20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291929 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #720 på: 27. Feb. 2011, 18:10 »
Basert på uttalelsene til folk ovenfor i tråden så kan vi tilnærme oss alle klubber med prislappen til tiote og kreve like lave priser for deres spillere.

Store kjøp er ikke bare utlegg i kroner og øre. Det er erklæringer om ambisjoner, krav og forventninger til både spillerne og laget, og et varsku til den allerede eksisterende stallen. Perform, or else..

Det å stille folk i posisjoner til ansvar med trusler om benkplass er en motivator som lite annet, se bare på jonas som noen av dere påpeker.

Det er ikke lenger bare toppklubbene som kjøper spillere for top money. De i midtsjiktet har også begynt å gjøre det, og dette har ført til den jevneste ligainnspurten på mange år, samt en uforutsigbarhet knyttet til ethvert oppgjør uavhengig av lagenes respektive plassering på tabellen. Alle kan slå alle, og penger har mer å si enn noensinne. Man trenger solid forankring i ethvert ledd ,og ikke minst spisser som forvalter sjanser og skaper noe på egen hånd.

Alt dette har ført til høyere temperatur enn noensinne i verdens beste liga, og jeg håper at styret og Ashley har forstått at vi trenger å splashe cash på "proven quality".

Livet er litt morsommere for de som elsker fotball  8)
If it has tits or wheels, count on problems!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 27. Feb. 2011, 20:40 »
Jeg er veldig spent på årets vindu. Det er et helt annet utgangspunkt en hva vi er vant med. Vi er ikke nødd til å selge for å forsterke,

hvis vi tar utgangspunktet i at jonas, jose og joey ikke gjør alvor av trusslene sine så tror jeg smith og løven er de 2 eneste som forlater oss. Det blir viktig å ha en stor stall til neste år. I år har det blitt for tynt.

Vi bruker å få 5-10 mill pr vindu. Det betyr at vi har maks 45 mill i sommer.

Vi trenger 2 spisser.
1venstre back
1 ving

enig?

Gervinho blir å komme. Hva trpr dere om Benzema? Han og Ben Arfa er gode venner. Han er ikke ønsket av Morinho som blir å forsterke i sommer. Jeg tror England blir neste stoppested. Mest sannsynøig spurs, men jeg tror vi har sjangs. Hva er realistisk pris på en out of favor spiss? Grunnen til at jeg håper på han er at han har et internasjonaøt navn som vil betrygge våre 3 J'er.

Ving og back er jeg åpen for forslag.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #722 på: 27. Feb. 2011, 20:46 »
Benzema og Ben Arfa gode venner? jeg trodde en stor del av grunnen til at Ben Arfa forlot Lyon var at han og Benzema ikke kom overens og ikke kunne være i samme klubb :p mulig jeg tar feil?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 27. Feb. 2011, 21:06 »
Benzema og Ben Arfa gode venner? jeg trodde en stor del av grunnen til at Ben Arfa forlot Lyon var at han og Benzema ikke kom overens og ikke kunne være i samme klubb :p mulig jeg tar feil?

Det stemmer at de ikke kom godt overens i Lyon. Hvor mye det hadde å si for Ben Arfa sin Lyon-exit vet jeg ikke. Men det er ingen tvil om at de ikke var gode venner, noe begge har bekreftet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #724 på: 27. Feb. 2011, 21:09 »
Benzema hadde vært veldig spennende. Kommer helt sikkert til å få kamp om han, hvis vi skulle gå for han. Blir helt sikkert dyr.

Veit folk har nevnt han før, men synes virkelig vi burde gjøre en jobb mtp å hente van Aanholt. Veldig god backup for Enrique, som også helt sikkert kan gjøre en god jobb fra start ved skader eller tett kampprogram.

Synes også vi bør gå for Gervinho. Virker som en meget spennende ving, som jeg helt klart hadde satt pris på å sett i Newcastle.

Vi har også han franske (?) vingen, hvis kontrakt går ut i sommer. Husker ikke helt navnet, men Marveaux elns? :P
Veit vi har vært linket litt tidligere, og ettersom han er gratis, burde han være et alternativ på vingen.

Som spiss er jeg ikke helt sikker på hvem jeg vil ha inn. Har fortsatt litt lyst på Djalo, men har fulgt han særdeles lite i det siste. Så veit ikke hvordan han gjør det om dagen. Sturridge hadde helt klart vært en drøm, men blir dyr, samt Ancelotti har sagt han ikke vil selge. Connor Wickham hadde vært spennende, men blir evt en for fremtiden.
Ellers er vel Kevin Gameiro et spennende navn? Kontrakten hans går ut neste sommer, og bør ikke bli altfor dyr.

Hvis vi har litt penger til "overs"/ikke bruker så mye på disse områdene, vil jeg også sett etter en bedre hback. Simpson har vært god store deler av sesongen, men sikler etter et bedre alternativ på backen.
Gjerne et talent, som Lee Hodson i Watford f.eks. 19 år gammel. Spilt en del kamper for Watford i CCC, og ser på han som et godt back-talent.

INN:
van Aanholt
Gervinho
Den kontraktsløse, franske vingen
Wickham og/eller Gameiro
Ny hback

UT:
Smith
Campbell
Løven
Xisco
« Siste redigering: 27. Feb. 2011, 23:51 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 27. Feb. 2011, 22:23 »
Tror ingen har nevnt det, men vil også ha en sentral midtbanespiller med motor også. Sånn ståa er no kan vi igrunn trene i stedet for å spille når Tiote er utilgjengelig. Vi er avhengig av en til på midten som har bein å løpe med, så vi ikkje blir overløpt så til de grader ( Bolton borte, f.eks) Dette er spesielt viktig om vi skal fortsette med 442, som eg antar at vi skal.

Ellers må vi ha:
- En klassespiss + backup ( gjerne ung )
- Ving(er) Helst en høgreving
- Backup til Enrique

Dette er forutsatt at ingen av dei vi "trenger" blir solgt. Selvfølgelig ønsketenkning, men ved å bruke alt av Carroll-pengene, så vil det vere mulig å oppnå faktisk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 28. Feb. 2011, 09:03 »
Benzema vil jeg ikke ha pga hans historikk med HBA.

Gervinhio sier jeg absolutt ja takk. Er jo enkelte medier som sier vi har begynt forhandlinger med Lille allerede. Er en type spiller som er i vår kategori. Ung og lovende.  I tillegg går kontrakten hans ut om 16 mnd. Så vi får ham til under markedsverdi. Vi bør også ha en fordel pga Tiote og fordi HBA snakker samme språk. Får håppe dette blir vårt nye trekløver: The french amigos..

http://www.nufcblog.com/2011/02/27/newcastle-open-negotiations-for-lilles-gervinho/

Van Aanholt ser jeg som den ideelle erstatteren til Enrique, hvis han drar. Jeg ser Aanholt som for god til å sitte på benken. Imponerte meg da han var lånt ut til oss, og var god i carlingkampen. Etter det jeg har sett av ham, virker han mer giftig fremover enn Enrique. Og han kommer ikke til å bli dyr heller, siden Chelsea har Cole.

Hvis Jonas ikke får dreis på innleggene sine, bør vi helst hente inn en kant. HBA ser jeg i større grad som offensiv midtbane. Det ideelle hadde vært en kant som kunne bekle begge sider.
« Siste redigering: 28. Feb. 2011, 09:05 av InspectorC »

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #727 på: 28. Feb. 2011, 09:28 »
Vi trenger flere folk, og om alle di vi vil blir i klubben i sommer, trenger forsterke følgende ledd :

Keeper : Har ikke sett Foster i Celtic så mye, men tror nok det er han vi bør satse på. Harper holder mål ett år til. Krul mener jeg ikke er god nok ennå, lån han ut til ett lag i Holland.

Forsvar: Her trenger vi ett nytt førstvalg på Høyreback og en ny midtstopper som kan være sjefen bagi der. Colo og Enrique har hatt meget gode sesonger di siste to nå. Forsvinner Enrique så bør vi hente Taiwo, som er gratis i sommer tror jeg.

Midtbanen: Marveoux er gratis og meget habil, sign him up. Vi trenger vel en ving til og Hazard hadde våre drømmen, men det finnes andre billigere alternativer.
Sentral er det viktigst å signere Joey B. Andre spillere vi kan gå for er Defour som united vil ha.

Angrepet: Er langt i fra godt nok. Her bør pengene brukes primært. Løven bør dra videre, Ranger lånes ut, Best selges og det samme med Shola. Det skjer derimot ikke.
Wickham nevner mange, men tror ærlig talt at Ranger hadde gjordt en like god jobb som han, og er nesten samme alder. Overpriset til tusen pga Engelsk nasjonalitet. Jeg mener helt seriøst at Klose kunne våre gull værdt å hatt møtene på innleggene fra kantene. Koster sikkert niksnada i sommer.
Det er mange spennende spisser  og vi bør minst kjøpe to stykker, helst 3.
Gervinho er nevnt, Wolfsvinkel er nevnt, og kjøper vi disse to må vi legge om spillestilen, og bli mer spillende gjennom midten. Det kan vi godt bli ettersom Ben A vil inn i mellomrom mellom forsvar og midtbane, faren er da at vi spiller på oss mange brudd, noe vi ikke gjør nå når vi pumper en del langt.

Vi bør gå for en stor sterk spiss, en liten og rask og en i backup. Lukaku hadde våre sweet :)
« Siste redigering: 28. Feb. 2011, 09:30 av Tommen »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 28. Feb. 2011, 09:35 »
Ideelt sett skulle vi også hatt en bedre fysisk midtstopper som passet sammen med Colo.. Hangeland hadde vært perfekt. Vinner alt i lufta, men er i tillegg en spillende midstopper. F.eks pasninga til utligninsmålet mot City i går. Som Colo er han flink til å tre ballen forbi første og av og til andre forsvarsledd (spiss og midtbane) ved å slå pasninger langs bakken opp mot umarkerte midtbanespillere.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #729 på: 28. Feb. 2011, 12:29 »
Forster(skrevet riktig eller) ;), burde være vår nr 1 mener jeg.
Krul\Harper, regner ikke med Krul vil finne seg i å bli nr 2 bak Forster

Simpson\ny ung spiller
Taylor\Willie
Colo\Kadar tror jeg har en lysende fremtid, er en spillende stopper.
Enrique\ny (Van Aanholt)(Ferguson, men må reindyrkes her da?)

Dette er hvordan jeg vil vi skal se ut bak? Her trenger vi ikke bruke mye penger, men heller vært smarte og kansje finne gull.

Usikker på hvordan jeg vil resten av laget se ut, men kommer sterkere tilbake til det.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #730 på: 28. Feb. 2011, 12:51 »
Synes vi skal gå for en back som matcher eller ee bedre enn Simpson.
En etablert, GOD spiss + en ung og lovende burde vi også gå for. Vi trenger MINST to nye spisser.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 28. Feb. 2011, 12:57 »
I forsvar trenger vi åpenbart en ny venstreback, jeg frykter vi helst trenger to da jeg anser sjansene for at Jose Enrique spiller i en annen klubb neste sesong som alt for store. Van Aanholt er ihvertfall et meget spennende navn i så måte - jeg tror også han kan funke som venstreving.
Så skulle jeg gjerne sett at vi kjøper inn "en potet" som kanskje kan bekle både høyreback og stopper-plass - som utfordrer til stopperplass og høyrebackplass. Perch er ikke god nok, mens Raylor kan fortsatt vurderes som en kjekk backupspiller på høyreback og høyreving. Er jo begrensa hvor mye vi bør rydde i løpet av en sommer for stabilitetens skyld.

På midten vil jeg se en høyreving inn, helst. Rout forsvinner nok til QPR i sommer, og vi trenger utfordrere til våre resterende vinger. Dette kan bidra til å flytte Joey inn sentralt i større grad - samtidig som vi veit at Jonas blir bedre med konkurranse. Sentralt på midtbanen tror jeg nok at min favoritt Smudge er ferdig - og jeg ser nok helst at Guthrie også selges. Inn vil jeg ha en midtbanemotor - Scott Parker når Hammers rykker ned hadde vært okei, tror han og Tiote hadde vært en kjekk kombo (jeg tillater meg å fortsatt være stor fan av denne herlige spilleren), eventuelt kunne han passet bra inn i en midtbanefemmer.

Vi trenger to spisser. En vi bør kunne stole på at skal lever endel mål, og gjerne et spennende ungt talent. Ut med Løven, behold Shola og Best.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #732 på: 28. Feb. 2011, 12:58 »
Vi trenger flere folk, og om alle di vi vil blir i klubben i sommer, trenger forsterke følgende ledd :

Keeper : Har ikke sett Foster i Celtic så mye, men tror nok det er han vi bør satse på. Harper holder mål ett år til. Krul mener jeg ikke er god nok ennå, lån han ut til ett lag i Holland.

Forsvar: Her trenger vi ett nytt førstvalg på Høyreback og en ny midtstopper som kan være sjefen bagi der. Colo og Enrique har hatt meget gode sesonger di siste to nå. Forsvinner Enrique så bør vi hente Taiwo, som er gratis i sommer tror jeg.

Midtbanen: Marveoux er gratis og meget habil, sign him up. Vi trenger vel en ving til og Hazard hadde våre drømmen, men det finnes andre billigere alternativer.
Sentral er det viktigst å signere Joey B. Andre spillere vi kan gå for er Defour som united vil ha.

Angrepet: Er langt i fra godt nok. Her bør pengene brukes primært. Løven bør dra videre, Ranger lånes ut, Best selges og det samme med Shola. Det skjer derimot ikke.
Wickham nevner mange, men tror ærlig talt at Ranger hadde gjordt en like god jobb som han, og er nesten samme alder. Overpriset til tusen pga Engelsk nasjonalitet. Jeg mener helt seriøst at Klose kunne våre gull værdt å hatt møtene på innleggene fra kantene. Koster sikkert niksnada i sommer.
Det er mange spennende spisser  og vi bør minst kjøpe to stykker, helst 3.
Gervinho er nevnt, Wolfsvinkel er nevnt, og kjøper vi disse to må vi legge om spillestilen, og bli mer spillende gjennom midten. Det kan vi godt bli ettersom Ben A vil inn i mellomrom mellom forsvar og midtbane, faren er da at vi spiller på oss mange brudd, noe vi ikke gjør nå når vi pumper en del langt.

Vi bør gå for en stor sterk spiss, en liten og rask og en i backup. Lukaku hadde våre sweet :)

Akkurat når det gjelder desse to, so er eg ikkje einig. Ja, mi treng nye spissar. Helst 2 stk som går rett inn på laget, vertfall 1. Men kvifor skal mi kvitta oss med Best og Shola og so låna ut Ranger?  Du skriv at det skjer ikkje, og SJØLVSAGT skjer ikkje det. Det er for det første totalt urealistisk, og dessutan har dei prestert godt for oss denne sesongen. Ein må no berre innrømma at Best har imponert etter at han måtte ta øve for Carroll. Og mi får håpa han kan fortsetja utviklinga. Send Ranger på utlån, men Shola kan vera backup.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #733 på: 28. Feb. 2011, 15:01 »
Inn vil jeg ha en midtbanemotor - Scott Parker når Hammers rykker ned hadde vært okei, tror han og Tiote hadde vært en kjekk kombo (jeg tillater meg å fortsatt være stor fan av denne herlige spilleren), eventuelt kunne han passet bra inn i en midtbanefemmer.

Parker sine kvalitetar er ubestridte, og han er den dag i dag ein av mine absolutte favorittar blant Newcastle-spelarar past and present. Men ein del av grunnen til at han stakk var heimlengsel. Den dagen han evt. forlet West Ham vil han antakeleg gå til ein annan London-klubb, mest sannsynleg Tottenham.

No trur eg likevel at Hammers held seg oppe denne sesongen, og ser gjerne at Parker blir der ei stund til (i og med at det er den klubben eg likar best i London).   

-
Eg forblir sikkert blant minoriteten i dette spørsmålet, men eg er meir enn villig til å gi Perch fleire sjansar. Dei kampane han fekk under CH var stort sett elendige, men det einaste han verkeleg manglar er taktiske ferdigheiter. Han har bra med tempo, eit godt driv og er anvendelig. Posisjonering kan jobbast med, og Pardew har vist seg kløktig når det gjeld defensiv organisering. Synest også innhoppa under Pardew har vore langt meir lovande enn det han fekk vist under CH. Lønna er lav og han verkar ikkje til å vere mannen som klager.

Så kan ein sjølvsagt seie at Perch aldri viste stort i CCC heller, men Danny Simpson har jo uomtvistelig vist seg frå ei langt sterkare side etter opprykket enn før? I fjor var han vårt svakaste ledd i førstelaget, denne sesongen har han levert tilnærma stabilt på eit godt nivå. Eg ser ingen grunn til at Perch ikkje kan gjere noko det samme, dersom forholda blir lagt til rette for det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #734 på: 28. Feb. 2011, 15:09 »
Parker hadde ikke hjemlengsel - han sa at han i utgangspunktet ble solgt motvillig fordi vi måtte gjøre det for å kjøpe Barton. Big Sam  selv har vel prøvd å stemple Parker som en som ikke takla presset fra Toon Army i ettertid - sikkert for å forsvare at han ble solgt. Var Dyer og Solano som ville flytte til London pga hjemlengsel.
Men det er godt mulig han ikke har lyst til å flytte vekk fra London igjen da..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida