20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1800 på: 20. Mai 2011, 13:16 »
Bassong hadde en kjempesesong da vi rykket ned. Ikke minst tatt i betraktning at han ikke hadde erfaring fra mye fotball på topp nivå. Det er jo også en grunn til at Tottenham betalte en såpass høy sum for Bassong, og etter min mening så har han ikke gjort en dårlig jobb når han har fått sjansen i Spurs. King, Dawson og Gallas er heller ikke lett å konkurrere med.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1801 på: 20. Mai 2011, 13:19 »
Ser helst at mi hentar folk som verkeleg vil til klubben og ikkje hentar tilbake folk som stakk av når ting gjekk dårleg eller som på død og liv skulle til ein "storklubb". Både Bassong og Nzogbia er slik. Og no når kanskje Wigan rykke ned, so ser eg ikkje føre meg at Nzogbia er typen til å hjelpa dei oppatte. Eg vil ikkje ha dei tilbake. Det er absolutt andre ein kan gå etter.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1802 på: 20. Mai 2011, 13:36 »
N'Zogbia vil jeg gjerne ha tilbake. Han forlot jo faktisk klubben for å gå til en dårligere klubb, og tror ikke han kom spesielt godt overens med Kinnear.

Bassong derimot, er en kødd. Han var vel en av disse som laget trøbel og fikk høre det av Smith, Nolan ect. etter treningskampen mot Leyton Orient.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1803 på: 20. Mai 2011, 13:39 »
Tony Pulis is lining up a £9million summer bid for West Ham striker Carlton Cole as he prepares Stoke for Europe.

Ja, å betale £9mill for Carlton Cole er veien å gå!  :P

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1804 på: 20. Mai 2011, 14:21 »
Blir glad jeg om de kjøper han, så slipper vi å se han i svart og hvitt! :P

men er helt enig i at det er blodpris!

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1805 på: 20. Mai 2011, 14:24 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3154316.ece

Her bør vi smi mens jernet er varmt......  ;)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1806 på: 20. Mai 2011, 14:49 »
Arsenals Densilson sier og han vil vekk? Klubben har vistnok ikke vunnet noe på 5 år?
Ja, er det ikke bare finne seg en klubb som kansje, bare kansje vil ha deg og som du kan spille fast i, hmmm.. Hvem vil ha han, og hvor vil han dra tro?

Hva med dette da.
£5mill Zoggy, £5mill Bassong, £5mill Denilson = £15mill kvalitet?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1807 på: 20. Mai 2011, 15:20 »
3 potensielle kødder det der.

Ser på Tiote som en bedre spiller enn Denilson så om det hadde blitt så mye mer spilletid hos oss er jeg usikker på.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1808 på: 20. Mai 2011, 15:34 »
Ser helst at mi hentar folk som verkeleg vil til klubben og ikkje hentar tilbake folk som stakk av når ting gjekk dårleg eller som på død og liv skulle til ein "storklubb". Både Bassong og Nzogbia er slik. Og no når kanskje Wigan rykke ned, so ser eg ikkje føre meg at Nzogbia er typen til å hjelpa dei oppatte. Eg vil ikkje ha dei tilbake. Det er absolutt andre ein kan gå etter.

Zogbia er en liten sutrekopp ja, men tror nok at det lå mer bak at han gikk enn det du presenterer her. Bassong gikk når vi rykket ned, men jeg mener det var et forståelig salg med tanke på pris og klubben som banket på døren.

Jeg er skeptisk til begge disse, men om hodet er skrudd tilbake rett vei, og om de er modnet litt så er begge potensielle forsterkninger til stallen.

Jeg føler iallefall du har en noe naiv tilnærming om ikke eksempelvis Gameiro, Gervinho eller annen random sommerforsterkning ikke vil gå om vi rykker ned kommende sesong og en klubb i CL byr mye penger eller om Pardew kommer på kant med spilleren. Alltid kjekt når en spiller står imot sånt, men da er det nok mer en hyggelig overraskelse enn en handling som forventet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1809 på: 20. Mai 2011, 15:40 »
Sitter selvfølgelig med en sur smak i munnen når det kommer til begge disse spillerne, men dersom det stemmer at Zog faktisk ønsker seg tilbake til oss kan det jo tyde på at han kanskje savner klubben litt. Skal huske på at vi hadde en jævla knøl av en manager da han forlot oss.
Godt poeng forøvrig Daniel angående Bassong - det tenkte jeg forsåvidt ikke på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1810 på: 20. Mai 2011, 16:07 »
Hva med å hente Bassong tilbake da?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6941257,00.html

"I feel that I have gone backwards, like I have gone from heaven to hell.

Ja, det blir fort sånn når en forlater Newcastle til fordel for Tottenham.

Noen som har tilgitt han etter han begynte å surmule når nedrykket var et faktum?

Jeg synes ikke NUFC bør hente tilbake spillere som forlot klubben den sesongen de rykket ned, eller i etterkant.
Egentlig synes jeg heller ikke NUFC bør hente tilbake tidligere spillere uansett, om det ikke er snakk om et noe spesielt tilfelle......
Jeg synes også Pardew og co bør ha mer fantasi når de skal ut på transfermarkedet at de unngår klubbens tidligere spillere. Det er så mange andre talenter og gode spillere ute i verden at det må da være mulig å se på andre alternativer.

Spillere som Bassong, Insomnia, Given, osv har hatt sin historie i klubben. Synes man skal se seg om etter noe nytt.......

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1811 på: 20. Mai 2011, 16:16 »
Zog er jo helt sjuk da, og vi vet at han funker i PL. Hvis han kryper til korset og blir kvitt de høye tankene om seg selv så er jeg positiv.

Kan på en måte forstå Bassong da, som egentlig ikke hadde noe tilknytning til Newcastle og samtidig hadde en knallsesong. Er jo alt for fristende å si ja til europacup, høyere lønn og spill i PL, istedenfor CCC. Kunne vurdert han om han blir billig i drift og pris.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1812 på: 20. Mai 2011, 16:37 »
Hva med å hente Bassong tilbake da?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6941257,00.html

"I feel that I have gone backwards, like I have gone from heaven to hell.

Ja, det blir fort sånn når en forlater Newcastle til fordel for Tottenham.

Noen som har tilgitt han etter han begynte å surmule når nedrykket var et faktum?

Jeg synes ikke NUFC bør hente tilbake spillere som forlot klubben den sesongen de rykket ned, eller i etterkant.
Egentlig synes jeg heller ikke NUFC bør hente tilbake tidligere spillere uansett, om det ikke er snakk om et noe spesielt tilfelle......
Jeg synes også Pardew og co bør ha mer fantasi når de skal ut på transfermarkedet at de unngår klubbens tidligere spillere. Det er så mange andre talenter og gode spillere ute i verden at det må da være mulig å se på andre alternativer.

Spillere som Bassong, Insomnia, Given, osv har hatt sin historie i klubben. Synes man skal se seg om etter noe nytt.......

Heilt einig, Frode!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1813 på: 20. Mai 2011, 16:51 »
Arsenals Densilson sier og han vil vekk?

Han seier at han ønsker ein ny start i Spania eller Italia. Uansett ikkje ein mann eg hadde sikla etter, og trur han gjer rett i eit klimaskifte i ein ny liga.

Også enig med Frode og lgrinde i at ein bør sjå lengre enn til tidlegare spelarar. Alle er enige i at Charlie er ei gudegave til fotballen på sitt beste, men vi veit samtidig at han er ein vanskelig type. Overambisiøs, og vanskelig når ting går imot han. Butt påpeika vel at Zog spreidde dårlig stemning ved fleire anledningar når han var i klubben, og ein del andre spelarar som har spelt med han før vil kanskje hevde det samme.

Til tross for at vi har pengar å rutte med, kan vi ikkje legge lagånden og samholdet inn i den potten. Eg har Zog på Fantasy, og kjøper/kjøpte han ofte på FIFA/PES. Eit avstandsforhold der eg slepp å risikere å bli lei meg på nytt. Slik som i januar 2009.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1814 på: 20. Mai 2011, 20:10 »
Klarer ikke å bestemme meg angående N`zogbia. Er mange gode argumenter for og mot. Vi må også huske på at han ikke kommer billig. I tillegg er venstresiden vår greit besatt.
Ville forestrukket to kanonspisser og evt et ungt talent på vingen. Likevell er han helt enorm for Wigan hvor han er den store stjerne. Her kan han også mest sansynlig trykke så mye han vil på mobilen i garderoben..
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /