20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290512 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #660 på: 24. Feb. 2011, 16:41 »
Siste jeg skriver om europaspill nå. Er med på det dere sier alle igrunn, men jeg tror kanskje man frykter i overkant mye. Det er vesentlig forskjell på å oversatse for tidlig på Europa og gjøre seg avhengig av det i forkant. En annen ting er det å overprestere så til de grader over målsetningen om å unngå nedrykk. Hadde man som nyopprykket lag gått ut og satset på et opplegg om at man skulle kvalifisere seg til Europa så hadde det vært grunn til bekymring og mer i tråd med det "snarvei-Newcastle" som er beskrevet.

Skulle man nå oppnå kvalifisering (noe jeg synes er svært tvilsomt!) så må vi glede oss over det. Kampbelastningen blir større ja, men som nevnt så vil styrkingen bedre seg. Vi trenger en 4-5 spillere i tillegg til dagens stall og med det så tror jeg vi har bredden som skal til for å tåle en 10 kamper til underr forutsetning om at vi ikke kvitter oss med noen. Sannsynligvis når vi ikke så langt og i vårsesongen da man trenger å hvile litt så slipper vi tett program.

Jeg tviler på at Newcastles vei til EL går via Cisse. Vi bør ikke signere potensielle uromoment bare fordi vi skal prøve å komme et hakk opp på tabellen. Det kan fort gå andre veien.

En god oppsummering synes jeg.

Kommer silly money på bordet for Tioté, José, Colo eller hvem som helst så må vi slå til selv om det ikke er noe som jeg ønsker at skal skje.

Pedretti virker god nok han, har ikke mye peiling på fransk fotball men som du sier så er nok alder imot han. Om vi beholder Barton så er jeg usikker på om det er der behovet er størst om jeg forstår "deep-lying quarterback" rett.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #661 på: 24. Feb. 2011, 16:51 »
Jeg tror ikke Barton går. Enrique og Tiote derimot selges sannsynligvis, noe som er idioti, mm disse virkelig önsker seg bort. Jeg skulle ikke klandre noen av dem, bare Barton.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #662 på: 24. Feb. 2011, 17:10 »
Barton bør bli ja med tanke på hva vi har vært gjennom sammen og den støtten han har fått i en svært tøff tid. Men når det er sagt så er det ikke ensbetydende med at vi kan kreve han i senk med dårlige vilkår i kontrakter bare fordi at han "bør" forlenge kontrakten. Tipper han skriver under jeg.

Hva med local lad Danny Graham i Watford? For en grei pris såklart. Har ikke sett på Championship i år så vet ikke helt hvor god han faktisk er, men han scorer iallefall mål og tror ikke kontrakten er særlig lang?

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #663 på: 24. Feb. 2011, 18:03 »
Liker ikke at Enrique stadig kobles til Liverpool. Håper virkelig han signerer ny kontrakt snart! Forsvinner han er Taiwo mitt førstevalg som erstatter btw.

Pardew var og så Toulouse mot Rennes her om dagen. Alt dysses selvfølgelig ned, men kan dette ha vært for å finsikte Marveaux? Hvilke andre spillere kan han ha sett på? Kanskje Etienne Capoue  ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 24. Feb. 2011, 18:06 »
Marveaux er vel skadet og ute for resten av sesongen?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 24. Feb. 2011, 18:14 »
Marveaux er vel skadet og ute for resten av sesongen?

Stemmer

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #666 på: 25. Feb. 2011, 16:24 »
.Alan Pardew: Newcastle will buy big-money stars in summer

Newcastle manager Alan Pardew has confirmed he has been given the green light to spend some serious money, after Cheik Tiote became the first current player to benefit with a new multi-million-pound, six-year contract.
More to come: Newcastle manager Alan Pardew has promised to buy more players in the summer
The Toon boss has said club owner Mike Ashley is ready to reinvest the funds created by Andy Carroll’s £35million sale to Liverpool, pointing specifically to today's announcement that Ivorian midfielder Tiote has committed until 2017.

Pardew confirmed he will also be active in the transfer market - suggesting several big-money targets have already been identified for the summer ahead.

The short of it is that we will be signing players in the summer, for sure,’ he said.

‘The most important thing is Mike's a supporter and he wants his team to be exciting and wants to get excited about the prospects of the club.

So it's a two-fold situation here, and I'm leaning on his passion for the team to get more money out of him and use as much money as I can.’

In a sign of things to come perhaps, the Magpies announced Tiote, 24, had signed a bumper six-year deal while assistant manager John Carver has also committed for five years.

Cheick Tiote has signed a new six-year contract at Newcastle (PA)
 Senior players at Newcastle including Joey Barton and Jonas Gutierrez had expressed concern at the club's lack of interest in signing players during January, but their fears will have been eased by the latest news.

Barton could be the next to benefit, with his contract due to expire in 18 months' time and it’s now unlikely he’ll have to take a pay cut to stay at the club.

According to reports, he has even offered to slash up to £1million from his current wages in order to stay at St James’ Park for another three years.

Pleased with extending Tiote’s tenure at the club, Pardew said: ‘To be fair Mike’s gone and said 'let's get this guy done,' because after Andy Carroll he wanted to make sure that he sent a message to the fans that he is here, he is keeping his eye firmly on the club and he wants to build the club.

'This is a big step towards that.

We're trying to do the best we can and for our fans to have this player secured for this length of time gives us some insurance.

We're hoping [Tiote] continues to play at the level he's been at, he's been absolutely brilliant.’
Tiote arrived at Tyneside from FC Twente in the summer and has been a revelation this season.
The Ivory Coast international announced his presence in the top-flight with a stunning volleyed equaliser in Newcastle’s memorable 4-4 comeback against Arsenal three weeks ago.
.

Read more: http://www.metro.co.uk/sport/football/856599-alan-pardew-newcastle-will-buy-big-money-stars-in-summer#ixzz1Ez6lk4Zz
« Siste redigering: 25. Feb. 2011, 16:26 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #667 på: 25. Feb. 2011, 19:43 »
Så får vi se hva Pardew finner på da. Jeg er fornøyd med hva han har gjort til nå, men jeg gruer meg til å se hva han hiver ut pengene på. Jeg stoler ikke veldig på ham hva overganger gjelder. Ser for meg Carlton Cole til £10 m og Zog til £14m osv. Forhåpentligvis har speiderene ett ord med i bildet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 25. Feb. 2011, 19:50 »
Hva er det egentlig som tilsier at vi skal frykte overganger som Cole til £10mill og Zog til £14mill?

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #669 på: 25. Feb. 2011, 20:01 »
Hva er det egentlig som tilsier at vi skal frykte overganger som Cole til £10mill og Zog til £14mill?

1. Alle ryktene om Carlton Cole - og hvor mye penger West Ham visstnok vil ha for ham.
2. At vi la inn et bud på N'Zogbia på £12m i januar.

I tillegg er jeg nervøs over interessen (fra Pardews egen munn) i skadeplagede/gamle/over the top/dyre (lønn) spillere som:
Robbie Keane
Santa Cruz
Beckham
SWP

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #670 på: 25. Feb. 2011, 20:04 »
Var det ikke Pardew som i sin tid fikk Tevez og Mascerano til West Ham?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 25. Feb. 2011, 20:06 »

1. Alle ryktene om Carlton Cole - og hvor mye penger West Ham visstnok vil ha for ham.

I tillegg er jeg nervøs over interessen (fra Pardews egen munn) i skadeplagede/gamle/over the top/dyre (lønn) spillere som:
Robbie Keane
Santa Cruz
Beckham
SWP
Rykter vil det alltid være, både positive og negative. Aldri i livet om vi kommer til å bruke 100mill på Carlton Cole.

Budet på Zog, tror du virkelig på det? 2 timer før overgangsvinduet stengte. Dette var nok bare et forsøk på å redde litt av sitt egen skinn etter å ha solgt Carroll.

Keane, Santa Cruz, SWP og Beckham: Hvor mange av de endte egentlig hos oss? Du har ikke fått med deg at Ashley driver en HELT annen filosofi enn dette?

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #672 på: 25. Feb. 2011, 20:19 »

Robbie Keane
Santa Cruz
Beckham
SWP
Rykter vil det alltid være, både positive og negative. Aldri i livet om vi kommer til å bruke 100mill på Carlton Cole.

Budet på Zog, tror du virkelig på det? 2 timer før overgangsvinduet stengte. Dette var nok bare et forsøk på å redde litt av sitt egen skinn etter å ha solgt Carroll.

Keane, Santa Cruz, SWP og Beckham: Hvor mange av de endte egentlig hos oss? Du har ikke fått med deg at Ashley driver en HELT annen filosofi enn dette?
Det vil tiden vise. Jeg håper du har rett da det rett og slett er skampris. Han er verdt rundt en tredjedel, og ikke engang da vil jeg ha ham.

Hvorfor man bydde på Zog kan ingen vite sikkert. Faktum er at man gjorde det. Og hvorfor i all verden skulle et kjøp av Zog godtgjøre noe? Jeg vil nødig se den sutreungen tilbake, og i hvertfall ikke i den prisklassen man bydde.

SWP endte ikke her fordi han kun var til salgs.
Keane/Tottenham krevde for mye i lønn.
Santa Cruz - vet jeg ikke.
Beckham ville ikke til oss.

Faktum er uansett at dette var spillere Pardew ønsket - på tross av policyen. Akkurat her er jeg glad for at Ashley passet godt på lommeboka.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 25. Feb. 2011, 20:30 »
Gidder du å linke til at vi faktisk bydde på Zog? Tanken har ikke slått deg at dette kanskje bare var et rykte klubben satte ut for å redde skinn?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 25. Feb. 2011, 20:32 »
Var vel styreformannen til Wigan som gikk ut å sa at de hadde avslått et bud, eller husker jeg feil?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/