20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292628 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1080 på: 04. April 2011, 17:33 »
og hva med ibicevic?

Banega har hatt en del utenomsportslig ved seg, men med argentinske venner og et miljø som kan lære han folkeskikk tror jeg han kunne blitt et veldig spennende kjøp! Mannen er upper class genial på sitt beste!

Ehh... NEI! Da har du en snill deffinisjon på upper class genial.

hvor mye har du egentlig sett av banega kylling-kæll? Hva med å forsøke å argumentere litt? innlegget ditt er totalt ubrukelig hvis du ikke kan fortelle hvorfor du ikke synes han er noe.

Banega har foreløpig hatt litt problemer med å prestere stabilt, men jeg skal fortelle deg hvorfor jeg fortsatt synes han er en utrolig spennende fotballspiller som for kort tid siden ble sett på som et av de større talentene argentina hadde å by på. Fortsatt bare 22 år og har ved flere anledninger vist at han takler å spille mot midtbanekonstallasjoner av høy primera-klasse. Jeg synes mannen har en enorm nærteknikk og herlig blikk for spillet. PLuss en fantastisk pasningsfot. Det er ikke mange spillere i verden som slår stikk-pasninger som banega. Fortsatt et stykke opp til Iniesta,Xabi, Silva, modric o.l , men jeg mener han har noen unikt ved seg her. I form har han et herlig nærvær/intensitet i spillet sitt, men tempoet kan være direkte labert på dårlige dager. ( Noe som ikke taler for PL-suksess) Allikevel, i en alder av 22 og med den miksen av argentinere og lagmiljø vi nå besitter i NUFC, tror jeg han kunne vært et utrolig spennende kjøp. Din tur?

Takk for det. Joa, jeg kunne godt utdypt meg litt. Det tar jeg kritikk på. Greitt! Men der stopper det også!

Jeg er ingen Los Che fan, og ser dem ikke uke ut og uke inn. Men jeg ser en del Primera, og sett dem noe i CL, så litt har jeg da fått med meg. Da har jeg svart på det.

Banega har hatt problemer med å prestere stabilt ja. Man kan jo anta at det er mye av grunnen til at han le utlånt til Atlético ifjor. Heller ikke der klarte han å spille seg inn på laget og retunerte til appelsinland. Det så lenge ut til at han var på vei til Everton, heller ikke det ble noe av. Lite imponerende spør du meg. Ut ifra det jeg har sett så er heller ikke Ever (er det ikke det han skriver på draktryggein sin?) fast på Los Ches midtbane denne sesongen heller, når de spiller med toppet lag.

Disse verdensklasse stikkerne har jeg sett ytterst få til. Og når du skriver Xabi så antar jeg at du mener Xabi Alonso? Jeg håper det. Det gir deg i hele tatt litt kredibilitet at du ikke tar med den som er best på dette av dem alle i samme åndedrag som Ever, han heter nemlig Xavi.

Hvilke av de beste midtbanene i Primeraen er det han holder høy klasse mot? Som sagt, han klarer ikke å skaffe seg fast plass i Unai Emery sitt lag, og har flere ganger blitt pissa på av Barcelonas fantastiske midtane, dog er han ikke alene om akkurat det, det skal sies. Men han er fortsatt en veldig humør-spiller som er litt for mye av og på etter min mening. Toppnivået er mediokert pluss, og ikke noe mer i mine øyne. Lavnivët er lavnivå på laveste nivå og direkte forferdelig. Da blir han som regel for sen og det hagler med taklinger av ytterst ymse kvalitet, i motstning til disse verdensklasse-stikkerne. Mener også å huske at Ever ble utvist et par ganger for Atlético ifjor også, blant annet borte mot den gule ubåten, hvis jeg ikke husker helt feil?

Ever sliter med å tilpasse seg LaLiga og den disiplinen som kreves på det nivået. Det blir ikke noe enklere av at han kommer til England. Nytt land, ny kultur og et nytt språk som han mest sannsynlig IKKE snakker noe særlig en gang. Da mener jeg vi kan få bedre avkastning for pengene på bedre alternativer. Mulig den solide lagmoralen vår kunne hjulpet ham og karrieren hans i riktig retning. Men er vi egentlig nødt til å ta den sjansen? Jeg mener NEI, og at vi må kunne finne bedre alternativer. Vi skal da ikke drive veledighet her heller!

Avslutningsvis, joa Ever var jo sett på som et stort midtbanetalent, iallfall for et par år siden. Utviklingen deretter, sier derimot IKKE løp og kjøp. Skal huske på at også Fernando Ruben Gago var sett på som et minst like stort talent som Ever, eller faktisk større. Kanskje vi skal kjøpe ham også da? Eneste grunnen til at han fortsatt er i Real, men ikke spiller, er jo fordi han "ble skadet" i sommer, og ingen ville kjøpe ham. Skadet i anførselstegn fordi jeg ikke kjenner skaden godt nok, annet enn at jeg vet at spansk presse harselerte litt med den. Marca kjørte vel blant annet en artikel om at Van der Vart skulle "tatt en Gago" og blitt skadet for å blitt værende hos kongens menn, han også. Men det var en liten avsporing.

Da har jeg iallfall prøvd. Håper du er mer fornøyd nå kung_zlatan.  :)

orker jeg å ta halvparten av formuleringene dine seriøst..... nei. Les bl. annet han "har flere ganger blitt pissa på av barcas midtbane" og "lavnivået er lavnivå på laveste nivå". Den siste der er jo bare nydelig! ;D

legger ved en liten sak: http://www.youtube.com/watch?v=DJIhjzahZ4Y
Denne spilleren er jo totalt ubrukelig! (legg merke til de pasningene han slår igjennom ledd, de kalles ofte i fotballfaglig kontekst for "stikk-pasninger"...)

Jeg står ved at Banega ville vært et spennende kjøp. Det kommer selvfølgelig ann på pris, men han kunne tilført oss en type flair som vi har behov for og som egentlig bare Ben Arfa bidrar med  i dagens lag. Noe annet som er spennende ved Banega er at han er meget god til å slå langt på spiss i bakrom. (se video) Dette ville vært en ny dimensjon hvis vi nå endelig henter en ekte bakroms-spiss til sommeren. Gameiro?

Utfordringen slik jeg ser det er tempo, men jeg tror han hadde taklet det. Noen sjanser må en klubb som NUFC ta og å hente en ekstremt talentfull Banega på 22 til et miljø der han både får en stor tilhengerskare og et stabilt miljø rundt seg er muligens ikke det dummeste trekket vi kunne gjort. Jeg har lyst til å drive litt veldedighet ;)
« Siste redigering: 04. April 2011, 17:36 av kung_zlatan »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1081 på: 04. April 2011, 21:29 »
Voldsomt å dere har sitert verandre her nå da........

Men synes det er rart om ikke spillere som Ever Banega og Fernando Gago skulle kunne forsterket et NUFC lag. Er vel slike spillere som NUFC trenger og som kan gi Tiotè mer støtte på sentral midtbane enn hva han får nå. Både Gago og Banega er jo veldig gode med ballen og har jo generelt veldig god teknikk.

Nå var det vel snakk om at Gago kansje var på vei til ManCity nå i januarvinduet, så det er vel ikke så veldig sannsynlig at NUFC skulle kunne signere en slik spiller.
Også Ever Banega har blitt linket til engelske toppklubber, og har vel de siste transfervinduene blitt koblet til blant annet LFC. Når så store klubber er interessert blir det vanskelig for NUFC å komme inn å snappe dem opp, ihvertfall nå når klubben også er litt sparsommelig på lønna i tillegg.

Jeg skulle gjerne sett at klubben var mer inni i det Sør Amerikanske spillermarkedet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1082 på: 04. April 2011, 21:46 »
Blitt forelska i Cavani jeg, som regel bare sett målene hans, men hvis ikke Napoli har en kjøpsklausul bør vi komme på banen :)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1083 på: 04. April 2011, 21:58 »
Du vet Frode, jeg og kung_zlatan må iallfall være enige om siteringa, for Banega blir vi tydligvis ikke enige om.

Jeg syns altså det er en spiller vi bør styre unna, så får heller jeg og kung_zlatan bare være enige om at der er vi uenige. Eller?
Når det kommer til dette med veledighet: det er egentlig Stephen Ireland jeg føler har brukt opp veledighetspotten vår denne våren.  :P

Panzer: hvem har ikke blitt imponert over Cavani? Er redd han vil få langt mer attraktive tilbud enn det Newcastle kan kommed med i sommer. Men det er jo selvfølgelig lov for enhverklubb å prøve seg.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1084 på: 04. April 2011, 22:35 »
Jeg skulle gjerne sett at klubben var mer inni i det Sør Amerikanske spillermarkedet.

Stor potensiell gevinst der ja, men vi har vel våre eksempel på at ein bør finsikte nøye før en går til kjøp. I alle fall dersom ein skal blåse av litt spenn. Bassedas, Gavilan, Nacho, Cordone etc.

Den mindre fornuftige delen av hjerna mi saknar ein type som Clarence Acuna. I mindre grad spelaren, men i stor grad mennesket.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1085 på: 04. April 2011, 22:45 »
Acuna er kulthelt det, ingen tvil om det. Skal også huske på at vi også har hatt en av de største Sør-Amerikanerne i PL noensinne hos oss i Nobby Solano - men listen av SA-flopper hos oss er dessverre ganske lang om du skal starte samle alle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1086 på: 05. April 2011, 00:14 »
chickenman og jeg skal begrave stridsøksen for denne gang ;) lets agree to disagree.

Har ennå ikke fått noe feedback på Ibicevic?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1087 på: 05. April 2011, 00:41 »
Er lov å prøve, at Palermo lånte han ut er en gåte.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1088 på: 05. April 2011, 00:53 »

Stor potensiell gevinst der ja, men vi har vel våre eksempel på at ein bør finsikte nøye før en går til kjøp. I alle fall dersom ein skal blåse av litt spenn. Bassedas, Gavilan, Nacho, Cordone etc.

Den mindre fornuftige delen av hjerna mi saknar ein type som Clarence Acuna. I mindre grad spelaren, men i stor grad mennesket.

Cordone bidro jo med litt og var en brukbar og billig løsning for Robson i startfasen av hans tid som NUFC manager. Han var en slags nødløsning for Robson sammen med Gallacher.
Acuna var jo en terrier å ha på midtbanen og var jo veldig god sist NUFC vant over ManU på St James Park tilbake i 2001/02 sesongen og 4-3 seieren. Synes han var ganske god de sesongene han var i klubben.
Solano er jo nevnt og er en type ving som klubben savner. God defensivt, god offensivt, fantastiske innlegg og gode dødballer. En slik type ving laget savner, det er ihvertfall min mening.
Faustino Asprilla må også nevnes. Har aldri vært min favoritt, men på sitt beste var han ikke lett å forsvare seg mot.
Må også ta med Coloccini og Jonas. Coloccini har jo spilt seg kraftig opp etter den svake førstesesongen og er uten tvil en av klubbens viktigste og beste spillere. Jonas kan nok irritere mange sjeler med sine avleveringer i sluttfasen av angrepene, men han er jo pr nå ganske viktg for laget uansett.
Kan jo også gå lengre tilbake i tid og ta med Ted og George Robledo som var med å vinne 2 FA cupfinaler på 50 tallet.
Den første brasilianske spilleren for en engelsk klubb spilte også for NUFC. Mirandinha er det mer eller mindre ukjente navnet for de fleste og spilte for NUFC på slutten av 80 tallet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1089 på: 05. April 2011, 00:54 »
Han var vel ingen stor spiller da?
Glemte forøvrig helt av godeste Jonas og Colo, og de skal selvfølgelig nevnes i positiv forstand.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1090 på: 05. April 2011, 07:55 »
Hva med Youtube-helten Ignacio María González? Bedre kjent som Nacho.

Viser at man må gjøre ordentlig forarbeid i Sør-Amerika før man evt slenger pengene på bordet. :P
Heldigvis var det bare et lån, og det var jo Wise sin feil, men herre for en dårlig signering.

Håper vi klarer å komme opp med et kjøp ala Tiote eller Bassong. Sistnevnte solgte vi vel for 10x så mye som vi kjøpte han for. Hvis vi er så heldige å finne en slik, samt fylle på med noen litt dyrere (ikke at prisen har noe å si, men kvalitet koster), så blir jeg fornøyd :)
Jeg veit hvertfall at Gameiro og Gervinho står høyt på ønskelista mi :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1091 på: 05. April 2011, 10:28 »
Hva med Anthony Ujah fra Lsk da? Fremdeles ung og sulten og vil ikke koste mer enn hva Newcastle har råd å gamble på.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1092 på: 05. April 2011, 10:39 »
Frode: Bevares! Solano og Coloccini er sjølvsagt på den andre sida av skalaen. Mitt poeng er berre at vi må kartlegge sør-amerikanarane godt, spesielt dersom vi skal bruke ein del spenn, for det er vanskelig å seie på forhånd kor godt dei vil passe inn i ligaen.

No risikerer vi sjølvsagt ikkje å blåse av like mykje som det Veron kosta manure, Crespo kosta Chelsea, Robinho kosta ManCity etc., men eg har likevel lyst til å unngå å fleire Bassedas-eksempel (nokon som vil estimere kva dåtidens 3,5 mill pund kunne vore i dagens marked?). 

Eg kunne gjerne tenkt meg fleire kultheltar frå Sør-Amerika, så lenge dei i alle fall kan bidra med ein del på fotballsida også. "Ein del" her definert som "ein god del meir enn Cordone". :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1093 på: 05. April 2011, 10:43 »
Det er selvfølgelig ikke noe problem med sør-amerikanske spillere hvis man gjør godt forarbeid. Du vil aldri kunne garantere at de slår gjennom, at de blir en suksess, men det kan man ikke med britiske spillere heller. Det er mange spillere i diverse sør-amerikanske ligaer som helt sikkert kunne krydret PL, og kanskje forsterket Newcastle. Men vi må ha dyktige scouter skal vi finne disse spillerne. Scouter som kjenner kulturen der borte, som har kontakter der borte, og som vet hva som kreves for at en sør-amerikansk fotballspiller skal lykkes i PL.

Det er ikke en jobb for en hvilken som helst speider, som alltid har hatt sin base på de britiske øyer. Det hentes mange afrikanere til Premier League også, men det er ikke noe mindre risiko med slike spillere, enn det er med sør-amerikanere. Selv om mange vestafrikanske spillere kommer fra små klubber i Frankrike eller Belgia, så er ikke det noen garanti for at de vil lykkes i PL. Risikoen er like stor eller liten ved å hente Tiote, som ved å hente Acuna i mine øyne. Alt handler om scouting.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1094 på: 05. April 2011, 10:43 »
Hva med Anthony Ujah fra Lsk da? Fremdeles ung og sulten og vil ikke koste mer enn hva Newcastle har råd å gamble på.

Nei off... 1 god kamp så er han plutselig god nok for oss? Var det ikke Swindon som var litt interessert i han sist? Når jeg ser hvor fantastisk dårlig Mame Biram er nå, og hvor god han var i TL over lengre tid så må jeg si meg veldig skeptisk til å hente fra norsk liga.