20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290432 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4440 på: 27. Juni 2011, 23:03 »
Hadde absolutt ikke vært feil med Doumbia!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4441 på: 27. Juni 2011, 23:17 »
Doumbia hadde smelt, men vi får vel fokusere på spillere vi tross alt er ( om enn svakt) linket med :P
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4442 på: 27. Juni 2011, 23:29 »
Btw. Det virker for meg som om det swansea driver med i taylor-saken, er å gjøre seg selv så kranglete som overhodet mulig slik at vi til slutt ikke skal gidde mer og gi opp spilleren. De kan selvsagt ikke vente å få 10 mill for han, selv om det ikke skulle ha vært en utkjøpsklausul med i bildet!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4443 på: 27. Juni 2011, 23:33 »
Vi burde kjøpe Thiago og akseptere Barcas gjenkjøpsklausul. DET hadde vært noe det :D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4444 på: 27. Juni 2011, 23:34 »
£1m for en ung lovende britisk spiller som har prestert bra i Championship er veldig lavt så jeg skjønner at Swansea ikke vil selge, men når det virker som spilleren vil til oss så bør dette ordne seg...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4445 på: 27. Juni 2011, 23:39 »
Tror  - om ikke vi gjør det - at Taylor selv vil sette hjulene i gang juridisk for å få denne overgangen i orden. Virker helt identisk med Jones-saken i Blackburn, og vi så jo hvordan det gikk. Synes personlig dette er en meget spennende backup bak Enrique.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4446 på: 28. Juni 2011, 00:19 »
Har ikke fulgt så nøye med på Taylor-sagaen. Er det noen som kan bekrefte hva slags type klausul han har i kontrakten? Er litt forvirret, og skjønner ikke om det er en utkjøpsklausul på £1m eller om det er en klausul som tillater han å forhandle kontrakt med en annen klubb mens han er under kontrakt med Swansea.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4447 på: 28. Juni 2011, 00:43 »
Det er akkurat dèt det høres ut som. En klausul som har fastsatt at i dèt tilfellet en klubb matcher summen nevnt i klausulen er de tillatt å snakke med spilleren - underforstått, budet blir automatisk akseptert. Swansea prøver å vri seg unna ved å hevde noe annet, men det er etter mitt syn fullstendig idiotisk. De prøver vel bare å drenere overgangen såpass at vi bare gir opp hele greia. Synd for Taylor egentlig, fint klyv for han karrieremessig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4448 på: 28. Juni 2011, 01:19 »
Jeg vil til slutt disputere påstanden din om at Sturridge ikke har bevist at han takler nivået fordi han scorer så sjelden i Chelsea. Du sier jo at han bare har spilt cupkamper mot bedritne lag.

Til slutt vil jeg bare uttrykke min uenighet rundt utsagnet om at du synes 10 millioner er dyrt for Sturridge. Jeg synes det er meget rimelig for kanskje det største spisstalentet i engelsk fotball. Hvis folk vurderer Connor Wickham som en 10-millioners mann, så burde vel Sturridge lett være verdt det dobbelte?
De skåret like mange mål forrige sesong - forskjellen er at Sturridge spilte 12 kamper, Wickham 37. Og Wickham spiller i Wankership, Sturridge i premier league.

For det første så har ikke jeg skrevet noe om at Sturridge kun har spilt cupkamper. Det jeg skrev var at han hadde 43 kamper og 9 mål for Chelsea totalt sett. 1 mål på 26 kamper om man kun regner med PL.
Han var god i 4 mnd for Bolton, men utover det har han kun vist seg frem glimtvis på grunn av begrenset spilletid. Da er 20 mill pund en vanvittig sum å betale.

For det andre så kan du ikke basere en pris på hva LFC betaler for Connor Wickham over på Sturridge. Du skriver jo at Sturridge er det største spisstalentet i England, bør han også være dyere enn Carroll da? De er jo like gamle......

Det kan godt hende at er det største spisstalentet fra England pr dags dato, det er ikke så mange å ta av uansett der. Men jeg vil ihvertfall nevne Andy Carroll og Danny Welbeck i sterk konkurranse. Begge med A-landskamper for England. Wickham nevnte du selv, og så kan jeg ta med Delfouneso i Villa og Oxlade-Chamberlain i Southampton. Så tror jeg at fasiten nesten er nådd av hva vi kan kalle engelske spisstalenter.

Jeg synes uansett det blir totalt feil å sammenligne noen som helst pris mellom disse spillerne. Carroll var svinedyr for LFC og det kan fort vise seg at Wickham blir det samme for dem. Oxlade-Chamberlain kan bli en særdeles dyr mann for ManU, Arsenal eller hvem det måtte være som snapper han opp. Men dette behøver ikke å bety at Sturridge skal være i samme prisklasse. Carroll, Wickham og Oxlade-Chamberlain var/er veldig viktige brikker i sine tidligere/nåværende klubber. Det kan ikke jeg se for meg at Sturridge er i Chelsea der han i en alder av snart 22 år har fått begrenset med spilletid. Dette må også vurderes i prisen. Om ikke Sturridge snart blir satset på der må han selv vurdere fremtiden sin og kansje tvinge frem en overgang for å få spilletid.
Litt spesielt at det er klubber som Stoke, Sunderland, Bolton og NUFC som blir linket med Sturridge om han er så god som du vil ha det til. Jeg tviler sterkt på at noen av disse vil betale 20 mill pund for han.....

Og til slutt, 20 mill pund for Sturridge, nesten hele Carroll beløpet. Hva kan man ikke få for den prisen ellers i Europa eller resten av verden for den saks skyld?
« Siste redigering: 28. Juni 2011, 01:22 av Frode »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4449 på: 28. Juni 2011, 01:37 »
Mange gode poenger her frode, og jeg ønsker uenigheten velkommen! Mine meninger er bare en døråpner for forhåpentligvis fruktbare debatter der flere sider av en sak kan bli belyst :)
Når det gjelder Oxlade-Chamberlain og Wickham er jo de fra lavere divisjoner, dette er vel om mulig et enda større usikkerhetsmoment mht. om de takler nivået. Mange som herjer der nede møter døra i Premiership. Delfuenso må jeg ærlig talt si at jeg ikke har fulgt så mye med på, så du kan sikkert fylle meg inn der.
Jeg er totalt enig at 20 millioner er i overkant, men samtidig kan du ikke si at det er hele Carroll-beløpet. Det er vel nærmere halve i så måte? Og når det er sagt, jeg tror Sturridge kan bli en bedre spiss enn Carroll av flere årsaker, den største muligens at Judas har et Gascoigne-kompleks, han virker ikke veldig profesjonell. Historiene om kokain-festene i huset til Nolan der man hører Andy skrike til horene: " Ride me, Ride me!" hjelper vel ikke helt på det imaget, he he.

Poenget om at det bare er vi og WBA/Stoke og Bolton som er etter Sturridge er interessant, og merkelig om jeg skal være ærlig. Jeg ønsker imidlertid denne stillheten velkommen og håper Tottenham holder seg unna :)

Tror ikke de interesserte klubbene har noe særlig mer muskler enn at smertegrensen går ved rundt 10 millioner pund, og til den prisen tror jeg Fat Ash lukter gjensalgsverdi.
Hvis Erdinc, en 25 år gammel Ligue 1 spiss ute av form, er verdt 6-8 mill, må vel en britisk 21 åring være verdt litt mer? :)

Salo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4450 på: 28. Juni 2011, 01:41 »
Souleymane Coulibaly leker seg for Elfenbenskysten u17  ;D Scoret bl.a. 4 mot Danmark..
Kommer til å bli stor! Syns vi burde slenge inn et skam bud :P

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4451 på: 28. Juni 2011, 09:23 »
@Frode:
pris bestemmes vel, også på overgangsmarkedet, hovedsaklig av tilbud og etterspørsel. Er Sturridge, fint eksempel, en etterspurt spiller vil også selgende klubb kunne kreve mer. Hvis selgende klubb ønsker å selge, så setter det automatisk ned prisen for å få solgt.

Carroll-summen kan vi vel være enig i var latterlig høy. Liverpool hadde solgt Torres, det sto 31.januar på kalenderen og Liverpool trengte en erstatter. IKKE tilbud, men STOR etterspørsel -> ergo høy pris.
Uansett er det jo en smule betryggende å vite at Ashley på ingen måte har tenkt å bli "held to ransom" eller hva det nå heter.

Det var vel jeg som først brakte £20 mil. som en smertesum på banen. Og det hovedsaklig for å ta litt i. Poenget er uansett at i dette overgangsvinduet så bør Newcastle ha de økonomiske musklene til å utklasse de nevnte konkurrentene i en eventuell budkrig om Sturridge. Å utkonkurere Stoke, Bolton og WBA bør gå rimmelig greitt til en sum langt under £20 mil. Spørsmålet er om summen allikevel blir for drøy for Ashley. Jeg er redd svaret på det spørsmålet er ja.

@TimBuch:
Nasjonalitet er ikke noe must-kriterie, og heldigvis for det. At engelske spillere er overpriset er jo ingen hemmelighet. Fordelen med den engelske sturridge kontra en spansk, fransk, eller hollandsk Sturridge er allikevel at den engelske allerede har spilt Premier League, og bevist at han tar nivået. Det er et viktig kriterie, og Newcastle trenger kvalitetsforsterkninger på topp. Heldigvis har man allerede fått inn én, i Demba Ba, men det trengs minst én til som kan gå inn og heve nivået kontra de vi allerede har. Aller helst trenger vi faktisk én spiss til også.

Hvis jeg foreslår £13 mil som en makssum for Sturridge, er folket enige da? Da har vi nok også allrede ha utkonkurert disse tre drittklubbene, og rent symbolsk så blir han heller ikke dyrere enn Shearer, for de som evt måtte telle på det...

Espelandos

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4452 på: 28. Juni 2011, 09:27 »
Syntes vi skulle prøvd å hente hjem igjen James Milner jeg :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4453 på: 28. Juni 2011, 10:35 »
Velkommen Espenlados :)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4454 på: 28. Juni 2011, 11:00 »
Herregud for noen kjedelige dager i det siste. Går her på jobb, å venter bare på noen rykter så jeg kan bli glad. Men det skjer jo ikke. Hva tror dere om vi hadde hentet Milner hjem igjen? Jeg merker jeg er meget positiv til det, men det går nok ikke pga lønnen han har i shitty. Siden det er min bursdag i dag, ønsker jeg meg nzogbia signering i dag :D
Joey Barton 7