20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292555 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1260 på: 11. April 2011, 21:34 »
Selvsagt synd å miste ham. Samtidig er £15 mill mye penger..

Ja, så får vi heller skryte av alle pengene klubben har i banken mens ManU, Chelsea, LFC, Arsenal, Birmingham og nå kansje Bolton eller Stoke kan skryte av titlene de henter........

Godt sagt, Frode!

Skal mi komma oss til europa, so treng mi byggja opp eit lag øve tid. Den kjernen mi har/hadde, er då eit godt utgongspunkt.

Ja, eg skjønnar det verte vanskeleg når spelarane vil ha meir i løn og ser etter "større" klubbar. Men eg sit med ein følelse at hadde ein gjort ting litt annleis so kunne mi hatt både Carroll og Enrique på langtidskontraktar. Dei to i lag med Barton,Colo, Tiote og Nolan og ein har ei fin kjerne.

Eg er dessutan mildt sagt skeptiske til eit par ting, og det er kva mi får inn i sommar og kva Pardew får til neste sesong. For å prøva forklara; eg hadde hatt trua hadde mi hatt Ferguson/Mourinho/Sir Bobby, og ein av dei skulle handla inn for 50mill++.
Pardew er eit sopass usikkert kort for min del, at eg ikkje stolar på at han brukar desse rett. Eller bestemme han ikkje øve kven som skal inn?

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 11. April 2011, 21:39 »
Der skora Carroll igjen gitt, dessverre ikke for Newcastle...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 11. April 2011, 21:52 »
Blir litt for mye surving for min del altså.
Ja, skulle gjerne hatt Carroll her, men ville bort. Sykt surt å se han være så klinisk i dag, men lev med det!
Les innlegget til StevieT. Oppsummerer det meste ang både Carroll og Enrique mener jeg. Eneste forskjellen er at Carroll hadde lenger kontrakt. Hva faen skal man gjøre når man akkurat har gitt en spiller en ny kontrakt, og så plutselig skal han ha en syk lønnsøkning (Carroll), eller man ahr forsøkt i 5-6 mnd å forhandle frem en ny avtale, men spilleren vil drøye det hele tiden (Enrique).

Ikke ofte jeg har sagt dette de siste årene, men jeg støtter styret fullt og helt på Carroll-saken. Enrique er offisielt ikke solgt enda, så drøyer dommen der. Men selges han for £15mill, og saken er den at Enrique selv vil dra, støttes den også!

EDIT: Vinner jeg drømmeturen skal jeg personlig spørre Pardew/Ashley om hva slags ambisjoner/planer de har for transfervinduet og årene fremover! ;)
« Siste redigering: 11. April 2011, 22:03 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 12. April 2011, 09:41 »
Spør igjen?
Hvor kommer denne prisen på £15 mill for salg av Enrique ifra? "Link"
Jeg så en sum, den var £8,5 mill å det var en ræva kilde som sa det var done deal.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 12. April 2011, 10:00 »
Prisen på £15mill kom vel fra kjeften på Thompson eller Thorstvedt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 12. April 2011, 10:11 »
Så hva mener dere klubben skal gjøre med Enrique situasjonen? Heller selge nå og få så maksimalt med penger som mulig for han, enn å holde en demotivert enrique en sesong til og dermed miste han gratis neste sommer. Er heller ingen som kan klandre klubben Newcastle i denne situasjonen. Newcastle har flere ganger forsøkt å gå i kontraktsforhandlinger med Enrique uten hell. Newcastle er derfor i den posisjonen at de ser seg nødt til å selge nå. Slik jeg ser det viser vi ikke mangel på ambisjoner ved denne saken, grunnet vi over en lang periode har førsøkt å sikre kontrakt med enrique. Virker som Enrique vil bort fra klubben uavhengig av lønnen newcastle vil/kan tilby, og newcastle ser dermed ingen andre utveier enn å nettopp selge.

Akkurat Stevie og Daniel.

Lgrinde: både Scum og Arse vant titler gjennom langsiktighet. Scum bygde sin suksess på 90 tallet basert på den lokale stammen med Giggs, Beckham etc. I tillegg gjorde de et varp i Cantona. Det er først i nyere tid at Scum har begynt å pøse ut penger.

Vil ikke Enrique signere  har ikke klubben noe annet valg enn å selge ham. Så enkelt er det. Hvis vi får 15 for ham er det et godt salg. Det vil gi oss råd til å hente inn en erstatter og  en god høyreback. Tilsammen vil de sannsynlgivis spille bedre enn kombinasjonen Simpson - Enrique. Det verste klubben kan gjøre er å håpe i det lengste at Enrique signerer en ny kontrakt. Det vi da risikerer  er at vi må slippe ham for en slikk og ingenting. Det resulterer  at vi må ta av carrollfondet for å finansiere en god erstatter. Enda verre er det at vi da må handle i julevinduet hvor prisene er generelt er oppblåste.. Till slutt er ikke sikkert Enrique spiller godt neste sesong, siden han vil vekk, hvilket betyr ytterligere verditap.

Det aller viktigste av alt er at klubben ikke kan gjøre unntak i lønnspolitikken for en enkelt spiller fordi dette danner presedens for samtlige fremtidige kontraktsforhandlinger.  Hvis Enrique signerer en kontrakt verdt 70 i uka, kommer naturligvis Barton til å kreve det samme i sine forhandlinger. Barton ser jo seg selv om en viktigere spiller (noe han er) og da vil jo han selvsagt ikke ha dårligere betalt enn lagets venstre back. Klubben vil da ha to valg, singere en ny og dyrere kontrakt med Barton eller selge ham . Så det er ikke noe automatikk i at Barton blir hvis Enrique signerer en ny kontrakt. Snarere tvert i mot. Og hva som enda verre er, hvis Barton og Enrique får forbedrete lønnsvilkår, risikerer vi at HBA og Tiote blir misfornøyde med sine kontrakter.. Så ved å gjøre ett unntak iverksetter klubben en lønnsspiral den ikke klarer å snu. Det eneste valget klubben har er å tilby maksimal lønn innenfor gjendende lønnspolitikk. Takker Enrique nei, har den faktisk gjort sitt ytterste for å beholde ham.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 12. April 2011, 15:49 »
Noen som har sett noe av Romaric?
Personlig har jeg bare sett han på FM og kan derfor ikke komme med noen vurdering.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 12. April 2011, 16:16 »
Newcastle (og mange andre) blir igjen linket med Lukaku.

http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6867144/Agent-Lukaku-is-hot-property

"And despite scoring just twice since Christmas, his agent Christophe Henrotay believes he will still get a big move - but only if the price is right." - Da har han i alle fall nettet like mange ganger som Løvenkrans :P
he shagged your lass, taylor shagged your lass

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 12. April 2011, 22:17 »
Sålenge vi sitter med så mye penger som nå vil vi bli linket til supertalenter som Lukaku. Jeg tviler dog på at vi har noen reell sjangse på å få ham i sommer.

Håper på Connor Wickham. Har vært ganske rolig med overgangsspekulasjoner rundt ham i det siste. Har interessen fra de store klubbene kjølnet?

Hvis vi kjøper Wickham vil vi også trenge en kvikk bakromsspiss. Jeg mener at vi trenger 2 spisser uansett i sommer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 12. April 2011, 22:30 »
@jack_wilshere Jack Wilshere
People asking if im going city? I dont kiss the Arsenal badge then leave <3 this club in my heart! http://yfrog.com/hsjpqjaj

Andy Carroll & Jose Enrique... take notes!
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 12. April 2011, 22:51 »
Nå sa jo Carroll hele tiden akkurat det samme. "Jeg elsker denne klubben, jeg har ingen planer om å dra. Jeg vil være her hele karrieren". Og Enrique har vel også sagt at han aldri skal forlate Newcastle.

Pene ord, men hvor mye er det verdt når pengene kommer på bordet? Det er vel spørsmålet også for Wilshere. Men det er klart, det er lettere å bli i Arsenal enn i Newcastle. Vi snakker tross alt om CL hvert år, kamp om ligatittelen, kamp om cuptitler. Du får spille med mange klassespillere i Arsenal, og tjener helt greit med penger. Det er lettere å være lojal mot Arsenal enn mot Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 12. April 2011, 22:52 »
Stemmer det. Svært få ganger slike uttalelser er verdt en dritt - det veit vi alt om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 13. April 2011, 08:59 »
OliverKayTimes Oliver Kay
One other thing before I go to bed. Told no #LFC deal with #NUFC for Jose Enrique yet. Other clubs interested. Night

Det er jo glimrende..Tror vi faktisk kan få mye penger for ham pga dette er siste overgangsvinduet før de nye finansreglene trer i kraft.. Selv om vi i utgangspunktet skal stille svakere pga kontrakten snart går ut, vil samtidig Enriques situasjon lokke til seg flere beilere..

Jeg ville vært veldig fornøyd om vi får solgt ham til utlandet for £15 mill. Da har vi muligheten til å forsterke oss kraftig i forsvar. Jeg liker Simpsons innstilling. Men dessverre er han ikke god nok hvis vi skal ha ambisjoner om Europa neste sesong. Dog er han en glimrende backupspiller..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 13. April 2011, 10:43 »
Då trenge mi vertfall;

1 stk høgreback, ein som er betre enn Simpson.
1 stk venstreback, ein som kan erstatta Enrique.
2 stk spissar, ein som kan forsterka laget kraftig og har potensial på 15 mål++ og ein til kanskje som kan vera eit "Tiote-kjøp" er mi like heldige.
1 stk midtbane, mi treng vel nokon på kant?

5-6 spelarar bør vel vera eit minimum i sommar.