20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1530 på: 01. Mai 2011, 21:11 »
Løvenkrands, Smith, Campbell og Perch må bort før neste sesong. Guthrie og Raylor er som Kristoffer sier gode squadspillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1531 på: 01. Mai 2011, 21:14 »
Glemte selvfølgelig Campbell - han skal selvfølgelig ut ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1532 på: 01. Mai 2011, 21:27 »
Det der kommer helt sikkert ikke til å skje. Aldri om vi selger 10 spillere og kjøper inn 6 spillere som kan gå rett inn på førstelaget pluss en backupspiss. Tror vi heller skal prøve å skaffe oss 2-3 kvalitetsspillere som kan gå rett inn på laget og gi sårt tiltrengt bredde. En ny spiss, en ny venstreback og en ving er vel det vi kan håpe på tror jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1533 på: 01. Mai 2011, 21:33 »
Enig - lett å tenke FM blant mange føler jeg. Vil ha inn et par-tre spillere som kan gå rett inn i førsteelleveren, og kanskje noen spillere til - gjerne unge talenter - som bidrar til bredde i stallen, samtidig som vi luker ut det verste av daukjøtt. Oppbyggingen av en god stall skjer gradvis og sjelden gjennom slike radikale FM-vinduer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1534 på: 01. Mai 2011, 21:35 »
Donaldson og Kuqi har kontrakter som går ut. Enrique er lost case og itilegg kan ikkje Xisco og Routledge bli rekna som to ut. Dermed er du nede i fem spelarar ut.

Ok, godt poeng. Tror likevel du har for radikale mål for sommeren, men for all del, om det er du som sier "hva var det jeg sa?" 1.september så er det ingenting som er bedre enn det. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1535 på: 01. Mai 2011, 21:39 »
Å tro at over halve førstelaget skal tilegne seg nye førstevalg i løpet av en sommer er for min del for mye å tro på, og uansett for mye rokkeringer. Venstreback ligger vel i kortene at blir nytt førstevalg på - spissplass likeså. Jeg tror derimot fortsatt at Jonas kommer til å spille ving come 1. september, og jeg tror faktisk også det ikke er helt utenkelig at Joey Barton kan komme til å inneha høyrevingen. Vanskelig å se at Pardew har planer om å vrake Nolan ihvertfall.

Simmi

• Gjest
« Svar #1536 på: 01. Mai 2011, 21:42 »
Jeg tror vi henter:

2 spisser
1 ving
1 forsvarsspiller usikker på hvem posisjon, (To hvis Enrique forsvinner.)

Det er da ikke så ille? :)

Formasjon:

Krul/Forster

Simpson/Ny- Taylor/ Ny - Coloccini - Enrique/ Ny

Ben Arfa - Nolan/ny - Tiote - Barton - Jonas/ ny

NY!!!!!!

Hvis vi velger å hente inn en midtbanespiller, får vi et luksusproblem. Hvordan skal midtbanen komponeres?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1537 på: 01. Mai 2011, 21:51 »
Jeg tror vi fortsetter slik vi spiller nå. Barton har vært god i sin høyrekant rolle og Nolan kommer nok til å fortsatt være et førstevalg neste sesong. Et kjøp av f.eks. Jarvis vil gi konkuranse på vingene og med Gosling og Ben Arfa tilbake vil det være en sterk lagdel.

Jeg er rimelig sikker på at vi får inn en spiller som kan spille midtstopper. Virker som Campbell forsvinner og iløpet av en sesong må vi ha fire stoppere i stallen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1538 på: 01. Mai 2011, 21:56 »

Formasjon:
-GK-
-HB-FS-FS-VB-
-DM-
-MS-
-OMV-OMS-OMH-
-FW-

Litt nysjerrig på hva du tenker med den midtbaneoppsettingen der. At vi skal ha en defensiv midtbanespiller, mens en annen sentral midtbanespiller skal ligge foran han + de tre hakket foran der igjen? Det er isåfall taktisk selvmord:P
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1539 på: 01. Mai 2011, 22:03 »
Må ærlig innrømme at en 4-2-3-1 formasjon frister meg, selv om jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få satt sammen laget! Muligens må Barton ofres hvis en slik taktikk skal funke.

Krul

Simpson - Williamson - Coloccini - NY

Tiote - NY

Ben Arfa -  Nolan - Jonas   

NY

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1540 på: 01. Mai 2011, 22:09 »
Må si at 4-2-3-1 formasjonen er min favoritt.
Med Nolan, Ben Arfa og Jonas der fremme, har vi også spillere som kan holde på ballen.
Liker laget ditt Daniel, og skulle nesten ønske at Pardew gjorde det også ;)
Ville kanskje ha byttet ut Williamson med en litt bedre stopper, men synes han har gjort en god innsats. Dessuten virker det som om han og Colo har et godt samarbeid :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1541 på: 01. Mai 2011, 22:22 »

Formasjon:
-GK-
-HB-FS-FS-VB-
-DM-
-MS-
-OMV-OMS-OMH-
-FW-

Litt nysjerrig på hva du tenker med den midtbaneoppsettingen der. At vi skal ha en defensiv midtbanespiller, mens en annen sentral midtbanespiller skal ligge foran han + de tre hakket foran der igjen? Det er isåfall taktisk selvmord:P
Litt det samme som Daniel setter opp. Der Tiote vil ligg litt meir def, enn den andre sentrale midtbanespelaren.

Når man spiller med fire spillere så høyt i banen er man helt avhengig av å ha to spillere som balanserer - det gjelder både dybden og bredden. Har man ikke to spillere som balanserer godt, så blir man slakta ved å bruke den formasjonen. Men, 4-3-3 eller 4-2-3-1 neste sesong tror jeg kan passe spillermaterialet vårt bra.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmi

• Gjest
« Svar #1542 på: 01. Mai 2011, 22:25 »
Mener jeg har lest at Pardew har sagt at han vil bruke Ben Arfa midt i banen. Altså som offensiv midtbane, og da det hende midtbanen blir akkurat som den er nå, bare med Ben Arfa foran. I så fall vil jeg da ha inn:

1 forsvarsspiller som kan utfordre noen i backrekka.
1 midtbanesspiller som kan konkurrere med mitbanen.
1 ny klassespiss, helst to.
Jeg mener at vi har en god nok midtbane til å spille i Europa. Får vi enda mer konkurranse der, en klassespiss og Ben Arfa magi, ser det veldig lyst ut. :)
« Siste redigering: 01. Mai 2011, 22:27 av Simmi »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1543 på: 01. Mai 2011, 22:28 »
Må ærlig innrømme at en 4-2-3-1 formasjon frister meg, selv om jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få satt sammen laget! Muligens må Barton ofres hvis en slik taktikk skal funke.

Krul

Tiote - NY

NY

Er det helt utenkelig at Barton kan fungere sammen med Tiote da? De er jo våre to mest ballsikre sentrale midtbanespillere - og Barton er da også en disiplinert spiller bakover på banen.

Simmi

• Gjest
« Svar #1544 på: 01. Mai 2011, 22:32 »

Krul

Tiote - NY

NY

Er det helt utenkelig at Barton kan fungere sammen med Tiote da? De er jo våre to mest ballsikre sentrale midtbanespillere - og Barton er da også en disiplinert spiller bakover på banen.

Kan jo eventuelt flytte Nolan ned, så det blir tre på midten, og mer balanse?