20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292102 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1500 på: 30. April 2011, 10:11 »
Talksport er vel ikke så seriøse.  Men  hvis vi får et tilbud om å selge Enrique til utlandet for £15 mill vil jeg være tilbøyelig til å si ja. Han er vanligvis skamgod defensivt. Men han har ikke vært seg selv i flere kamper. Det er faktisk bare flaks og dyktighet fra andre spillere som gjør at han ikke har kostet oss poeng.  Og da tenker jeg spesielt på kampene mot Bham, Blackpool og Man U.  Mot Man U var han dog suveren i nesten hele kampen, men likevel var det Enrique som opphevde offsiden på den store sjansen etter to min. Det var spesielt unødvendig fordi Enrique hadde oversikt over hele backlinja (ballen var på simpsons side). Alle var på linje bortsett fra Enrique.

Men det som frustrerer meg mest for tiden er hans ineffektivitet offensivt. Skal vi stille i en 4-5-1 formasjon neste sesong må vi ha gode backer som gjør de korrekte bevegelsene og som slår inn til rett tidspunkt. Backene må komme på overlapper for å skape bredde i spillet.  Det virker som om Enrique får skyggelapper hver gang han nærmer seg motstanderens 16m. Og han slår innleggene for høyt oppe i banen. Slike innlegg er vanskelig å gjennomføre og vanskelig å skåre på.

Hvis Bayern kjøper ham, vil ikke Lpool bli forsterket. Samtidig vi får inn kapital til å gjøre vårt forsvar bedre. Vi kan kjøpe inn en erstatter for Enrique og en utfordrer på høyreback. Heller ikke Simpson er god nok fremover etter mitt skjønn. Med to så ineffektive backer offensivt er jeg redd for at vi kommer til å slite litt neste sesong hvis 4-5-1 er formasjonen vi ska spille..

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1501 på: 30. April 2011, 12:03 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1381681/Birmingham-Newcastle-join-race-Belgian-sensation-Victor-Wanyama.html

Ikke allverdens å lese, men kansje et kupp?

spennende link synes jeg! Sånne spillere er det bare å hente. 1 av 10 kan være en juvel og da gjør vi penger in the long run. Dessuten hjelper det både på bredde og konkurranse i vår fra før av ganske spinkle tropp.

Hva gjør en belgisk 20 åring (fyller jo 20 snart han der) mer interessant enn et talent fra Norge eller et norsk talent?
Er det slik at det er spennende fordi ingen har hørt om han eller sett han i aksjon?
Hvor står belgisk fotball i forhold til norsk? Og hvor godt er et belgisk bunnlag (som Germinal Beerschot er)?

Jeg har aldri sett eller hørt om Victor Wanyama, og jeg synes selv at dette virker som spennende spiller. Men jeg synes også det er unge spennende spillere i Tippeligaen som jeg tror kan ha godt av å komme seg ut å få spilt med og mot bedre spillere.
Jeg synes Anthony Ujah virker like spennende som Victor Wanyama...............

Skjønner bare ikke helt at er det en spiller fra Tippeligaen er det tommelen ned, men en fra belgisk fotball, attpåtil et solid bunnlag, da er det tommelen opp.............

Kung Zlatan har vel aldri uttalt seg om Ujah? Jeg har aldri hørt om denne belgiske spilleren, så har ikke peiling på hvor spennende han er. Ellers er jeg enig med deg.

Men når vi først er innom belgiere, så kunne jeg gjerne tenkt med Eden Hazard. Meeen, blir vel for dyr og for attraktiv han og...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1502 på: 30. April 2011, 21:06 »
Hazard hadde vært helt konge ja, men han jaktes vel av større klubber også.

Belgia har egentlig en del spennende spillere på gang. Axel Witsel, Steven Defour og Romelu Lukaku blir vel alle jaktet av de store klubbene.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1503 på: 30. April 2011, 23:55 »
Hazard er nok å sikte litt høyt , men det skader jo ikke å prøve?

Personlig tror jeg Yussouf El Arabi , Bryan Ruiz eller Dzudschak (som jeg ikke gidder å stave nå) kunne vært spennende løsninger!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nolan_Roux

Noen som har sett denne mannen spille? Jeg har sett litt og har vært VELDIG imponert. Burde jo passe oss perfekt, eller? Se ikke bort ifra at Carr har denne mannen på blokka. Også så deilig at han ikke er offesielt linket enda ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1504 på: 01. Mai 2011, 11:13 »
Må berre komma med eit spørsmål, er det ingen spelarar som har prestert i PL som kunne vore noko for oss? "Alle" namn her har eg aldri høyrt om.

Tykkjer det er lite av dei her. Nolan er jo eit godt eksempel på dette.

Viss mi skal ha ein 4-5 nye i sommar, so bør det kanskje vera ein 50-50 fordeling.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1505 på: 01. Mai 2011, 11:53 »
La oss se på de tre lagene som ligger sist:

• WIGAN
N'Zogbia og Rodallega?

• WOLVES
Jarvis og Doyle?

• WEST HAM
Kan Bridge overta for Enrique?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1506 på: 01. Mai 2011, 11:56 »
N'Zogbia og Rodallega: Ja takk!
Jarvis og Doyle: Ja og njaaaa.
Bridge: Nei takk!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1507 på: 01. Mai 2011, 12:00 »
Jarvis er en meget spennende spiller, så han kan godt ta turen over til Newcastle.
Nei.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1508 på: 01. Mai 2011, 12:21 »
Sier nei takk til Birdge og Rodallega, mens særlig Jarvis er en spiller en kunne tenkt meg! Hadde det ikke vert for fortida til Zog, hadde eg tatt imot han og med åpne armer...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1509 på: 01. Mai 2011, 12:29 »
Jeg tror Zog har brent sine broer til oss. Adam på Blackpool dersom de rykker ned, Moses fra Wigan bør vel også være et spennende navn. Har ganske stor sansen for både Noble og Parker på midten til Hammers, jeg - selv om ihvertfall sistnevnte er utenfor det vi tydeligvis er ute etter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1510 på: 01. Mai 2011, 12:33 »
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2011/05/01/newcastle-line-up-reading-star-shane-long-79310-28613401/?

Dagens søndagssnacks - Gameiro har takket nei til Newcastle og alle andre klubber - vil til La Liga.
Shane Long det nye topp-målet av spisser.
Resignert til å miste Jose Enrique - M'Bengue stadig linket. Forutenom spiss og venstreback er sentral midtbane viktigste prioritetsområde i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1511 på: 01. Mai 2011, 12:35 »
Jeg har fortsatt lyst på Victor Moses fra Wigan. Kommer til å bli en kjempespiller om noen år!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1512 på: 01. Mai 2011, 12:48 »
Hvis Wigan rykker ned sier jeg ja takk til både Moses og Zog. Sistnevnte er kanskje en dust. Men han har vært suveren i år. Blir overrasket hvis ikke noen av topt 4 lagene prøver seg. Han er god nok, tror jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1513 på: 01. Mai 2011, 13:00 »
Blir ikke overrasket dersom LFC kjøper Zog i sommer!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1514 på: 01. Mai 2011, 13:51 »
Kristoffer..Du vet at Alex Rosen er ManU-supporter?