20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4410 på: 27. Juni 2011, 15:24 »

Han gikk for ikke så mye under 6 mill fra city til chelski. Legg til 15-20% i agenthonorarer på den summen, og med Bolton-spellet sitt sier det seg selv at alt under 10 mill ikke engang får dem til å ta telefonen..

Han gikk vel på free transfer fra City til Chelsea?

Korrekt, men de ble i ettertid dømt til å betale mellom 3.5 og 6.5 millioner pund (avhengig av hvor mye han spiller for sin nye klubb tror jeg..) for at han dro.  Dette for å kompensere de klubbene som mister unge bosman-spillere.
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 15:30 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4411 på: 27. Juni 2011, 15:29 »
Etter å ha lest Christians link, dette er det store problemet:
Sitat fra: nufcblog.com
But we have no definite proof of Newcastle?s interest, we are just hooping the Tyneside club will go after this young and exciting player.

Fatter og begriper det ikke hvis Ashley og co lar en slik mulighet glippe og Sturridge ender i enten Bolton, WBA eller Stoke....

Tja, er det so utruleg, at Ashley og Co let sjansen gå? Dessutane havna vel alle dei 3 klubbane øve oss på tabellen sist sesong ;) Og Stoke spelte til og med FA-cup finalen. Viss desse rykta stemmer, so er eg er heilt einig med deg i at mi må kasta oss inn i kampen! Eg er overbevist om at Sturridge verte ein stor suksess her, og kan vera ein verdig nr9.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4412 på: 27. Juni 2011, 15:40 »
Ser noen her nevner Gio dos Santos, men vil tro han bare ønsker å komme seg så langt bort fra England og PL som mulig ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4413 på: 27. Juni 2011, 15:43 »
Det er ingenting som er utrolig med Mike Ashley. Og det vil ikke forundre meg et sekund om han lar Sturridge gå til Stoke, Bolton eller WBA, for rett i underkant av 10 mill. Hvorfor han meget muligens kommer til å gjøre det, kan jeg ikke svare på. Men det finnes ikke overraskende, om så skjer.

Sannsynligvis får vi inn en ny fransk midtbanespiller som ingen har hørt om før.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4414 på: 27. Juni 2011, 15:45 »
Flatline: Den avataren din pirrer nyskjerrigheten min. Hvem hva hvor???
¨

He he... The Royal Tenenbaums

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #4415 på: 27. Juni 2011, 15:47 »
Det er bare å klaske pengene på bordet for Sturridge. Han hadde blitt den nye Shearer  ;)
Newcastlesupporter siden 1992

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4416 på: 27. Juni 2011, 16:06 »
Aldri i verden om vi henter Gibson. Sturredge er god, men £20 mill for en spiller som har til gode å bevise OVER TID er for mye. Vi er ikke Kenny D, tross alt.

Man betaler ikke for egenskaper alene i dagens marked, man betaler for potensiale. Prisen øker/synker proposjonalt med spillerens alder. En spiller som bøtter inn mål i PL i en alder av 20 år, er engelsk og uten skadeproblemer er etter min mening fint verdt 20 millioner. Det er vel grenser for hvor lenge man kan ha bevist noe når man er så ung? Spørsmålet er vel heller om man tror han plutselig slutter å score mål? Konsekvent: Hvor mange mål må han score før han er verifisert som en Premier league spiss av kvalitet. For å bygge litt videre på denne retorikken:

Hvor lenge tør man vente ?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4417 på: 27. Juni 2011, 16:12 »
På pairet KAN han være  verdt 20 mill ja. Men det er også en risiko for at han mislykkes. En god sesong i Bolton er for meg ikke tilstrekkelig bevis. Jeg tror heller ikke klubben er frisk nok ennå til at vi bør bruke så mye på en spiller.

Uansett en poengløs diskusjon. MA bruker aldri £20 mill  på en spiller :)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4418 på: 27. Juni 2011, 16:17 »
He he... The Royal Tenenbaums

K-A-N-O-N-F-I-L-M-!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4419 på: 27. Juni 2011, 17:02 »
En annen sak er jo om en eventuell overgangssum noen gang kommer opp i noe i nærheten av £20mil. Jeg ser ikke for meg at verken WBA, Bolton eller Stoke har økonomi til det? Anelka er tidenes dyreste i Bolton, og Jones i Stoke, og sistnevnte var iallfall ikke over £10 mil, eller? Anelka var vel i det området et sted? WBAs dyreste gjennom tidene gidder jeg ikke spekulere i, Somen A Tchoy? Og med den utviklingen som har vært de siste par årene nå, så er ikke noen av disse klubbene blitt spesielt mye rikere? Hvis Newcastle vil hente Sturridge, så tror jeg de sitter med brukbare kort på hånden. Mulig Bolton har et avgjørende ess i ermet ettersom de har lånt ham før, men det får vi prøve å utligne på andre måter.

Bolton har ikke penger til overganger og skal visst vurdere å selge Cahill for å få inn penger. Har ingen tro på at Sturridge går til Stoke eller WBA både av sportslige og økonomiske hensyn. Villa kunne vært interessert, men de har jo Bent og Agbonlahor som er linkenende spillertyper. Everton har heller ikke særlig med midler.

På meg virker det altså som vi er den mest aktuelle klubben skulle Chelsea åpne for et salg. Mye rykter nå selvfølgelig med Villas-Boas, men skulle vi komme i en ikke helt urealistisk situasjon der Chelsea kjøper Falcao + Neymar eller Lukaku bør det være god muligheter kommer vi med et solid bud.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4420 på: 27. Juni 2011, 17:27 »
Newcastle:
Inn:
Mehdi Abeid ? Lens (ukjent sum)
Demba Ba ? West Ham (ukjent sum)
Yohan Cabaye ? Lille (ukjent sum)
Sylvain Marveaus ? Rennes (gratis)

Ut:
Sol Campbell ? frigitt
Shefki Kiqui ? frigitt
Patrick McLaughilin ? frigitt
Kevin Nolan ? West Ham (ukjent sum)

Er Abeid klar altså? Jeg har vært afk noen dager nå, men det er vel gode nyheter?  ;D
Same old Shearer, always scoring!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4421 på: 27. Juni 2011, 17:33 »

Er Abeid klar altså? Jeg har vært afk noen dager nå, men det er vel gode nyheter?  ;D

Nufc.co.uk har ikke bekreftet det, men det gjorde de heller ikke med f.eks. Moyo da han kom. Han har sagt at han har underskrevet så det virker som han er klar.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4422 på: 27. Juni 2011, 17:39 »
På pairet KAN han være  verdt 20 mill ja. Men det er også en risiko for at han mislykkes. En god sesong i Bolton er for meg ikke tilstrekkelig bevis. Jeg tror heller ikke klubben er frisk nok ennå til at vi bør bruke så mye på en spiller.

Uansett en poengløs diskusjon. MA bruker aldri £20 mill  på en spiller :)

Jeg er fullstendig enig i at vi normalt verken er friskmeldte nok til å blåse så mye på en spiller, eller at Ashley i våre villeste drømmer vil finne på å gjøre det. Det jeg mener er at han er verdt 20 millioner. Det er ikke et røverkjøp på noen som helst måte, men en fair pris. Det er jo alltid en risiko forbundet med overgang til en annen klubb da, selv i samme liga. Spillertyper, system, manager, medspillere osv er alle faktorer som kan spolere, men det gjelder for absolutt alle. Så lenge man henter en spiller fra samme liga, mener jeg man ikke kan gjøre stort annet enn å håpe på det beste. Man kan kritisere Liverpool for mye denne sommeren, de betaler overpris for alt, men de viser ihvertfall èn ting med sine handler. Intent. De viser at de er villige til å bruke store summer for å slå seg inn i topp 4 igjen. Det er slett ikke sikkert at de vil klare det - jeg har personlig mine tvil - men signalene de sender ut, i seg selv, er viktige nok. Isolert sett. De viser en "Big Club Mentality", og over tid tror jeg en klubb som opererer slik vil lykkes. Innenfor forsvarlige økonomisk rammer, selvfølgelig. Og det er dèr jeg stiller spørsmålstegn ved dette sommervinduet, hittil vel å merke. Vi har skaffet oss noen flotte navn som uten tvil vil styrke våre 11`er betraktelig, men vi har ikke egentlig brukt noe penger. Dette er selvfølgelig forståelig, det er ikke engang 1. juli, og jeg vil selvfølgelig ikke at vi skal betale altfor mye for en spiller, men store signeringer bærer i seg et signal ut om at vi er en klubb som satser og ønsker oss steder. Det er selvfølgelig deilig å tenke på at vi sikrer oss alle disse klasse-spillerne gratis, men til tross for denne gjerrigheten på klubbens vegne, får gleden et noe hult preg når vi liksom aldri kan splashe cash på en skikkelig stor fisk.  Ikke noe Owen`esque der vi slenger alle eggene i en kurv og betaler 130.000 pund i uka, men jeg mener - i lys av vårt Carroll-salg - at en klassespiss til rundt halvparten - dvs 17.5 millioner - Ville vært forsvarlig og forståelig. Og ikke minst en fin gest til fansen.

Andre har sagt det bedre enn meg, så jeg avslutter dette noe rotete innlegget med et lite sitat;

If you pay peanuts, you get monkeys

- Sir Joseph Bartione
« Siste redigering: 27. Juni 2011, 17:54 av Flatline »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4423 på: 27. Juni 2011, 17:42 »
Newcastle:
Inn:
Mehdi Abeid ? Lens (free transfer)
Demba Ba ? West Ham (free transfer)
Yohan Cabaye ? Lille (£4.8 millioner)
Sylvain Marveaus ? Rennes (gratis)

Ut:
Sol Campbell ? frigitt
Shefki Kiqui ? frigitt
Patrick McLaughilin ? frigitt
Kevin Nolan ? West Ham (£3.5 millioner + addons)

Fikset litt for deg jeg :)

StP

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4424 på: 27. Juni 2011, 18:01 »
Swansea City today rejected an offer from Newcastle United for defender Neil Taylor.

http://www.swanseacity.net/page/Latest/0,,10354~2382569,00.html

Hva er det som skjer med den klausulen?