20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291807 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1155 på: 08. April 2011, 13:59 »
Eg verte overraska om mi brukar 35 mill i sommar!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1156 på: 08. April 2011, 14:05 »
Nei det er det ingen garanti for. Men vi hadde vel hatt et transferbudsjett uavhengig av Carroll overgangen, så tror nok vi har penger om vi finner de rette spillerne. Men skal selvsagt ikke hive oss på hva som helst.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 08. April 2011, 14:56 »
Når ble 20 mill alt vi har av penger? Og er vel sammen med Neymar de største talentene i hele verden for øyeblikket.
Da har du ikke sett lars arild stordal :o
Det er talent det :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 08. April 2011, 15:09 »
Nei det er det ingen garanti for. Men vi hadde vel hatt et transferbudsjett uavhengig av Carroll overgangen, så tror nok vi har penger om vi finner de rette spillerne. Men skal selvsagt ikke hive oss på hva som helst.

Det blir selvsagt opp til hvor stor tiltro man har til Ashley. Jeg tror vi maks kommer til å bruke £25 m. Pengene vi fikk for Carroll skulle bli investert i klubben, ikke i transfersummen (nødvendigvis) til nye spillere. Å bruke £20 m på en 17 åring er noe vi ikke er i posisjon til slik situasjonen er nå. Han er et fantastisk talent, for all del, men vi trenger flere, og mer "proven" spillere.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 08. April 2011, 15:57 »
En romelu og 4 x tiote signeringer og vi er i småpen posisjon til neste år OM vi holder oss iår. Viktig og ikke jinxe noe her nå....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 08. April 2011, 16:32 »
En spiss vi burde forsøke oss på er Radamel Falcao. Herja mot Spartak i EL i går, og har et imponerende målsnitt for Porto.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1161 på: 08. April 2011, 16:39 »
Ikkje alle kjøp kommer te å slå til slik som Tiote har gjort. Slike kjøp er som regel 1 av 5.

Og å bruke 20mill på Lukaku vil jeg si er å leke med penger. Skal vi virkelig ta sjansen på å bruke så mye penger på ein 17åring som kanskje ikkje slår det. Finnes nok av eksempler på unge spiller som har blitt omtalt som store talenter og går for høye priser og aldri slår til på grunn av at dei får et jækla høyt press på seg og de må bevise at dem er verd prisen. Tør vi virkelig å gamble?

Sliter litt med meg sjølv om eg vil NUFC skal bruke dei pengane på han eller ikkje. Plutselig slår han skikkelig til og blir den nye Drogba og da er han jo verd sin vekt i gull og mer til. Men så er det om han slår til eller om han bare blir et nytt bomkjøp.

Kan NUFC gamble med 20mill er det vel bare å gå for han ???
Newcastlesupporter siden 1992

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 08. April 2011, 16:41 »
En spiss vi burde forsøke oss på er Radamel Falcao. Herja mot Spartak i EL i går, og har et imponerende målsnitt for Porto.

En spiller vi både tidligere, og nå nylig har blitt linket til. En så godt som optimal signering. Så var det prisen da..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 08. April 2011, 16:47 »
Har vi blitt linka i det siste også? Mener det var snakk om han før han gikk til Porto, men det er snart to år siden. En optimal signering ja.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 08. April 2011, 16:54 »
Riktignok bare ved tribalfootball via "local sources", men ja.

http://tribalfootball.com/articles/liverpool-arsenal-scouts-tracking-porto-striker-falcao-1539611

Sitat
However, local sources say United are now being joined by several English rivals ahead of the summer market.

Representatives from Liverpool, Arsenal and Newcastle United have all been tracking Falcao since the closure of the January market.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 08. April 2011, 17:11 »
Er selv normalt ikke tilhenger av å sprenge banken for én spiller, spesielt ikke en spiller som aldri har bevist noe på dette nivået. Men skulle vi sikre oss Lukaku for et par millioner under £20M, er det en signerering jeg absolutt ville vært fornøyd med. Første spiller jeg kommer på med det potensialet på den alderen er Wayne Rooney, og selv om det skal litt til for at han når helt opp til det nivået, tror jeg uasnett vi om noen år sitter igjen med en spiller på nivå med Peter Crouch, Roman Pavluchenko, Nicklas Bendtner og Salomon Kalou, men potensielt mye bedre.

Ved å signere en slik spiller viser vi også at vi er i angrepsposisjon, og regner med at ihvertfall Joey Barton, kanskje også José, vil se at vi satser på å komme oss oppover på tabellene. Ikke minst vil spillere i andre klubber se at vi satser, og at vi kan være en spennende klubb å gå til. Og tror heller ikke lønnsbudsjettet vil sprenges, da jeg tviler på at han vil ha et ekstremt høyt lønnskrav.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 08. April 2011, 17:32 »
Er selv normalt ikke tilhenger av å sprenge banken for én spiller, spesielt ikke en spiller som aldri har bevist noe på dette nivået. Men skulle vi sikre oss Lukaku for et par millioner under £20M, er det en signerering jeg absolutt ville vært fornøyd med. Første spiller jeg kommer på med det potensialet på den alderen er Wayne Rooney, og selv om det skal litt til for at han når helt opp til det nivået, tror jeg uasnett vi om noen år sitter igjen med en spiller på nivå med Peter Crouch, Roman Pavluchenko, Nicklas Bendtner og Salomon Kalou, men potensielt mye bedre.

Ved å signere en slik spiller viser vi også at vi er i angrepsposisjon, og regner med at ihvertfall Joey Barton, kanskje også José, vil se at vi satser på å komme oss oppover på tabellene. Ikke minst vil spillere i andre klubber se at vi satser, og at vi kan være en spennende klubb å gå til. Og tror heller ikke lønnsbudsjettet vil sprenges, da jeg tviler på at han vil ha et ekstremt høyt lønnskrav.

Problemet for oss pdd. er at vi ikke er i posisjon til å sprenge banken for en slik spiller. Selv om vi har slitt med skader, så er det ikke til å stikke under en stol at vi ikke er langt unna de nederste lagene. Det holder ikke med en 17 åring som kun har spilt i belgisk liga. For de største lagene vil han være et kanonkjøp til en slik pris, men hos oss må det prioriteres kraftig. Jeg tviler også sterkt på at Barton, Enrique osv. lar seg blende av en 17 åring. Det må nok mer til enn det for at ambisjonsnivået skal være høyt nok.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 08. April 2011, 17:46 »
Etter min mening er akkurat nå i en posisjon, der vi har "råd" til å risikere så mye penger. På veldig kort sikt, vil det naturligvis være tryggest å satse på en litt eldre spiller med samme nivå som det Lukaku er i dag, som vi kanskje kan få for halve prisen. Men om vi får bruke ytterligere £10M, kanskje noe mer med salg av Routledge, eventuelt flere, kan vi fint hente inn tre spillere til som vil være klare forsterkninger av troppen.

Selv om det er snakk om en urutinert 17-åring, tror jeg det likevel vil bli lagt merke til, og således styrke vårt rykte som en klubb med ambisjoner.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 08. April 2011, 17:56 »
Etter min mening er akkurat nå i en posisjon, der vi har "råd" til å risikere så mye penger. På veldig kort sikt, vil det naturligvis være tryggest å satse på en litt eldre spiller med samme nivå som det Lukaku er i dag, som vi kanskje kan få for halve prisen. Men om vi får bruke ytterligere £10M, kanskje noe mer med salg av Routledge, eventuelt flere, kan vi fint hente inn tre spillere til som vil være klare forsterkninger av troppen.

Selv om det er snakk om en urutinert 17-åring, tror jeg det likevel vil bli lagt merke til, og således styrke vårt rykte som en klubb med ambisjoner.

Da er vi plent uenige. Vi skal selvsagt bygge for fremtiden, men vi må ikke glemme at det er nåtiden/nærmeste fremtid  som hovedsaklig gjelder. På veldig kort sikt - de neste sesongene - er det greit at vi har flere nye gode spillere, slik at vi slipper å havne i den røra vi har vært i, og tildels er i. Det er feil å satse så mye på en 17 åring. Vi har tidenes sjanse til å styrke flere deler av laget. Absolutt ingen grunn til å sjanse så mye.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 08. April 2011, 18:01 »
Jeg er ikke 100% uenig med deg, men skulle vi signere ham, er nok jeg temmelig fornøyd  ;)