20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290607 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #450 på: 14. Feb. 2011, 10:34 »
Liverpool skal vistnok forsøke å hente Enrique til sommeren! Hvis de henter han og vi ikke får inn noen verdig erstatter, så blir det ingen støtte fra min side neste sesong! Hvis vi skal selge han håper jeg inderlig vi selger han til en klubb utenfor PM! Han har jo ikke lenge igjen av kontrakten så Liverpool håper sikkert på å få han billig!
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #451 på: 14. Feb. 2011, 10:55 »
Ja, til sommeren komemr konsekvensene av carrollsalget. Tiote og Enrique ut, 95% sikkert.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #452 på: 14. Feb. 2011, 11:12 »
hvis begge de forsvinner og vi henter billig søppel i sommer, inntar jeg bakseteplassen som supporter for en stakket stund, ihvertfall til vi får ny eier.
Det får være grenser for hva jeg skal måtte finne meg i
If it has tits or wheels, count on problems!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 14. Feb. 2011, 11:16 »
Liverpool skal vistnok forsøke å hente Enrique til sommeren! Hvis de henter han og vi ikke får inn noen verdig erstatter, så blir det ingen støtte fra min side neste sesong! Hvis vi skal selge han håper jeg inderlig vi selger han til en klubb utenfor PM! Han har jo ikke lenge igjen av kontrakten så Liverpool håper sikkert på å få han billig!

hvis begge de forsvinner og vi henter billig søppel i sommer, inntar jeg bakseteplassen som supporter for en stakket stund, ihvertfall til vi får ny eier.

Fin innstilling gutter, hvorfor valgte dere ikke Manchester United der alt går på skinner? Ingen er større enn klubben uansett!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 14. Feb. 2011, 11:32 »
Ja, til sommeren komemr konsekvensene av carrollsalget. Tiote og Enrique ut, 95% sikkert.

Synes dette blir feil tankegang. Igjen, se på tham som solgte Carrick og Berbatov. Dette ga dem mulihgeten til å hente inn mange flere spillere, som i sum forsterket deres lag. De har nå en bredde i laget som vi ikke oppnår på lang tid. Tiote og Enrique selges ikke. Deler av Carrollpengene kommer til å gå med til å fremforhandle nye kontrakter med dem. I tillegg er det andre faktorer som avgjør. Jeg tror ikke Enrique takler å være med i nedrykkskampen en gang til. Så hvis vi plasserer oss trygt på tabellen, og i tillegg begynner å hente inn flere lovende spillere, som da beviser at MA holder ord om at pengene skal reinvesteres, er jeg rimelig sikker på at Enrique kommer til å signere ny kontrakt. Men hva som deretter skjer hvis Scum legger inn et stort bud og frister med 80 i lønn, vet vi ikke. Fordelen er da at vi kommer til å få godt betalt for ham. Da kan vi f.eks hente inn Van Aanholt, som har imponert meg stort.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #455 på: 14. Feb. 2011, 11:45 »
Vist en ser litt rundt i verden nå å tenker på hvordan vi er som klubb osv, så ser jeg for meg Sevilla.
De hadde en litt dårlig periode, vist enn kan si det sånn.. De fikk inn nye eiere som var litt annerledes enn det supporterene hadde håpet.
Men i løpet av et vist antall x år snudde de på flisa, de fikk gode unge spillere frem, ja de solgte noen av dem, men dette ga dem en økonomisk trygghet.
Så bygget de videre på at unge skal satset på og noen selges mens de bygger lag, ja de vant jo UEFA cupen 1 eller 2 år?
Det er sånn vi må bygge i denne klubben, stein på stein.
Ja, det tar tid, men i det lange løp vil det lønne seg? Jeg tror nok vi muligens inne 5 - 7 år har løftet et eller annet trofe 8)
Man bygget ikke rom på 3 dager.
Ja, vist vi selger noen er det forbannet kjedelig, men det er nødvendigvis ikke så galt vist enn bygger å bruker pengene på det å gjøre klubben sunn på alle områder.
Heia Newcastle 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #456 på: 14. Feb. 2011, 11:54 »

Fin innstilling gutter, hvorfor valgte dere ikke Manchester United der alt går på skinner? Ingen er større enn klubben uansett!

Jeg håper selvfølgelig ikke klubben selger Enrique, men tilfellet i sommer kan fort være at han ikke vil skrive ny kontrakt, og om vi da får tilbud om anstendig betaling, er det bedre å selge enn la ham gå gratis sommeren etter.

Kanskje jeg er litt naiv, men tror faktisk MA kommer til å la mye penger bli i klubben, og bygge den opp sakte men sikkert. Newcastle er en stor klubb med mange supportere, mange på kampene, og sannsynligvis ganske greit salg av supportereffekter. Så på noen års sikt bør klubben ha som mål å kjempe høyt på tabellen, kanskje også Champions League. Men synes det blir helt feil å "innta bakseteplassen som suporter" fordi klubben ikke setter seg uraelistiske mål på kort sikt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 14. Feb. 2011, 12:07 »
Vist en ser litt rundt i verden nå å tenker på hvordan vi er som klubb osv, så ser jeg for meg Sevilla.
De hadde en litt dårlig periode, vist enn kan si det sånn.. De fikk inn nye eiere som var litt annerledes enn det supporterene hadde håpet.
Men i løpet av et vist antall x år snudde de på flisa, de fikk gode unge spillere frem, ja de solgte noen av dem, men dette ga dem en økonomisk trygghet.
Så bygget de videre på at unge skal satset på og noen selges mens de bygger lag, ja de vant jo UEFA cupen 1 eller 2 år?
Det er sånn vi må bygge i denne klubben, stein på stein.
Ja, det tar tid, men i det lange løp vil det lønne seg? Jeg tror nok vi muligens inne 5 - 7 år har løftet et eller annet trofe 8)
Man bygget ikke rom på 3 dager.
Ja, vist vi selger noen er det forbannet kjedelig, men det er nødvendigvis ikke så galt vist enn bygger å bruker pengene på det å gjøre klubben sunn på alle områder.
Heia Newcastle 8)

Hjertens enig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 14. Feb. 2011, 12:09 »
For å se det fra Enriques situasjon så har han vært en av PLs beste backer denne sesongen og har vært hos oss en god stund nå. Hver gang vi tar et steg frem tar vi et tilbake så jeg har full forståelse for at han venter med å signere ny kontrakt. Om det blir slik at det drøyer vil jeg ikke bli overasket om vi casher inn istedfor å måtte gi han en forbedret kontrakt.

Jeg har som sagt tro på at pengene blir i klubben, men det er først og fremst de sportslige avgjørelsene som vil avgjøre om vi kan ta nye steg. Vi bør treffe med signeringene i sommer...

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 14. Feb. 2011, 13:10 »
hvis man skal se på spillere i nederland, spisser, som har slått igjennom, så er det ikke mange som har tatt steget. Det finnes unntak av spillere som har vært innom nederland, eller kommer derfra som har vist at de er mer enn gode nok.

Kan nevne for eksempel:

Mateja Kezman: Bøttet inn mål i Nederland, floppet totalt i England.
Afonso Alves: Bøttet inn mål i Nederland, floppet totalt i England.

Så det å score masse mål i den Nederlandske ligaen betyr ikke nødvendigvis at man holder mål i den store fotballverden.

Derimot finnes det også eksempler på andre spillere som har gjort det bra, men forskjellen er da at de, nesten uten unntak, har vært et annet sted før de kommer til Premier League.

Vil bare, helle litt kaldt vann i årene på de som tror at det bare er å hente en spiller fra Nederland som scorer i bøtter og spann, hente han til Premier League, og tro at han skal score masse. I noen tilfeller er det faktisk en bra handel, men spillere fra Nederland er ofte priset ganske høyt også.

Van Nistelrooy presterte brukbart da  ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 14. Feb. 2011, 13:27 »
Det man trenger for å lykkes i england er ekstremegenskaper i tillegg til fysisk styrke, som er et must.  Van Nistelrooy er kanskje et premieeksempel på det. Mannen var ubrukelig på det meste, men samtidig var han kanskje den beste spilleren jeg har sett ifht  å lure offsidefella. Han scorte kun et mål utenfor 16 meteren i ehle sin karriere i Manure, og det etter en keepertabbe av Schwarzer. Men han passet perfekt inn et lag med  utpreget vingspill hvor han hele tiden ble servert av Giggs og beckham. Kezman kunne ha klart seg hvis han hadde hatt fysisk styrke, men han ble alt for lett i alle dueller. Persie er også et godt eksempel. Han er rask, og har en vanvittig til venstreslegge. Det er nok.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 14. Feb. 2011, 13:59 »
Hvordan vet du at både Tioté og José Enrique IKKE hadde blitt solgt til sommeren hvis vi hadde beholdt Carroll?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 14. Feb. 2011, 14:08 »
Det man trenger for å lykkes i england er ekstremegenskaper i tillegg til fysisk styrke, som er et must.  Van Nistelrooy er kanskje et premieeksempel på det. Mannen var ubrukelig på det meste, men samtidig var han kanskje den beste spilleren jeg har sett ifht  å lure offsidefella. Han scorte kun et mål utenfor 16 meteren i ehle sin karriere i Manure, og det etter en keepertabbe av Schwarzer. Men han passet perfekt inn et lag med  utpreget vingspill hvor han hele tiden ble servert av Giggs og beckham. Kezman kunne ha klart seg hvis han hadde hatt fysisk styrke, men han ble alt for lett i alle dueller. Persie er også et godt eksempel. Han er rask, og har en vanvittig til venstreslegge. Det er nok.

Selv om poenget er godt nok, så er ikke Kezman det beste eksempelet her. Han kom til et Chelsea som var overbefolket av store spillere og fikk vel aldri den helt store sjansen på brua.

Det som gjør van Nistelroy til en god spiss er det voldsomme instinktet. Den mannen lukter mål. Han dukker opp og setter tåa på ballen og VIPS så er det mål. Samme med "Pippo" Inzaghi også, den mannen klarte å score ett mål i en Champions League finale med brystet bare ved "å løpe litt". Ingen av disse to gutta er utpregede "langskyttere", kan drible av fem mann, eller er spesielt raske, men du verden for et instinkt! To eksempler på det å være en god gammeldags "målsnik".  :)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #463 på: 14. Feb. 2011, 14:20 »
Jeg begynner å få litt hodepine av sagaen om Tottenhams salg av Berbatov og Carrick nå. Hørt den historien 50 ganger, og om det gikk bra hos dem, så er det vel ingen kausalitet i at hvis du selger 2 store profiler på laget, vil dette i det lange løp føre til Champions league plass? Newsflash: salg av de beste spillerne svekker laget. Hvis pengene blir brukt til store innkjøp i sommer skal jeg naturligvis spise i meg ordene våre, men vi har ingen holdepunkter for at dette vil skje enda. Så inntil videre registrerer jeg tap av carroll, Enrique som ikke vil underskrive ny kontrakt, og tiote som er ønsket av halve europa. Det er i beste fall en korrelasjon mellom salg av profiler og langsiktig oppbygning, og for vår del tror jeg at tapet av henholdsvis tiote og enrique vil sende oss rett tilbake i championship på lengre sikt. Det handler ikke om kortsiktig gangsyn, men om å beholde profiler og bygge videre på stammen i laget. Vi viser null ambisjoner, og kom ut av januarvinduet uten noen forsterkninger annet enn ben arfa som vi fremdeles ikke vet om når gamle høyder. Vi mistet den ene gode spissen vi hadde, og viste null ønsker om å ta grep i januarvinduet for å sikte oss inn på Europaleague plass. Istedet justerte vi målene fra topp10 til overlevelse spør du meg. Vi har blitt en feederklubb, og den statusen kommer til å bli værende inntl vi tar noen grep for å bevise at vi er ambisiøse ovenfor våre beste spillere.

Resten av sesongen uten spisser kommer til å bli en hånd til munn opplevelse og mange kjedelige kamper, fingers crossed for at vi klarer å ta 10ish poeng til...
« Siste redigering: 14. Feb. 2011, 14:24 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 14. Feb. 2011, 14:35 »
Enig med deg her, begynner også bli lei av historien om Tottenham.
Tottenham er vel høyt oppe på listen angående bruke penger de siste 2-3 årene om jeg ikke tar feil?