson/Evans! Ble faktisk litt småkvalm bare av å skrive navnene i Newcastle sammenheng.

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #4503 på: 28. Juni 2011, 21:32 »
Enig med siste taler
Twitter: @Matserazzi

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4504 på: 28. Juni 2011, 21:39 »
He he, hadde alle vært enige ville det blitt tråkig her på forumet.
Men han er virkelig streets ahead of Guthrie, den sammenligningen er urettferdig for å si det forsiktig.
Alex Ferguson uttalte en gang at han hadde potensiale til å bli en fremtidig Manchester United kaptein, i den grad en slik uttalelse er noe verdt.. Han har jo noen syke mål og et dødelig skuddbein i tillegg.

Hvis dere virkelig er seriøse når dere spør om han er noe bedre enn Guthrie, kom dere ut av FM2011 og se noen kamper :P

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4505 på: 28. Juni 2011, 21:50 »
Dagens fra Newcastle Airport.
i was in newcastle airport waiting for my plane to tenerife and no word of a lie spotted mario gomez in the airport... also ive heard that yury zhirkov is going to be given to us aswell as 12 million for jose enrique!!

Han er på reise uten mobiltelefon som han kan ta bilde med? Jaja...

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4506 på: 28. Juni 2011, 21:58 »

Dagens fra Newcastle Airport.
i was in newcastle airport waiting for my plane to tenerife and no word of a lie spotted mario gomez in the airport... also ive heard that yury zhirkov is going to be given to us aswell as 12 million for jose enrique!!

Man vet jo aldri :P Jeg var forøvrig på gardemoen i stad, der så jeg Messi. Han er nok på vei til enga ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4507 på: 28. Juni 2011, 22:03 »
Det er greit å ha kvalitet i bredden også, og Yohan Cabaye vil aldri være noen breddespiller. Hvis Darron Gibson er bedre og mer stabil enn Danny Guthrie, så er jeg helt og holdent for å hente Gibson. Og hvisomatsåfremtifall at Barton skulle forsvinne mot slutten av vinduet, så har vi - hvis det Flatline sier stemmer - i det minste en spiller som er i stand til å gi stjernene en viss form for konkurranse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4508 på: 28. Juni 2011, 22:11 »
Det er greit å ha kvalitet i bredden også, og Yohan Cabaye vil aldri være noen breddespiller. Hvis Darron Gibson er bedre og mer stabil enn Danny Guthrie, så er jeg helt og holdent for å hente Gibson. Og hvisomatsåfremtifall at Barton skulle forsvinne mot slutten av vinduet, så har vi - hvis det Flatline sier stemmer - i det minste en spiller som er i stand til å gi stjernene en viss form for konkurranse.

En spiller som Alex ferguson omtaler som et fremtidig kapteinsemne og gir spilletid på førstelaget må vi ihvertfall gi en sjanse spør du meg. Guthrie hadde ikke engang vært i nærheten av benken i Man utd.
Blir bare latterlig å sammenligne de to. Jeg sier ikke at han er guds gave til fotballen, men han kan fint gjøre en god jobb for oss :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4509 på: 28. Juni 2011, 22:19 »
En spiller som Alex ferguson omtaler som et fremtidig kapteinsemne og gir spilletid på førstelaget må vi ihvertfall gi en sjanse spør du meg.
Derfor de mest sannsynlig selger han på "billigsalg" nå?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4510 på: 28. Juni 2011, 22:22 »
En spiller som Alex ferguson omtaler som et fremtidig kapteinsemne og gir spilletid på førstelaget må vi ihvertfall gi en sjanse spør du meg.

Kan jo være mange grunner til det da? Han er jo ikke engang gammel nok til å omtales som en "late bloomer", så potensialet kan jo fremdeles være der?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4511 på: 28. Juni 2011, 22:38 »
Evans er jeg ihvertfall veldig negativ til - bingostopper som jeg føler er alt for svak i duellspillet. Da blir jeg virkelig skuffet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4512 på: 28. Juni 2011, 22:41 »

Kan jo være mange grunner til det da? Han er jo ikke engang gammel nok til å omtales som en "late bloomer", så potensialet kan jo fremdeles være der?
Jamen kjære vene, Ferguson hadde vel aldri i verden solgt ham hvis han fortsatt hadde ment at han var et fremtidig kapteinsemne? Jeg synes absolutt ikke sammenligningen med Guthrie er latterlig, og å bruke ressurser på å hente en så begrenset spiller mener jeg er bare tull.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4513 på: 28. Juni 2011, 22:43 »

Jamen kjære vene, Ferguson hadde vel aldri i verden solgt ham hvis han fortsatt hadde ment at han var et fremtidig kapteinsemne? Jeg synes absolutt ikke sammenligningen med Guthrie er latterlig, og å bruke ressurser på å hente en så begrenset spiller mener jeg er bare tull.

Ferguson har vel solgt gode spillere før, uten sammenligning forøvrig. Men jeg ser poenget ditt selvfølgelig, er bare uenig i at han er så håpløs.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4514 på: 28. Juni 2011, 22:45 »
Gibson er ikke god på noe annet et bra langskudd en gang i blandt. Han er ingen arbeidshest ala Fletcher, han har ingen god teknikk, ikke spesielt hurtig. Han har som sagt et god skudd innimellom, men har også enormt mange skudd som ender på rad W.