20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292591 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1065 på: 03. April 2011, 15:49 »
En spiller om Jarvis fra Wolves syns jeg er langt mer spennende da, og kunne vært et fint alternativ og hatt på vingen.

Helt klart, men han er ung, engelsk og debutert for landslaget så blir ingen billig mann. Skulle wolves rykke ned kan det åpne seg muligheter dog...

En del gode spillere som kommer til å rykke ned i år. F.eks kan også noen av disse være interessante hvis de går ned;

Blackpool; Adam, Phillips,
West Ham; Demba Ba, Tomkins,
Wigan; Moses, Rodellega, N'Zogbia (hvis han har blitt bedre i hode)
Aston Villa; Agbonlahor, Albrighton, Ciaran Clark
Birmingham; Ridgewell
Blackburn; Phil Jones, Martin Olsson, Hoilett

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 03. April 2011, 15:58 »
Vil gjerne tilføye Darren Bent til listen din, fredd. Han har spilt i mackems og han krever sannsynligvis en gigantlønn. Men finnes ikke en eneste spiss i verden jeg er like overbevist om at ville blitt en suksess, som med Bent!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 03. April 2011, 16:02 »
Vil gjerne tilføye Darren Bent til listen din, fredd. Han har spilt i mackems og han krever sannsynligvis en gigantlønn. Men finnes ikke en eneste spiss i verden jeg er like overbevist om at ville blitt en suksess, som med Bent!

Sikkert en del spillere jeg har glemt og Darren Bent er kvalitet, men ser ikke han som særlig sannsynelig som du sier utifra lønn, tidligere mackems, alder og at Villa vil kreve en del for han. Dog tror jeg også han kunne blitt en suksess og har jo skryt av Pardew fra Charlton tiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 03. April 2011, 16:04 »
Tror ikke Bent har noen spesielle motforestillinger mot å spille for Newcastle fordi han tidligere har spilt i Mackems, og jeg tror fansen kommer over at han har spilt for Mackems straks han starter putte mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 03. April 2011, 17:24 »
og hva med ibicevic?

Banega har hatt en del utenomsportslig ved seg, men med argentinske venner og et miljø som kan lære han folkeskikk tror jeg han kunne blitt et veldig spennende kjøp! Mannen er upper class genial på sitt beste!

Ehh... NEI! Da har du en snill deffinisjon på upper class genial.

hvor mye har du egentlig sett av banega kylling-kæll? Hva med å forsøke å argumentere litt? innlegget ditt er totalt ubrukelig hvis du ikke kan fortelle hvorfor du ikke synes han er noe.

Banega har foreløpig hatt litt problemer med å prestere stabilt, men jeg skal fortelle deg hvorfor jeg fortsatt synes han er en utrolig spennende fotballspiller som for kort tid siden ble sett på som et av de større talentene argentina hadde å by på. Fortsatt bare 22 år og har ved flere anledninger vist at han takler å spille mot midtbanekonstallasjoner av høy primera-klasse. Jeg synes mannen har en enorm nærteknikk og herlig blikk for spillet. PLuss en fantastisk pasningsfot. Det er ikke mange spillere i verden som slår stikk-pasninger som banega. Fortsatt et stykke opp til Iniesta,Xabi, Silva, modric o.l , men jeg mener han har noen unikt ved seg her. I form har han et herlig nærvær/intensitet i spillet sitt, men tempoet kan være direkte labert på dårlige dager. ( Noe som ikke taler for PL-suksess) Allikevel, i en alder av 22 og med den miksen av argentinere og lagmiljø vi nå besitter i NUFC, tror jeg han kunne vært et utrolig spennende kjøp. Din tur?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 03. April 2011, 17:29 »
Helt enig med deg, Zlatan! Banega ville vært superb!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 03. April 2011, 23:05 »
og hva med ibicevic?

Banega har hatt en del utenomsportslig ved seg, men med argentinske venner og et miljø som kan lære han folkeskikk tror jeg han kunne blitt et veldig spennende kjøp! Mannen er upper class genial på sitt beste!

Ehh... NEI! Da har du en snill deffinisjon på upper class genial.

hvor mye har du egentlig sett av banega kylling-kæll? Hva med å forsøke å argumentere litt? innlegget ditt er totalt ubrukelig hvis du ikke kan fortelle hvorfor du ikke synes han er noe.

Banega har foreløpig hatt litt problemer med å prestere stabilt, men jeg skal fortelle deg hvorfor jeg fortsatt synes han er en utrolig spennende fotballspiller som for kort tid siden ble sett på som et av de større talentene argentina hadde å by på. Fortsatt bare 22 år og har ved flere anledninger vist at han takler å spille mot midtbanekonstallasjoner av høy primera-klasse. Jeg synes mannen har en enorm nærteknikk og herlig blikk for spillet. PLuss en fantastisk pasningsfot. Det er ikke mange spillere i verden som slår stikk-pasninger som banega. Fortsatt et stykke opp til Iniesta,Xabi, Silva, modric o.l , men jeg mener han har noen unikt ved seg her. I form har han et herlig nærvær/intensitet i spillet sitt, men tempoet kan være direkte labert på dårlige dager. ( Noe som ikke taler for PL-suksess) Allikevel, i en alder av 22 og med den miksen av argentinere og lagmiljø vi nå besitter i NUFC, tror jeg han kunne vært et utrolig spennende kjøp. Din tur?

Takk for det. Joa, jeg kunne godt utdypt meg litt. Det tar jeg kritikk på. Greitt! Men der stopper det også!

Jeg er ingen Los Che fan, og ser dem ikke uke ut og uke inn. Men jeg ser en del Primera, og sett dem noe i CL, så litt har jeg da fått med meg. Da har jeg svart på det.

Banega har hatt problemer med å prestere stabilt ja. Man kan jo anta at det er mye av grunnen til at han le utlånt til Atlético ifjor. Heller ikke der klarte han å spille seg inn på laget og retunerte til appelsinland. Det så lenge ut til at han var på vei til Everton, heller ikke det ble noe av. Lite imponerende spør du meg. Ut ifra det jeg har sett så er heller ikke Ever (er det ikke det han skriver på draktryggein sin?) fast på Los Ches midtbane denne sesongen heller, når de spiller med toppet lag.

Disse verdensklasse stikkerne har jeg sett ytterst få til. Og når du skriver Xabi så antar jeg at du mener Xabi Alonso? Jeg håper det. Det gir deg i hele tatt litt kredibilitet at du ikke tar med den som er best på dette av dem alle i samme åndedrag som Ever, han heter nemlig Xavi.

Hvilke av de beste midtbanene i Primeraen er det han holder høy klasse mot? Som sagt, han klarer ikke å skaffe seg fast plass i Unai Emery sitt lag, og har flere ganger blitt pissa på av Barcelonas fantastiske midtane, dog er han ikke alene om akkurat det, det skal sies. Men han er fortsatt en veldig humør-spiller som er litt for mye av og på etter min mening. Toppnivået er mediokert pluss, og ikke noe mer i mine øyne. Lavnivët er lavnivå på laveste nivå og direkte forferdelig. Da blir han som regel for sen og det hagler med taklinger av ytterst ymse kvalitet, i motstning til disse verdensklasse-stikkerne. Mener også å huske at Ever ble utvist et par ganger for Atlético ifjor også, blant annet borte mot den gule ubåten, hvis jeg ikke husker helt feil?

Ever sliter med å tilpasse seg LaLiga og den disiplinen som kreves på det nivået. Det blir ikke noe enklere av at han kommer til England. Nytt land, ny kultur og et nytt språk som han mest sannsynlig IKKE snakker noe særlig en gang. Da mener jeg vi kan få bedre avkastning for pengene på bedre alternativer. Mulig den solide lagmoralen vår kunne hjulpet ham og karrieren hans i riktig retning. Men er vi egentlig nødt til å ta den sjansen? Jeg mener NEI, og at vi må kunne finne bedre alternativer. Vi skal da ikke drive veledighet her heller!

Avslutningsvis, joa Ever var jo sett på som et stort midtbanetalent, iallfall for et par år siden. Utviklingen deretter, sier derimot IKKE løp og kjøp. Skal huske på at også Fernando Ruben Gago var sett på som et minst like stort talent som Ever, eller faktisk større. Kanskje vi skal kjøpe ham også da? Eneste grunnen til at han fortsatt er i Real, men ikke spiller, er jo fordi han "ble skadet" i sommer, og ingen ville kjøpe ham. Skadet i anførselstegn fordi jeg ikke kjenner skaden godt nok, annet enn at jeg vet at spansk presse harselerte litt med den. Marca kjørte vel blant annet en artikel om at Van der Vart skulle "tatt en Gago" og blitt skadet for å blitt værende hos kongens menn, han også. Men det var en liten avsporing.

Da har jeg iallfall prøvd. Håper du er mer fornøyd nå kung_zlatan.  :)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 04. April 2011, 07:41 »
Jeg har sjeldent sett så mange herske teknikker og forsøk på å være bedre viter på så kort tid  8)

Måtte bare kommentere det:p det første avsnittet var best:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 04. April 2011, 13:37 »
Newcastle United boss Alan Pardew has confirmed they're on the hunt for a new striker.
He is after young, athletic players to supplement his squad and will not be tempted down the route of signing experienced old hands.
?We?re looking at a younger striker,? Pardew confirmed to the Sunday Sun.
?We?ve got Ben Arfa, we want a younger team here.
?If you look at some of the successful clubs across Europe there is youth in those teams, as well as pace. That is something I am looking to introduce at Newcastle.?

Ja, ung, rask, teknisk, passningssikker, overblikk, utholdenhet, taktisk og vet hvor målet står. Ja, jeg kunne ikke vært mer enig med meg selv her.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 04. April 2011, 13:47 »
Skulle vært moro å se Scott Parker tilbake i NUFC.

Hvorfor ikke Mohammed Fellah? Han er særdeles god, leser spillet godt og har fremtiden foran seg. Burde være tilgjengelig for 15-20 mill kr....

Håper i det minste at de £35.000.000 blir investert p åen fornuftig måte, og at man ikke bare "kjøper for å kjøpe"...

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1075 på: 04. April 2011, 14:22 »
Håper aldri at Scott Parker kommer tilbake. Han blir 31 år i oktober, han har tapt seg siden han spilte i NUFC, og lønnen hans er langt utenfor det vi har nå. Når han spilt for oss ble eg ofte forbanna fordi han ofte skulle ta ein piruett istedenfor å spille fra seg ballen. Han ødela ganske ofte skikkelige overganger med disse helvetes piruettane.

I norsk tippeliga er det ikkje ein person som hadde passet inn i PL. Eg syns dem er for dårlige
Newcastlesupporter siden 1992

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 04. April 2011, 14:29 »
Jeg er sterkt imot å hente "søppel" fra norsk liga. Når ikke engang spillere som Mame Biram Diouf klarer å utmerke seg noe spesielt i England tviler jeg sterkt på at Fellah har nubbesjans. Vil heller hente talenter fra divisjoner under PL.

Så forresten at Marcus Pedersen ønsket seg bort fra Vitesse. Det er en spiller jeg virkelig har sansen for, men er veldig usikker på om han er/blir god nok.
« Siste redigering: 04. April 2011, 14:31 av Andy »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 04. April 2011, 14:46 »
Jeg er også ganske skeptisk til en stor andel av spillere fra TL, skal innrømme det. Kun et lite fåtall jeg har trua på. Skal huske på at en spiller som B.H. Riise også var ganske dominant i TL, og han har jo overhodet ikke slått til i PL. Ville tatt i mot Annan, og kanskje også Moa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #1078 på: 04. April 2011, 14:53 »
Ville også tatt i mot Huseklepp. Har fått sett to-tre Barikamper, og Huseklepp har stort sett vært en av lagets beste. Ja, jeg vet at Bari er det dårligste laget i Serie A, men Huseklepp har klart seg veldig bra mot vanskelig motstand.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 04. April 2011, 17:01 »
Jeg er sterkt imot å hente "søppel" fra norsk liga. Når ikke engang spillere som Mame Biram Diouf klarer å utmerke seg noe spesielt i England tviler jeg sterkt på at Fellah har nubbesjans. Vil heller hente talenter fra divisjoner under PL.

Så forresten at Marcus Pedersen ønsket seg bort fra Vitesse. Det er en spiller jeg virkelig har sansen for, men er veldig usikker på om han er/blir god nok.

Grunnen til at han ønsker seg vekk er jo fordi han ikke får nok spilletid etter hans ønske. Ikke spesielt imponerende å ikke være rimelig fast for et lag som Vitesse.