20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283112 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3240 på: 12. Juni 2011, 21:40 »
Jeg tror det kan vise seg som en meget klok og bra invistering.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3241 på: 12. Juni 2011, 21:41 »
Mario Gomez hadde vært så brutalt fantastisk som det går an. Det kan bare ikke skje... Hva skulle hans motivasjon vært i en sånn handel?
Men wow! Hadde kjøpt 5 drakter med navnet hans bakpå hvis han hadde blitt en Mag

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
« Svar #3242 på: 12. Juni 2011, 21:41 »
Skal vi ha Gomez fremme, ja da må vi ha spillere rundt som kan spille på hans sterke sider.
Han er og har faktisk ikke så gal teknikk, men hans sterke side er vel hans evne til å holde på ballen, score, binde opp spillere og skape rom for andre medspillere.
Se for seg denne lille drømmen da.
            Tiote-Cabaye
     Gervinho-HBA-Zoggy
                 Gomez
Blir opphisset bare ved tanken.

Kan ikke si jeg ikke liker den komboen der nei! ;D

Glad jeg var der!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3243 på: 12. Juni 2011, 21:49 »
DET var dråpen... Nå må vi roe ned utopien her inne! :P Gomez er verdensklasse.. Tviler på at han vil til oss! Vi er jo utenfor CL.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3244 på: 12. Juni 2011, 22:04 »
Jeg er som vanlig skeptisk :)  Hadde en periode med tørke i Bayern. Ble jo kalt flopp før han begynte å skåre denne sesongen.. Gomez blir alt for dyr og hvis han opplever samme måltørke hos oss er vi tilbake på null.  Mener vi maks bør betale £10 mill for en spiller..Kan ikke forestille meg at MA er villig til å investere så mye i i en spiller.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3245 på: 12. Juni 2011, 22:13 »
Jeg har også på følelsen at vi ikke får se en kjempesum splasha ut på en spiller denne sommeren. Tror vi får se flere value-for-money-signeringer og at så godt som ingen kommer til å koste over 12 millioner pund.

Lisandro Lopez i Lyon er vel faktisk hakket mer realistisk enn Gomez. Lyon har ikke hatt noen kjempesesong og det kan godt være Lopez har lyst på nye utfordringer. Han hadde uansett vært helt sinnsyk å få inn. Har en work-rate som ligner mye på den tevez og rooney har og har alltid virket sulten de gangene jeg har sett han spille. Symboliserer alle de riktige verdiene og egenskapene. Våt drøm  ;D Hva tror dere, er det helt utopi at argentinske Lopez ville sluttet seg til sine landsmenn i NUFC?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3246 på: 12. Juni 2011, 22:36 »
Jeg er som vanlig skeptisk :)  Hadde en periode med tørke i Bayern. Ble jo kalt flopp før han begynte å skåre denne sesongen.. Gomez blir alt for dyr og hvis han opplever samme måltørke hos oss er vi tilbake på null.  Mener vi maks bør betale £10 mill for en spiller..Kan ikke forestille meg at MA er villig til å investere så mye i i en spiller.
Igjen er du helt på viddene.

Kamper startet (totalt ink serie, cup og landslag) - mål

06/07: 24 kamper - 15 mål
07/08: 28 kamper - 23 mål
08/09: 51 kamper - 37 mål
09/10: 35 kamper - 19 mål
10/11: 39 kamper - 42 mål

Totalt siste 5 sesonger: 177 kamper - 136 mål.

Det er rett og slett en helt SINNSYK statistikk, og jeg kan virkelig ikke se hvor denne tørkeperioden er. Men uansett kan vi bare glemme Gomez. Gutten er fortsatt bare 25år, og å gå fra Bayern til Newcastle vil være et stort steg ned for han.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3247 på: 12. Juni 2011, 22:37 »
Eneste måten å få inn spillere som Gomez og Lopez på, er vel å tilby dem en astronomisk lønn, og da har vi mye å tape...

Personlig kan jeg rett og slett ikke forestille meg at vi henter en stor stjerne i sommer, virker ikke helt som taktikken til Pardew og Ashley.

De satser nok på såkalte uslepne diamanter som Neil Taylor, som jeg syns høres ut som en smart investering. Kan også se for meg at for eksempel Long faller innunder den kategorien som Pardew og Ashley, virker mest interreserte i.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3248 på: 12. Juni 2011, 22:42 »
"Tørkeperioden" må vel være førstesesongen i Bayern med 10 mål på 29 kamper, noe som er mer enn brukbart i en innkjøringsperiode der han ofte også kom fra benken. Men som Daniel påpeker, mest sannsynlig helt unødvendig å diskutere, for at han i det hele tatt skulle vurdere å komme til oss måtte han ha vært en helt sykelig opptatt fan med spill på St. James' Park som den største drømmen i verden.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3249 på: 12. Juni 2011, 22:49 »
Men om så skulle skje så hadde vi nermet oss et Sinnnsykt lag !!

Krul
    Simpson/ny - saylor/willi - Colo - Enrique
                  Cabaye/barton - tiote
Barton/NY(gervinho) - BenArfa/nolan - Jonas/ny(zoggi)
                                    Gomez
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3250 på: 12. Juni 2011, 22:51 »
Bafetimbi Gomis?
« Siste redigering: 12. Juni 2011, 22:52 av kung_zlatan »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3251 på: 12. Juni 2011, 22:52 »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3252 på: 12. Juni 2011, 22:55 »
Igjen er du helt på viddene.

Kamper startet (totalt ink serie, cup og landslag) - mål

06/07: 24 kamper - 15 mål
07/08: 28 kamper - 23 mål
08/09: 51 kamper - 37 mål
09/10: 35 kamper - 19 mål
10/11: 39 kamper - 42 mål

Totalt siste 5 sesonger: 177 kamper - 136 mål.

Det er rett og slett en helt SINNSYK statistikk, og jeg kan virkelig ikke se hvor denne tørkeperioden er. Men uansett kan vi bare glemme Gomez. Gutten er fortsatt bare 25år, og å gå fra Bayern til Newcastle vil være et stort steg ned for han.

Jeg er ikke skeptis til spilleren per se. Og måltørken jeg refererte til var da han kom til Bayern. Det var faktisk snakk om at han skulle selges. Men statistikken er god, men dessverre alt for dyr og alt for urealistisk..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3253 på: 12. Juni 2011, 22:57 »
Jepp, 10 mål på 21 starter er virkelig svakt!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3254 på: 12. Juni 2011, 23:06 »
Jepp, 10 mål på 21 starter er virkelig svakt!

Alt er relativt selvsagt, men han spilte ikke fast i første sesongen i Bayern, og jeg så et par kamper av ham i CL og da var han virkelig ræv. 10 mål på 29 (ikke 21) kamper er selvsagt ikke dårlig. Men det var åpenbart ikke godt nok for Bayern som er et lag som forventer mer enn ett mål per tredje kamp.

Poengløs diskusjon uansett. Klart jeg ville  hatt Gomez hvis vi hadde fått ham for en normal pris.