20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1815 på: 20. Mai 2011, 22:35 »
Jeg er som tidligere sagt veldig ambivalent til Zog - men dersom det stemmer at han ønsker seg tilbake til nettopp Newcastle kjenner jeg at jeg selvfølgelig blir fristet av det. Fyren er rett og slett en ganske god spiller som ville gått rett inn på laget vårt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1816 på: 20. Mai 2011, 23:24 »
Som vanlig enig med deg Kristoffer. Han kunne vært viktig for oss der han og Jonas bytter side. Begge er gode offensivt og defensivt og kan hjelpe sidebackene. De har god omstillingsevne. Zoggy er best av de to, og likner litt på barfa fremover. Faremomentet er at han kan klikke dåflig med nettop barfa da begge kan være krevende personligheter.

Spørsmålet er på hvilken måte vi kan beholde et sunt og godt samhold i laget uansett hvem vi henter. Det viktigste må være at vi henter folk som vil spille for oss, og at de er på opptur når de kommer til oss. Det i seg selv kan få folk til å
Samarbeide

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1817 på: 20. Mai 2011, 23:38 »
Det er jo heller ikke slik at vi historisk har bomma når vi har henta folk tilbake. I slengen kommer jeg på Nobby som var kjekk å hente tilbake, samt Beardsley. Kan jo også nevne King Kev :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1818 på: 21. Mai 2011, 09:09 »
Det er jo heller ikke slik at vi historisk har bomma når vi har henta folk tilbake. I slengen kommer jeg på Nobby som var kjekk å hente tilbake, samt Beardsley. Kan jo også nevne King Kev :)

Solano var jo langt ifra like god da han kom tilbake som da han dro, desverre.
Beardsley og Keegan er jo spesielle tilfeller og var jo fenomenale fotballspillere i sin tid.
Keegans siste periode i klubben endte derimot med katastrofe og noe jeg helst skulle vært foruten.

Andre spillere som kan nevnes er Olivier Bernard, Pavel Srnicek, Robbie Elliot, Lee Clark, Terry McDermott, ..................

Felles for mange av dem var at karrieren dems var på hell og de ble hentet som billige nødløsninger, med noen unntak.
I Keegan og McDermott sitt tilfelle var jo begge passert 30 da de kom for å spille i klubben, og målet var å få NUFC opp i den øverste divisjonen igjen. De var med på opprykket i sesongen 1983/84, men de spilte aldri for NUFC i den daværende First division.

Dette er jo ikke tilfelle for N`Zogbia, han har jo flere år igjen på toppnivå. Men jeg synes allikevel at Pardew og co bør se seg om etter andre alternativer, selv om Zoggy vil være et ganske trygt valg da vi vet hva han står for. Er jo nok av spennende spillere ute i verden som garantert kan matche N`Zogbia i både talent og i pris.
« Siste redigering: 21. Mai 2011, 09:12 av Frode »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1819 på: 21. Mai 2011, 10:45 »
Hvorfor er alltid klubben Zoggy spiller for i nedrykksstriden, og var ikke det før han kom?  ::) Så en som dreiv å sa at Nolan "stjal" mål. Kanskje Zoggy "stjeler" så mange mål fra de andre på laget at han scorer mye, mens klubben ikke scorer så mye. ;D Og hvis vi har to slike i både Nolan og Zoggy på samme lag må jo dette gå rett ned. ;D

Men må si at jeg er overraska at ingen bedre klubber har henta Zoggy, for han har så mye ferdigheter på flere områder. Har sikla etter tanken på han i Newcastle helt siden vi la inn bud på ham 31. januar. Da var jeg nesten den eneste positive til det. Tenkte egentlig lenge før det også på at han hadde vært deilig å ha i NUFC. Men trodde ikke det kom til å skje. Nå ser det derimot ganske lyst ut. :)

Hører Liverpool også er etter ham.. Ikke bare kjøper de våre nøkkelspillere, men nå skal de også ødelegge vinduet vårt med å kjøpe opp spillerne vi er etter... Hater de Newcastle eller? Virker som om de gjør alt de kan for å ribbe oss....
« Siste redigering: 21. Mai 2011, 11:32 av thomashaer »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1820 på: 21. Mai 2011, 11:35 »
De har vel tatt over for Tottenham...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1821 på: 21. Mai 2011, 12:02 »
Hadde vært digg  fått zoggy, Ba, Defoe,Wickham.
så solgt Smith,Ameobi,Løven,Guthrie,
Mener også at spiderman kan godt selges. Er ikke god nok. Han mangkler egentlig alt en ving skal ha. Fart, dribleferdigheter og god passningsfot.  ut med spider inn med zoggy. Mulig prøvd Guty som deff anker:)

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1822 på: 21. Mai 2011, 12:18 »
Mener også at spiderman kan godt selges. Er ikke god nok. Han mangkler egentlig alt en ving skal ha. Fart, dribleferdigheter og god passningsfot.  ut med spider inn med zoggy. Mulig prøvd Guty som deff anker:)

Selge Ameobi og Jonas? :o Har du gått fra vettet :P?! Og påstå at Jonas ikke har fart eller dribleferdigheter er jo også helt latterlig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1823 på: 21. Mai 2011, 12:21 »

Du meinar Jonas manglar fart og dribleferdigheiter? Og du vil kvitta deg med ein av våre beste spelarar og få inn inzomnia? Er du full?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1824 på: 21. Mai 2011, 12:32 »
Hva er galt med å selge ameobi, theo???
Hadde vært digg, så kan vi heller få opp Sammy ameobi - han har jo tid til å lære seg offside regelen før karrieren er over; i motsetning til broren....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1825 på: 21. Mai 2011, 13:00 »
Jeg mener det blir HELT FEIL å selge Ameobi. Det blir jo det samme som å ikke sette pris på de som har vært lojale gjennom tykt og tynt, samtidig som banner de som vil vekk opp og ned. I tillegg utspiller han sin rolle som back-up mer enn godt nok gjennom en sesong. Er enig i at han ikke bør starte i førsteelleveren, men jeg vil gjerne heller se Ranger gå på lån enn Ameobi dra. Tror også det er for tidlig for de andre unggutta til å ta Ameobis rolle.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1826 på: 21. Mai 2011, 13:37 »
Er det noe Gutierrez har, så er det fart, dribleferdigheter og en ganske så eventyrlig ballbehandling. Han er ekspert på å snike seg forbi og mellom forsvarere. Problemet er vel mer det at han gjør det fantastisk, for så å miste ballen. Han skaper FÅ målsjanser...

Rossi til barca ja... flott at vi ikke signa han da vi hadde sjansen...

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1827 på: 21. Mai 2011, 14:15 »
Er det noe Gutierrez har, så er det fart, dribleferdigheter og en ganske så eventyrlig ballbehandling. Han er ekspert på å snike seg forbi og mellom forsvarere. Problemet er vel mer det at han gjør det fantastisk, for så å miste ballen. Han skaper FÅ målsjanser...

Rossi til barca ja... flott at vi ikke signa han da vi hadde sjansen...

god ballbehandling og dribleferdighetelr?? jævli rart han kommer så skjelden til innlegg da, og de innlegga han har er ikke klasse. en ving skal ha assister og putte noen mål i ny og ned. Spider har jo verken assister eller mål. 3 mål og under 10 assister på 2 ses.. suger!! se zoggi. helt annen type som angriper målet. det gjør en god ving i mitt hode.. bale foreks har alt. zoggi er jammen ikke langt unna han heller. bytte de to ville vært konge!! og selge ameobi. ja selvfølgelig!! er flaut at noen vil beholde han. newcastle har gått så langt ned på spiss raten at amøba er vår beste spiss.. FLAUT!! få inn BA og DEFOE. WICKHAM som talent.. så har vi BEST og RANGER bak der.. bra spisser.. så får vi inn zoggy så er midtbanen ferdig. så kan vi styrke med et stopper talent + nye backer på begge sider.. alt dette bør kunne gå for 45 mill pund.. som vi vil ha da enrique går for ca 12 mill p tipper jeg.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1828 på: 21. Mai 2011, 14:20 »
Om noen gidder vil jeg gjerne se tallene mellom zoggi og spider. og sette de mot hverandre. tror zoggy slår spindelen på alt! å si at guti er så forbanna god er tull! se ordentlig gode vinger. kan nevne nani og bale.. se tallene dems.. det er assister og mål.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1829 på: 21. Mai 2011, 14:25 »
Enig, dersom man sammenligner Ameobi med Messi og Ronaldo ser man også at han suuuuuger!!