20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292557 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1560 på: 02. Mai 2011, 14:21 »
Noen som vil gi en liten forklaring på hva disse nye reglene går ut på? :)

Kort og godt. Det klubben(e) kan bruke på transfers og lønninger må tilsvare med inntjeningen klubben(e) har.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1561 på: 02. Mai 2011, 14:23 »
Det jeg lurer på er om du kan "spare" penger fra ett år til et annet. Jeg håper egentlig det, ellers er det egentlig en fordel å kjøpe spillere til overpris ved slutten av regnskapsåret, mens det ikke er noen fordel i å selge dem.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1562 på: 02. Mai 2011, 16:38 »
Sliter fortsatt med å se hvordan disse reglene skal fungere i en generell praksis. Hvordan dette skal få bukt med gavekjøp/salg av anlegg (som Real Madrid og Ciudad Deportiva-saken), at investorkroner drifter store deler av klubbens infrastruktur utenfor kjøp og lønn, vanvittige prisinger på vip-billetter etc. Kan tenke meg mange muligheter for å omgås det simplistiske synet jeg har på disse nye reglene.

Nå har jeg ikke satt meg inn i disse reglene overhodet utenom det jeg har lest på blogger, kronikker etc. Og på disse er det ofte mye pussige synspunkter of feiloppfatninger ute og går så det er med stort forbehold at jeg uttaler meg.

For meg virker det som om de nye reglene virker som mye røyk, og lite ild om dere forstår hva jeg mener.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1563 på: 02. Mai 2011, 16:43 »
Jeg sliter også med å se hvordan dette skal fungere i praksis. Regner med at de store klubbene kommer til å fortsette som før og finner måter å forbigå regelverket på.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1564 på: 02. Mai 2011, 16:54 »
Den eneste måten de kan kanskje klare å få kontroll over dette er hvis de respektive fotballforbundene får en komplett oversikt over  klubbenes eierstruktur. Da kan det kanskje være mulig å følge pengestrømmene på tvers av de diverse selskapene. Problemet er selvsagt at eierne bruker stråselskap i bøtter og spann, som f.eks Villa. Det vil kreve enorme ressurser å få en total oversikt, hvilket blir vanskelig. Eneste muligheten vil være at FA setter en grense for antall stråselskap og hvor de registreres. Det var jo snakk om at FA ville nekte Leeds opprykk fordi de nektet å avdekke eierstrukturen. Bates har visst stråselskaper i hytt og gevær..

Jeg har ikke peil på regnskap, men jeg kan vel tenke meg at det ekisterer nok kreative omveier som kan anvendes for å "blåse opp" omsetningen, eller ved at man fører lønninger på et annet selskap etc..

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1565 på: 02. Mai 2011, 17:33 »
En måte å løyse det på er jo at Sesong billetten til city eigare er sopass fin og god at den koster 2 mrd i året...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1566 på: 02. Mai 2011, 18:54 »
Den eneste måten de kan kanskje klare å få kontroll over dette er hvis de respektive fotballforbundene får en komplett oversikt over  klubbenes eierstruktur. Da kan det kanskje være mulig å følge pengestrømmene på tvers av de diverse selskapene. Problemet er selvsagt at eierne bruker stråselskap i bøtter og spann, som f.eks Villa. Det vil kreve enorme ressurser å få en total oversikt, hvilket blir vanskelig. Eneste muligheten vil være at FA setter en grense for antall stråselskap og hvor de registreres. Det var jo snakk om at FA ville nekte Leeds opprykk fordi de nektet å avdekke eierstrukturen. Bates har visst stråselskaper i hytt og gevær..

Jeg har ikke peil på regnskap, men jeg kan vel tenke meg at det ekisterer nok kreative omveier som kan anvendes for å "blåse opp" omsetningen, eller ved at man fører lønninger på et annet selskap etc..
Dette ligner veldig på hvordan styresmaktene strevde med å finne ut hvem som eide skip som hadde forurenset. Det var stråselskaper overalt med postboksrederier over hele kloden. Løsningen var at den som søkte om internasjonal godkjenning for å drifte et skip, ble satt som ansvarlig eier. På den måten vet man hvem som skal saksøkes ved forurensning/ dødsfall/ mangel pålønnsutbetaling osv.

Fifa kan gjøre noe liknende

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1567 på: 02. Mai 2011, 21:55 »
For å komme inn på forsterkninger igjen.
Sesongen sett under ett så synes jeg en midtstopper også bør stå høyt i kurs når Pardew nå skal forsterke.
Coloccini er veldig god og aldri skadet eller suspendert og er derfor en av de viktigste spillerne på laget. Men jeg synes han fortjener en bedre makker enn hva han har tilgang på idag. Kansje få inn en makker som har litt mer hurtighet enn hva Williamson og Taylor har. Men selvfølgelig bør nok ferdighetene i luftrommet samt det å posisjonere seg veie mest. Men litt mer hurtighet kunne vi uansett trengt på stopperplass.
Campbell er ikke lenger god nok og bør derfor ikke fåfornyet kontrakten, noe han ganske sikkert heller ikke får.
Williamson er en spiller som kan være nyttig å ha for å gi andre litt avlasting. Med sin hodestyrke kan han jo steppe inn å gjøre en god jobb mot lag som slår mye langt som f.eks. Stoke, Bolton, Blackburn, osv. Men Williamson bør ikke være noe førstevalg. Jeg synes klubben skal se seg om etter bedre og mer fremtidsrettet alternativer.
Steven Taylor har litt av det samme som Williamson. Sterk og god i duellene men litt dårlig langsbakken og gjør mye rare valg defensivt. Han er jo heller ikke noe talent lenger med sine 25 år, og jeg må innrømme at jeg hadde håpet at han skulle ha mer fremgang enn hva han har hatt. Litt skuffende egentlig med tanke på all den spilletiden han har fått fra ung alder av.

Jeg blir veldig overrasket om ikke Pardew kjøper inn en ny midtstopper som henviser Williamson og Taylor til benken som backup, om ikke en av dem blir solgt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1568 på: 02. Mai 2011, 22:02 »
Jeg har vel lenge etterlyst litt fart i en stopper til å erstatte Campbell - føler vi må ha 4 stoppere i stallen. Williamson og Taylor føler jeg er ganske jevne per nå, men med Tayls sine skadeplager det siste året blir det automatisk vanskelig å prøve legge beslag på en fast plass i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1569 på: 03. Mai 2011, 08:56 »
Helt enig! Saylor er ikke god nok, så han kan selges mener jeg. Willy eg helt "ok" har ikke fart men god på hode som sagt!
Få inn eg ny stopper, trenge ikke være så alt for rask heller, men må være rutinerte. Sånn som Vidic, han er treg men alle sliter med å komme forbi han, samme me Terry og.
Det er hvertfall min mening om den saken =)

Joey Barton 7

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1570 på: 03. Mai 2011, 09:52 »
Hangeland vil være en perfekt makker til Colo etter mitt skjønn. Stor og sterk, vinner alt på hodet, plasseringssikker og har en god pasningsfot. Alderen vil ha mindre å si for Hangeland, som aldri har vært en rask type. Ergo vil han ikke være så skadeutsatt. Dessverre tror jeg han blir for dyr. Saylor kan selges.  Vi får vel forhåpentligvis en £5-6 mill for ham. Og for £1 mill kan vi hente inn en erstatter fra Wanker, som vil ha brøkdelen i lønn og sannsynligvis klarer en tilsvarende jobb. Saylor er alt for skadeutsatt til at han kan satses videre på. Skadene har åpenbart stoppet hans utvikling. I en alder av 25 kan han ikke betraktes som et talent lenger.

På den annen side, er kanskje ikke stopperplass den vi trenger å forsterke mest. Williamson og Saylor er ok nok for en sesong til. . Vårt fokus bør først og fremst ligge på å få inn bedre vinger, backer, og spisser.  Enrique kommer til å dra, Simpson er for svak offensivt, og vi trenger vinger i stand til å slå innlegg.  Bedre midtbane og angrep vil også avlaste forsvaret. Disse to lagdelene har vært katastrofal i det siste. Fordi vi ikke klarer å holde på ball offensivt blir vi satt under press relativt kjapt.  Kun Jonas og Tiote får godkjent hos meg. Barton har vært mer eller mindre ræv siden han slengte med leppa og trenger en utfordrer.
« Siste redigering: 03. Mai 2011, 09:56 av InspectorC »

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1571 på: 03. Mai 2011, 10:28 »
http://www.clubcall.com/newcastle-united/pardew-reveals-summer-plans-1206882.html
"Alan Pardew says he is desperate to find a new striker in the summer after becoming frustrated with Newcastle's lack of cutting edge"

Ja, det kom jo ikke som en overraselse?
Kansje, men hva hadde dere tenkt om vist vi hadde kjøpt han her?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11881_6909740,00.html
The talented striker is the second-highest Bundesliga scorer this term with an impressive 22 goals

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1572 på: 03. Mai 2011, 13:13 »
Jeg mener vi ikke bør selge noen andre enn å slippe Campbell i sommer. Dessuten veit jeg ikke om jeg ser på Tayls, som er et par år yngre enn Willie, som svakere enn ham heller. Har større tru på toppnivået til Taylor enn til Willie. Selv om han har vært veldig skadeplaget det siste året, er det vel ikke gitt at han forblir det fremover. Sats på de tre stopperne vi har nå og hent inn en annen stoppertype enn dagens. Hvis-om-at-om vi finner en stopper i Wankership som er like god for så så mange gryn gidder jeg egentlig ikke spekulere i, for det er veldig spekulativt ja...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1573 på: 03. Mai 2011, 15:39 »
http://www.clubcall.com/newcastle-united/pardew-reveals-summer-plans-1206882.html
"Alan Pardew says he is desperate to find a new striker in the summer after becoming frustrated with Newcastle's lack of cutting edge"

Ja, det kom jo ikke som en overraselse?
Kansje, men hva hadde dere tenkt om vist vi hadde kjøpt han her?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11881_6909740,00.html
The talented striker is the second-highest Bundesliga scorer this term with an impressive 22 goals

Han der virker kjempe!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1574 på: 03. Mai 2011, 17:39 »
Det som hvert fall er sikkert at vi ikke kan gå inn i en PL sesong med tre midtstoppere. Hadde vi ikke hatt Campbell i troppen denne sesongen måtte Perch eller Simpson spilt midtstopper mot Liverpool og Chelsea. Er enig i at det er adre steder vi heller bør bruke mest penger, men en spiller som Aaron Hughes som kunne være et alternativ på flere plasser i forsvaret hadde vært fint å få inn.