20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289730 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3645 på: 17. Juni 2011, 09:42 »
Er vel andre strikere som burde pakke sekken før han, ja.

Vanskelig å mene noe når man ikke vet nok m hva som skjer. Det *kan* jo være at Best ønsker seg bort (selv om jeg ikke tror så mye på akkurat det) eller at NUFC nå har fått tilslag på 1-2 "store" strikere, eller at Best sin skade har vist seg å være værre enn først antatt, eller noe helt annet...

Synes det er snålt, men kan ikke si jeg lar meg plages sånn ekstremt av det. For å hente et sitat fra Flåklype: Time vil sjåvv.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3646 på: 17. Juni 2011, 10:11 »
Ba spilte på venstresiden i en 4-3-3 for Hoffenheim slik jeg har forstått, og han hadde en bra scoringsstatistikk der også. Gleder meg til å se en så anvendelig spiller for oss neste sesong. Et virkelig kupp mtp at Stoke var forberedt til å gi £7m for ham i Januar, og at han etter det scoret 6 mål på 13(?) kamper for et så dårlig lag i PL.

7 mål på 10 starter for et SJOKKERENDE dårlig west-ham  lag.
If it has tits or wheels, count on problems!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3647 på: 17. Juni 2011, 10:40 »
Overraskende, men ingen krise.

Ser på best og Ameobi som bortimot jevngode, men akkurat ikke god nok til å være førstevalg, og da mener jeg det sier seg selv at lojale Ameobi skal beholdes foran Best.

Ellers er jeg enig med ElvenKind i at man godt kunne prøvd å selge Løvenkrands først. Den eneste logiske forklaringen jeg kan spekulerem jeg i, er at et salg av Best kanskje kan generere noen mer cash enn et salg av dansken.

En annen årsak til at Newcastle nå vil selge Best, kan jo være denne uheldige episoden med den turen på byen sammen Stephen Ireland. Eller var det to episoder? Husker ikke nøyaktig nå.

Jeg hadde vel egentlig sett for meg Best som en helt grei rotasjonsspiller til neste sesong, men jeg mener fortsatt at 6 mål på 9 starter tegner et litt for snilt bilde av Best. Husk på at 3 av de 6 målene kom mot West Ham. I tillegg syns jeg Best har vært trøstesløs svak i andre kamper, og noen ganger sett direkte uinteressert ut, for ikke å snakke om at han i store deler av enkelte kamper var fastgrodd i offisde.

Så lenge klubben når går for å hente tre spisser, i motsetning til to som det har vært snakk om før, så ser jeg ikke på dette som noen krise.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3648 på: 17. Juni 2011, 11:00 »
Det er ikke mulig å selge løven, vi kan kun forvente å gi han vort. Best kan vi få 4 mill for. Hvis vi kan kjøpe en spiss til 6-9 mill og ta litt av carrol pengene så er han erstattet. Han har jo uansett stort sett vært skadet.

Vi trenger muligens 2 spisser til hvis vi selger best. Løven kan være greit å ha som squad spiller siden han har fått skryt for holdning og innsats.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3649 på: 17. Juni 2011, 11:01 »
Her er jeg enig i at best kan selges, får vi 4 mill for han er det en kanon god handel. Best er begrenset som spiller og virker til tider meget uintressert ut.

Men om vi fortsetter å selge disse spillerne, så må di erstattes og i tillegg til alle som må erstattes, må vi ha inn 4 hoder til. Men fremme der bør noe gjøres, og av di vi har i klubben nå, er det kun Ranger jeg ville beholdt, det pga at han har ett visst potensial. Resten av spissene er crap og hører hjemme i divisjonen under.

Det ryktes om 3 nye spisser, og er disse av kvalitet så holder det i massevis. Vi trenger Zoggi, noen nye bak og 3 spisser, så tror jeg det skal se ok ut.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3650 på: 17. Juni 2011, 11:01 »
Ser vi en tendens til at alle spillere med litt rufsete moral nå får beskjed om å finne nytt beite?

Ranger, Barton og Best er ikke akkurat mors beste barn noen av dem. Akkurat Best skal jeg ikke mene altfor mye om, har bare registrert at han er relativt glad i å ta seg en tur på byen i helgene... Kan det være årsaken?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3651 på: 17. Juni 2011, 11:10 »
Sånn sett kan det være et nokså fornuftig salg, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg gjerne ville beholdt Best med tanke på å komme fra benken og som backup NÅR de vi henter inn blir skada.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3652 på: 17. Juni 2011, 11:47 »
Har bare ett spørsmål har det blitt offisielt bekreftet fra klubben at vi har puttet Best og Ranger på transfer lista vår?

Ranger signerte en ny 5 års kontrakt i år så det virker som dårlig business og la han gå billig ved å transfer liste han nå.
Når det gjelder Best så forstår jeg ikke hvorfor vi ønsker å selge han. Kostet oss lite, er fremdeles bare 24 år.
Ok at han gikk uten mål på tre kamper etter west-ham hattrikken, ,MEN etter arsenal kampen skorte han et mål annenhver kamp før han ble skadet. Skal vi sammenligne med Ameobi fjor sesong så gikk han ca fire kamper mellom hver nettkjenning.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3653 på: 17. Juni 2011, 12:52 »
Skal mi skifta ut heile troppen på ein sommar...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3654 på: 17. Juni 2011, 13:01 »
Virker som det er en spiller inn og ein spiller ut! Cabaye>Nolan. BA>Best

Når skal Carroll pengene blåses vekk da?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3655 på: 17. Juni 2011, 13:09 »
Foreløpig så vil eventuelt Nolan og Best ut tilsvare 39 kamper til sammen, så ingen krise enda, men om to eller flere av Barton, Enrique, Colo, Jonas osv. forsvinner så skal jeg være med på krisehumøret ditt lgrinde.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3656 på: 17. Juni 2011, 13:10 »
Kan jo regne på hvor mange mål som er solgt unna til nå og i januar da :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3657 på: 17. Juni 2011, 13:11 »
Sitat
He put pen to paper on a five-year deal at Upton Park yesterday, claiming Sam Allardyce?s desire to sign him was the deciding factor in his move.
Hvilket overhodet ikke er overraskende. Har åpenbart ikke fått den responsen han ønsket fra Newcastle, og har ikke følt seg verdsatt på samme måte som hos Allardyce, som har siklet og ligget langflat etter han i flere uker.

Selv om han må ned en divisjon, så forstår jeg han utrolig godt. Hvem ønsker å være en plass hvor de ikke er ønsket, når det finnes noen andre som ønsker deg så uendelig mye mer?

Men vi kan likevel fort ha skutt oss selv i foten når vi selger Nolan såpass billig og såpass fort, hvilket også gjør at jeg ikke tror det var noen impulshandling fra Ashleys side. Hadde Nolan vært ønsket med videre, så hadde han ikke blitt solgt så fort. Da hadde man hatt tid til å vente.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3658 på: 17. Juni 2011, 13:15 »
Feil Jokke. Nolan hadde ikke status som "ikke ønsket" i Newcastle, bare fordi West Ham ønsket ham mer!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3659 på: 17. Juni 2011, 13:16 »
Kan jo regne på hvor mange mål som er solgt unna til nå og i januar da :P

13 av 21 så sånn sett er det betydelig. Men føler at det går på en litt annen argumentasjon enn kontinuitet og stammen i laget. Flåsete eksempel: Berbatov har vel scort over 25% av Man Utds mål i ligaen (20 av 79), men han virker ikke til å være en kontinuitetsbærer i laget.