20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292471 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #135 på: 03. Feb. 2011, 10:46 »
Hjelper lite når Shola er skada. Reknar med han blir ute ei stund også.

Ranger er bedre enn Best og Løven, og Ranger har mulighet til å bli bedre. Men det trur eg ikkje om Best og Løven, som verdt fall ikkje holder PL nivå.

Ranger er ikke bedre enn Løven..Løven har løpene og han kan faktisk å avslutte brukbart. Det er mer enn hva vi kan si om Ranger. Hans eneste fordel er arbeidsinnsatsen, men den var jo også fraværende i går. Den femmeren på midtbanen som du nevner skal i utgangspunktet bugne av kreativitet: Både Arfa, Ireland og Barton har gode forutsetninger for å spille på Løvens styrke: løp i bakrom.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #136 på: 03. Feb. 2011, 11:03 »
Syns Best, Løven og Ranger er på samme nivå. Forskjellen er at Løven er 30, best 25, og Ranger 19, alle på omtrent samme nivå. Hvem har størst potensial?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 03. Feb. 2011, 11:16 »
Jeg synes Løven er overlegent bedre enn Ranger. Ranger er god når han kan få komme inn de siste 20 minuttene, men å spille med han fra starten fungerer ikke. Han har tilgode å imponere i en PL kamp der han er med fra starten.  Ranger kan bli veldig god en dag, men vi kan ikke være avhengig av nå, vi er faktisk ikke sikret PL spill neste år enda, så frem til det bør vi spille med det beste laget mulig, og ikke tenke på hvem som har største potensiale.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 03. Feb. 2011, 11:32 »
Jeg blander nok med noen kamper fra CCC, hvor han var helt OK når han startet. Jeg gir han ikke opp, han har potensiale, men jeg er ikke villig til å satse på han nå når vi er desperate etter minimum 10 poeng. Når plassen i PL er sikret, da kan vi la han få utvikle seg.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #139 på: 03. Feb. 2011, 11:49 »
Nesten sånn at enn må spille Nolan i angrepet, han vet iallefall hva som trengs av innsats, bevegelse og andre ting?

Men vi sliter litt nå?
Finnes det spillere som kan forsterke oss på lån? (verdensbasis)
Hva er reglene for dette?
Hvordan hadde muligheten for og hente spillere på free transfers?(verdensbasis)

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 03. Feb. 2011, 12:02 »
Ireland kan muligens være et alternativ. Ellers har vi jo Nolan vi kan skyve frem. Tror fortsatt vi gjør smartere dersom vi neste kamp velger en av de tre "ondene", og skyver Nolan inn bak en av disse. For min del vil Ranger kanskje være det beste alternativet, da han vel er det nærmeste man kan komme en hold-up-spiss av de tre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #141 på: 03. Feb. 2011, 12:18 »
Du kan ikke spille med Løven som ensom spiss hvertfall. Da må du ha en som er stor og sterk. Best og Ranger passer best da. Best virker totalt ubrukelig og uintressert, ser ikke ut som han har lysst å lage mål engang. Som flere av dere sier, Ranger har potensial, så bruk han resten av sesongen, di to andre kommer ALDRI til å bli noen bra PL spiller.....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 03. Feb. 2011, 14:00 »
Håper det blir gjort grundig scouting-arbeid nå fram mot sommeren. Det kan vel ikke være tvil om at angrepet må prioriteres, og jeg tar meg den friheten å sette opp en liste over spisser som jeg mener vi bør forhøre oss om. Jeg er ikke interessert i å punge ut £20 mill for en ny nr. 9, men heller gjøre gode overganger for unge spisser som vil gagne klubben på lang sikt.

Ola Toivonen, PSV Eindhoven
Anthony Stokes, Celtic
Youssef El-Arabi, SM Caen
Kevin Gameiro, Lorient
David Goodwillie, Dundee United
Moussa Sow, Lille
Papiss Cisse, SC Freiburg
Hugo Rodallega, Wigan
Björn Vleminckx, NEC Nijmegen
Conor Wickham, Ipswich Town
Alexander Gerndt, Helsingborg
Jelle Vossen, RC Genk
Tim Matavz, FC Groningen

Dette er alle spillere som er født i 1985 eller senere, og som alle har relativt gode scoringsstatistikker for sine klubber (Med unntak av Wickham, men han er bare 17). Ingen av dem vil heller være i nærheten av å gå for summer ala Carroll, og vi burde sikre oss to av disse (eller noen andre like alternativer) uten å sprenge banken. Personlig kunne jeg tenkt meg de to øverste, Toivonen og Stokes.
« Siste redigering: 03. Feb. 2011, 14:02 av torfinn »

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #143 på: 03. Feb. 2011, 14:10 »
Kunne ha tenkt meg Ola Toivonen og ein Hugo Rodallega på billig salg pga Wigan nedrykk.

Ganske enig med deg her, men tror nok Toivonen vil ha en ganske stiv pris, dog lavere enn den Suarez gikk for.

Når det gjelder Stokes, som var luftet av en annen, er jeg på generelt grunnlag skeptisk til spillere fra den skotske serien. Når man ser at Kenny Miller, Scott Macdonald og Kris Boyd har vært stjernespisser der, sier det en del om nivået. Selv om det naturligvis en sjelden gang dukker opp en spiller med bra ferdigheter.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 03. Feb. 2011, 14:30 »
Håper det blir gjort grundig scouting-arbeid nå fram mot sommeren. Det kan vel ikke være tvil om at angrepet må prioriteres, og jeg tar meg den friheten å sette opp en liste over spisser som jeg mener vi bør forhøre oss om. Jeg er ikke interessert i å punge ut £20 mill for en ny nr. 9, men heller gjøre gode overganger for unge spisser som vil gagne klubben på lang sikt.

Ola Toivonen, PSV Eindhoven
Anthony Stokes, Celtic
Youssef El-Arabi, SM Caen
Kevin Gameiro, Lorient
David Goodwillie, Dundee United
Moussa Sow, Lille
Papiss Cisse, SC Freiburg
Hugo Rodallega, Wigan
Björn Vleminckx, NEC Nijmegen
Conor Wickham, Ipswich Town
Alexander Gerndt, Helsingborg
Jelle Vossen, RC Genk
Tim Matavz, FC Groningen

Dette er alle spillere som er født i 1985 eller senere, og som alle har relativt gode scoringsstatistikker for sine klubber (Med unntak av Wickham, men han er bare 17). Ingen av dem vil heller være i nærheten av å gå for summer ala Carroll, og vi burde sikre oss to av disse (eller noen andre like alternativer) uten å sprenge banken. Personlig kunne jeg tenkt meg de to øverste, Toivonen og Stokes.

Er du frekk unge mann?

Simmi

• Gjest
« Svar #145 på: 03. Feb. 2011, 14:48 »
Etter Ben Arfa er tilbake frå skade:

Tiote
Barton-Nolan-Jonas
Ben Arfa
Ranger

Det her laget har jeg tro på kan bli veldig bra. Er ikke sikker på hvem som burde spille foran, men dette laget er jo etter Barfas skade, og da er forhåpentligvis også Ameobi tilbake. Ireland får konkurrere med Jonas om den siste plassen på midten, og konkurranse kan gjøre at begge hever seg! :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 03. Feb. 2011, 14:50 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/newcastle-i-spisskrise-3406949.html

Skal vi tolke det Pards sier her ser han på Best som vår main man nå som Ameobi er borte. Samtidig som han påpeker at han må skjerpe seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 03. Feb. 2011, 14:56 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/newcastle-i-spisskrise-3406949.html

Skal vi tolke det Pards sier her ser han på Best som vår main man nå som Ameobi er borte. Samtidig som han påpeker at han må skjerpe seg.

Han er skarp denne Pardew...  :P

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 03. Feb. 2011, 14:59 »
Bra Pardew sier det rett ut at han må ta tak... best var dårlig igår.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Simmi

• Gjest
« Svar #149 på: 03. Feb. 2011, 15:03 »
Bra Pardew sier det rett ut at han må ta tak... best var dårlig igår.

Han var ikke bare dårlig.. Han var virkelig elendig.