20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #645 på: 24. Feb. 2011, 05:50 »
Europaspill hadde såklart vært bra. Dette hadde skapt mer attraktivitet og ikke minst, mer penger i en smal økonomi. Så om vi skulle klare det, så hadde det vært fantastisk for både kortsiktig moral og langsiktig drift. Men at det er særlig realistisk, selv med 6 poeng på de neste to kampene er jeg ikke uten videre med på. Det er mange lag +/- 5 poeng som kan sette inn en vårspurt og klatre godt på tabellen. Men skulle vi klare det så skal jeg svelge det utsagnet med glede og juble med dere!

Minus Joakim da.  ;)

Men at folk synes det er automatikk i at en Cisse skal bøtte mål om han signerer for Newcastle synes jeg er langt fra sikkert. Han har scoret 23 ligamål på 84 kamper i Premier League noe jeg ikke synes det lukter svidd av. Til hans forsvar så har han hatt en del utur, og spilte mye ute av posisjon i Liverpool, rett skal være rett. Men å score så mye som han har gjort i en svak liga som i Hellas der en klubb satset hele 35 millioner Euro og er et av de beste lagene for tiden er ikke nødvendigvis et kvalitetetsstempel. Ser at de og Olympiakos ligger henholdsvis 16 og 26 poeng foran 3. plass noe som etter 23 kamper vel må si å være et reelt klasseskille.

Han scorer jo nesten et mål i snitt pr kamp som er meget sterkt uansett hvordan man vrir og vender på det, men med tanke på at han i Premier League har ligget på nesten 1 mål pr 4 kamper så er ikke det uten videre sikkert at han kommer hit og lager så voldsomt mye mer mål enn de vi allerede har.

Kan legge til at denne fyren har blitt anklagd for å angripe en kvinne på strippeklubb i Newcastle, men slapp ut etter kausjon og tiltale ble heller ikke tatt ut tror jeg. Han har også giftet seg i rød smoking for å vise hvor høyt han elsket Liverpool og han tatoverte Pantathinaikos logoen når han signerte der for 2 år siden. Så eksentrisk er han i lange baner.

Som sagt, min personlige mening er at slik ting har utviklet seg de siste ukene så syns jeg ikke vi trenger Cisse så sårt, og ser helst at vi ikke går for han. Om han likevel skulle signere så skal jeg heie på bidraget hans såklart, men jeg tror jeg trygt kan si at jeg aldri kommer til å like fyren. Jeg setter gjerne sjel over resultat, men sånn er det nå.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #646 på: 24. Feb. 2011, 07:58 »
Det hadde selvfølgelig vært jævelig gøy å vært med i Europa neste år, og det er selvfølgelig ikke tvil om at det ville gitt klubben et løft -på alle plan.

Men jeg tror jeg forstår tankegangen til Joakim, og er faktisk ikke helt uenig. Tolker jeg ham riktig er han redd for at klubben skal vokse FOR fort, og ta feil grep underveis, noe som kanskje kan lønne seg på kort sikt, men bli en stor fallgruve, hvis vi tenker langsiktig.

Newcastle United har prøvd å ta en del snarveier og bakdører "hit og dit" før, og vi så hvor det førte hos hen til syvende og sist.

Som Jokke sier:
HVIS en e-cup plass avhenger av om vi henter et wild-card som Cisse til å forsterke oss ut sesongen, så er også jeg tvilsom til om det faktisk er verdt det. Dessuten fører det ikke noen garantier med seg.

Noe av det jeg har likt aller mest med klubben denne sesongen er den noe mer nøkterne holdningen enn den vi hadde før da alt skulle fikses over natten, og vi pratet om gull og grønne skoger i Europa. Det er fortsatt en lang vei dit. Vi har heller ikke den sterkeste troppen i verden. Med den ekstra kampbelastningen en e-cup vil medføre, så er jeg ikke sikker på at vi er modne for Europa igjen, allerede neste sesong. Bruker vi derimot enda én sesong og bygger på, så kan vi ha et bedre utgangspunkt igjen den følgende sesongen, hvis vi får ryddet opp i stallen, og får inn mer kvalitet.

Selvfølgelig hadde Europa vært morro, men jeg er litt enig med Joakim her.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 24. Feb. 2011, 08:13 »
Jeg er enig i at vi må bygge stein på stein. Derimot kan det også være en sammenheng mellom europaspill og bredde i stallen. Hvis Cisse klarer å terminere kontrakten nå, og vi får ham inn i løpet av kort tid, kan dette forbedre våre europacupsjanser sterkt. Dette vil ha mye å si for vår sommeraktivitet. For det første får vi inn enda mere penger, for det andre er jeg da rimelig sikker på at alle våre kjernespillere signerer ny kontrakt, og for det tredje har vi muligheten til å få tak i enda bedre talenter enn tidligere. Når sesongen da starter vil vi forhåpentligvis ha en stor nok bredde til å være med i cup'en. I tillegg vil ha oppnådd et permanent forsprang på våre argeste konkurrenter i VIlla og Everton, som begge sliter sportslig og økonomisk.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #648 på: 24. Feb. 2011, 08:35 »
Vi bør kanskje kvalifisere oss til Europa denne sesongen. Ellers kommer Liverpool til å kjøpe våre beste spillere. Barton og Enrique og så går Tiote til Chelsea. Høy plassering på tabellen og nye verdens klasse spillere til sommeren er et must.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #649 på: 24. Feb. 2011, 09:02 »
Skulle vi miste Enrique til sommeren bør vi prøve oss på Zhirkov. Han regnes vell ikke som en ren back, men mer ving-back/ ving?

Han sier idag at han muligens må finne seg en ny klubb. Ville gjerne hatt ham Zhirkov, sålenge han fungerer på backen. Selv om det blir et steg ned for ham, så sies det at han er meget seriøst. Jeg tror han fint kan gi 100% for en annen klubb.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 24. Feb. 2011, 09:53 »
Jeg ser gjerne at vi henter inn Van Aanholt. Av det lille jeg har sett av ham, virker han allerede bedre offensivt enn Enrique. Han vil dessuten ikke blir for dyr å hente eller å lønne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 24. Feb. 2011, 11:05 »
Hvis vi ikke klarer å beholde noen av våre beste spillere bare fordi vi ikke får e-cup-plass (husk, vi er nyopprykket!!!!!!!!!!!!), så har vi en direkte svak ledelse og går en håpløs fremtid i måte. Og hvis så skulle skje, så mener jeg faktisk det er like greit at vi mister dem og må klare oss uten e-cup-spill. Sånn vi ligger an på tabellen så anser jeg en topp 6-plassering for å være veldig lite sannsynlig. Og jeg mener det å evt hente Cisse og dermed forvente at han skyter oss til topp 6 ikke gjør saken stort bedre. Jeg tror ikke Cisse er i nærheten av å være så god at han kan ugjøre forskjellen på 10. plass og 6. plass. Han er på GOD VEI nedover i karrieren, er ikke i nærheten av å være så god som i glansdagene (og de glansdagene var IKKE i Premier League) .

Jeg vil selvfølgelig glede meg over en e-cupplass dersom det mot formodning skulle skje. Men jeg mener Liverpool har mye større behov for den e-cupplassen enn det vi har. De har mye bedre spillere som får mye bedre betalt enn våre spillere, de har spillere med STORE ambisjoner som ikke godtar at klubben ikke greier å kvalifisere seg for europa. Det vil være en skandale av dimensjoner om Liverpool ikke kvalifiserer seg for EL.

Vi er ikke i nærheten av å ha det behovet Liverpool har. Vi har Enrique og Tiote i stallen som virkelig har store ambisjoner og som ikke vil være lenge i en klubb uten e-cupspill. Men jeg mener vi må klare å beholde dem en stund til, med et løfte om at "neste sesong", da skal vi satse mot Europa. Da skal vi klatre enda høyere på tabellen enn denne sesongen. Tiote og Enrique er spillere som kan bidra til at vi neste sesong er i stand til å gjøre det enda bedre enn denne sesongen. Og klarer ikke ledelsen å holde på disse spillerne, så er vi svake. Altfor svake til at vi har noe som helst i Europa å gjøre.

Og hvis Liverpool virkelig vil ha Enrique, så kommer de til å betale for seg. Og får vi et bud på £15 mill for Enrique, så vil det være galskap å ikke selge. Men jeg tror ikke vi får et sånt bud. Og hvis vi greier å forlenge med Barton, så tror jeg vi greier å forlenge med Enrique også.

Og hvis vi ikke greier å forlenge med hverken Barton eller Enrique, så kan klubben like gjerne legge ned driften først som sist og selge SJP til kommunen, og gjøre det om til eldreboliger. Da vil ikke Mike Ashley at Newcastle skal være en toppklubb, og da er hele fundamentet for drift av Newcastle United Football Club borte, slik jeg ser det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #652 på: 24. Feb. 2011, 11:23 »
Hallo.
Jeg har nevnt han dansken som står uten kontrakt til sommeren?
Noen som så han spille mot Chelsea, og hvordan gjorde han det evt?
Han kunne vært en spennende backup for Enrique.
Mannen jeg snakker om er Copenhagen left-back Oscar Wendt.

Ellers et annet spørsmål.
Hvor skal vår unge Ferguson spille? Skal vi reindyrke han som left back eller skal vi reindyrke han som venstre ving?
Hvor er potensialet størst?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 24. Feb. 2011, 11:55 »
Hallo.
Jeg har nevnt han dansken som står uten kontrakt til sommeren?
Noen som så han spille mot Chelsea, og hvordan gjorde han det evt?
Han kunne vært en spennende backup for Enrique.
Mannen jeg snakker om er Copenhagen left-back Oscar Wendt.

Ellers et annet spørsmål.
Hvor skal vår unge Ferguson spille? Skal vi reindyrke han som left back eller skal vi reindyrke han som venstre ving?
Hvor er potensialet størst?

Som er svensk....

Men ja, spennende spiller. Kunne vært et godt alternativ om Enrique skulle gå tapt, evt. som back-up.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 24. Feb. 2011, 12:07 »
Nzogbia innrømmer at han har brukt wigan som et springbrett.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11682_6775091,00.html

Håper ikke vi signerer ham. Det er ikke på venstrekanten vi trenger å forsterke. Jeg er glad vi fikk ham i januarvinduet. Han ville nok tenkt på newcastle som et springbrett mot barcelona...
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 24. Feb. 2011, 12:18 »
Jeg er enig i at vi må bygge stein på stein. Derimot kan det også være en sammenheng mellom europaspill og bredde i stallen. Hvis Cisse klarer å terminere kontrakten nå, og vi får ham inn i løpet av kort tid, kan dette forbedre våre europacupsjanser sterkt. Dette vil ha mye å si for vår sommeraktivitet. For det første får vi inn enda mere penger, for det andre er jeg da rimelig sikker på at alle våre kjernespillere signerer ny kontrakt, og for det tredje har vi muligheten til å få tak i enda bedre talenter enn tidligere. Når sesongen da starter vil vi forhåpentligvis ha en stor nok bredde til å være med i cup'en. I tillegg vil ha oppnådd et permanent forsprang på våre argeste konkurrenter i VIlla og Everton, som begge sliter sportslig og økonomisk.

Joda, det er en god oppsummering av HVA vi kan oppnå HVIS alt klaffer.

Dog er det noe med den setningen jeg nettop skrev som ikke harmonerer helt med Newcastle United. Det er klart at Cisse er god, men han har spilt i Hellas denne sesongen. og selv om han tjener brukbart i et land på randen av konkurs, så er det allikevel et tegn på at her snakker vi om en spiller hvis formkurve peker nedover, "over-the-top". Han vil jo forøverig også forlate en klubb under høyst uvanlige omstendigheter, og skulle Newcastle etterpå hente ham, vil det neppe stille klubben i et veldig godt lys.

Vi KUNNE klart Europa med Cisse på laget, men det er ingen garantier. Og realiteten er sånn at Cisse ikke er Newcastle-spiller, og det er det også greiest å forholde seg til, særlig da det er liten sjanse for at han blir det.

Forøverig så ser jeg ikke bort ifra åt både Tioté (Chelsea), José Enrique (Liverpool, MænJu eller et utvalg spanske klubber) og tilogmed Colo (en spansk eller italiensk klubb med CL deltagelse) forsvinner hvis de rette klubbene kommer på banen. Uansett hva Cisse måtte ha utrettet på St.James Park.

Nei, da har vi heller tid til å vente en sesong på e-cup spill selv om det helt klart hadde vært morsomt. Som sagt så liker jeg den litt mer nøkterne holdningen i Newcastle som råder nå, og vil gjerne at det skal fortsette sånn. Litt tålmod må vi kunne ha!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 24. Feb. 2011, 12:22 »
Ganske sikker på at ledelsen vår vil bli relativt happy dersom vi skulle kvalifisere oss til EL. Det betyr litt rent økonomisk - og selvfølgelig også sportslig. Jeg tror det er å være alt for optimistisk - men det hadde vært utrolig bra for klubbens videre utvikling med EL-plass.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #657 på: 24. Feb. 2011, 12:39 »
Jeg tviler på at Newcastles vei til EL går via Cisse. Vi bør ikke signere potensielle uromoment bare fordi vi skal prøve å komme et hakk opp på tabellen. Det kan fort gå andre veien.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 24. Feb. 2011, 14:34 »
Hvis vi ikke klarer å beholde noen av våre beste spillere bare fordi vi ikke får e-cup-plass (husk, vi er nyopprykket!!!!!!!!!!!!), så har vi en direkte svak ledelse og går en håpløs fremtid i måte. Og hvis så skulle skje, så mener jeg faktisk det er like greit at vi mister dem og må klare oss uten e-cup-spill. Sånn vi ligger an på tabellen så anser jeg en topp 6-plassering for å være veldig lite sannsynlig. Og jeg mener det å evt hente Cisse og dermed forvente at han skyter oss til topp 6 ikke gjør saken stort bedre. Jeg tror ikke Cisse er i nærheten av å være så god at han kan ugjøre forskjellen på 10. plass og 6. plass. Han er på GOD VEI nedover i karrieren, er ikke i nærheten av å være så god som i glansdagene (og de glansdagene var IKKE i Premier League) .

Jeg vil selvfølgelig glede meg over en e-cupplass dersom det mot formodning skulle skje. Men jeg mener Liverpool har mye større behov for den e-cupplassen enn det vi har. De har mye bedre spillere som får mye bedre betalt enn våre spillere, de har spillere med STORE ambisjoner som ikke godtar at klubben ikke greier å kvalifisere seg for europa. Det vil være en skandale av dimensjoner om Liverpool ikke kvalifiserer seg for EL.

Vi er ikke i nærheten av å ha det behovet Liverpool har. Vi har Enrique og Tiote i stallen som virkelig har store ambisjoner og som ikke vil være lenge i en klubb uten e-cupspill. Men jeg mener vi må klare å beholde dem en stund til, med et løfte om at "neste sesong", da skal vi satse mot Europa. Da skal vi klatre enda høyere på tabellen enn denne sesongen. Tiote og Enrique er spillere som kan bidra til at vi neste sesong er i stand til å gjøre det enda bedre enn denne sesongen. Og klarer ikke ledelsen å holde på disse spillerne, så er vi svake. Altfor svake til at vi har noe som helst i Europa å gjøre.

Og hvis Liverpool virkelig vil ha Enrique, så kommer de til å betale for seg. Og får vi et bud på £15 mill for Enrique, så vil det være galskap å ikke selge. Men jeg tror ikke vi får et sånt bud. Og hvis vi greier å forlenge med Barton, så tror jeg vi greier å forlenge med Enrique også.

Og hvis vi ikke greier å forlenge med hverken Barton eller Enrique, så kan klubben like gjerne legge ned driften først som sist og selge SJP til kommunen, og gjøre det om til eldreboliger. Da vil ikke Mike Ashley at Newcastle skal være en toppklubb, og da er hele fundamentet for drift av Newcastle United Football Club borte, slik jeg ser det.

Godt skreve, Joakim. Er heilt einig. Spesielt det siste avsnittet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #659 på: 24. Feb. 2011, 14:48 »
Newcastle and Fulham have both joined the race for Auxerre star Benoit Pedretti.
Reports in France have revealed that the Ligue Un strugglers are resigned to selling the midfielder, who has shone in the deep-lying "quarterback" role this season.
Despite Auxerre's off-colour form this season, Pedretti has still caught the eye of Newcastle and Fulham who are understood to be considering bids.
The 30-year-old France international is under contract for another 18 months and rated at around £6m by Auxerre
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/5486/0/auxerre-midfielder-%C2%A36m-target-fulham-and-newcastle

Spennende, men nei. For gammel, for lenge igjen av kontrakt..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.