20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292176 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1845 på: 21. Mai 2011, 21:08 »
Hent to nye spisser, behold Shola og Best, send Ranger på lån og kvitte oss med Løven og Kuqi. Det er fasiten! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1846 på: 21. Mai 2011, 21:11 »
Kan faktisk ikke oppsummeres på en greiere måte. Helt klart.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1847 på: 21. Mai 2011, 21:13 »
Kunne ikke vært mer UENIG i det du sier egentlig:) Så lenge vi får inn to spisser,så er det bare kvitte seg med han. Det med å hente spillere for breddens skyld er jeg totalt uenig i. det vi skal gjøre er å kjøpe 3-4 spillere som går rett inn i 11ern. vi har penger dette vindu og vi bør absolutt kjøpe første 11 spillere.så blir spillere som mister sin plass til breddespillere. Er jo slik vi skal bli et bedre lag. Ikke kjøpe spillere til benken.
[/quote]

Svar:
Skal du gjøre det bra i PL er bredde ekstremt viktig, nytter ikke å ha en XI som er god nok for topp 6, du må ha en tropp som kan klare det. Da er det viktig å ha spillere i bakhånd som kan komme inn å gjøre jobben. Se på Man U, største grunnen til at de vinner serien er bredden.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1848 på: 21. Mai 2011, 21:20 »
Bredde i stallen må skje gradvis. Skal vi shuffle ut alle som ikkje er god nok for topp 4 no, så blir det ekstreme utskiftingar. Shola er meir enn god nok til å vere tredjevalg eller fjerdevalg.

Tvilar på vi klarer å hente inn to nye spissar i sommar. Dersom vi berre skal spele med en rein spiss til neste sesong, er det kanskje ikkje prekært uansett.  1. Ny spiss 2. Best 3. Ameobi 4. Ranger, Ameobi jr, Airey whatever.

Den nye spelar mesteparten av kampane som enslig spiss, eller i ein 4-3-3 med Ben Arfa og Jonas (evt Zog) på sidene. Av og til spelar vi med to spissar (den nye, supplert med Best el. Ameobi). Bør gå greitt det dersom ikkje det blir nye skademareritt å snakke om.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1849 på: 21. Mai 2011, 22:33 »
Hent to nye spisser, behold Shola og Best, send Ranger på lån og kvitte oss med Løven og Kuqi. Det er fasiten! :)
Amen

Dette er nok et drømmescenario, og jeg er ikke nødvendigvis uenig med noen av dere. Vi må ha bredde i stallen, det har alle de gode lagene, og derfor ligger de der oppe også. Men vi må også kjøpe inn spillere som går inn og forsterker laget, ikke nødvendigvis gjør stallen bredere.

Derfor vil jeg ha inn:
1. stk midtstopper. Helst med litt fart.
1. stk ving. Helst en som med litt fart, kreativitet og pasningsfot. (Zoggy passer inn i beskrivelsen her)
1. stk spiss som går rett inn i laget. (Gameiro er vel min våte Newcastle drøm)

I tillegg vil jeg ha inn et par spennende spillere som kan utvikle seg. Helst spisser eller midtbanespillere.

Vårt lag er det per dags dato kun en spiller som kan sies å være meget kreativ, og han har ikke spilt mye for oss i år. Satser på at han kommer sterkere tilbake neste år. Men kreativitet er det viktigste for meg, en spiller som gjør det uventede, som kan gjøre ting på egen hånd i de kampene vi sliter, som kan spille andre gode. (Dette blir nok dyrt, men mener det MÅ prioriteres)

Av spillere jeg håper forsvinner ut døren er det denne lista:
1. James Perch (Mannen er jo konstant feilplassert)
2. Kuqi. (Skjønner ikke hvorfor han ble hentet en gang)
3. Ranger (På utlån, han vil jeg ikke selge)

Får vi inn dette, tror jeg vi kan bli et meget konkuransedyktig lag, i løpet av kun kort tid.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1850 på: 21. Mai 2011, 22:36 »
Enig med deg. I tillegg vil jeg ikke miste nattesøvnen om Løvenkrands forsvinner ut portene. Når det gjelder spissplassen så er min enda mer søkkvåte drøm Radamel Falcao. Lite sannsynlig, MEN... Har da hendt rarere ting. Sier ikke nei takk til Gameiro heller though...

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1851 på: 22. Mai 2011, 00:05 »
en spiller det ikke hadde vært meg i mot å se i newcastletrøye, nå som det er klart at deportivo har rykket ned fra primiera division, er Andres Guardado! fortsatt bare 24 år gammel, og kan spille både på venstre ving og venstre back. prisen kan vel ikke være altfor stiv heller, nå som nedrykket er et faktum.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1852 på: 22. Mai 2011, 00:32 »
en spiller det ikke hadde vært meg i mot å se i newcastletrøye, nå som det er klart at deportivo har rykket ned fra primiera division, er Andres Guardado! fortsatt bare 24 år gammel, og kan spille både på venstre ving og venstre back. prisen kan vel ikke være altfor stiv heller, nå som nedrykket er et faktum.

Enig med deg, men spørs om ikke det er et par andre klubber som har han på radaren.
Vår spanjol returnere vel også til tyneside og vi skal vel slite med å bli kvitt han.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1854 på: 22. Mai 2011, 01:27 »
Folkens. Både Nolan og Barfa kan spille spiss. Det samme kan zog hvishan kommer. Da mener jeg vi klarer oss godt med to kvalitetsspisser inn i sommer. Da kan løven slippes og ranger på lån. Kanskje kan amøba også slippes

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1855 på: 22. Mai 2011, 02:11 »
Hvorfor ikke bruke Ferguson på VB, og heller bruke pengene på alle de andre posisjonene som trenger forsterkning?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1856 på: 22. Mai 2011, 02:22 »
Om Enrique forsvinner så er jo en vestre back det vi trenger mest. Hadde vært galskap om det var 31 august og Ferguson hadde vært vårt eneste alternativ der!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1857 på: 22. Mai 2011, 03:56 »
Det vi har sett av Fergie i vår har vært særdeles lovende! Men for det første er han veldig ung og uerfaren, og for det andre er han vel egentlig venstre kant. Og det er der jeg vil se han. Når Enrique forlater oss i sommer, bør vi skaffe en ny venstreback. Vil ikke bruke Fergie der. Synes han bør reindyrkes som MV.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1858 på: 22. Mai 2011, 11:22 »
Ferguson told the Chronicle: ?I see myself as a left-back now, and feel comfortable there, but I also like playing on the wing.

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/05/21/shane-ferguson-happy-to-be-left-at-back-72703-28736830/#ixzz1N4UByh1s

Sa dette igår, men ville jo også tro at han passer bedre på vingen og kan han fortsette slik han spilte mot Chelsea så kommer han nok til å få mange kamper der. Uansett fint med spillere som kan spille flere posisjoner og så får han heller rendyrke seg når han får  med erfaring.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1859 på: 22. Mai 2011, 11:27 »
Newcastle United set to sign international midfielder

May 22 2011 by Mark Douglas, Sunday Sun

NEWCASTLE United are poised to add an international midfielder to their squad this week as they look to strike transfer gold early on this summer.

The Sunday Sun can reveal that after a five-hour transfer meeting chaired by Mike Ashley on Thursday, United are close to brokering their first deal of the close season ? and are hopeful of signing a second player within a fortnight of the end of the campaign.

?I think we?re close on one player which we would like to get over the line,? Pardew said.

?And I can say that because he?s an international player ? not someone who belongs to one of the bottom four battling relegation.

?There are two or three others we?re monitoring and we know what the figures are to get them over the line.?

The club are desperate to keep the name under wraps in case it alerts potential rivals, but the international player is primarily a central midfielder and is based in Continental Europe. A fee has already been agreed.

Midfield has become a priority area for United to strengthen, but they also want to boost options up front and are in the hunt for Ivory Coast striker Gervinho, who has a release clause in his contract. Wages are currently a major sticking point in that deal.

The club are ready to open negotiations with Wigan over a return for Charles N?Zogbia before the end of the month, but the Sunday Sun understands they will not be signing £10m-rated Connor Whickham.

Kevin Gameiro, an early target, wants to go to Spain, while Roma?s France international striker Jeremy Menez HAS been watched by the club and is a potential signing.

A £7m move for Reading striker Shane Long is under consideration, while Jose Salomon Rondon, of Malaga, is another in the mix.

Meanwhile, the Sunday Sun can reveal that Jose Enrique?s agent is scheduled to meet club secretary Lee Charnley this week as United step up their efforts to cling onto the left-back.

The club fear his head has been turned by rival clubs, but the player is yet to give any indication that he wants to leave. A prospective move to Liverpool has been complicated by the Reds unwillingness to match his wages ? after Ashley Cole he is the best paid left-back in the league.

Enrique is represented by his brother and the club will press him for a decision on his future so they can decide whether to lodge a second bid for Cheikh M?Bengue, Toulouse?s top-rated France under-21 international full-back.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2011/05/22/newcastle-united-set-to-sign-international-midfielder-79310-28739478/