20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289843 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1215 på: 11. April 2011, 01:43 »
Hahaha! Ja, jeg føyer meg på han som spør seg om hvorfor Enrique vil til Liverpool når han ønsker CL-fotball. Arsenal og Man Utd har enormt mye bedre lag enn Liverpool. Chelsea og City har kjøpekraften til å få inn bedre spillermateriale - og trolig bedre lag på sikt. Tottenham har vært uheldige med skader, og de vil trolig slå tilbake neste sesong.

Alt i alt sitter Liverpool ikke på stort mer enn det de handla i januar + en Gerrard som nærmer seg slutten av karrieren sin med stormskritt. Kuyt har vært god i år, men også han er 31, og kommer til å miste løpskapasiteten sin fremover. Alt i alt ser Liverpools fremtid ganske ræva ut, spør du meg - så jeg stiller spørsmålstegn ved at de svir av så mye penger på 2 spisser i januar - og nå én back i sommer. Men kjør på.

Ser Baines er nevnt, og jeg hadde trolig grått gledestårer om han kommer. Tror attraktiviteten vår avhenger mye av hvaslags spissmateriale vi får inn i starten av overgangsvinduet. Ser det ut som vi satser, kan det da være at Baines vil hit :)
« Siste redigering: 11. April 2011, 01:45 av Sigurd »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 11. April 2011, 04:53 »
Tror folk kan slå seg godt til ro med at Baines ikke kommer hit, uansett hva slags spisser vi måtte kjøpe i sommer.

Noen som har noe kjennskap til M'Bengue ut over hva FM sier?  :)

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1217 på: 11. April 2011, 05:49 »
Ikke i det hele tatt. Hva sier FM? :-)

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 11. April 2011, 07:23 »
FM sier at han er svært god, men det har lite med virkeligheten å gjøre
http://img514.imageshack.us/img514/892/bengue.jpg
http://i53.tinypic.com/5ydydf.png

Ser ikke på Ligue 1, så har aldri sett han spille.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 11. April 2011, 08:38 »
So viss dette med Enrique stemmer, kvifor har ikkje mi nokre "done deals" rundt omkring?
Skjønnar ikkje at han går til Liverpool...

Jeg har i større grad aksept for at Enrique vil vekk for å oppnå pokaler. Men også for meg er det en gåte hvis han drar til Lpool. Daglish kommer til å kjøre laget i grøfta neste sesong, mens vi har et lag fullt av spennende spillere. Motivasjonen må da være penger, rett og slett. Men sånn som han spiller nå er det også greit. Han er ikke i samme form nå som han var før jul. Har hatt noen skumle situasjoner, spesielt mot Bham, som kunne ha kostet oss alle tre poengene.

Tror som sagt det ikke blir vanskelig å finne en back som er bedre offensivt. Spm er om han klarer å fylle Enriques sko bakover. På den annen side blir det jo spennende å se Enrique uten Jonas. Alle skryter av Enriques defensive egenskaper, men vi glemmer at at Enrique spiller sammen med Jonas som er en av de mest oppofrende vingene i PL. Jonas gir Enrique mye hjelp bakover.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 11. April 2011, 08:48 »
Helt ærlig så har jeg alltid sett på Enrique som en helt ordinær venstreback. Helt vanvittig om Pool kjøper han for £15 mill. Da har vi faktisk fått tak i alle Torres pengene. Håper bare det forvaltes fornuftig, og at ikke Pardew går gung ho på overgangsmarkedet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 11. April 2011, 09:10 »
Jeg synes Enrique har vært fantastisk god denne sesongen, men skulle vi få £15 mill så vil jeg faktisk selge. Det er uhyggelig mye for en back i det hele tatt, og spesielt en med kun ett år igjen av kontrakten. Da kan vi lett hente inn en erstatter som potensielt kan være/bli like god i tillegg til et hyggelig overskudd. Ved første øyekast ser denne M'Bengue ut som et spennende alternativ. Vi må bare få ut fingeren og ikke vente til han har gått til noen andre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 11. April 2011, 09:11 »
Han er god bakover. . Dessverre er han for ineffektiv fremover. Men det har vært noen unntak hvor han har levert innlegg som spissene burde ha scoret på. Offensivt backspill har blitt en viktig del av den moderne fotballen. Spesielt mot vanskelige motstandere hvor vi kan stille med fem på midtbanen, vil backen være viktig som breddeholder.

£15 mill er rett og slett mye penger. Skulle dog ønske at han ble solgt til utlandet. For det beløpet kan vi kjøpe inn en erstatter som er yngre, lavere lønnet og med godt potensiale. I tillegg vil vi også ha mulighet til å hente inn en tilsvarende spiller på høyre back. Simpson er en perfekt backupspiller, men han er for teknisk svak  til å bli en god offensiv back. I sum vil dette gjøre forsvaret sterkere enn det er med Enrique på laget.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 11. April 2011, 09:43 »
So viss dette med Enrique stemmer, kvifor har ikkje mi nokre "done deals" rundt omkring?
Skjønnar ikkje at han går til Liverpool...

mens vi har et lag fullt av spennende spillere. 

Forklar?!

Ut: Carroll, Enrique,
Tvilsomme: Barton (og resten av dei beste på laget, då dei ser ein klubb som kvittar seg med sine beste)
Inn: ?
« Siste redigering: 11. April 2011, 09:47 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 11. April 2011, 10:16 »
Barton, HBA, Tiote, Ranger, Vukic, Aiery, Krul, Forster, Sparky, Ireland og Ferguson er spennende nok for meg.

Du misforstår litt. Det er ikke klubben som vil kvitte seg med spillere. Det er spillerne som vil vekk. Carroll ville vekk for å få bedre betalt, og det samme skjer nå med Enrique.  Etter å ha gjort det bra i kun en halv pl-sesong, mente Carroll at det var på sin plass å bli den best betalte spilleren i klubben. Det er etter mitt skjønn helt forståelig at klubben ikke kunne gå med på dette. Resultatet ville vært at andre spillere ville blitt misfornøyde og klubben ville satt en presedens for alle fremtidige kontraktsforhandlinger hvor da spillerne påpeker Carrolls lønn som begrunnelse for sine egne absurde krav. V ville oppnådd en lønnssituasjon ute av kontroll. Den samme situasjonen holdt  tidligere nesten på å slette klubben fra kartet.

Høy lønn hinder også oss fra å hente inn nok dybde i laget. Skal vi gi Enrique 70-80 i uka vil det binde opp vårt transferbudsjett. Hadde vi gitt Carroll og Enrique fått den lønna Lpool tilbyr, ville klubben ha brukt hele 80 mllioner kroner i lønn PER ÅR, kun på to spillere, eller 400 millioner over 5 år. Det sier seg selv at det ikke er fornuftig økonomisk politikk og at det spiser opp transferbudsjettet. Hvis  Enrique da blir  langtidsskadet har vi ikke en god spiller å sette innpå. Det er akkurat den samme feilen Lpool gjorde med Cole, som jeg har nevnt før. En spiller kan utgjøre en stor forskjell hvis han gjennom hele sesongen holder formen og unngår skader/utmattelse. Sannsynligheten for dette er derimot liten. Da er det bedre å spre risikoen. For £15 mill kan vi kjøpe 3  spillere med utviklingspotensiale som I SUM vil gjøre laget bedre enn et lag med Enrique på banen. Det gir oss bredde som igjen beskytter oss mot skader. Og ikke minst kan Enriques erstatter tom. utvikle seg til å bli en enda bedre back.

Og til slutt, hvis lønnstaket overholdes, kan vi faktisk komme i en så sunn økonomisk situasjon at vi kan utby klubber i kampen om de beste talentene. Det er mindre skadelig å betale £10 mill for en spiller så fremt vi klarer å få ham til å signere en moderat kontarkt.   Tham og Stoke er gode eksempler på dette.
« Siste redigering: 11. April 2011, 10:19 av InspectorC »

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 11. April 2011, 11:07 »
Du har veldig gode poeng InspectorC, og jeg er helt enig med deg. Vi ha en edruelig transferpolitikk. Vi har ikke råd til å overbetale spillere som åpenbart har penger som motivasjon. Dette gjorde vi tidligere, og vi vet hva som hadde skjedd hadde ikke Ashley kommet inn og gjort noe. Akkurat det skal han han ha skryt for, selv om han har gjort meg utrolig forbannet til tider...
Men tilbake til saken. Jeg liker Josè E utrolig godt, men vil han bort så er vi ikke tjent på å tvinge han til å bli. Der er mye kvalitet der ute. Er ikke Taiwo tilgjengelig på free transfer til sommeren da?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 11. April 2011, 11:26 »
Hvor i granskogen kommer £15 mill fra?
Jeg leser at en avtale rundt £8,5 skal være spikret? (eller done deal)

Ellers skjønner ikke jeg heller hvorfor han velger Liverpool. Kansje en liten favorittklubb eller for de Reina er en god venn eller andre snodige hensikter. Men alt er jo bare spekulasjoner.

Ja, det finnes mange v.backer med potensiale til grei pris. Skal vi kjøpe en erfaren back som kan være med å gi Ferguson erfaring å forståelse, eller skal vi satse på han som back i det hele tatt?

Jeg venter fortsatt på den dagen Enrique skriver ny kontrakt og blir værende i Newcastle. (ja, jeg ser den tråden blir tynnere og tynnere)

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 11. April 2011, 13:55 »
Selg Enrique for 15 millioner pund å hent Taiwo gratis, det ville vært god business.
Syns Taiwo er minst like god, så hvis det stemmer at han kan gå gratis så håper jeg vi kjører på.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 11. April 2011, 14:12 »
Enig med Mats.

Da kan vi bruke de 15 mill. pund på å forsterke laget enda mer.
For klarer vi å hente Taiwo gratis, så sitter vi jo igjen med en like god back, de er vel ca like gamle også? Og med money to spend.
Og det trenger vi, for det er jo ingen hemmelighet at vi burde forsterke h.backen også.
Eneste minuset er vel at vi mister han når det er afrikamesterskap?
Det er selvsagt ikke ideelt å miste en spiller som Josè E, men man må se på pluss og minus I guess...
Skrekkscenarioet er jo selvfølgelig om Enrique forsvinner og vi ikke får ut fingeren og får inn en erstatter.. Det er tross alt Newcastle vi snakker om :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 11. April 2011, 14:25 »
Taiwo har jo et rått skuddbein i tillegg, noe vi mangler. Aner ikke hva han står for lenger, men husker han var knallgod for ettpar år siden.