20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1695 på: 14. Mai 2011, 21:00 »
Uten sammenligning forøvrig klarte ikke vår Cheik å spille seg til fast plass på Twente.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1696 på: 15. Mai 2011, 00:17 »
Uten sammenligning forøvrig klarte ikke vår Cheik å spille seg til fast plass på Twente.

Joda, det gjorde han. 87 kamper på to sesonger(inkl. 3 kamper i starten av denne sesongen før overgangen) kan ikke kalles annet enn fast inventar. Jeg har lest at McLaren var litt forsiktig med han i starten, men all statistikk tilsier at han aldri sleit spesielt med å komme til på Twente laget.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1697 på: 15. Mai 2011, 00:31 »

Joda, det gjorde han. 87 kamper på to sesonger(inkl. 3 kamper i starten av denne sesongen før overgangen) kan ikke kalles annet enn fast inventar. Jeg har lest at McLaren var litt forsiktig med han i starten, men all statistikk tilsier at han aldri sleit spesielt med å komme til på Twente laget.

I sesongen 2009/10, altså forrige sesong, startet han 10 kamper for Twente og kom inn som innbytter i 18 kamper.
I 2008/09 sesongen startet han 17 kamper og kom inn som innbytter i 11 kamper.

I sesongen 2007/08 spilte han for Roda og startet 27 kamper og hadde ingen kamper hvor han kom inn fra benken.

NB! Dette gjelder kun kamper fra den nederlandske Eredivisie. 

PS! Et lite stikk til Inspector som mener at Nigel Reo-Coker ikke er god nok offensivt. Til sammenligning så har Tiotè på godt over 100 kamper i alle turneringer 4 mål og 1 assist.  ;)

Men igjen, jobben dems som defensive ankere er allikevel uvurderlig viktig for lagene de representerer. Jeg velger også Tiotè foran Reo-Coker 10 av 10 ganger, men tar gjerne imot Reo-Coker på free transfer. Ville vært en meget god tilvekst til stallen mener jeg.
« Siste redigering: 15. Mai 2011, 00:47 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1698 på: 15. Mai 2011, 08:00 »
Høh høh. Coker kan nok fungere defensivt. Men jeg synes han ofte gjør feile valg fremover. Uansett, Villa har på papiret en ganske god ballsikker og mobil midtbane med bla.  Anglabanglahor, Yong og Petrov.  Sett Coker sammen med Nolan og han vil slite i større grad :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1699 på: 15. Mai 2011, 08:58 »
Det er ingen vits å betvile at Reo-Coker kan fungere defensivt, det er noe han gjør. Han var strålende i den rollen da han var unggutt og kaptein i West Ham, og gjør det like godt som vikarierende kaptein i Villa.

Om Reo-Coker ville slitt om han skulle spilt sentralt med Nolan vil jeg ikke spekulere i. Reo-Coker er ganske rask og veldig sterk i kroppen og vil derfor kunne vinne baller over et stort område på banen selv med Nolan ved hans side.
I sine dager i West Ham spilte han jo sentralt med Carl Fletcher. Ikke en veldig fantastisk spiller det i PL målestokk, men de fungerte greit sammen de med blant annet en 7. plass i PL. Mye på grunn av en fin arbeidsfordeling og gode offensive spillere rundt seg.

At defensive ankere trenger gode offensive spillere rundt seg er jo selvfølgelig ganske viktig, men det behøver ikke nødvendigvis å være den andre sentrale midtbanespilleren. Gode offensive vinger, en link mellom midtbanen og spissene, offensive backer, osv. Alternativene kan være mange

Men om Reo-Coker kan vikariere for Tiotè og fungere sammen med Nolan vet vi jo ikke. Blir jo bare spekulasjoner. Men hadde vært gøy om vi kunne fått testet det ut neste sesong.

Skulle gjerne sett han i tospann med Tiotè på defensiv midtbane også. Med Ben Arfa - Barton - Jonas foran dem og en skikkelig god spiss. En 4-2-3-1 formasjon som Benitez er så kjent for å bruke.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1700 på: 15. Mai 2011, 11:08 »
Argentine urges Alan Pardew to strengthen squad in the summer and insists that whilst he is happy at St James' Park he would love to play in Serie A
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2011/05/14/2485764/newcastle-midfielder-jonas-gutierrez-reveals-desire-to-play
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1701 på: 15. Mai 2011, 14:07 »
News of the world linker oss ganske så sterkt med N'Zogbia idag;

NEWCASTLE have stolen a march on rivals Sunderland in the race to land Charles N'Zogbia.

United bosses are putting together a £6million deal for the 24-year-old French winger, who only left St James' Park two years ago.

And they believe they are now in pole position to land N'Zogbia, who will quit Wigan this summer.

The player has been the prime target for Stadium of Light chief Steve Bruce since January.

Aston Villa could join the chase for N'Zogbia if Ashley Young's expected move to either Liverpool or Manchester United goes through.

But Newcastle have declared an interest and the player is prepared to move back to the North East.

Toon owner Mike Ashley offered £12m for N'Zogbia at the end of the transfer window in January.

And Newcastle have not let their interest fade, especially with the player's value dropping so quickly.

N'Zogbia was sold for only £6m in 2009 but had problems with both former boss Joe Kinnear and Carroll.

Newcastle boss Alan Pardew will have in excess of £15m to spend this summer, with Middlesbrough left-back Joe Bennett and Bordeaux striker Cheikh Diabate among his possible targets.

Selvfølgelig ikke den beste kilden, men det virker sannsynelig at Wigan går ned og da flytter nok Zog på seg. Vil dere se han tilbake i klubben?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1702 på: 15. Mai 2011, 14:17 »
Idiot i hodet. Men Nsomia for £6 mill kan vi ikke si nei til. Er bare tull selvsagt.. Tror hans verdi ligger over det vi har råd til.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1703 på: 15. Mai 2011, 15:23 »
Seier ikkje nei takk til N`Zogbia igjen, som var ein av mine favoritter før han stakk.
Samme her, men jeg liker ikke hans holdninger.
Er han bare 24 år?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1704 på: 15. Mai 2011, 16:17 »
dæven, så et mål av Cheik Diabate på youtube nå. Det målet vitnet om en spiller med mer enn ok teknikk til å være 1.94 høy.  Kan dette være en ny genistrek fra Carr? Han er jo ikke spissen som vil gå inn og hamre inn 10 mål pluss for oss med en gang, men kan jo være et spennende råmateriale til ok pris. hmmm ;)

Nzogbia er jo en meget god spiller og vil helt sikkert dra fordel av å kjenne ben arfa fra landslaget. Kanskje hadde det vært en liten genistrek å koble de to franske talentene? Prisen virker veldig fin, men vi bør vel være sikre på at oppførselen har forbedret seg betraktelig før vi satser. Du tenner gjerne ikke en lighter inne i et rom fyllt av gass  ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1705 på: 15. Mai 2011, 17:43 »
HVis vi får ham billig, hvorfor ikke. Vi trenger en carrolltype neste sesong. Dvs en som er god i boks og god til å holde på ball. Han bør også ha fart i tillegg.  Fysisk styrke er nesten et must for å bli en god pl-spiss. Evner vi da å komme til innlegg vil han skåre mål-.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
he shagged your lass, taylor shagged your lass

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1707 på: 15. Mai 2011, 18:16 »
Syntes han virker som en spiller som passer veldig bra inn i PL. Rask, sterk og en en brukbar målscorer. Av det han har vist for West Ham ville jeg sagt ja takk.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1708 på: 15. Mai 2011, 21:50 »
Enig Christian. Synes West Ham har mange flere også som kan være interessante. Det er jo også en klubb Alan Pardew har kjennskap til fra før så det kan jo hende han har litt kontakter der enda.
West Ham må jo uansett trimme lønnsutgiftene og stallen generelt.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1709 på: 15. Mai 2011, 22:09 »
Synes heller vi skal titte på wigan hvis de rykker ned...

Figueroa, Rodallega, Moses, Nzogbia, Diame. Er kvalitet blant de gutta der.

På West ham har du Demba Ba, men han skal det være mange usikkerhetsmomenter knyttet til og med vår skadehistorikk blinker det noen varsel-lys. Junior Stanislas må vel være den du nevner jeg mest kunne tenke meg. X-faktor og up and coming. Obinna til riktig pris... kanskje?
« Siste redigering: 15. Mai 2011, 22:12 av kung_zlatan »