20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290121 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1485 på: 29. April 2011, 00:06 »
http://newcastle.footballblog.co.uk/kevin-gameiro.html

Kevin Gameiro som vår nye #9? Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig for den ideen. Men jeg er også en smule inhabil, da jeg har forelsket meg i han via FM først og fremst. Men han virker som en duganes avslutter, 46 mål på 102 kamper for Lorient (wikipedia).
Tror han kunne ha gjort en god jobb for oss.
Sitat
"Gameiro is described as "a fast, energetic player with good dribbling abilities", which compensates for his relatively light frame."
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1486 på: 29. April 2011, 00:16 »
Hadde ikke sagt nei-takk til Wijnaldum! Hadde absolutt ikke gjort noe om han var en av de som kom inn dørene på St.James Park til sommern! Rask er han også!

Skal ikke skryte på meg at eg har sett så mye av han eg heller, men en del har eg sett! Virker som en spennende spiller! Så hvis han ikke blir alt for dyr, så ja-takk!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1487 på: 29. April 2011, 00:21 »

Kevin Gameiro som vår nye #9? Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig for den ideen. Men jeg er også en smule inhabil, da jeg har forelsket meg i han via FM først og fremst. Men han virker som en duganes avslutter, 46 mål på 102 kamper for Lorient (wikipedia).
Sitat
"Gameiro is described as "a fast, energetic player with good dribbling abilities", which compensates for his relatively light frame."

Både Gameiro og Sow virker som spennende spillere. Har ikke sett kamper fra Ligue 1, kun høydepunkter og lest om dem, så jeg skal ikke uttale meg så bastant. Men unge fremadstormende spillere som har dominert i Ligue 1 tidligere har i mange tilfeller blitt gode Premier League spillere også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1488 på: 29. April 2011, 00:28 »
Prøvd å fått med meg noen kamper med Gervinho og Gameiro jeg da, men har så langt ikke fått gjort det.
Det lille jeg har sett av Gameiro (YT) og lest om han, synes jeg han ser spennende ut. Og du har et godt poeng ang det med unge spillere fra L1. Kanskje Ben Arfa kan ringe han ;) hehe

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1489 på: 29. April 2011, 00:32 »
Gervinho har jeg sett en del, og han er utvilsomt en god spiller. Problemet er hvordan vi tenker å spille. Gervinho er ingen ren spiss, og han er heller ingen typisk ving i 4-4-2/4-4-1-1. Mulig han kunne funket som en hengende spiss i 4-4-1-1, men da har vi Ben Arfa som kanskje er like go/enda bedre i den rollen. Ønsker Pardew å spille 4-3-3, noe jeg tviler på - så hadde Gervinho vært et strålende kjøp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1490 på: 29. April 2011, 00:39 »
Hmm. Kanskje vi går for en 4-2-3-1? ;)

Jeg tviler egentlig litt på at vi kommer til å kjøre 4-4-2, men har egentlig ingen begrunnelser for den påstanden. Just a hunch.

Regner med at vi i løpet av sommeren kommer til å få en liten pekepinn på hvilken formasjon vi skal kjøre, i form av transfers og ikke minst treningskamper.
Men uansett er det jo viktig å kjøpe spillere som passer inn i systemene våre, ikke bare kjøpe fordi han er god (slik som før).

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1491 på: 29. April 2011, 08:39 »

Sitat

Hvis vi skal spille med HBA som AM vil det kreve mye av spissen som må ha stor arbeidskapasitet og være  i stand til å holde på ballen slik at resten av laget får flyttet etter. Det taler i mot Gameiro. Samtidig er han vel kjent for å være en god avslutter, hvilket vi har savnet i hele år. Og han er flink til å jakte rom. Sow er derimot 25 år og dette er hans første gode sesong. Er skeptisk til ham.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1493 på: 29. April 2011, 15:20 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1381681/Birmingham-Newcastle-join-race-Belgian-sensation-Victor-Wanyama.html

Ikke allverdens å lese, men kansje et kupp?

spennende link synes jeg! Sånne spillere er det bare å hente. 1 av 10 kan være en juvel og da gjør vi penger in the long run. Dessuten hjelper det både på bredde og konkurranse i vår fra før av ganske spinkle tropp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1494 på: 29. April 2011, 15:43 »
Vi trenger helt klart en skikkelig backup til Tiote, og dersom det betyr et 19 år gammelt afrikansk talent, så er jeg ikke negativ!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1495 på: 29. April 2011, 17:34 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1381681/Birmingham-Newcastle-join-race-Belgian-sensation-Victor-Wanyama.html

Ikke allverdens å lese, men kansje et kupp?

spennende link synes jeg! Sånne spillere er det bare å hente. 1 av 10 kan være en juvel og da gjør vi penger in the long run. Dessuten hjelper det både på bredde og konkurranse i vår fra før av ganske spinkle tropp.

Hva gjør en belgisk 20 åring (fyller jo 20 snart han der) mer interessant enn et talent fra Norge eller et norsk talent?
Er det slik at det er spennende fordi ingen har hørt om han eller sett han i aksjon?
Hvor står belgisk fotball i forhold til norsk? Og hvor godt er et belgisk bunnlag (som Germinal Beerschot er)?

Jeg har aldri sett eller hørt om Victor Wanyama, og jeg synes selv at dette virker som spennende spiller. Men jeg synes også det er unge spennende spillere i Tippeligaen som jeg tror kan ha godt av å komme seg ut å få spilt med og mot bedre spillere.
Jeg synes Anthony Ujah virker like spennende som Victor Wanyama...............

Skjønner bare ikke helt at er det en spiller fra Tippeligaen er det tommelen ned, men en fra belgisk fotball, attpåtil et solid bunnlag, da er det tommelen opp.............

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1496 på: 29. April 2011, 19:56 »
+1

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1497 på: 29. April 2011, 22:32 »
+1

Eneste jeg fant på YouTube var et solid benbrudd han har pådratt seg.:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1498 på: 30. April 2011, 00:08 »
Var vel ikke tilfeldigvis Axel Witsel som var synderen? :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.