20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292458 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #630 på: 23. Feb. 2011, 13:11 »
Mener å huske at Cisse kom med en liten fin hilsning mot Toon Army da han scoret mot oss for noen år siden. Var ikke det da han spilte for Sunderland? Han gjorde seg i hvert fall lite populær den gangen.

Det var da han spilte for Liverpool. Satte i gang en motbydelig feiring mot Gallowgate.

Og derfor skal han ikke hit.
+1

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 23. Feb. 2011, 15:01 »
+2

Ufyselig type på linje med Diouf

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #632 på: 23. Feb. 2011, 15:39 »
+1 +2=Nei
Er dette en form for matte ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #633 på: 23. Feb. 2011, 16:10 »
Kaosteori. (en form for matte, ja).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 23. Feb. 2011, 16:33 »
+1 +2=Nei

Hehe, dere venndøler asså....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 23. Feb. 2011, 16:48 »
Venndøler = Fra Venesla, og isåfall noe folk fra Kristiansand ser ned på slik jeg har skjønt det fra militæret? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 23. Feb. 2011, 16:54 »
Korrekt =)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 23. Feb. 2011, 21:57 »
+2

Sant nok, men hva om denne personen skyter oss til Europa denne sesongen? Da får vi inntekter fra den turneringen. I tillegg til carrollpengene kan dette bety total friskmelding av klubben...

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #638 på: 23. Feb. 2011, 22:32 »
Venndøler = Fra Venesla, og isåfall noe folk fra Kristiansand ser ned på slik jeg har skjønt det fra militæret? :P

Vært på Kjevik Kristoffer?=p
Cissé har jeg hata etter feriringa han hadde mot oss, og er kanskje den spilleren jeg misliker like mye/mer en El Hadj Diouf.

Sånn som det ser ut nå klarer vi oss greit med det laget vi har nå, med Barfa og co tilbake fra skade kan det bli enda bedre, og da er det bedre å droppe korttidsavtaler, men heller sikre de riktige kjøpene i sommer!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 23. Feb. 2011, 23:12 »
+2

Sant nok, men hva om denne personen skyter oss til Europa denne sesongen? Da får vi inntekter fra den turneringen. I tillegg til carrollpengene kan dette bety total friskmelding av klubben...
Men er det viktig for oss å kvalifisere oss for EL?
Jeg kan ikke fatte og begripe at det skulle være spesielt viktig for oss. Vi skal fremdeles tenke på å få over 40 poeng og begre plassen. Vi har 35 og nærmer oss med stormskritt, men all den tid vi ikke er sikker på noen som helst måte, så er det idioti å snakke om europa. Jeg ser ikke noe stort behov for e-cup. Jeg mener vi foreløpig har det best uten, det får eventuelt komme som en bonus. Jeg ser ingen grunn til at vi skal behøve å hente inn Cissé bare for å styrke sjansene våre for e-cup bittelittegrann.

Jeg har ikke fulgt med Cissé på år og dag, men såvidt jeg husker fra tiden hans i Sunderland var han milevis unna å være god nok til at det skal overskygge alle hans negative sider.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #640 på: 23. Feb. 2011, 23:36 »
+2

Men er det viktig for oss å kvalifisere oss for EL?
Jeg kan ikke fatte og begripe at det skulle være spesielt viktig for oss. Vi skal fremdeles tenke på å få over 40 poeng og begre plassen. Vi har 35 og nærmer oss med stormskritt, men all den tid vi ikke er sikker på noen som helst måte, så er det idioti å snakke om europa. Jeg ser ikke noe stort behov for e-cup. Jeg mener vi foreløpig har det best uten, det får eventuelt komme som en bonus. Jeg ser ingen grunn til at vi skal behøve å hente inn Cissé bare for å styrke sjansene våre for e-cup bittelittegrann.

Jeg har ikke fulgt med Cissé på år og dag, men såvidt jeg husker fra tiden hans i Sunderland var han milevis unna å være god nok til at det skal overskygge alle hans negative sider.

Idioti å prate om Europa? Ved hjelp av matematikk på tredjeklassenivå samt en viss ökonomisk og psykologisk innsikt i fotballens verden så vil jeg gå så langt som å påstå, ja, nesten gå så langt som å kalle det idioti- å ikke tenke på en potensiell sesong med EL neste år.

Ja, EL er ikke CL, men EL er faktisk ikke umulig. Med EL tror jeg vi har en litt större mulighet til å beholde Tiote og Enrique etter sommeren, selv om det jo ligger i kortene at disse forsvinner. Med et bra "run" nå mot slutten er Europa absolutt ingen umulighet. Årets tabell er veldig jevn og vi kan sprette både opp og ned, såklart, men jeg kan ikke fatte og begripe at EL skulle väre direkte uviktig... ::)

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #641 på: 23. Feb. 2011, 23:47 »
Hvis Cisse kommer seg på free-transfer-listå er det jo idioti å ikkje prøve seg på han. Greit at han hadde ein ufyselig målfeiring mot oss da han spilt mot oss for Liverpool, men ffs det e jo mange år siden.

Her er det en som vet hvor målet står, og kan hjelpe oss mot ein EL plass, som igjen kan hjelpe oss å beholde Tiote og Jose. Og si at ikkje ein EL-plass er viktig er tullball. Med ein EL-plass tiltrekker vi bedre spillere, lettere å beholde tidligere nevnte spiller, og i tillegg er det jo ganske økonomisk å ver i den ligaen.

Klarer Cisse å få sagt opp kontrakten sin, er han hjertelig velkommen til å spille hos mitt kjære Newcastle, og eg trur mange andre Newcastle-supportere er enige med meg der.
Newcastlesupporter siden 1992

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 23. Feb. 2011, 23:49 »
Jeg mener enkelt og greit at for et nyopprykket lag, et lag som må bygge stein på stein, og bygge en helt ny klubb og et helt nytt lag over en helt annen lest enn tidligere, så bør Europa League-spill neste sesong være fullstendig uviktig. Det bør ikke være i tankene våre for fem flate øre. Skjer det, så skjer det, og da vil det være en kjærkommen bonus. Men vi skal overhodet ikke SATSE på å spille e-cup neste år. Hvis vi MÅ spille e-cup for å beholde Tiote og Enrique, ja da får de bare dra sin vei. Da vil jeg ikke savne dem.

Jeg mener vi har klart mest utbytte av IKKE å spille i europa neste sesong. Dette fordi kampbelastningen er mer enn stor nok fra før av for en så tynn stall som jeg kan GARANTERE at vi har etter sommerens overgangsvindu. Og jeg tror det vil være svært vanskelig for talentene å slippe til i Europa. Dessuten kan det fort bli å gape over litt for mye litt for fort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #643 på: 24. Feb. 2011, 00:01 »
Det blir alt for passivt å tenke sånn, joakim.

Har vi muligheten til Europa-spill, så kjører vi på 110% for å klare det, gjerne med innhenting av bedre spisser slik situasjonen er nå. Orker ikke noe sånn Haugesund-mentalitet med at "Okay, vi har spilt halve sesongen og er klarert fra nedrykk, så nå er alt bare boller,brus og moro".

Kan vi hente Cissè, eller noen annen god spiss for den saks skyld, for å spille i Europa neste sesong - ja, da bør vi gjøre alt for å klare det. Jeg er også av den typen som mener at all europeisk erfaring er god erfaring. :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #644 på: 24. Feb. 2011, 00:19 »
Jeg mener enkelt og greit at for et nyopprykket lag, et lag som må bygge stein på stein, og bygge en helt ny klubb og et helt nytt lag over en helt annen lest enn tidligere, så bør Europa League-spill neste sesong være fullstendig uviktig. Det bør ikke være i tankene våre for fem flate øre. Skjer det, så skjer det, og da vil det være en kjærkommen bonus. Men vi skal overhodet ikke SATSE på å spille e-cup neste år. Hvis vi MÅ spille e-cup for å beholde Tiote og Enrique, ja da får de bare dra sin vei. Da vil jeg ikke savne dem.

Jeg mener vi har klart mest utbytte av IKKE å spille i europa neste sesong. Dette fordi kampbelastningen er mer enn stor nok fra før av for en så tynn stall som jeg kan GARANTERE at vi har etter sommerens overgangsvindu. Og jeg tror det vil være svært vanskelig for talentene å slippe til i Europa. Dessuten kan det fort bli å gape over litt for mye litt for fort.

Tydelig at du ikke har mentaliteten til en fotballspiller eller en manager... Så lenge man har en mulighet til å oppnå noe, så vil man selvsagt gjøre alt det man kan for å klare det. I dette tilfellet så gjelder det Europacupspill, og makter vi 6 poeng på våre to neste hjemmekamper, så sitter vi i en fantastisk posisjon. Er det realistisk? Kanskje ikke, men det er MULIG! Go for it!!

Jeg har nevnt det flere ganger her inne i det siste. At folk ser på europacupspill som noe negativt er ufattelig. Det er ikke dermed sagt at jeg forventer at vi skal klare det, men jeg tar det som en kongelig bonus om det skjer! Tipper vi ender fra 9-12 plass, men med max utelling...hvem vet :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM