20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292290 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3465 på: 15. Juni 2011, 16:34 »
Men overgangen til West Ham har nok ligget i kortene lenge, er jeg stygt redd for. Ikke nødvendigvis fordi Nolan ikke ønsket å være her lenger, men fordi Ashley har vært veldig opptatt av å bli kvitt en som tar en så stor del av lønnsbudsjettet.

Hvorvidt denne overgangen har ligget i kortene lenge er jeg ikke så sikker på, men er som du sier ganske sikker på at Ashley har vært opptatt av å trimme ned lønnsutgiftene.

Vi sliter med at relativt mange av spillerne sitter på noen kontrakter som ikke gjenspeiler evnene på banen samtidig som disse virker å være svært viktige i lagmoral og miljø. Dette er en etterlevning fra en svunnen tid som først nå virkelig begynner å svi. Heldigvis svir det mest følelsesmessig og eventuelt sportslig over en sesong eller tre. Om det hadde svidd økonomisk så hadde det vært langt mer kroken på døra enn det faktisk er nå for tiden.

Bottom line: Jeg er Newcastle-fan for "the long haul" og selv om disse grepene kan koste oss 5-årsplanen, så er det ikke sikkert at det på lang sikt er så usunt for klubben. Men det er svært trist å måtte takke farvel med Nolan det må jeg virkelig si!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3466 på: 15. Juni 2011, 16:38 »
Faen, nå føler jeg Newcastle rakner helt. Barton, Josè, Nolan og Jonas i følge Barton på twitter. Han sier jo indirekte at alle sammen skal dra.

Men per dags dato har vi bare erstattet Nolan med Cabaye. Krisestemningen bør ikke komme før de tre andre sier takk for seg

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3467 på: 15. Juni 2011, 16:39 »
FITTE!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3468 på: 15. Juni 2011, 16:40 »
Men hva vet vi om Cabaye?
Vi vet hva vi har i Kevin Nolan, vi aner rett og slett ikke hva vi får i Cabaye, og vi må bare håpe, håpe, håpe at han blir en heidundranes suksess, og at han slipper unna skader. For med Cabaye inn og Nolan ut, er troppen nøyaktig like tynn som den var før vi kjøpte Cabaye.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3469 på: 15. Juni 2011, 16:44 »
Heldigvis så er det ikke CM hvor troppen er tynn, hvertfall ikke per dags dato.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3470 på: 15. Juni 2011, 16:46 »
NUFranC: Det var ikkje berre til deg.

Kesse: Spot on! Me må vente til 1.september før me bedømmer sommaren.

Enig med begge forsåvidt. Vi ønsker vel alle klassespillere billige inn, og et bedre Newcastle lag.

PS. Synes vi godt kunne ha punget ut for Zoggie nå...
Who else...... Alan Shearer

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3471 på: 15. Juni 2011, 16:47 »
Kan tenke meg Cabaye er fornøyd med å komme til spillerflukt og misnøye.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3472 på: 15. Juni 2011, 16:47 »
Men hva vet vi om Cabaye?
Vi vet hva vi har i Kevin Nolan, vi aner rett og slett ikke hva vi får i Cabaye, og vi må bare håpe, håpe, håpe at han blir en heidundranes suksess, og at han slipper unna skader. For med Cabaye inn og Nolan ut, er troppen nøyaktig like tynn som den var før vi kjøpte Cabaye.

Troppen er da tilnærmet like tynn selv om vi ikke selger Nolan. Det er ikke akkurat i den posisjonen det kniper mest vil jeg si!

Er forsåvidt enig i at det er usikkerhet knyttet til om Cabaye slår til, men tror han klarer å matche Nolan rent mann-for-mann (da tenker jeg mer utover bare scorte mål).

Signaleffekt og lagmoral er det som jeg stiller størst spørsmålstegn ved nå, ikke stallbredde eller prestasjoner på banen.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3473 på: 15. Juni 2011, 16:54 »
                                                  Ba/Erdinc

Jonas/NY(Zoggy)                           Ben Arfa/NY(Barnetta, Sulejmani)
                                                   Cabaye

Tiote              NY(Matuidi)   

Enrique/NY(Neil, M`bengue)                                         Simpson/NY
                                           Colo                Taylor/Willy

Krul

Synes ikke dette laget ser så gale ut :P Får vi inn noen av de offensive spillerne her, så er det jo fullt mulig å rullere på laget.. Cabeye ned i Matuidi sin rolle, om vi ikke får han, og Arfa inn på Cabaye sin plass.. Zoggy kan spille på høyre, Sulejmani og Barnetta på venste. Er hvertfall mye vi kunne gjort om vi fikk inn 2-4 av disse!
Og da ville ikke et salg av Nolan/- og Barton vært så ille likevel.. Men som sagt, så mister vi motivatorne i garderoben og de to viktigste spillerne utenfor banen, og det er drit!!

Ut av dørene burde det være Smith, Xisco, (Løven), (Ranger), Perch!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3474 på: 15. Juni 2011, 16:57 »
Mulig vi får se hva som skjer med Ba mot slutten av denne uken;
Skysports.com understands West Ham striker Demba Ba is to return from holiday this week to finalise a move back to the Premier League.

Da Carroll ble solgt var styret raske med å få Tiote til underskrive ny kontrakt. Mulig de også vil komme med et "signal" nå gjennom en rask ny signering. Etter hva som har kommet frem tidligere så kan jo det godt være Ba.
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 16:59 av fredd »

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3475 på: 15. Juni 2011, 16:57 »
Nolan, vår kaptein, både på og utenfor banen er en rimelig kjip nyhet at blir solgt. Men, jeg nekter å si at denne sommeren er hverken god eller dårlig før 1.september, som flere andre her har nevnt.

Forsvinner Nolan, Barton, Enrique og Jonas, skal jeg rope høyest av alle om at denne sommeren har vært crap, uansett hva som skjer de neste månedene. For da har vi mistet en viktig stamme i laget, selv om alle av disse ikke hadde spilt hver eneste kamp. (jamnfør: Rosenborg mistet hele sentrallinjen sin før årets sesong, og bare se hva som skjer der nå.)

Mister vi to av disse spillerne, kan vi helt sikkert leve med det, men jeg tror neppe vi kan leve med å miste alle. Da tror jeg neste sesong blir en meget hard kamp, for å unngå nedrykk.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3476 på: 15. Juni 2011, 16:58 »
Kan tenke meg Cabaye er fornøyd med å komme til spillerflukt og misnøye.

Det er ingen som vet hvor stor misnøye det er.. Det skal nevnes at både Barton og Nolan  har takket nei til kontrakter tilbudt. Det kan antas at disse kontraktene er fornuftige med tanke på at begge begynner å dra på åra. Vi kan ikke blø på 100millionvis på 2 spillere som vi, pga aldere, ikke vet hvor vi har hen prestasjonsmessig de neste årene. Det er galskap.

Vi kan har etter all sannsynlighet ikke råd til både pose og sekk. Vi har gode muligheter til å hente Zog, men da må vi frigjøre kapital. Derfor må man ta et valg. Zog eller Nolan? Sportslig sett er det ikke tvil hvilke spiller klubben trenger mest.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3477 på: 15. Juni 2011, 16:59 »
Når du ser Barton sin uttalelse på Twitter der han varsler spiller flukt... Da kan du ikke si han er viktig for samholdet. Han ødelegger mer en han samler.

Han drar og har tenkt å ta klubben med seg... Da er han ingen kapteinsemne.

Synd med Nolan.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3478 på: 15. Juni 2011, 17:02 »
Det jeg tror salget av Nolan betyr, er at vi trenger å fri gi litt av lønnsbudsjettet slik at vi har rå til og betale lønnen til Ba. Når nolan dealen er i orden er Ba dealn også iorden

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3479 på: 15. Juni 2011, 17:09 »
Når du ser Barton sin uttalelse på Twitter der han varsler spiller flukt... Da kan du ikke si han er viktig for samholdet. Han ødelegger mer en han samler.

Han drar og har tenkt å ta klubben med seg... Da er han ingen kapteinsemne.

Synd med Nolan.

Enig med deg, Erlend! For selv om eg digger Joey, begynner eg å bli rimelig lei alle uttalelsene hans! Vi selger unna et par spillere, for å finansiere kjøp av nye og bedre! Barton kan være med på å ødelegge innkjøpet!