20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4425 på: 27. Juni 2011, 18:05 »
MEGET enig med det du skriver her, Flatline. Vi har strengt tatt blitt lovet av Pardew at Carroll-pengene skal investeres - og et spisskjøp ala Sturridge vil sende ut meget gode signaler. Hvem veit - kanskje også Jose velger signere under ny kontrakt?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4426 på: 27. Juni 2011, 18:13 »
Om du skal fikse på no så er det vell nettavisen :P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4427 på: 27. Juni 2011, 18:22 »
Robbie Keane will say no to safc, bwfc, efc, he wants to join nufc
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4428 på: 27. Juni 2011, 18:24 »
Robbie Keane? NEI TAKK!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4429 på: 27. Juni 2011, 20:16 »
in other news... patetisk av Swansea å prøve å vri seg unna release-klausulen til Taylor.
De hevder at denne klausulen bare gir klubben tillatelse til å snakke med spilleren, mens man fremdeles må komme til enighet om en sum med klubben. Okei? Hva skal man liksom snakke med spillern om i så fall? Været?  ;D

Ordlyden tilsier jo at forutsetningen for å snakke med spilleren er at det ikke er noen innsigelser vedr. andre villkår fra klubbens side, ergo er summen allerede avtalt. Hva er ellers poenget med en slik klausul? Blackburn prøvde seg vel på noe av det samme med Jones når de så at det gikk mot budkrig med bl.a Liverpool som byr 20+ millioner for alt med britisk pass for tiden.. så lenge man er i start-11`ern i premier league og under 25.. men Man Utd sto på sitt, og avfeide vel det forsøket rimelig fort.. Håper Neil Taylor saksøker Swansea for dette her.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4430 på: 27. Juni 2011, 21:09 »
MEGET enig med det du skriver her, Flatline. Vi har strengt tatt blitt lovet av Pardew at Carroll-pengene skal investeres - og et spisskjøp ala Sturridge vil sende ut meget gode signaler. Hvem veit - kanskje også Jose velger signere under ny kontrakt?

Blir veldig skuffet om klubben ikke bruker de aller fleste av Carroll pengene i dette transfervinduet. Samtidig må det handles med en viss "smartness". Jeg synes ikke 20 mill pund for Sturridge vil være et smart kjøp. Han hadde 4 gode mnd på utlån i Bolton, men utover det har han ikke fått bevist så veldig mye. For Chelsea står han med 43 kamper og 9 mål, men kun 1 av disse er kommet i PL, de aller fleste av de andre mot dårlige lag i div cuper.

Jeg gir også f... i hvor spillerne kommer fra. Det MÅ ikke i mine øyne helst være engelskmenn som handles. Bare NUFC klarer å fylle kvota med briter så er det greit for meg. Det viktigste er jo kvalitet, og det kan man få for en mye bedre pris i Frankrike, Nederland, Spania, osv.

Sturridge hadde vært bra å fått inn, men ikke til enhver pris, og langt under 20 mill pund også. Kansje 10 mill pund, men jeg synes det også er en dyr pris.

Darron Gibson håper jeg for alt i verden Pardew og co holder seg unna. Grusomt at klubben i det hele tatt blir nevnt med han.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4431 på: 27. Juni 2011, 21:28 »
Har vel bare blitt lovet at Carroll-pengene skal bli investert i klubben, ikke nødvendigvis i nye signeringer? Tviler på at vi kommer til å bruke en samlet sum på 35 mill på nye spillere i løpet av vinduet. Men det er egentlig samme for meg HVOR MYE  vi bruker, så lenge vi får inn gode forsterkninger. Det er nok de på innsiden av klubben som vet best hvor pengene bør brukes, og jeg er overhodet ikke bekymret for at Carroll-pengene ikke skal gjøre god nytte for seg, selv om ikke alt blir brukt på spillerkjøp.
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 21:29 av tveit »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4432 på: 27. Juni 2011, 21:47 »
Enig Frode

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4433 på: 27. Juni 2011, 21:50 »
Muahaha.
Newcastle venter bare på godkjenning fra Ashley til og slå til på et bud på £18mill for Gomez. Vi kommer og til og hente Hazard?
Taarbat skal vistnok ha en medical senere denne uken?
Barton til Spurs og Berbatov til Newcastle.
Niko kranjcar har vi gjort en avtale med og han kommer til Newcastle, denne avtalen er gjort i stillhet, slik at andre ikke skal snappe han foran oss.

Dette er veldig seriøst? :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4434 på: 27. Juni 2011, 21:54 »
Jeg kan ikke se en eneste kildehenvisning - så nei, dette er ikke veldig seriøst!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4435 på: 27. Juni 2011, 21:58 »
Med de 2 gratis spillerne vi hentet så har det gitt oss rom for å bruke mindre penger. Vi må bruke etter stallen og ikke pengboka. Sturridge er god og kan bli bedre, men maks 12-13. 20 mill er 2 topp signeringer. Erdic og blaise til sammen nesten.... Blir helt sykt å betale sånn sum.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4436 på: 27. Juni 2011, 22:00 »

Blir veldig skuffet om klubben ikke bruker de aller fleste av Carroll pengene i dette transfervinduet. Samtidig må det handles med en viss "smartness". Jeg synes ikke 20 mill pund for Sturridge vil være et smart kjøp. Han hadde 4 gode mnd på utlån i Bolton, men utover det har han ikke fått bevist så veldig mye. For Chelsea står han med 43 kamper og 9 mål, men kun 1 av disse er kommet i PL, de aller fleste av de andre mot dårlige lag i div cuper.

Jeg gir også f... i hvor spillerne kommer fra. Det MÅ ikke i mine øyne helst være engelskmenn som handles. Bare NUFC klarer å fylle kvota med briter så er det greit for meg. Det viktigste er jo kvalitet, og det kan man få for en mye bedre pris i Frankrike, Nederland, Spania, osv.

Sturridge hadde vært bra å fått inn, men ikke til enhver pris, og langt under 20 mill pund også. Kansje 10 mill pund, men jeg synes det også er en dyr pris.

Darron Gibson håper jeg for alt i verden Pardew og co holder seg unna. Grusomt at klubben i det hele tatt blir nevnt med han.

Vel, utfordringen vår i forhold til å finne en verdig spiss med "riktig CV" er at han verken vil være interessert i å komme til tyneside, og at lønnskravene vil være bortenfor det vi kan strekke oss til.
Hvis vi nå tar Sturridge som eksempel, oppfyller han alle kriterier mht. alder, nasjonalitet, lønn ( lite spm.tegn her), mål per kamp, og bevist at han takler nivået.
Det eneste Sturridge mangler, er sesonger under beltet. Skulle vi avkrevd 2-3 sesonger i tillegg ser jeg ikke at vi kan vurdere andre enn Darren Bent, Wayne Rooney, Van Persie, Torres osv.. Vi er ikke der enda.
En spiller som har bevist år etter år i Premier league kommer ikke til Newcastle pdd. Synd å si det, men vi er ikke der enda! Og det er helt greit. Men vi kan ikke velge på øverste hylle. Hvis vi skal ha en spiss som har skåret mål i mange sesonger, må vi derfor nøye oss med spisser som nærmer seg 30, og da har du hele ideen med gjensalgsverdi som sperrer for enhver sjans for at dèt skjer. Berbatov er et eksempel på en slik spiller, Crouch en annen ( dog i mer diskutabel grad).

For å summere opp må vi enten ta sjansen på delvis uprøvde talenter ( selv om jeg er uenig med deg i at Sturridge er en slik en ), eller gamle rever på veien ned. Vi har rett og slett ikke pulling power til å signere 20-goals-a-season strikers i alderen 25-26. Når det er sagt, kan det hende at det er nettopp det vi har gjort når det gjelder Demba Ba, han er en dark horse til neste års toppscorertittel spør du meg ;)
Men igjen, hvis han hadde hatt en clean bill of health og ikke knær som et leukemisk esel, tror jeg han hadde hatt en helt annen klubb-CV de siste 5 årene.

Jeg vil til slutt disputere påstanden din om at Sturridge ikke har bevist at han takler nivået fordi han scorer så sjelden i Chelsea. Du sier jo at han bare har spilt cupkamper mot bedritne lag. Ta å reflektèr litt over det faktumet. Vi snakker her om en spiller som ikke blir satset på, som villkårlig blir kastet inn i kamper som ikke betyr noe, en spiller som ikke har noe som helst sjans til å synkronisere seg over tid med førstelaget, men får tilfeldige medspillere som får prøve lykken her og der mot lag nedover i divisjonene. Hva slags grunnlag er det for å bedømme en spiller? Han ble deretter lånt ut til Bolton og gitt tillit, og hva skjer? Samba-fotball. Jeg ser ingen grunn til at det samme ikke vil skje om han kommer hit - med bedre sørvis- , heller det motsatte, om du tenker på den runke-verdige midtbanen vi stiller med til høsten :D

Til slutt vil jeg bare uttrykke min uenighet rundt utsagnet om at du synes 10 millioner er dyrt for Sturridge. Jeg synes det er meget rimelig for kanskje det største spisstalentet i engelsk fotball. Hvis folk vurderer Connor Wickham som en 10-millioners mann, så burde vel Sturridge lett være verdt det dobbelte?
De skåret like mange mål forrige sesong - forskjellen er at Sturridge spilte 12 kamper, Wickham 37. Og Wickham spiller i Wankership, Sturridge i premier league.
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 22:12 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4437 på: 27. Juni 2011, 22:29 »
hehe, jeg har problemer med å kritisere det du skriver Flatline siden du så inderlig ønsker Sturridge  :)

Vil bare påpeke at nasjonalitet ikke burde være noe kritere (og det viser heldigvis spillerkjøpene til nå at klubben heller ikke mener). Dersom det f.eks hadde eksistert en identisk versjon av Sturridge i en liga utenfor de britiske øyer så ville det vært idiotisk å gå for den Engelske versjonen siden Engelske spillere er så latterlig høyt priset både i overgangsum og lønn.

Så lenge klubben holder seg innenfor reglementet med egentrente og engelske spillere så bryr jeg meg ikke om startelleveren ikke har en eneste britisk spiller så lenge de som spiller er gode nok. Ps Ser nå at Frode akkurat har skrevet det samme. Er helt enig i hvert bidige ord du skrev.

Tror ikke bare en latterlig prislapp, men også lønn kan bli en avgjørende faktor for at vi ikke har sjans på Sturridge. I media blir lønnen hans spekulert i å være på alt fra £60k-£80k. Dersom et bud på £20m hadde blitt akseptert fra oss, så ville nok Sturridge krevd en lønn som reflekterer overgangssummen, altså mest sannsynlig et lønnshopp fra det han er på nå. Hvor sannsynlig er det at det skjer i lys av det siste halvårets begivenheter? I så måte så kunne vi like gjerne matchet lønnstilbudet Liverpool ga Carroll, og beholdt ham.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4438 på: 27. Juni 2011, 22:37 »
Muahaha.
Newcastle venter bare på godkjenning fra Ashley til og slå til på et bud på £18mill for Gomez. Vi kommer og til og hente Hazard?
Taarbat skal vistnok ha en medical senere denne uken?
Barton til Spurs og Berbatov til Newcastle.
Niko kranjcar har vi gjort en avtale med og han kommer til Newcastle, denne avtalen er gjort i stillhet, slik at andre ikke skal snappe han foran oss.

Dette er veldig seriøst? :D

Hva er dette forno? Dragdømming? Fyllesnøvling? Poetri?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4439 på: 27. Juni 2011, 22:55 »
"poetri" er på vei frem, ingen tvil om det!  ;)

Doumbia bør være vår nye nummer 9. Nuff said