20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289618 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1275 på: 13. April 2011, 11:01 »
Då trenge mi vertfall;

1 stk høgreback, ein som er betre enn Simpson.
1 stk venstreback, ein som kan erstatta Enrique.
2 stk spissar, ein som kan forsterka laget kraftig og har potensial på 15 mål++ og ein til kanskje som kan vera eit "Tiote-kjøp" er mi like heldige.
1 stk midtbane, mi treng vel nokon på kant?

5-6 spelarar bør vel vera eit minimum i sommar.

Enig..Enriques salg alene vil finansiere punkt 1 og 2. I tillegg vil vi da også ha god dekning på begge backplassene i Simpson og Ferguson.

Simmi

• Gjest
« Svar #1276 på: 13. April 2011, 12:53 »
Høyreback bør være minste prioritet. Simpson er ikke veldig god, men han holder et helt greit nivå, og da kan vi heller bruke pengene på det vi virkelig trenger. To spisser, en ny venstreback (avhengig av om Jose stikker) og en ny ving.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1277 på: 13. April 2011, 13:16 »
Høyreback bør være minste prioritet. Simpson er ikke veldig god, men han holder et helt greit nivå, og da kan vi heller bruke pengene på det vi virkelig trenger. To spisser, en ny venstreback (avhengig av om Jose stikker) og en ny ving.

Høyreback vil faktisk være viktig. Spesielt neste sesong hvor vi etter all sannsynlighet kommer til å spille en 4-5-1 formasjon. Da kan det hende midtbanen blir litt overbefolket. Dermed er det viktig å ha offensive teknisk gode backer som kommer opp og sleiker linjen for å skape bredde i spillet. Simpson er dessverre for teknisk svak til å bli en god høyreback fremover.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1278 på: 13. April 2011, 13:57 »
Mi bør uansett ha ein som gir Simpson kamp om plassen. Ja, eg vil ha ein som er sterkare på papiret. Men kven veit, kanskje ein hardare konkurranse om plassen får Simpson til å utvikla seg endå meira. Eg tykkjer han har hatt ei fin utvikling i klubben, og vil ikkje avskriva han heilt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1279 på: 13. April 2011, 14:24 »
Er enig i at han har hatt en god utvikling. Plasseringsevne, fysikk ol er faktorer som hele tiden kan utvikles, noe Simpson allerede har bevist. Samtidig tror jeg at det er senere i karrieren er vanskeligere å utvikle teknikken nødvendig for å passere motstandere hvis man ikke har den på plass fra tidlig av. Han utfordrer f.eks nesten aldri motstandere, selv når de ikke har sikring.. Kan selvsagt ha med selvtillit å gjøre. Men de gangene jeg har sett ham prøve har ikke teknikken imponert meg heller..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1280 på: 13. April 2011, 14:32 »
Han er ikke noe god tekniker nei, vil nesten påstå at Raylor er bedre på akkurat det området, i tillegg til at han har bedre innleggsfot. Allikevel er ihvertfall Simpson blitt bedre defensivt det siste året - det skal han ha.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #1281 på: 13. April 2011, 14:41 »
Simpson har godt av en konkurrent. Han var på sitt aller beste tidlig i sesongen, når han nettopp hadde kommet tilbake fra skade. Da konkurrerte han mot Perch, noe som ikke varte lenge siden Perch sugde balle.

Poenget mitt er at jeg ikke vil spytte ut penger på en ny høyreback, når vi allerede har en helt grei en. Håper dog vi bruker 3-5 mill pund på en god konkurrent. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1282 på: 13. April 2011, 14:45 »
Tror vi kommer til å kjøpe oss en forsvarspotet i sommer, jeg. En som kan bekle flere posisjoner i det bakre ledd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1283 på: 13. April 2011, 14:54 »
Har jo Perch da som en slags potet.
S.Taylor kan jo også bekle høyre backen i perioder.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1284 på: 13. April 2011, 14:57 »
Tror vi kommer til å kjøpe oss en forsvarspotet i sommer, jeg. En som kan bekle flere posisjoner i det bakre ledd.
En back som er god på begge sidene hadde vært drømmen, en slags "Lahm light" som hadde vært realistisk å hente til Newcastle.

Regner vel med at Sol Campbell forsvinner ved sesongslutt også, så en bedre maker til Colo hadde heller ikke vært å forakte.

Perch har jeg gitt opp. Han må gjerne selges fortest mulig hvis vi finner en klubb som faktisk er villig til å betale for hans tjenester.
« Siste redigering: 13. April 2011, 14:59 av chickenman »

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1285 på: 13. April 2011, 17:01 »
forsvarsspillere: La oss raide Toulouse! double swoop- Cheikh M`bengue og Etienne Capoue  ;)

Vingspillere: , Jeremy Lens , El arabi, Shaqiri, Barnetta? 2 av disse takk!

spisser: Ibicevic, Salomon Rondon, Pablo Piatti , Kevin Gameiro. Kan Arshavin være tilgjengelig i sommer!? 2 kanskje 3 av disse?
« Siste redigering: 13. April 2011, 17:03 av kung_zlatan »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1286 på: 13. April 2011, 19:35 »

Høyreback vil faktisk være viktig. Spesielt neste sesong hvor vi etter all sannsynlighet kommer til å spille en 4-5-1 formasjon. Da kan det hende midtbanen blir litt overbefolket. Dermed er det viktig å ha offensive teknisk gode backer som kommer opp og sleiker linjen for å skape bredde i spillet. Simpson er dessverre for teknisk svak til å bli en god høyreback fremover.

Hvor tar du det fra? Pardew har uttalt flere ganger at han foretrekker å spille med en offensiv innstilling og at det innebærer to spisser for hans del. Så jeg er ganske sikker på at vi kommer til å fortsette i 4-4-2.

Dessuten så er Simpson er ålreit back som jeg synes utvikler seg hele tiden. Har stor tro på at han blir bedre og bedre. Vi må huske på at dette er første hele sesongen hans i PL, og glimtvis har han vært strålende. Med erfaringen så vil ganske sikkert småfeilene bakover bli færre, og at han kan bli tryggere offensivt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1287 på: 13. April 2011, 19:38 »
Pardew har vel også uttalt at han vil se Ben Arfa i en hengende spissrolle, noe som i mine øyne tyder på at vi vil se en type 4-4-1-1 formasjon neste sesong.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1288 på: 13. April 2011, 21:07 »
Pardew har vel også uttalt at han vil se Ben Arfa i en hengende spissrolle, noe som i mine øyne tyder på at vi vil se en type 4-4-1-1 formasjon neste sesong.

Ikke så ulikt det vi hadde stor suksess med under CH...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1289 på: 13. April 2011, 21:11 »
Det er nok også slik vi får utnyttet Ben Arfa best rett og slett, så det er ikke så unaturlig. Så misnker det kanskje behovet for rene spisser i sommer.