20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290065 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4035 på: 22. Juni 2011, 11:59 »
Vel, du om det. Jeg er sterkt uenig i at det er nødvendig å bytte ut så store deler av startelleveren.
Spesielt når vi må ofre Nolan, Barton, Enrique, Jonas og ikke minst Carroll. Så blir vi sittende med søppelspillerne på billigkontrakter allikevel, og vi er like forbanna langt.

Når vi bytter ut de beste spillerne i startelleveren vår med en haug nye spillere, da blir jeg skeptisk. Det roper ikke jeg hurra for.

Nå er det flere årsaker til at Nolan har forlatt oss og Enrique og Barton sannsynligvis gjør det samme. Men det gjør ikke saken noe bedre av den grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4036 på: 22. Juni 2011, 12:06 »
Vel, du om det. Jeg er sterkt uenig i at det er nødvendig å bytte ut så store deler av startelleveren.
Spesielt når vi må ofre Nolan, Barton, Enrique, Jonas og ikke minst Carroll. Så blir vi sittende med søppelspillerne på billigkontrakter allikevel, og vi er like forbanna langt.

Når vi bytter ut de beste spillerne i startelleveren vår med en haug nye spillere, da blir jeg skeptisk. Det roper ikke jeg hurra for.

Nå er det flere årsaker til at Nolan har forlatt oss og Enrique og Barton sannsynligvis gjør det samme. Men det gjør ikke saken noe bedre av den grunn.

Du foregriper vel begivenhetenes gang en smule nå? Carroll for 35 millioner var en no-brainer, gidder ikke diskutere det engang. Halvparten ville vært en god pris etter en halv sesong i PL. Nolan passer ikke med visjonene våre neste sesong mht. spillestil. Vi byttet Nolan mot Cabaye. Jeg hadde lett tatt sistnevnte 10 av 10 ganger.  Enrique, Barton, Jonas er såvidt jeg vet fremdeles Newcastle-spillere?

Vi har mistet Nolan og fått inn Ba, Marveaux, Cabaye uten å bruke en krone. Good deal, that.
If it has tits or wheels, count on problems!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4037 på: 22. Juni 2011, 12:39 »
Jeg mener han kan koste kansje max £15mill, Sturridge altså. I den alderen og med det potensiale han har, så tror jeg faktisk sånn som dagens fotball er at han nesten eller kansje iallefall kan dobble den verdien.
I Newcastle for han nesten spille fast, han hadde fått trøye nr 9? Noe jeg er for vist han skriver 5 års kontrakt.
Jeg mener vi burde kjøpe han, eller iallefall låne han en sesong med opsjon på kjøp.

Chelsea ansetter ny manager, og kansje vist vi er heldige kommer de til og hente inn ny venstre back, og siden de da har Cole fra før, kan vi kansje gjøre en avtale ang den godeste Van Aanholt.

Gibbs bytte mot Enrique, ja og kansje litt penger. Hva om vi hadde sagt Gibbs og Vela for Enrique? Eller hadde forresten ikke Arsenal en venstre back med navn Traore? Spiller vel på lån i Italia, Juventus tror jeg.
Kansje vi kunne fått inn han.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4038 på: 22. Juni 2011, 12:43 »
Hehe, jeg har ofte tatt meg i å se Newcastle-kamper og tenke at kun 3-4 av de på banen fortjener en plass i førsteellevern. Gudene må ha hørt mine bønner, for det er jo det som ser ut til å skje nå :P
Det er selvfølgelig litt FM-tastic, men vi har hatt altfor mange Squad-players på banen med 50.000 i uka.
De har gjort en jobb hittil, fått oss opp og sementert oss ca midt på tabellen, men jeg tror ærlig talt det er grensen for hva vi kunne ha klart med vårt nåværende lag. Denne sesongen har vært litt spesiell og.
Anyway: Rondon er vel totalt uaktuell? Både prismessig og hvem vi er i konkurranse med..

So du meinar at viss mi byte ut heile førsteelleveren med spelarar som knapt har spelt i PL, so vips so er det snakk om 5.plass!? Drøym vidare. Eg meinar du har eit urealistisk syn på ting. Greit nok, PL er utruleg jevnt, so det er lite som skil mellom 3-4 plassar. Er mi heldige, og unngår mange skadar so kan ein komme høgt. Men då mi i tillegg har eit lag beståande av spelarar som knapt har spelt ilag og knapt kjenner kvarandre, so skal det mykje til for at ein kjempar om 5.plass i verdens beste liga.
Du er rett og slett utolmodig. 08/09 - Nedrykk, 09/10 - Opprykk, 10/11 - 12.plass, 11/12 - 5.plass med heilt nytt lag og "ny" manager?
Eg er einig i at mi skal kvitta oss med stallfyllet. Det eg hadde håpa på var at mi bygde vidare på ein stamme i laget som mi no hadde bygd opp. Denne stammen har opplevd motgang ved å spela i CC, og medgang ved å rykka opp. Og dei har hatt ein totalt sett vellukka "første" sesong i PL, med blandt anna eit managerbyte. Stammen eg refererar til består av Krul/Harper/Colo/Simpson/Enrique/Barton/Jonas/Nolan, og mi starta bra med å byggja på med Ben Arfa og Tiote. Og eg hadde håpa mi hadde fortsett i same sporet denne sommaren. Men av ulike grunnar so skjedde det ikkje heilt slik. Eksakt kva som førte til det er vanskeleg å sei/verta einig om, men det kan vera ein miks av; styret i klubb, agentar, lønspolitikk, spelarar sitt eige ynskje, pengar osv.

Trur du innerst inne at Ahsley brukar rundt omkring 20 mill på Sturridge, evt det so mål til? Eg meinar mi bør strekkja oss veeeeldig langt her, men eg trur ikkje Ashley meinar det same. Det verte verfall spennande å sjå, og eg håpar verkeleg Barton, Jonas og Enrique vert verande.

Las på nufcblog at N.Taylor har avslått tilbudet frå oss...Kan det dette stemma?
« Siste redigering: 22. Juni 2011, 12:45 av lgrinde »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4039 på: 22. Juni 2011, 12:52 »
Du foregriper vel begivenhetenes gang en smule nå? Carroll for 35 millioner var en no-brainer, gidder ikke diskutere det engang. Halvparten ville vært en god pris etter en halv sesong i PL. Nolan passer ikke med visjonene våre neste sesong mht. spillestil. Vi byttet Nolan mot Cabaye. Jeg hadde lett tatt sistnevnte 10 av 10 ganger.  Enrique, Barton, Jonas er såvidt jeg vet fremdeles Newcastle-spillere?

Vi har mistet Nolan og fått inn Ba, Marveaux, Cabaye uten å bruke en krone. Good deal, that.
Jeg er fremdeles ikke i nærheten av å være enig. Nolan "passet ikke inn"? Det mener jeg er noe stort tøv.
Han har selvfølgelig en noe annen spillestil enn Cabaye, men det betyr ikke at han ikke passer inn. Det handler bare om at han kanskje ikke ville vært noe førstevalg. Men alle som ikke er førstevalg passer altså ikke inn?

Carroll for 35 mill, okey. Flott. Vi har mye penger. Har vi brukt de pengene på noe som helst? Ikke av det jeg er i stand til å se. Kommer vi til å bruke noe av det på f.eks Sturridge? Naturligvis ikke.

De andre nevnte er fremdeles Newcastle-spillere, men det aller meste tyder på at minst to av dem spiller for andre klubber 1. september.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4040 på: 22. Juni 2011, 13:02 »
Jeg mener han kan koste kansje max £15mill, Sturridge altså.

Når vi ser hva andre unge engelsk spiller går for er Cheslea i sin fulle rett til å kreve mer. Forhåpentlgivis bryr ikke Roman seg så fryktelig om £5m ekstra så ikke utenkelig at Sturridge kan komme til en ålreit pris som £15m om Villas Boas heller vil satse på Neymar/Lukaku og Falcao.

Jeg er også frykeltig fan av Sturridge og ser på han som kanskje det beste vi kan få. Skal også ha vist i U21 EM at han er noe av det met lovende England har på spissplass for øyeblikket. Men jeg blir vedlig overasket om vi får se han i nufc. Vi må nok hvert fall bruke rundt £15m får å hente han og det virker ikke å passe nåværende eiere å bruke så mye på en enkelt spiller. I tillegg skal han ha en ganske så høy lønn i Chelsea. Nå kan sikkert Carr finne en god utenlandsk spiller for halvparten og med lavere lønn og da tipper jeg vi heller går for det.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4041 på: 22. Juni 2011, 13:11 »
Hehe, jeg har ofte tatt meg i å se Newcastle-kamper og tenke at kun 3-4 av de på banen fortjener en plass i førsteellevern. Gudene må ha hørt mine bønner, for det er jo det som ser ut til å skje nå :P
Det er selvfølgelig litt FM-tastic, men vi har hatt altfor mange Squad-players på banen med 50.000 i uka.
De har gjort en jobb hittil, fått oss opp og sementert oss ca midt på tabellen, men jeg tror ærlig talt det er grensen for hva vi kunne ha klart med vårt nåværende lag. Denne sesongen har vært litt spesiell og.
Anyway: Rondon er vel totalt uaktuell? Både prismessig og hvem vi er i konkurranse med..

So du meinar at viss mi byte ut heile førsteelleveren med spelarar som knapt har spelt i PL, so vips so er det snakk om 5.plass!? Drøym vidare. Eg meinar du har eit urealistisk syn på ting. Greit nok, PL er utruleg jevnt, so det er lite som skil mellom 3-4 plassar. Er mi heldige, og unngår mange skadar so kan ein komme høgt. Men då mi i tillegg har eit lag beståande av spelarar som knapt har spelt ilag og knapt kjenner kvarandre, so skal det mykje til for at ein kjempar om 5.plass i verdens beste liga.
Du er rett og slett utolmodig. 08/09 - Nedrykk, 09/10 - Opprykk, 10/11 - 12.plass, 11/12 - 5.plass med heilt nytt lag og "ny" manager?
Eg er einig i at mi skal kvitta oss med stallfyllet. Det eg hadde håpa på var at mi bygde vidare på ein stamme i laget som mi no hadde bygd opp. Denne stammen har opplevd motgang ved å spela i CC, og medgang ved å rykka opp. Og dei har hatt ein totalt sett vellukka "første" sesong i PL, med blandt anna eit managerbyte. Stammen eg refererar til består av Krul/Harper/Colo/Simpson/Enrique/Barton/Jonas/Nolan, og mi starta bra med å byggja på med Ben Arfa og Tiote. Og eg hadde håpa mi hadde fortsett i same sporet denne sommaren. Men av ulike grunnar so skjedde det ikkje heilt slik. Eksakt kva som førte til det er vanskeleg å sei/verta einig om, men det kan vera ein miks av; styret i klubb, agentar, lønspolitikk, spelarar sitt eige ynskje, pengar osv.

Trur du innerst inne at Ahsley brukar rundt omkring 20 mill på Sturridge, evt det so mål til? Eg meinar mi bør strekkja oss veeeeldig langt her, men eg trur ikkje Ashley meinar det same. Det verte verfall spennande å sjå, og eg håpar verkeleg Barton, Jonas og Enrique vert verande.

Las på nufcblog at N.Taylor har avslått tilbudet frå oss...Kan det dette stemma?

Hvorfor skal man beskytte første-ellevern bare fordi det er lagoppstillingen p.d.d?
Du snakker som om det er 11 hellige kuer på banen her. Jeg snakker om å bytte ut 2-3 midtbanespillere samt bøte på vår ikke-eksisterende spiss-situasjon? Er det å bytte ut hele 11-ern?
Nolan er ikke god nok for å spille CM i et lag som pusher for Europa. Han var muligens god nok for 5 år siden, før det fysisk forfallet startet. Du kan godt være uenig i det, ærlig sak.
Jeg føler litt at du mener vi skylder dagens lagoppstilling å være med videre fordi de spilte seg opp fra CC og holdt oss til 12. plass denne sesongen. Jeg trenger vel ikke minne deg på at mange av disse spillerne også var grunnen til at vi tok turen ned...

Jeg er kanskje den eneste som husker alle de tragiske kampene vi spilte forrige sesong... dere snakker om hvordan sjansene for at dette nye laget ikke fungerer sammen er tilstede. Vel, konsekvent må man omvendt snakke om hva som vil skje OM det nye laget skulle fungere? Da har vi en situasjon hvor vi er uendelig mye mer disponert for å bryte inn i topp-6.  For min del er det potensielle potensialet - av mangel på et bedre uttrykk - noe som gjør meg håpefull og spent!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4042 på: 22. Juni 2011, 13:16 »

LukeEdwards0 Luke Edwards
BREAKING NEWS: Neil Taylor Update. Just been told by high level #nufc staff that delay is due to fact Swansea chairman on hols. Bit dull.
7 minutes ago

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #4043 på: 22. Juni 2011, 13:17 »
Vi har solgt en spiller! Hvorfor klager folk på at halve laget er borte? Vis vi bytter ut tre spilere og får 6 gode inn må dette være gull verdt. Det laget vi hadde hold ikke mål i kampen om 5-4 plass? Hva mener dere vi skal gjøre? Beholde alle spillerne og kjøpe inn to-tre back up?

Skal vi noen vei med dette laget er det viktig at ap får sine spillere på plass. Det er en foruttsettning for at en manager skal klare å føre laget videre. Noen må ofres for andre type spillere. Vi har ikke råd til å beholde alle i stammen og samtidlig kjøpe nye spillere.
Alternativet e å forsette som i fjord, kjempe om nedrykk eller sattse høyere.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4044 på: 22. Juni 2011, 13:24 »
Enig. Vi har spilt nedrykksfotball i store deler av 2010/2011 sesongen. I et overveldende antall kamper var det lite å glede seg over på banen.  Hadde det ikke vært for tiote hadde vi garantert rykket ned. Da må man spørre seg om denne fantastiske "stammen" er så mye å samle på.  Hjemmetap mot Stoke, Blackpool - og pinlige forestillinger mot en rekke andre bånnlag på St.James. Noe måtte gjøres nå som plassen er sikret. Det aller viktigste er å få ballsikre fordelere med løpskapasitet på midtbanen, og spisser som kan omsette sjanser.
Demba Ba er en type som ikke lar seg be to ganger om han får noe servert i boksen.  Alt vi trenger nå er en #9 så ser ting veldig bra ut.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4045 på: 22. Juni 2011, 13:31 »
NEWCASTLE United remain hopeful of clinching a deal for Wales defender Neil Taylor before the end of the week despite a delay in the £1m transfer.

Taylor left Tyneside on Friday with the intention of informing current club Swansea that he had agreed terms on a five-year contract at St James? Park.

He was expected to be unveiled as a United player on Monday ? their fourth signing of the summer. The club insist there?s nothing sinister in the extended wait, with only ?formalities? to be completed on the transfer.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/06/22/newcastle-united-close-in-on-deal-for-neil-taylor-72703-28921142/#ixzz1Q0HWUPdw

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4046 på: 22. Juni 2011, 14:07 »
Hvorfor skal man beskytte første-ellevern bare fordi det er lagoppstillingen p.d.d?
Du snakker som om det er 11 hellige kuer på banen her. Jeg snakker om å bytte ut 2-3 midtbanespillere samt bøte på vår ikke-eksisterende spiss-situasjon? Er det å bytte ut hele 11-ern?
Nolan er ikke god nok for å spille CM i et lag som pusher for Europa. Han var muligens god nok for 5 år siden, før det fysisk forfallet startet. Du kan godt være uenig i det, ærlig sak.
Jeg føler litt at du mener vi skylder dagens lagoppstilling å være med videre fordi de spilte seg opp fra CC og holdt oss til 12. plass denne sesongen. Jeg trenger vel ikke minne deg på at mange av disse spillerne også var grunnen til at vi tok turen ned...

Jeg er kanskje den eneste som husker alle de tragiske kampene vi spilte forrige sesong... dere snakker om hvordan sjansene for at dette nye laget ikke fungerer sammen er tilstede. Vel, konsekvent må man omvendt snakke om hva som vil skje OM det nye laget skulle fungere? Da har vi en situasjon hvor vi er uendelig mye mer disponert for å bryte inn i topp-6.  For min del er det potensielle potensialet - av mangel på et bedre uttrykk - noe som gjør meg håpefull og spent!

Les det eg skriv skikkeleg, so kanskje du kan redigera det meste av svaret ditt.
1. Eg snakkar ikkje om å beskytta førstellevaren. Eg snakkar om å behalda ein stamme av spelarar som eg meinar er gode nok, og vil vera gode nok framøve. Og so henta inn fleire. Og alle startar med blanke ark, og dei beste startar kampane.
2. Nolan måtte ikkje ut for at mi skulle få inn Cabaye og 2 på free transfer. Han er god nok, og hadde vore det for oss ei stund til. Om mi hadde fått inn Messi, so hadde det likevel vore fint hatt for eksempel Nolan i laget for å ha breidde.
3. Du føler feil angåande at eg tykkjer mi skuldar spelarane noko for å ha vore med sidan nedrykket. Dei som eg vil behalda meinar eg er god nok for oss til å ta neste steget. Og topp 8 ser eg som realistisk neste år. Det er sjølvsagt avhengig av kven mi får inn og kven som går ut.
4. Du vil bøte på med midtbanespelarar og få inn fleire spissar, då er mi einige. Altso byggja på stammen, som med Ben Arfa og Tiote.
5. Og bastant hevda at Tiote var grunnen til at mi ikkje rykka ned er å ta i, meinar no eg. Den diskusjonen tek eg ikkje no.
« Siste redigering: 22. Juni 2011, 17:27 av lgrinde »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4047 på: 22. Juni 2011, 14:24 »
Man kan ikke ha en 30-åring på 5-års kontrakt og 55.000 i uken kun for å ha han i laget. Nolan ville ha en kontrakt som reflekterte den posisjonen han så for seg i oppstillingen. Dette blir kun spekulasjon, men jeg mistenker at Nolan utelukkende var interessert i en 5-årskontrakt. Vi tilbød han 3-år med dagens lønn + eventuellt 10.000 ekstra i uken hvis vi endte opp blandt de 10 beste. Jeg finner det snodig at folk ser på klubben som den store stygge ulven her. 5 år er for drøyt når man tenker på at Nolan sine bein har sett sine beste dager!

Uansett så er vi enige om at midtbanen og spissene har vært for svake, så sånn sett har vi jo blitt bønnhørt hittil? Vi har allerede lagt halve kabalen med tanke på at vi har fått inn èn klassespiss, samt 2 meget gode midtbanespillere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4048 på: 22. Juni 2011, 14:55 »
Man kan ikke ha en 30-åring på 5-års kontrakt og 55.000 i uken kun for å ha han i laget. Nolan ville ha en kontrakt som reflekterte den posisjonen han så for seg i oppstillingen. Dette blir kun spekulasjon, men jeg mistenker at Nolan utelukkende var interessert i en 5-årskontrakt. Vi tilbød han 3-år med dagens lønn + eventuellt 10.000 ekstra i uken hvis vi endte opp blandt de 10 beste. Jeg finner det snodig at folk ser på klubben som den store stygge ulven her. 5 år er for drøyt når man tenker på at Nolan sine bein har sett sine beste dager!

Uansett så er vi enige om at midtbanen og spissene har vært for svake, så sånn sett har vi jo blitt bønnhørt hittil? Vi har allerede lagt halve kabalen med tanke på at vi har fått inn èn klassespiss, samt 2 meget gode midtbanespillere!

Angåande Nolan-saka so er eg einig med Joakim. Eg trur mi faktisk er einige om det andre. Men eg fekk eit inntrykk av at for deg so kunne mi skifta ut heile laget, og det var snakk om 5.plass. Du sa jo at ditt inntrykk forrige sesong var at kunn 3-4 spelarar var gode nok. Altso gode nok til å unngå nedrykk, for det var jo det absolutte målet. Og det eg prøvar få fram er at det er urealistisk at ein i løpet av ein sommar går frå overlevelse til ambisjonar om topp 5. Spesielt når ein ser på dei laga som er der oppe og deiras ressursar. For all del eg vil ha inn spelarar som kan ta oss opp der, men at det skal skje neste sesong er urealistisk.
« Siste redigering: 22. Juni 2011, 14:59 av lgrinde »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4049 på: 22. Juni 2011, 14:58 »
vi var 1 minutt unna 9ende plassen da...
Men 5e er litt urealistisk, enig. 7ende er vel det beste vi kan håpe på, men hvis noen av de større lagene går på en smell, hvem vet...