20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291381 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #2190 på: 28. Mai 2011, 06:58 »
Venter fremdeles spent på hvem som blir førstemann klubben velger å bruke noe av Carroll pengene på.

Neste sesongs Premier League tror jeg kommer til å bli den tetteste og jevneste og mest spennende på mange år. ManU kommer garantert til å være i toppen og vil som vanlig være favoritter. Den største utfordreren i mine øyne er Chelsea, tett fulgt av Liverpool. Men også Arsenal og ManCity må tas med når det kommer til lag med potensiale til å vinne PL. Tottenham har nok ikke mulghet til å vinne PL, men kan så absolutt splitte disse 5 lagene og havne innenfor de 4 beste og nok en gang sikre seg CL spill.

Disse 6 lagene kommer til å handle en del i sommer, men jeg kan ikke se for meg at noen av dem (kansje bortsett fra Tottenham) er interessert i spillertyper som Gameiro, Gervinho, osv. Dette er ikke verdensklasse spillere og heller ikke spillere jeg tror ville forsterket noen av de nevnte lagene.
Jeg tror at lagene som kniver om PL gull og CL plass vil kjøpe spillere på aller øverste hylle nå i sommer, for priser NUFC bare kan drømme om. Liverpool gikk jo godt i pluss da de solgte Torres og Babel og istedenfor hentet Carroll og Suarez. De har jo varslet mange flere utskiftninger i kjent Dalglish stil. ManU og Ferguson har jo varslet 2-3 skikkelig solide kjøp. Ferguson vil garantert slippe å nok en gang gi fra seg tronen til Dalglish, som tidligere har vunnet med både Liverpool og Blackburn mens Ferguson var i ManU. Wenger har også varslet solide forsterkninger, uventet til han å være, mens både Chelsea og ManCity helt sikkert blir linket med det meste som kan krype og gå.

Dette gjør at NUFC har gode sjanser til å sikre seg spennende og gode spillere i starten av 20 åra denne sommeren tror jeg, altså de nest beste spillerne. Så får heller topplagene krige om de dyreste og aller beste.

« Siste redigering: 28. Mai 2011, 07:00 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2191 på: 28. Mai 2011, 08:06 »
kan noen forklare meg dette?

http://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%A9vin_Gameiro

"Newcastle United
Gameiro completed a ?10,000,000 to Newcastle United on the 28th May 2011. The striker signed a lucrative 4-year deal and he will wear the number 9 shirt vacated by Andy Carroll after his move to Liverpool in January."

Hehe! Vet at de på Newcastle Online bruker å "tøvmoderere" spillerenes profiler..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2192 på: 28. Mai 2011, 09:21 »

Den største utfordreren i mine øyne er Chelsea, tett fulgt av Liverpool. Men også Arsenal og ManCity må tas med når det kommer til lag med potensiale til å vinne PL.

Eg trur City og Chelsea verte dei største utfordrarane til Scums. Når det gjeld ein del spelarar du nemner som ikkje kjem til å forsterka topp 4, so trur eg likevel at dei har høgre ambisjonar enn å komma til ein nyopprykka klubb som havna på 12.plass og som har ein del usikkerheit knytta rundt dei aller beste spelarane.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2193 på: 28. Mai 2011, 10:14 »
Disse 6 lagene kommer til å handle en del i sommer, men jeg kan ikke se for meg at noen av dem (kansje bortsett fra Tottenham) er interessert i spillertyper som Gameiro, Gervinho, osv. Dette er ikke verdensklasse spillere og heller ikke spillere jeg tror ville forsterket noen av de nevnte lagene.

Arsenal og Liverpool skal vere interesserte i å sikre seg Gervinho. Men kva med Arsjavin? Har vore relativt ustabil dei siste par sesongane, men toppnivået er skyhøgt. Kan ein tilnærma fast plass (hos oss?) vere det som får ut det stabile i han? Alder og pris (dersom Arsenal vil ha igjen noko i nærheita av det dei henta han for) taler vel kanskje imot.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2194 på: 28. Mai 2011, 10:53 »
Okei kara, nå skjer det en del spennende!

"Under contract with Lille until June 2013, Yohan Cabaye is the only Lille player who is able to benefit from a ?5m minimum release fee. He will soon be in contact with Newcastle, with who an agreement is close. He could make the move official after the 3 France games. After arriving aged 12, he is about to make his first move. The Lillois club have already seemed to have made moves to replace him, with Benoit Pedretti".

http://www.footlille.com/breve-losc-25988-yohan-cabaye-vers-newcastle-.html

Newcastle manager Alan Pardew expects a decision on Gervinho's future next weekend.

The Toon boss met the £15million-rated Lille striker, 24, last week but he faces competition from Arsenal and Liverpool.

Gervinho wants to make a decision on his future after the Ivory Coast's Africa Cup of Nations qualifier against Benin on June 5. He would prefer Champions League football next season after helping Lille to their first French title in 57 years this month.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1391652/Newcastle-wait-15m-Gervinho-Pardew-prepares-fantastic-offer-Enrique.html

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2195 på: 28. Mai 2011, 10:55 »
Jaha. Gledelig å se at det er aktivitet. Ikke så gledelig med Cabaye derimot, det tyder etter mine beregninger på exit Barton.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2196 på: 28. Mai 2011, 10:56 »
Ja, det er jo ille hvis vi erstatter Barton med noen som er bedre?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2197 på: 28. Mai 2011, 11:00 »
Lokalavisen i Lille skriver:

Under contract until June 2013, Yohan Cabaye has, it seems, reached an agreement with the leaders of Newcastle to finalize details of his future yesterday. The transfer should be completed in the next 10 days.

http://www.nordeclair.fr/Sports/Football/2011/05/28/yohan-cabaye-en-partance-pour-newcastle.shtml

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2198 på: 28. Mai 2011, 11:08 »
Jeg har ikke sett en eneste Ligue Æh kamp denne sesongen, så jeg har generelt dårlig peil på franske spillere. Men med tanke på at Barton bare gjør det vanskeligere og vanskeligere for seg selv i klubben med tøvet sitt, så er jeg faktisk posetiv til en erstatter. Denne "håper klubben blir kjøpt ellers stikker jeg uttallelsen" var dessverre the point of no return, og nå den jævla twitteringa. Ikke at jeg er uenig med fyren om eierne våre, men Barton er på ingen måte enn større enn klubben og kan på ingen måte lykkes med å bli det. Dette forsterker i grunnen bare inntrykket jeg har av at han fortsatt er en tidsinnstilt bombe.

Bottom line: skulle helst beholdt Barton, men det virker nesten umulig, og da er det bare å begynne å planlegge veien videre -uten Joey Barton.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2199 på: 28. Mai 2011, 11:13 »
Man skulle nesten tro at han gjør seg uspiselig for klubben med vilje, så vi må la ham gå for en billig penge. Med dagens fotballagenter kan man vel kanskje ikke se bort i fra noe slikt heller.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2200 på: 28. Mai 2011, 11:17 »
Har ikke sett noe av han, men ?5m for en fransk landslagspiller virker som en bra handel. Er jo afrikamesterskap neste sesong og Tiote og Nolan kommer til å få en del suspesjoner så kan være fint å få inn en sentral midt som holder høyere nivå enn Guthrie og Smith.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2201 på: 28. Mai 2011, 11:26 »
Håper det ikke er for mye i dette her om Achille Emana.

Ikke det at jeg kjenner til spilleren overhodet, men nest øverste divisjon i Spania kan umulig holde høyt nivå. Ser at det er ganske mange klubber som ryktes interessert, deriblant Tottenham, så kan jo være at han er god nok? Noen som vet noe om fyren?

Emana ER god. Har selvfølgelig ikke fått sett Betis i Segunda, men den sesongen de rykket ned fra LaLiga var han en av Betis' beste spillere, hvis ikke den beste. Det var nok mange som ble overrasket da Emana ikke forlot Betis da de rykket ned, mulig han ville bli i klubben og prøve å hjelpe dem opp igjen etter at han kom inn så sent som i januar den sesongen de måtte ta turen ned?

I Spania valgte man, litt humoristisk, å legge skylda på spissene Richardo Oliveira og Sergio Garcia for Betis sitt nedrykk. Sesongen før spilte de sammen i Zaragoza, og Zaragoza rykket ned. Deretter hentet Betis først Oliveira, og deretter Garcia (mulig det var i omvendt rekkefølge, husker ikke nøyaktig) fra Zaragoza, og neste sesong var det Betis sin tur til å rykke ned.  ;)

Men tilbake til Emana, ser for meg at han kunne passet bra sammen med Tioté på midtbanen vår jeg da. Dog med forbehold da jeg ikke har sett ham etter at Betis rykket ned.

Den som vil, kan jo alltids kontakte Aleksander Schau på Twitter og høre med han om Emana, han er jo en stor fan av Betis.

Ellers gleder jeg meg også over å ha Betis tilbake i LaLiga sesong, Andalusia-derbyene på Ramon Sanchez Pizjuan og Benito Villamarin er alltid spesielle oppgjør.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2202 på: 28. Mai 2011, 11:41 »
£15 mill er kanskje for mye for Gervinhio.. Hva synes dere?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2203 på: 28. Mai 2011, 11:42 »
Kvalitet koster penger.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2204 på: 28. Mai 2011, 11:58 »
Burde ikke Ashley spytte inn litt penger, i tillegg til de 35mp vi fikk for Carola?

Gameiro + Gervinho = 25 - 30mp.

Om Ashley spytter inn 15mp selv, hvilket ikke er så sjukt mye penger, vil vi ha 20 - 25mp å bruke på övrige forsterkninger. 2 spillere som går rett in i laget (höyreback og en ving), pluss noen europeiske ungutter for fremtiden som kan fungere som innbyttere.