20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291548 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1575 på: 03. Mai 2011, 22:44 »
Enig. Det er uansett åpenbart for meg at vi ikke skal selge noen av våre andre stoppere om vi ikke har planer om å hente to spillere til som kan spille stopper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1576 på: 03. Mai 2011, 22:47 »
Freiburg-Cissè er et veldig godt alternativ, men spørs om han ikke blir litt for dyr. Mitt førstevalg er pr. dags dato Nolan Roux. Tror et kjøp som dette er veien å gå. Samtidig ser Ibicevic (Hoffenheim) seg etter en ny klubb og jeg mener den 26-årige måljegeren hadde vært en svært spennende og smart signering på topp.

I dag går ryktene på nufcblogen på at vår gamle venn Oguchi Onyewu alias "Gooch" er observert på utsiden av St.James park. Kan det være en byttehandel på gang der Gooch kommer til oss pluss penger mot at AC Milan får Enrique? "Gooch" er forøvrig for tiden på utlån til FC Twente. Dette er som sagt kun spekulasjon, men spørsmålet kan fort vise seg å være aktuelt. Har vi bruk for 28 år gamle "Gooch"?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1577 på: 04. Mai 2011, 07:42 »
Vi for en slags offensive innkastkaster ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1578 på: 04. Mai 2011, 08:41 »
Kan ikke si at Gooch imponerte da han spilte for oss sist, så tar heller penga da.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1579 på: 04. Mai 2011, 09:02 »
Hva med Huseklepp på "lav lønn" og free-transfer? Umiddelbart, til og med.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1580 på: 04. Mai 2011, 10:18 »
Enig. Med lave kostnader er Huseklepp en grei spiller å ha i stallen. Det eneste jeg har å utsette på det er at han for landslagets del burde spille fast.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1581 på: 04. Mai 2011, 10:44 »
Stephen Ireland is set to price himself out of a move to Newcastle because of his £50,000-a-week wage demands.

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Newcastle-transfer-news-Stephen-Ireland-loan-deal-from-Aston-Villa-unlikely-to-become-permanent-move-because-of-his-50k-a-week-wage-demands-article731477.html

NEWCASTLE boss Alan Pardew is eyeing French talent this summer.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3561496/Toon-manager-turns-into-Alain-Par-dieu.html

"Pardew has been tracking Toulouse's £5million-rated defensive pair Cheikh M'Bengue and Franck Tabanou, who can both play left-back."
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1582 på: 04. Mai 2011, 11:23 »
Leste det om Huseklepp, ja takk. Er ikke i tvil engang. Gir oss en ung Løven til en billigere penge, å kan inneha flere posisjoner. Større brede og.

http://www.insidefutbol.com/2011/05/04/newcastle-set-to-step-up-blaise-matuidi-efforts/41478/
Meget seriøs kilde dette :P Men hadde absolutt sagt ja takk.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1583 på: 04. Mai 2011, 15:09 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/05/04/recruitment-plans-are-making-progress-alan-pardew-61634-28630287/2/
Bør leses.
Smith blir siste året ser det ut til?
Han har gjort en glimrende jobb for klubben, mens han har vært skadet. "Carver"

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #1584 på: 04. Mai 2011, 21:50 »
Man kan vel håpe for egen - og hans - del, at det blir retur til Liverpool for Jon Arne Rise. Da er det kanskje større mulighet for å beholde Enrique. Men han er vel på blokka til flere enn Liverpool.....  så man skal vel ikke håpe for mye.
Livet er svart/hvitt!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1585 på: 05. Mai 2011, 08:32 »
Man kan vel håpe for egen - og hans - del, at det blir retur til Liverpool for Jon Arne Rise. Da er det kanskje større mulighet for å beholde Enrique. Men han er vel på blokka til flere enn Liverpool.....  så man skal vel ikke håpe for mye.

Det spørs jo akkurat hva du håper PÅ...
Jeg ser gjerne at vi selger José Enrique til en klubb utenfor øyriket (Bayern har vært interessert?), dermed så slipper vi iallfall å møte ham igjen med det første. Det virker som José Enrique er mer enn innstillt på å dra denne sommeren, og da syns jeg ikke Pardew bør tviholde på ham den siste sesongen, mot spillerens vilje. I tillegg vil det være best å selge mens vi fortsatt kan tjene litt på det. Pengene vi får for José Enrique bør være mer enn nok til å hente en brukbar erstatter og kanskje enda en spiller.

Egentlig så vil jeg jo ikke miste José Enrique, men tror det er like greitt å forbrede seg på det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1586 på: 05. Mai 2011, 09:50 »
Enig chickenman. Han har vært til dels svak bakover i den siste delen av sesongen. Virker som at hjertet hans ikke er på den rette plassen for tiden. Vi trenger to backer som er bedre i det offensive spillet. Et salg av Enrique kan gi oss Mbenge og en høyreback. Vi kjøpte Enrique fordi Baines ville til Everton. De kostet ca det samme..Baines står i dag med 11 assist og 5 mål (hvorfor han ikke kom på årets lag er for meg en gåte). Ikke at jeg forventer at Enrique skal bli like god fremover, men Baines statistikk viser hvor mye enrique har å hente i den delen av spillet. Williamson har faktisk 3 assist i år, Enrique to :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1588 på: 05. Mai 2011, 10:36 »
Enig chickenman. Han har vært til dels svak bakover i den siste delen av sesongen. Virker som at hjertet hans ikke er på den rette plassen for tiden. Vi trenger to backer som er bedre i det offensive spillet. Et salg av Enrique kan gi oss Mbenge og en høyreback. Vi kjøpte Enrique fordi Baines ville til Everton. De kostet ca det samme..Baines står i dag med 11 assist og 5 mål (hvorfor han ikke kom på årets lag er for meg en gåte). Ikke at jeg forventer at Enrique skal bli like god fremover, men Baines statistikk viser hvor mye enrique har å hente i den delen av spillet. Williamson har faktisk 3 assist i år, Enrique to :)

Det er ingen tvil om at José Enrique har mye han KAN forbedre. Men ikke heng deg for mye opp i statistikk. Den kan brukes til å bevise det du vil, samtidig som noen andre kan bruke den motsatt vei. Alt etter hva du vil med den, og hvordan du velger å lese den.

Jeg syns fortsatt José Enrique er en meget god back, selv om han var bedre i første halvdel av sesongen, enn i andre. Som du sier, så er det mye han kan bli bedre på, og utviklingen hans de siste sesongene tilsier også at han stadig skal bli enda bedre -selv om han faktisk har vært litt svak nå på våren. Men det syns jeg er en gjenganger for flere av spillerne våre, og jeg frykter at salget av Carroll har mer med dette og gjøre, enn noen virkelig er villig til å innrømme.

At Willy har flere assist enn José Enrique henger nok også litt sammen med hvordan vi scorer målene våre. Vi har scoret mye på dødball, og da er fyrtårnet Willy oppe og vil kunne være nest sist på en del baller som til slutt går inn. José Enrique holder som regel litt igjen da. Hadde vi spilt en litt annen type fotball, kunne fort José Enrique hatt både fem og seks assist denne sesongen. Jeg skal selvfølgelig ikke unnskylde spanjakken fullstendig her og skylde på alle andre, bare et forsøk på å se "hele bildet".

"Når" José Enrique blir solgt, jeg velger nå å bruke når, så håper jeg vi får igjen såpass mye penger at vi kan kjøpe en ny kvalifisert ren venstreback, og en unggutt som kanskje ikke går rett inn og forsterker laget, men som kan utvikle seg over tid. Det ideelle hadde vært en ung backtype som er god på begge sidene. Med Simpson, en José Enrique erstatter, Ryan Taylor og en utility-fullback (hvis man kan bruke det uttrykket) så begynner det straks å se bra ut på backene. Perch er jeg høyst i tvil om, mulig han kan utvikle seg til å bli bedre, men da må han heve seg betraktelig fra det han har vist denne sesongen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1589 på: 05. Mai 2011, 10:59 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1383650/Pardew-seeks-reunion-wonderkid-Wickham-Newcastle.html
Hadde jo bare sagt ja takk.

Ja takk, men IKKE for enhver pris. Vi trenger to nye spisser til den kommende sesongen, hvorav minst én, helst begge, kan gå rett inn i laget, sånne spillere koster, og det gjør garantert denne ungfolen også. Spørsmålet blir da om han er i stand til å bære den byrden som vil bli lagt på skuldrene hans. Skal vi opp på tabellen, og bevege klubben fremover, så må vi ganske enkelt ha bedre førstevalg enn Ameobi og Best, er Wickham mannen da?

Bunnlinja i det jeg skal frem til: for det Wickham kommer til å koste, så trenger vi en som går inn og hever laget betraktelig, en vi kan stole på scorer, en som kan "lead the line" som det så fint heter. Er Wickham virkelig allerede så god? Jeg er usikker.

Ergo: Ja takk til Wickham, til riktig pris.
Nei takk, hvis han blir for dyr.
« Siste redigering: 05. Mai 2011, 11:26 av chickenman »