20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1830 på: 21. Mai 2011, 14:41 »
Enig, dersom man sammenligner Ameobi med Messi og Ronaldo ser man også at han suuuuuger!!

nå er det zoggy og spider som skal sammenlignes. siden det var så horribelt av meg å mene jeg ville ha zoggy i stedet for edderkoppen.

Ameobi er jo ingen tvil er jo ikke god nok. bevist i en årrekke. han er jo bare få ut døra!

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1831 på: 21. Mai 2011, 14:44 »
slapp av TooN.
les det jeg skriver. du sier jonas mangler fart og dribleferdigheter. Det er det latterlig å påstå.
MEN som jeg også nevnte, får han ingenting ut av ferdighetene.
flott hvis du leser deg ferdig neste gang

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1832 på: 21. Mai 2011, 14:48 »
Ettersom vi har et svært lager av spisser å ta av ellers? Ameobi må vi nok beholde ihvertfall en sesong til - forhåpentligvis som backup.

Frode - hva de spillerne du nevner angår - sant at Solano ikke var fullt så god som forrige periode - men han var fortsatt en kjekk spiller å få inn, og jeg er helt klart en av de som mente han aldri burde vært solgt i starten. Robbie Elliott var også en særdeles klok investering av Sir Bobby spør du meg. Var med å sikre oss PL-plass den sesongen han kom tilbake, og var en trygg og habil vensterback frem til Olivier Bernard var moden til å ta over.
Lee Clark var vel heller ingenting galt i å hente tilbake. Var jo nødbackup, som atpåtil gjorde tingene sine helt kurrant da han steppet inn. Stort trenertalent var han også som hadde det ansvaret i tillegg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1833 på: 21. Mai 2011, 14:54 »
Snakker jo selvfølgelig ikke om å selge verken amøba eller edder før noen kommer inn. men sier jo BA,DEFOE,WICKHAM INN.. UT AMØBA OG LØVEN!! bort med edder om zoggy kommer!!!da har vi forsterket laget sykt..
------------------krul-------------------
ny--------taylor-colo------------ny

barton-- tiote--benarfa/nolan---zoggy

------ba----defoe------

lukter jo med litt flyt europa

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1834 på: 21. Mai 2011, 17:50 »
Skal vi sammenligne Jonas og N'Zogbia direkte, så vil vi nok finne at sistnevnte er mest effektiv. Det som mangler i Jonas sitt spill er jo sluttproduktet, enten han velger å legge inn, spille ballen videre eller avslutte. Men hadde han vært god på dette, så tipper jeg også at han hadde spilt for en bedre klubb enn Newcastle. Dog skal han ha ros for alle de gangene han holder på ball, skaper åpninger for andre, og ikke minst skaffer oss farlige dødballer som Barton kan slå inn. I tillegg er Jonas, merkelig nok med spillestilen tatt i betraktning, lite skadet. Jeg syns også jeg har sett tegn til forbedring i Jonas sitt spill denne våren.

Uansett mener jeg at vi fint skal ha plass til både N'Zogbia og Jonas i stallen, hvis vi klarer å hente tilbake Zoggy før en større klubb kommer og stikker av med signaturen hans. Jeg syns vi til tider har manglet litt kreatvitet, og det får vi så deffinetivt med N'Zogbia.

Jeg er ikke enig i at vi skal selge Ameobi heller. Ser på han som en viktig bidragsyter og den beste av spissene vi har pr dags dato. Angrepsrekka må helt klart forsterkes foran neste sesong, og helst med to spisser. Det betyr vel at minst én må ut, men da ikke Ameobi ettersom han pr dags dato er vår beste spiss. Løven er vel i faresonen, samtidig som Ranger kan ha godt av et låneopphold, litt avhengig av hva vi får inn selvfølgelig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1835 på: 21. Mai 2011, 17:56 »
Om noen gidder vil jeg gjerne se tallene mellom zoggi og spider. og sette de mot hverandre. tror zoggy slår spindelen på alt! å si at guti er så forbanna god er tull! se ordentlig gode vinger. kan nevne nani og bale.. se tallene dems.. det er assister og mål.

Nani har på 32 kamper puttet 9 mål, 14 assists og 133 skudd på mål.
Gareth Bale står med 7 mål, 1 assist og 63 skudd på mål på sine 30 kamper.
Charles N`Zogbia står med 9 mål, 5 assists og 76 skuddforsøk på sine 33 kamper.
Jonas har spilt 37 kamper for NUFC til nå i årets PL. Står med 3 mål, 4 assists og 36 skudd på mål i de kampene.

Der fikk du statistikken du ville ha, der kun PL gjelder.

Det denne statistikken ikke sier noe om er hvor godt laget man spiller på er.
Nani har 3 klassespillere av noen spisser som både scorer mange mål samt gi rom og sjanser til sine lagkammerater, deriblant de offensive ManU vingene. Barbatov, Hernandez og Rooney er muligens den beste spisstrioen i ligaen, da er det enklere for Nani å komme høyt opp på denne tabellen/statistikken også.

Jeg synes ikke Jonas gjør seg bort i denne statistikken i det hele tatt. Han har bra målrate i forhold til skudd og med spisser som Ameobi, Løvenkrands, Ranger og Kuqi blir det kansje å forlange for mye at han skal ha like mange assists som det Nani har.
Han har jo flere assists en Bale og kun 1 mindre enn N`Zogbia.

Når det kommer til ferdigheter så synes jeg Jonas har meget god fart både med og uten ball. Han har gode dribleferdigheter og jobber like godt defensivt som offensivt.
Det negative er at innleggene hans tidvis er dårlige og at han enkelte ganger dribler seg litt fast. Men dette synes jeg han har forbedret seg på etter at Pardew kom til klubben.

Dog skal han ha ros for alle de gangene han holder på ball, skaper åpninger for andre, og ikke minst skaffer oss farlige dødballer som Barton kan slå inn.

Dette er også et viktig poeng. NUFC var tidligere i sesongen det laget med flest mål på dødballer (vet ikke om de er det fremdeles, men vi puttet jo 2 mål på dødball mot Chelsea i sist runde). Regner med at Jonas har vunnet frem ganske så mange cornere og frispark i farlig posisjon for NUFC denne sesongen. Hvor mange av de det har blitt mål ut av vet jeg ikke...........
« Siste redigering: 21. Mai 2011, 18:06 av Frode »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1836 på: 21. Mai 2011, 18:16 »
Enig. Jonas har fikset enormt med frispark som har ført til sjangser/mål. I tillegg innbiller jeg meg at han bidrar mer deffensivt en de vingene som er nevnt. Dette blir veldig viktig å ha når vi får en ny vb som ikke er like god som Enrique. I tillegg er Jonas en av de mest proffesjonelle spillerne vi har i klubben. Han er en av de best trente, om ikke den best trente. Det er godt å ha spillere med hodet på rett plass.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1837 på: 21. Mai 2011, 18:26 »
N'Zogbia er disiplinert bakover også, han. Skal ikkje sjå vekk ifrå at han har tatt med seg litt frå då han spelte vb for oss.

..................Ben Arfa.............
N'Zogbia....Barton.......Jonas
.................Tioté....................

Om Jonas reiser til Italia, kan Benny spele høgrekant og Nolan ta Benny sin plass. Reknar vel med at Nolan er i startplanane til neste år også, og synes vel han virkelig fortener det etter det han har gjort for oss både i år og i fjor.

Men den midtbanen der, med eller utan Jonas, og evt. Charles igjen, er det nok mange som misunner oss. Eit skikkelig kraftverk på topp og vi er godt på veg.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1838 på: 21. Mai 2011, 18:34 »
Å selge Ameobi nå ville vært helt meningsløst da vi for det første ikke hadde fått en dritt for han, og for det andre så gjør han alltid en grei jobb, er sjelden helt elendig i en kamp. syns vi bør hente inn 2-3 klassespillere eller talenter, og så bruke resten på bredde, spillere som O'hara, S Fletcher og lignende...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1839 på: 21. Mai 2011, 18:43 »
Å selge Ameobi nå ville vært helt meningsløst da vi for det første ikke hadde fått en dritt for han, og for det andre så gjør han alltid en grei jobb, er sjelden helt elendig i en kamp. syns vi bør hente inn 2-3 klassespillere eller talenter, og så bruke resten på bredde, spillere som O'hara, S Fletcher og lignende...

;D

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1840 på: 21. Mai 2011, 18:56 »

;D
;D ;D ;D

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1841 på: 21. Mai 2011, 20:00 »

Kunne ikke vært mer UENIG i det du sier egentlig:) Så lenge vi får inn to spisser,så er det bare kvitte seg med han. Det med å hente spillere for breddens skyld er jeg totalt uenig i. det vi skal gjøre er å kjøpe 3-4 spillere som går rett inn i 11ern. vi har penger dette vindu og vi bør absolutt kjøpe første 11 spillere.så blir spillere som mister sin plass til breddespillere. Er jo slik vi skal bli et bedre lag. Ikke kjøpe spillere til benken.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1842 på: 21. Mai 2011, 20:11 »
Ameobi skal bli i Newcastle neste sesong også. Ut forsvinner nok Kuqi og Løvenkrands og Ranger hadde hatt godt av et låneopphold i divisjonen under for et lag som hadde garantert han spilletid. Kanskje han kan ta noen gode steg og utvikle seg som Carroll gjorde.

Kjøper vi inn 2 nye spisser har vi da Best, Ameobi + 2 nye som er bedre forhåpentligvis.

Trenger 4 spisser for å kunne rotere litt. (skal vi spille 4-2-3-1 så holder det kanskje med en ny spiss inn)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1843 på: 21. Mai 2011, 20:12 »
Enig med nest siste taler. 
« Siste redigering: 21. Mai 2011, 20:15 av bjørni »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1844 på: 21. Mai 2011, 20:57 »
1 februar hadde vi shola, best løven og ranger som spiss alternativ. Best og shola ble skadet. Vi måtte hente in kuqi. 5stk totalt.

Hvis 2 spisser skal kjøpes. Plus  kuqi, løven og shola skal selges...

Da har vi ranger, best og 2 nye spisser vi ikke vet om vil takle pl i klubben... 4 spisser.

Da mener jeg at vi heller skal ha bredde og konkurranse i laget. Omså 6 spisser. Newcastle har en enorm skadestatistikk... Hva skjer hvis vi får en skade eller 2?
Han kom, ble mett og dett var dett....